AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
A to je nezpochybnitelný argument.
Proč by tedy měl zákazník nést náklady za lajdáctví někoho druhého?
Solidní firma by okamžitě sjednala nápravu a jako omluvenku za vzniklé útrapy by z ní mělo něco vypadnout...třeba samolepka .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
V tom případě - motorka jede jako drak - čtyři litry benzínu a půl krávy na sto kilometrů .
Jak píše Čmoud - když jezdíš stylem né příliš na kochačku, nejaké "ekonomické" seřízení karbecu bych neprováděl, i když to de...
Je to banda kktů, kteří sedí ve vlaku, který praděda Janeček roztlačil a chvíli to jelo.
Dokonce to i z kopce zrychlovalo, ale už je konec....
Nevím co za jednání mezi kupcem a Matesem bylo, znám ho jako solidu, tak uvidíme,
třebas to nebude tak hrozné a škoda bude uhrazena.
Nicméně i Lukáš "dojezdil" s tou novou do půl roku a vysypala se mu klika.
Takže za mě, pokud Jawu, tak tu do převratu a nebo těsně po něm. Rozebrat do šroubku a složit.
Bohužel, Jawa nikdy nebyla etalonem kvality, ale nové a replikové díly jsou horší jak ty co stály taky zaho...
tudíž nezbývá než hledat pokud možno originály.
No a nebo jít a jako Míraz si koupit rejži.
Ale to může být pro ty, co mají rádi výzvy a Jawení celkem nuda.
Jen jezdit a jezdit
a jezdit...
Potřeboval bych se dovědět od zkušených táborníků, zda-li jsou PB kartuše víceméně stejné nebo ne.
Jednalo by se o plyňáky VAR a Campingaz Bleuet micro plus, oba používají nepropichovací.
VAR je sice fajn, ale jak řešit novou náplň v daleké cizině?
Naposledy editováno 05.08.2016 11:35:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
http://www.motorkari...mp;ddid=61825[/quote Teda když to čtu tak jsem docela rád že jsem se jawi zbavil a koupil rejži. Já jsem u Matesmoto servizoval a zdál se mně drahej ale tohle bych do něj neřek. Já jsem s těch jak psal Verdom že chci jen jezdit a jezdit a s Hondou která má najeto momentálně 5000 budu doufám jezdit dlouho.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
VAR používá kartuše dle EN 417 se závitem 7/16".
Pokud na kartuši takový závit je, dá se použít.
Campingaz používá kartuše i bez závitu...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zdenalbenal píše: Odpovím si sám...
VAR používá kartuše dle EN 417 se závitem 7/16".
Pokud na kartuši takový závit je, dá se použít.
Campingaz používá kartuše i bez závitu...
Já jsem se s bezzávitovou nesetkal. Mohu porovnat kartuše od kolemana a VARu. Obě mám teď doma. Závit mají stejný - dokonce jdou našroubovat na letovací pistoli měděného potrubí.. Zrovna předevčírem jsem 3 kartuše klukům plnil. Udělal jsem si plničku. Doufám, že je taky nekupuješ...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Páč mám dřevěný, ale mladej chce neco jednoduššího a já bych taky rád zkusil neco jiného...než mě ho sebere, hajzlík .
Coleman má (asi) závit a ten by měl byt stejný, bo norma je jen jedna...
No a kdyby tomu tak bylo, opatřím nám VAR.
Akorát musím napřed kůpit, abych měl co plnit...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zdenalbenal píše: Vlasťáku, k té spotřebě motorky se počítá aj ten žvanec?!
V tom případě - motorka jede jako drak - čtyři litry benzínu a půl krávy na sto kilometrů .
Jak píše Čmoud - když jezdíš stylem né příliš na kochačku, nejaké "ekonomické" seřízení karbecu bych neprováděl, i když to de...
Nene žádné ekonomické ladění,vím jak s motorkou jezdím,tak ani neočekávám jezdit za 3.5litru,jen sem si říkal že žere i ty krávy okolo cesty a jelikož tam už mám asi třetí tachometr tak se v tom počítání nějak strácím a už delší dobu si říkám,že jezdila za míň,takže koupím novej tachec co se doporučuje od Jáááwy a uvidíme.
Současný byrokratický tlak je až takový, že se to jednoduše v psychice osoby samostatně výdělečně činné odrazit musí...a nejenom u ní.
Páč kdybys jen tušil, kolik času ti zabere vypisování všelijakých kokotin a hlášení...
Kdyby se naši mocipáni na všesvazující předpisy vysrali a posvítili si na ty opravdové machry, kteří v eráru umějí udělat sakra veliké díry...ale na to není politická vůle, páč platí poněkud inovované ono masarykovské - "...nebát se a nakrást", a to napříč politickým spektrem.
Za komančů sme neměli peníze, ale spoustu volného času.
Po revoluci byla kratinká doba, kdy sem nejaké peníze měl a i čas na své koníčky...
No a teď nemáme ani peníze, ani volný čas...
Tož sem si postěžoval a nyní mě opět zve polnice hlas do pracovního procesu .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 05.08.2016 21:16:41
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 05.08.2016 21:27:42
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jsem rád,že jsi dorazil a že jsme spálili trochu směsi,zejtra mám nečekáné volno a motorka má plnou nádrž tak po obědě někam vyrazím
Naposledy editováno 05.08.2016 22:05:48
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tyhle RTO jsem potkal tři a jeden dokonce s vlekem
Pak jsme se sešli celkem čtyři Jawablázni plus Týna
A šli okouknout pořádnou díru
Mezitím nějaká jeskyně už jen ve třech a nakonec jedna přehrada Vir
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Když jsem jej otočil a tím díru utěsnil, tak jsem to ale stejně ještě musel přetryskovat - koupil jsem si totiž nový motor Zongshen 223 ccm, co vypadal přesně jako jawácký, a kopii karburátoru Keihin s větším průměrem. No a pak jsem musel laborovat s hlavní a volnoběžnou tryskou, dokud to nepřestalo tarokovat, střílet do výfuku a nezačalo to pořádně táhnout. Pak to ale byla paráda, u takhle lehké motorky je každý koník znát!
To tryskování ale podle mě už nebyla věc Matesů, ti motorku až na ten výfuk a kolínko karburátoru složili moc pěkně, lak na nádrži byl prvotřídní, co bylo potřeba opravili nebo použili nové díly, vyhráli si s ní, takže víceméně spokojenost.
Motorku už nemám, ale pokukuju po třindě 639, nejlíp zase po nějakém laciném šrotu s papírama. Tentokrát bych si ji ale stavěl sám, ne kvůli tomu, že bych Matesům nedůvěřoval, ale kvůli tomu, abych si to sám pěkně užil. Kdybyste o něčem věděli, tak prosím pošlete tip.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |