globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu
Jezdím s motorkou VStrom 650 rv 2007 každý den do práce. Když začala zima a teploty spadly pod nulu, začalo toto chování:

Normálně nastartuju mašinu, krásně si drží volnoběh, jedu a po pár minutách se dostaví vynechávky, kdy motorka ztratí tah a začne cukat. Je to ráz na ráz, vynechá a pak se to hned rozjede, musím to držet v otáčkách aby mi to nechcíplo.. Pak zase jede nějakou dobu normálně a zase to udělá. Na volnoběh se spojkou či s neutrálem otáčky spadnou klidně až k 800ot./min a nebo to úplně chcípně - musím je na křižovatce udržovat ručně plynem. Někdy to otáčky drží zase v cajku. Je to nahodilé a nenašel jsem s ničím souvislost.

Poprvé to začlo dělat, když jsem jel do práce a teplota byla poprvé pod nulou - moje první jízda na Vsromu v mrazu. Cestou domů zpátky, když už teplota byla 5°C, to neudělala ani jednou. Myslel jsem že je tam nějaký chyba s přípravou paliva v případě mrazu. NIcméně jak jízdy do práce přibývaly, začlo to dělat furt - ať už bylo teplo, nebo mráz.

Zkoušel jsem diagnostický mod, ale ten mi žádnou chybu nehlásí.

Moje vodítka:

1. Senzor zařazené rychlosti by měl fungovat dobře, mám tam gipro a to ukazuju správný zařazený stupeň.
2. Řídící jednotka by si měla automaticky udržovat volnoběžné otáčky a musín nějak brát v potaz otáčky motoru, není teda přece možné, aby ta motorka chcípla na volnoběh. Otáčkoměr však ukazuje otáčky zdá se důvěryhodně.
Když motor vynechá, není to jeden válec, prostě chyba je určitě ve vstřikování paliva.
3. Zajímavé vodítko je, že to porpvé začalo dělat po pár minutách jízdě do práce, když bylo poprvé ráno pod nulou. Motorka parkuje normálně v teplé garáži.

A teď babo raď kde je chyba. Je tam asi 15 míst z kterých ŘJ získává data, zachumlaných ve změti kabelů, s někdy pochybně udělanýma odbočkama z hlavních kabelových žil.







Naposledy editováno 25.12.2016 17:14:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...

28.2.2017 v 17:10 | Nahoru | #1

Besacek píše: .. měřák který umí ohmy. Pak zapneš klíček a rukou v klidu hneš klapkama z jedný strany na druhou.


Já mám za to, že když zapneš klíček, klapkama už nehneš, leda že by jsi přepral servomotor, který je natáčí. Ale odpor dráhy na potenciometru můžeš měřit i s vypnutým zapalováním. Jen se divím, že na tuhle kontrolu nepoužiješ svou diagnostiku, přesně k tomu účelu je určená. Než se bez by-pass konektoru spolehlivě nakradeš na potenciometr, projebeš půlhodiny.

(reakce na) Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...

28.2.2017 v 17:39 | Nahoru | #2
geloš>
Máš recht upsal jsem se s klíčkem :) lze změřit i bez něj. A jinak furt lepší se jebat s mašinou než třeba v práci :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01


TOPlist