dnes jsem lehce dopnul řetěz podle manuálu.. Pak jsem se jel kousek projet a od zadního kola jde slyšet takovej zvláštní, pravidelnej (podle rychlosti), zvuk, jak kdyby něco drhlo, třelo se... Když jsem po zastavení sáhl na brzdovej koutouč, tak byl pekně teplej aniž bych zadní brzdou brzdil ... Koukal jsem na destičky, jsou tam asi 3mm, což už taky není moc, takže budou chtít vyměnit?
Ale je možný, že se to kolo nějak "natočilo" a nebo "zkřivilo" a teď to tře po povolení hřídele zadního kola?
1 reakcí na tento příspěvek Tření zadního kola, brzdovej kotouč
Tady máš videa co tě navedou. To druhý dělal pěknej babral, ale něco se z tama dá pochytit. Pístek nevymačkávej jako on, ale pěkne ho vyfoukni kompresorem přes dírku od banja/hadičky. A taky se podívej, jestli nemáš kolo nakřivo.:D
1 reakcí na tento příspěvek Tření zadního kola, brzdovej kotouč
1 reakcí na tento příspěvek Tření zadního kola, brzdovej kotouč
Jinak, že nebrzdíš zadním kolem si třeba jen myslíš. Taky jsem si myslel, že zadní brzdu téměř nepoužívám, ale když jsem sešlehal desky 2000km od domova, divil jsem se kolikrát mi noha automaticky skočila na pedál, což signalizovalo dření kovu na kov.
Edit: Jo a při pomalé jízdě, nebo při tlačení desky škrtají vždy a není to závada.
Naposledy editováno 13.09.2016 13:28:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tření zadního kola, brzdovej kotouč
VenousekH píše: je tam nějákej fígl na co si dávat pozor? Něco co by se mohlo zku*vit? Nikdy jsem to před tím nedělal, ale co jsem koukal teď na videa, tak sundat zadní kolo by neměl být zas takovej problém...
nechci nějak prudit, ale takové základní věci by měl asi umět každej...nikdy nevíš co tě kde potká, raději je lepší být připraven, alepoň na základní věci.
Prostě sundáš kolo (2min) povolíš matku, vytáhneš hřídel a vytáhneš kolo, přitom sundáš řetez z rozety.
vezmeš třmen, trošku zapumpu, ať ti vylezou pístky....(desky sundáš za 10sec), jarová voda, kartáček na zuby....opucuješ pístky...zamáčkneš co to půjde, dáš desky z5 a celé to nasadíš jak to bylo.
hotovo
fidlimydli> Dobře díky, mrknu na to. No vzhledem k tomu, že jsem si toho všiml, tak jsem si na to brždění dával pozor a snažil se brzdit jen přední, ale máš pravdu, že jsem se přistihl, že stejně jsem si tou zadní pomohl Takže, pokud moto tlačím a slyším jemné šoupání, tak to není problém?
Naposledy editováno 13.09.2016 13:37:31
1 reakcí na tento příspěvek Tření zadního kola, brzdovej kotouč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tření zadního kola, brzdovej kotouč
Ferda22 píše: Jo a jestli nemáš náhradní gumičky, tak do nich vrtej opravdu opatrně. Dají se sehnat náhradní za pár stovek z ebaye, ale než to příjde, tak stojíš...
Zrovna na SVčko jsem je před 14 dny koupil normálně ve Wemotu, mají je skladem. Kupoval jsem kompletně všechny i na předek, vyšlo to kolem litru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tření zadního kola, brzdovej kotouč
VenousekH píše: No to kolo nakřivo (jestli to teda není vtip)... Je možný, aby to kolo na křivo bylo a jestli jo tak jak? A podle čeho a jak bych ho vyrovnal?
dopínal jsi obě strany najednou nebo jenom tu u řetězu?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tření zadního kola, brzdovej kotouč
hrochino píše: dopínal jsi obě strany najednou nebo jenom tu u řetězu?
jojo obě strany jsem nastavil stejně..
