paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Komprese každé dvě otočky?
Ahoj! Narazil jsem trochu na problém u KLEčka co teď dělám. Měl jsem dojem že motor nemá moc kompresi, tak jsem chvíli laboroval a všiml jsem si, že motor sice má kompresi, ale pouze každou druhou otáčku klikové hřídele. To by bylo v pohodě, kdyby byl motor jednovál, ale když je to dvouvál, musí to být jinak, když je jakoby "jeden píst nahoře, druhý píst dole," nebo se pletu?

Tady je video, jak to vypadá:


Na netu jsem našel informaci o tom, že se jedná o možný projev poškozeného těsnění pod hlavou, takže to vypadá, že normální to není. Setkali jste se s tím někdo prosím?

Jinak kompresi bych změřil, ale nemám jak, manometr nemám. Jen jsem zjistil, že na otočení klikovkou je potřeba 13Nm, tam, kde dojde (kažedé dvě otočky) ke kompresi, je potřeba cca 20 - 21Nm, víc toho bez manometru asi nezjistím


Předem díky za jakoukoliv pomoc.

Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 20:49 | Nahoru | #91
Tak jsem zpět se super zprávami Sundal jsem olejovou vanu, vše vyčistil, bylo tam dost svinstva a PLASTOVÉ ZDRHÁVACÍ PÁSKY Nechápu jak to tam někdo dostal...

Každopádně jsem zalil válce petrolejem, nechal jsem je v tom tři hodiny, i jsem s písty hýbal sem a tam (točil jsem klikou tam a zpět) a ani kapka neprosákla, ani bublinka se na hladině neobjevila. Ani když jsem po pístu jezdil štětečkem abych očistil vršek. Ventily katastrofa, pořádně nedosedaly, takže už je jasné kam komprese utíkala Takže teď jsem na rozpacích, co s tím.

Abych pravdu řekl, teď se mi vůbec nechce sundávat válec, zvlášť když to vlastně není vůbec nutné. Mám strach, že akorát až vyjedu s písty, které si ve válci "sedly", že bych po opětovném vložení měl akorát menší těsnost, protože asi nikdy nebude vše na setinu přesně tak jak si to za roky sedlo. Co si o tom myslíte? Mám válec "zbytečně" tahat dolů, abych preventivně vyměnil (na 99% správně těsnící) těsnění pod válcem, nebo už do toho radši dál nevrtat, když je vše v pořádku a závada je objevena a řeší se?

Naposledy editováno 04.01.2017 20:50:30

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2017 v 22:09 | Nahoru | #92
Na tvůj dotaz jistě přijdou zcela protichůdné odpovědi. Z mé zkušenosti nevytahuj písty z válců, pokud to není nezbytné. Nebudou si potom muset sedat = přizpůsobovat = opotřebovávat.

Komprese každé dvě otočky?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2017 v 22:57 | Nahoru | #93
Nech je tam a res ventili

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

4.1.2017 v 23:00 | Nahoru | #94

vilemx píše: Na tvůj dotaz jistě přijdou zcela protichůdné odpovědi. Z mé zkušenosti nevytahuj písty z válců, pokud to není nezbytné. Nebudou si potom muset sedat = přizpůsobovat = opotřebovávat.



Děkuji za reakci Původně jsem chtěl měnit preventivně těsnění pod válcem, ale právě z tohoto důvodu teď zvažuji spíše to, že válec vůbec nebudu sundávat.

sullda> Okej ventily jsou slušně obalené, ale petrolejová koupel a kartáček na zuby s otravnou ruční prácí to řeší velmi dobře

Naposledy editováno 04.01.2017 23:02:40

Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 09:28 | Nahoru | #95
Ahoj, přesně jak píše Sullda. Spodek vyčistit, písty nevyndavat! Výfukové ventily rozhodit. Očistit dosedací plochy (doporučuji jemný mosazný drátěný kartáček). Pokud budou v pohodě, složit a seřídit, pokud budou podpálené nechat zabrousit. Následně poskládat, nastavit a konečně to už zkus natočit. Jak už tu bylo opakovaně napsáno, všechno co zbytečně rozebereš tě bude stát peníze.
Některé názory tady jsou až k smíchu. Udělej si plán co přesně chceš vědět a kontrolovat a toho se drž. K posouzení toho co ti tu někteří radí použij selský rozum a nedělej zbytečné kroky. Je to drahé.
Sám jsem teď v podobné situaci. Koupil jsem Suzuki VZ800 s poruchou za super peníze a budu ji řešit. Počasí a zdraví mě momentálně brzdí, ale už teď mám přesně naplánován postup a zjištěné možnosti řešení včetně cen.
Držím palec

Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 10:35 | Nahoru | #96
Tak nějak se mi to tu protiřečí. Chce si to udělat pořádně, ale radši se tam nepodívá. Co kdyby to byla poslední setinka na průměru kroužků k maximálnímu opotřebení a pak by to musel vyměnit, protože si jí to vezme k tomu znovusednutí. Je to směšný. Pokud nejsou na válcích rejpance a je aspoň trochu znatelný honování, tak za 1000-2000km je vše sednuto nazpět. Já bych šel ven a viděl aspoň vůle na horním a spodním čepu ojnice. Jestli chceš jen jezdit, tak se na to fakt vykašli a dej to zpět do kupy a až se něco ozve, tak řeš znovu a dál.

Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 10:59 | Nahoru | #97
Osobně bych vizuálně zkontroloval válce, jestli tam nejsou nějaké škrábance apod., udělal bych ten vršek a zkusil bych jezdit - riskuješ pouze případné těsnění pod hlavu, kdybys tam musel lízt znovu. Ještě bych si někde půjčil manometr a změřil tlaky. Počítej s tím, že ti to bude brát přes kroužky olej - takže hlídat. Podle jeho spotřeby bych se pak rozhodl co dál...pokud tam samozřejmě nebude něco mlátit...

Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 11:05 | Nahoru | #98
Ještě k tozvodům a napínákům. Už to tu zaznělo, ale zaniklo to nesmyslech. Postup je takový, že vyšroubuješ šroub uprostřed, vyndáš pružinou a pak vyšroubuješ celý napínák. Po vytažení z válce vidíš o kolik ještě může vyjet. Pokud ma ještě prostor nic dalšího neřešíš. Pokud ne, měníš řetěz a kontroluješ lišty. Následně ho vyčistíš rozhýbeš a zasunutý vratis do válce. Potom vložíš pružinou a zašroubuješ prostřední šroub. Napínák se sám nastaví a hotovo. Na mojí Yamaze cinkal rozvodový řetízek a v jednom napínáku chyběla pružina .

Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 11:40 | Nahoru | #99
Napinak uz jsem kontroloval, je cca ve 2/3, takze rozvodak mozna radeji vymenim, to uz me nezabije Kor kdyz mozna drhl, nerad bych ho pak nekde pretrhl.

A ano, poradne to udelat chci, to ale preci neznamena, ze nutne rozeberu i to, co naprosto perfektne funguje, ne? Jen jsem nechtel, aby si valec zbytecne znova nemusel sedat a zbytecne se vic vydirat.

Opotrebeni krouzku bych se asi nebal, tech 38k km ktery to ma najeto by mely byt poctivy,. Moje obava z tesnosti byla spis "nejdou krouzky zarezle a tim treba poskozene?" Ale nejsou, normalne to paradne tesni. Ale jestli se domnivas ze bych to i tak mel sundavat a zkouset?

Jinak ventily vyndane mam, osvedcila se mi na ocisteni petrolejova lazen a kartacek na zuby Pak mozna opatrne zabrousim jemnou pastou tu dosedaci plochu, at to poradne tesni.

Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 12:05 | Nahoru | #100
Kolik máš teď dotáhlých šroubů na bloku válců? Jen jestli se Ti už tam stejně nedostal bordel. Je to tvoje věc. Pokud bych ten motor nikdy neslyšel a byl doslova pár minut od toho to zjistit v jakým jsou stavu ojnice, tak bych se podíval. Jste upnutý na těsnost kroužků a celkový stav Vás pak nezajímá. Pokud je vše v tak dobrém stavu, tak proč se najednou po tak málo kilometrech podpálily ventily (doslova spálily, že vůbec netěsní)? S těma rozvodama taky nebude něco v pořádku, pokud Ti vydřely blok a napínákem nebo řetězem to není (protože říká, že napínák je ve 2/3).

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 12:28 | Nahoru | #101
ještě bych skusil jakou vuli mají ojnice - píst do horní úvratě pootočit klikovkou kousek za horní uvrat a zatlačit na píst,pokud to cvakne je to špatně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 12:37 | Nahoru | #102
[quote=zdenysrx6]ještě bych skusil jakou vuli mají ojnice - píst do horní úvratě pootočit klikovkou kousek za horní uvrat a zatlačit na píst,pokud to cvakne je to špatně[/quote

To jsem zkoušel, necvakne.

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 12:43 | Nahoru | #103
dadanek1999> udělej pořádně hlavu a rozvody. hlavně ty rozvody,tam je něco moc špatně. riskuješ jen těsnění pod hlavou a svojí práci. hlavu nech určitě srovnat.

Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 12:55 | Nahoru | #104
je zajímavé, že máš rozvody při necelých 40tkm v horším stavu, než já při více než 100. Nějak mi ty tvoje km nesedí Nejsou už i ty ventily zralé na výměnu? Každopádně minimálně gufera bych u nich vyměnil.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 13:15 | Nahoru | #105
Jo, ještě bys měl zjistit, proč ten rozvoďák lítal tak, že vybrousil drážky - to je dost divný...

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 13:17 | Nahoru | #106
Gufera urcite vymenim. Viditelne netesnily, vyfukove ventily byly i z vnitrni casti (v te "za guferem") od oleje.

O kolik se hlava muze vzit kdyz ji necham srovnat?

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 13:20 | Nahoru | #107

Wenca24 píše: Jo, ještě bys měl zjistit, proč ten rozvoďák lítal tak, že vybrousil drážky - to je dost divný...



To bych taky rad. Mate nekdo napad proc by to delalo? Napada me jen volny retez, zasekly napinak (popr. praskla pruzinka v nem kterou pote nekdo vymenil), pochybuju ze se dole hybe klika

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

5.1.2017 v 13:26 | Nahoru | #108

dadanek1999 píše: Gufera urcite vymenim. Viditelne netesnily, vyfukove ventily byly i z vnitrni casti (v te "za guferem") od oleje.

O kolik se hlava muze vzit kdyz ji necham srovnat?

to neřeš,bude to vědět ten,kdo jí bude rovnat. taky to nemusí jít,takže bych tím začal. já bych jí nechal udělat komplet včetně ventilů. nestojí to moc.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

6.1.2017 v 07:14 | Nahoru | #109
Tak jsem koukal na servis toho motoru a mají to tam řešený dost nešťastně. Například nastavování rozvodů. "není to na čárky"! A kontroloval jsi správně napnutí rozvoďáku, nespoléhal jsi se doufám na to odřené místo.

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

6.1.2017 v 07:38 | Nahoru | #110

Zemba82 píše: Tak jsem koukal na servis toho motoru a mají to tam řešený dost nešťastně. Například nastavování rozvodů. "není to na čárky"! A kontroloval jsi správně napnutí rozvoďáku, nespoléhal jsi se doufám na to odřené místo.



Rozvody v pohode nastavim, to mi prijde vcelku easy.

Co znamena "spravna kontrola"? S napinakem byl retez napnuty, ale pri otaceni se v nekterych chvilich trochu provesil mezi vackovymi hrideli, napadlo me jestli nemuze byt nerovnomerne vytahany.

Komprese každé dvě otočky?

6.1.2017 v 07:54 | Nahoru | #111
Funkci napímáku a pozici zjistíš, že když je v motoru, tak vyšroubuješ šroub, vytáhneš pružinu a pak teprve vyndáš napínák a koukáš o kolik zubů se pusunul ven při zpětném zadělání pružiny, taky se musíš podívat, jestli ta západka zajišťuje čep a není odřená (samozřejmě šroubovací a hydraulický se kontroluje odlišněji). Jinak počítání článků rozvodového řetězu při nastavování dle manuálu mi přijde dost ujetý, ale když člověk umí počítat, tak je to samozřejmě easy. Jinak už mi je jasný ten vydřený blok a prosím tě smaž ten popisek z deníku, kde tam označuješ sám sebe mamlasem, protože nazpět by se s motorem nemělo točit, zvlášť když nevíš jak na tom je řetěz a napínák. Jde o to, že při zpětném otáčení vyřazuješ funkci napínáku a vytváříš volný řetěz na druhé straně. U čtyřválce klade vačka dost velký odpor (pružiny), tak tam ta možnost přeskočení je. Samozřejmě když je u aut řemen, tak je ta možnost vysoká (jak který motor a počet napínáků a vodících kladek).

Naposledy editováno 06.01.2017 08:28:28

Komprese každé dvě otočky?

6.1.2017 v 08:28 | Nahoru | #112
Zvlastni, retez opravdu zustal napnuty i pri otoceni v opacnem smeru, koukal jsem na retez kdyz bylo sundane ventilove viko.
Jinak jak jsem psal, nevedel jsem to, mrzi me to, protoze jsem o tom nikdy neslysel. Kdyz uz to vim, tak to delat nebudu.

A nikoho jsem mamlasem nenazval, pisu tam, ze jsem byl nazvan mamlasem.

Co podle tebe tedy zpusobilo to vydreni?

Naposledy editováno 06.01.2017 08:33:25

Komprese každé dvě otočky?

6.1.2017 v 08:42 | Nahoru | #113
Tak motorem by se jiste nemelo tocit proti smeru, ale rozvodak ti daleko spis preskoci, kdyz vyndas napinak a vackova hridel bude zrovna v blby poloze. Pak pruziny ventilu dokazou hridel protocit - to se mi totiz presne stalo kdysi davno na TDM. Mel jsem z prdele kliku, ze se nic nestalo a po spravnym nastaveni rozvodu motor slapal a ventilovy vule byly v poradku.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese každé dvě otočky?

6.1.2017 v 08:43 | Nahoru | #114
Sorry, blbě jsem si to tam přečet a už jsem to opravil. Špatně Ti funguje, napínák. Když točíš pomalu s motorem a v jednom místě se vlivem pružin snaží předběhnout jedna vačka druhou, tak se ten řetěz povolí. To by dělat nemělo. Při nastarovaném motoru, když přidáš a hned ubereš, tak ten řetěz pak dělá 100x horší věci. Ten odřený blok byl ze strany napínáku?

(reakce na) Komprese každé dvě otočky?

6.1.2017 v 08:47 | Nahoru | #115
Zemba82> Ja si rikal po te oprave jestli jsem debil a neumim cist No, musim se doma mrknout, ale na 99% to bylo u sani, tj. tam kde neni napinak.

Komprese každé dvě otočky?

6.1.2017 v 08:50 | Nahoru | #116
Tak jo, je to u sani, viz.



Komprese každé dvě otočky?

6.1.2017 v 09:09 | Nahoru | #117
A nema saci vacka stranovou vuli nebo neni v haji vodici lista?


Naposledy editováno 06.01.2017 09:10:34

Komprese každé dvě otočky?

6.1.2017 v 09:21 | Nahoru | #118
Koukam, ze to ale neni ojedinelej problem - treba tady ma to vybrouseni uplne stejny a jeste si pochvaluje, jak je hlava v dobrym stavu:
http://brotherdan1.b...nder-head-block.html

Komprese každé dvě otočky?

6.1.2017 v 09:26 | Nahoru | #119
Ten napínák je v háji. Koukni na něj pořádně. Motor se točí proti směru jízdy, takže napínák má být vepředu (se málo kdy vidí), teda aspoň podle dokumentace, tak asi ten plech se šipkou nahoře ukazuje směr jízdy. Zkontroloval bych vodící lišty a jestli byla ozubená kola ve stejné pozici za sebou (a dotáhlá). Pokud ano, tak ten napínák a řetěz.

Naposledy editováno 06.01.2017 09:29:36

Komprese každé dvě otočky?

6.1.2017 v 09:43 | Nahoru | #120
Zemba82> prave jsem si rikal, jak to muze fungovat, kdyz je napinak na druhy strane
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
sedlo Kawasaki KLE 500 Ladan66 9 12.8.2024 v 18:28 Kohlstein
Problém s bohatostí směsi Kawasaki KLE 500 dadanek1999 19 17.7.2024 v 19:38 dadanek1999
KLE 500 nestartuje Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 3 16.7.2024 v 10:06 dobryvojaksvejk
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 3 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 32 21.5.2024 v 16:52 krokoš

TOPlist