AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Náhradních dílů na Oply je na netu hafo,takže z ostatního strach mít nemusíš.
Naposledy editováno 03.09.2016 15:22:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Náš klub pořádá sraz za dva týdny, ovšem ten luxus brát převážně předválečné stroje si dovolit nemůžeme. Ona ale taková hezky zachovalá první 634 má taky svoje kouzlo.
Tímto zvu Jawablázny.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A teď dotaz - neznáte někdo kemp Žofín v Novohradských horách? V úterý odjíždím s motkou na Šumavu a chci to vzít přes Novohradské hory, že bych tam dal ve středu jednu pěšárnu na Kamenec. Bližší ubytování k Pohoří na Šumavě jsem nenašel, leda že bych to dal někde poblíž na divoko, ale to se mi moc nechce. Ve čt pak budu pokračovat do kempu do Antýglu.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ono se to dá taky poznat tak, že se nový píst dá do trůby, kerá se zapne na plný kule a píst se tam v ní nechá tak hodinu a pak se trůba vypne a nechá se schládnůt aj s tým pístem.
Pokud se na pístu objeví rozměrové odchylky, nebyl odlitek podroben stárnutí.
A máme dvě možnosti - píst vrátit a nebo opravit. Pilníkem.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zdenalbenal píše: K těm Bimbamovým problémům s dvouválcem ČZ 250 - zřejmě tam byly "čerstvé", tepelně neustálené odlitky na písty.
Ono se to dá taky poznat tak, že se nový píst dá do trůby, kerá se zapne na plný kule a píst se tam v ní nechá tak hodinu a pak se trůba vypne a nechá se schládnůt aj s tým pístem.
Pokud se na pístu objeví rozměrové odchylky, nebyl odlitek podroben stárnutí.
A máme dvě možnosti - píst vrátit a nebo opravit. Pilníkem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já jen považoval za užitečné, když se objevují na trhu trochu nehotové věci, aby se o tem vědělo.
Furt je lepší písty napřed upéct, než postupně opravovat totéž a mít přebytečný materiál namatlaný přes kroužky a na válci.
Je to srandovní, že se objevují problémy, známé spíše motoristům před válkou...a to se hrdě bijem v prsa, jaké máme suprové mašiny, řízené počítadlem, ale na technologickou kázeň se zapomíná...
Taky sem na to hleděl jak husa do flašky - tohle by se přece už dávno stávat nemělo...
U toho Opela ta písmena znamenají parkování, zpátečka, neutrál a dopředu. Budu si muset zvykat, abych na křižovatce před semafory nedal "R". To by se asi ti za mnou divili...
Jen by mě zajímalo, jak to má vyřešené motorka - automat, třeba ta nová Afrika. Motorku s automatem si neumím představit.
Zdenalbenal píše: K těm Bimbamovým problémům s dvouválcem ČZ 250 - zřejmě tam byly "čerstvé", tepelně neustálené odlitky na písty.
Ono se to dá taky poznat tak, že se nový píst dá do trůby, kerá se zapne na plný kule a píst se tam v ní nechá tak hodinu a pak se trůba vypne a nechá se schládnůt aj s tým pístem.
Pokud se na pístu objeví rozměrové odchylky, nebyl odlitek podroben stárnutí.
A máme dvě možnosti - píst vrátit a nebo opravit. Pilníkem.
Věřte pístům BERTA. Maďaři je umí dobře. Kam se na ně hrabě nynější ALMET... S Bertou jsem neměl nikdy problém.
Naposledy editováno 06.09.2016 09:51:00
–
Postup při kontrole výrobní čísla a výrobní štítky malých motocyklů JAWA 50 typů 550, 555, 05, 20, 21 a 23 (MD) V souvislosti s množícími se dotazy a nejednotném postupu kontrolních techniků v případě kontroly výrobní čísla a výrobního štítku u malých motocyklů JAWA 50 typů 550, 555, 05, 20, 21 a 23 se rozhodlo Ministerstvo dopravy zaujmout následující stanovisko a stanovit závazný postup.
Pro vozidla uvedených typů příslušný správní orgán (Ministerstvo dopravy ČSR, Ministerstvo dopravy a spojů) odsouhlasil schvalování typu s následujícím povinným značením:a) výrobní číslo motoru, vyražené v horní části motorového bloku,
b) výrobní tovární štítek upevněný na hlavě rámu.
Z výše uvedeného plyne, že výrobcem Povážské Strojárne, národný podnik –Považská Bystrica nebylo vyráženo výrobní číslo rámu, kdy výjimka o nevyražení čísla rámu se v dokladech k vozidlu nikdy neuváděla. Přesto za dlouhodobého používání malého motocyklu JAWA 50 docházelo však kindividuálnímu vyrážení výrobních
čísel vozidla (rámu). S ohledem na výše uvedené skutečnosti a v souladu s tímto stanoviskem nelze hodnotit nevyražení výrobního čísla na rámu malých motocyklů JAWA 50 typů 550, 555, 05, 20, 21 a 23 jako závadu technického stavu podle kontrolního úkonu 0.2.1.1 ve smyslu Přílohy č. 4 Instrukce pro STK č. 1/2012 s
odkazem na přílohu č. 7 vyhlášky č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, ve znění pozdějších předpisů. Rovněž jako závadu technického stavu podle uvedeného kontrolního úkonu nelze hodnotit ani dodatečné individuální vyražení výrobního čísla vpřípadě, že je shodné súdajem na výrobním (továrním) štítku. Zvláštní ustanovení: Provozovatel STK musí seznámit s obsahem instrukce kontrolní techniky STK nejpozději v den nabytí platnosti této instrukce. Do příručky jakosti zaznamená způsob, jak bylo zabezpečeno seznámení dotčených pracovníků STK s obsahem této instrukce.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
edit: Martin ED250: Přesně, Almet mizérie, dělali jsme teplotní rozměrovou zkoušku u zadrbanýho motoru a posuzovali rozměry v deltě 300°C.
Nový Almet oproti starému a Bertě měl na stejném rozměru téměř dvounásobnou tepelnou dilataci.
Jako by to nebyla ani slitina na písty, ale na ešusy. Po očištění mazaniny ve válci a výměně pístu za Bertu se to prý už nikdy nehryzlo a přitom to dostalo několikanásobnou nálož. Karb a nic se neštelovalo a bohatost směsi zůstala i s mazacím poměrem stejná.
Takže i za mě Berta v poho.
Naposledy editováno 06.09.2016 11:59:24
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
aukro.cz/jawa-350-634-chopper-i6347500989.html
Naposledy editováno 06.09.2016 15:06:54
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Snad to nepřijde, ale v tomhle státě je možné všechno. Ekovýpalné se minulo účinkem a ba naopak, dojíždějí se staroby do mrtě a průměrné stáří vozoparku šlo zase dál. Nějak vládní garnitůře nedochází, že těmahle opičárnama a buzeracema na vejplatě obyčejným lidem dvacijáš litrů nenaskočí, aby měli na novější pixlu. Spousta lidí auta nepřepisuje, aby se vyhlo ekovýpalnému, tak je provozovatel a majitel a je v tom jen bordel. Spousta lidí jezdí bez STK, bo by jí vůbec neprošli a nebo jim to je prostě jedno. Abbsurdistán hadr. A co se týče hnědočechů, tak tam to je to vše ještě na druhou.
Lobby automobilek zatím potřeba není, prodává se dost, ale až se přestane, oni na nás zase něco vymyslí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |