bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu
Jezdím s motorkou VStrom 650 rv 2007 každý den do práce. Když začala zima a teploty spadly pod nulu, začalo toto chování:

Normálně nastartuju mašinu, krásně si drží volnoběh, jedu a po pár minutách se dostaví vynechávky, kdy motorka ztratí tah a začne cukat. Je to ráz na ráz, vynechá a pak se to hned rozjede, musím to držet v otáčkách aby mi to nechcíplo.. Pak zase jede nějakou dobu normálně a zase to udělá. Na volnoběh se spojkou či s neutrálem otáčky spadnou klidně až k 800ot./min a nebo to úplně chcípně - musím je na křižovatce udržovat ručně plynem. Někdy to otáčky drží zase v cajku. Je to nahodilé a nenašel jsem s ničím souvislost.

Poprvé to začlo dělat, když jsem jel do práce a teplota byla poprvé pod nulou - moje první jízda na Vsromu v mrazu. Cestou domů zpátky, když už teplota byla 5°C, to neudělala ani jednou. Myslel jsem že je tam nějaký chyba s přípravou paliva v případě mrazu. NIcméně jak jízdy do práce přibývaly, začlo to dělat furt - ať už bylo teplo, nebo mráz.

Zkoušel jsem diagnostický mod, ale ten mi žádnou chybu nehlásí.

Moje vodítka:

1. Senzor zařazené rychlosti by měl fungovat dobře, mám tam gipro a to ukazuju správný zařazený stupeň.
2. Řídící jednotka by si měla automaticky udržovat volnoběžné otáčky a musín nějak brát v potaz otáčky motoru, není teda přece možné, aby ta motorka chcípla na volnoběh. Otáčkoměr však ukazuje otáčky zdá se důvěryhodně.
Když motor vynechá, není to jeden válec, prostě chyba je určitě ve vstřikování paliva.
3. Zajímavé vodítko je, že to porpvé začalo dělat po pár minutách jízdě do práce, když bylo poprvé ráno pod nulou. Motorka parkuje normálně v teplé garáži.

A teď babo raď kde je chyba. Je tam asi 15 míst z kterých ŘJ získává data, zachumlaných ve změti kabelů, s někdy pochybně udělanýma odbočkama z hlavních kabelových žil.







Naposledy editováno 25.12.2016 17:14:08

1 reakcí na tento příspěvek Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...

4.2.2017 v 07:08 | Nahoru | #1
Mufiozo zkus úplně primární věc, vyměň "fuel pump relay", to spíná jak pumpu v nádrži, tak zapalko a vstřiky. Pokud to v něm třeba jen jiskří, což není vidět, mohlo by to být třeba ono. Měl jsem ten samej problém na Ducně, začlo to najednou a jelo to jen pod plným plynem, dává to místo kontinuálního napětí takový mikroimpulzy a nedrží volnoběh atd., přesně jak popisuješ. Ta elektrika je v základu stejná. To relé stojí jen pár kaček a hned uvidíš jestli jo nebo ne. Případně "side stand switch" alias spínač bočního stojanu, ale to spíš to relé. Snad ti můj příspěvek trochu pomůže.

Naposledy editováno 04.02.2017 09:19:41

(reakce na) Nedrží volnoběh a občas vynechá za jízdy - začlo to v mrazu...

5.2.2017 v 16:45 | Nahoru | #2
mar36> No to je zajimavy napad, zkusim.

VAZENI!

Čubky z Healtech OBD diagnostiky mi v podstatě zničili můj čínský modul. Číňani jim okopírovali jejich soft, já to nevěděl, dal jsem v něm update, se kterým mě to furt otravovalo, takže se ten soft aktualizoval, napsal mi, že mám ilegální kopii a ještě ke všemu mi zablokovali ten HW modul. Takže 1700,- v prdeli. Za ten svůj krám přitom chtějí 5500,- , přitom je to jen jednoduchý soft a na hw části je jen mikroprocesor který z ŘJ přeposílá data do usb. Krásné nedělní odpoledne.

https://www.healtech...cs.com/products/obd/

Beware!
Diagnostic tools for Honda (motorcycles and marine engines), Kawasaki (motorcycles, ATVs and Jet-Skis) and Suzuki (motorcycles and ATVs) are offered by some Chinese companies too. While the module looks different, the PCB inside is a clone of our OBD hardware and it will NOT work without our software. They supply an old version of our software on CD. This has very limited functionality. As soon as you update the software, the module will be disabled permanently and you will not get a refund from the seller. Also, these clones do not have the quality, do not come with the same connectors, do not come with a hard case, do not come with a 2-year warranty and free updates. Be sure to purchase the OBD Tool from a HealTech distributor or dealer. Do NOT purchase on AliExpress. Do NOT purchase on eBay from a Chinese seller.



Ještě zkusím napsat přímo těm Číňanům, jestli by mi neposlal firmware pro ten mikroprocesor, ale moc tomu šanci nedávám, že se s nima domluvím.......
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad


TOPlist