Zkusím to kolo lehce povolit a uvidíme, je pravda, že jsem to utáhnul docela dost... Když to nepomůže tak mrknu na ty brzdy :)
Když to tlačíš, desky slyšíš šoupat vždy. On si je kotouč za jízdy vibracema rozhodí. Podstatné je, aby se po uvolnění brzdy kousek vrátil pístek. Desku většinou brzdí takový plíšek, který je tam, aby neklepaly za jízdy, pískání a kvůli přenosu tepla. Desky už si rozhodí ten kotouč.
Ještě by to mohla být jedna trochu exotická závada. Už jsem se setkal s tím, že uvnitř spuchřela brzdová hadice a uzavřela se. Pumpou šla protlačit, ale zpět už pístky kapalinu nevrátily. To se dá vyloučit povolením odvzdušňováku. Pokud z něj i při nesešlápnuté brzdě vytryskne kapalina a kolo se uvolní, je ucpaný přívod.
To zahřívání zadní brzdy asi vážně bylo jenmoje podvědomý brždění a nebo lehké povolení té matice pomohlo + jsme ještě doladil obě strany napínání řetězu...
Ale to co "tře, cvaká, klepe" a nevím co ještě je teda nakonec pravděpodobně řetěz... Takže to vypadá na novou řetězovku... Natočil jsem krátké video, kde otáčím kolem a je slyšet cvakání, který by podle mě být slyšet nemělo...
Při rozjezdu to dělá to stejné pravidělně to cvaká... Plus jsem si všiml, že v místě, kde je řetěz spojenej, je to trochu dodrbaný..
EDIT: A tímto se chci zeptat jakou řetězovou sadu na Suzuki SV 650 r.v. 2001? Někde jsem četl něco o poměru zubů atd.. Ale nejsem z toho moc moudrej....
Naposledy editováno 14.09.2016 12:57:44
Je vidět, že gumka je v háji, tak bude čep taky vyrezlý a vyhlodaný, takže řetězovka. Tím napnutím jsi to samozřejmě zhoršil, tak se to projevilo.
Jezdím standardní tovární počet zubů a myslím, že je to na zdejší ježdění OK. Já převážně cestuji dálky, tak hodím při další řetězovce do předu o zub víc, aby to na dálnici tak netočilo. Jsem vlastenec a jezdím ČZ na které mám 40 000km a krom vyměněné spojky je řetěz OK a nějakou desítku určitě ještě dají.
Jo od toho co jsem to lehce dopnul to dělá strašný rány teď při akceleraci...
Jak říkám, jen jsem to četl o tom poměru zubů. Takže nevím jestli pro mě jako pro začátečníka by to byl nějáký zásadní rozdíl...
Teď je tam ČZ řetěz... Tak já mrknu asi po tom stejným... Máte nějakej tip, kde tu řetězovou sadu koupit, objednat, kde jsou ceny nejlepší, prosím? Asi je lepší koupit všechno nový, že? Než jen měnit tu spojku, to bude blbost...
Díky vyhlodanému čepu je článek delší, čili když nabíhá na kolečko, které je vytahané na rozměr standardních článků, nezapadne tam přesně a udělá to ránu. Když vyměníš jen spojku, bude to v menší míře dělat to samé, protože článek bude naopak kratší. To se ale za pár km vytáhne a sedne. Nicméně vyměň to komplet, podle zvuku z videa budou zuby na předním kolečku jako orlí zobák.
Se zuby nešpekuluj a dej tam počet jak má být.
Naposledy editováno 14.09.2016 14:01:41
1 reakcí na tento příspěvek Tření zadního kola, brzdovej kotouč
Naposledy editováno 14.09.2016 21:07:29
1 reakcí na tento příspěvek Tření zadního kola, brzdovej kotouč
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 | simon123 | 45 | 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí |
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 | piknikk | 4 | 29.6.2023 v 12:55 Rebel245 |