Před nedávnem jsem pořád hledal informace ohledně snížení výkonu a změně barvy a nemohl jsem nikde najít konkrétní informace a dojít tak k jednoznačnému závěru. Dneškem sem si svoje trápení s tím vším ukončil a podělím se s vámi o tom, jak to všechno doopravdy je.
Snížení výkonu na 35kw
Týká se ve většině případů lidí, co mají (tak jako já) noty A2, tedy motocykl do 35kw.
stručně v bodech
- aby jste mohli řídit motorku, která má víc jak 35kw, musíte ji nechat takzvaně seškrtit a to maximálně o polovinu původního výkonu (maximální výkon motorky může být 70kw)
- snížení výkonu se provádí u většiny motorek montáží škrtící sady (např. firma AlphaTechnik)
- škrcení provádí jen několik servisů v ČR (mají na to povolení)
- snížení výkonu je bráno jako přestavba, od toho se odvíjí všechno papírování
-odstranění škrtící sady je taktéž bráno jako přestavba a může to tedy provádět pouze oprávněná firma¨
(když si to vyndáte sami, tak s tím budou problémy až to někdo zjsití, třeba při nehodě)
- cena snížení výkonu se pohybuje kolem 8 500 Kč a odstranění sady kolem 3000 Kč
- dokument o tom, že byla motorka seškrcená se eviduje a zakládá na 10 let
jak to tedy probíhá?
Koupil jsem si Horneta (600ccm 70kw) přes e-mail jsem se domluvil s jedním servisem že mi to seškrtí. Poslal jsem jim kopii techničáku a na
účet zálohu. Oni objednali škrtící sadu od AlphaTechnik (součástí sady je i štítek s VIN vaší motorky, proto se to dělá na zakázku). Za týden mi volali že to tam můžu přivíst, tak jsem sednul do auta, zapřáhl káru a vyrazil. V servisu mi to na počkaní (asi 2 hodiny) seškrtili a zapsali změny do velkého TP. (v tento moment máte 5 dní na to, aby jste došli na úřad). Na úřadě na registru vozidel (u nás v Chrudimi agenda "dovozy a přestavby") mi změny potvrdili a po zaplacení 50Kč mi vydali novej malej techničák. A tím to končí... Jo a doporučuju na seškrcení motorku dávat po seřízení karburátoru (pokud je moto má) protože ty se zaplombují. (plombu vám za pár kaček vymění, ale je to zbytečný tam zase jezdit)
Změna barvy...
Dočetl jsem se různý věci.. že nejdřív musíte na STK.. že na to musíte mít povolení.. že tohle a tamto..
jak to je?
Pokud je barva po lakování na více než 50% (u motorek prostě nádrž a plasty) jiná než jaká je zapsaná v TP, zajdete na evidenci vozidel, do formuláře vyplníte jméno, VIN, SPZ, a připíšete například "změna barvy- bílá") zaplatíte 50Kč a oni to napíšou do TP.. STK do toho vůbec nemíchejte.. Ti přijdou na řadu až tehdy, když přijedete na kontrolu a jim se ta barva nebude líbit a řeknou že takovou mít nesmíte a nebo že se neshoduje s barvou v TP a dají vám měsíc na to, aby jste to napravili.
Toť asi vše.. na dotazy rád odpovím
1 reakcí na tento příspěvek snížení výkonu a změna barvy
1 reakcí na tento příspěvek snížení výkonu a změna barvy
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vůle na spojkovém koši Honda CB 600F Hornet | SisaFree | 6 | 14.9.2024 v 01:18 Shullin |
Karburátory Honda CB 600F Hornet | Pavel0112 | 20 | 12.8.2024 v 10:51 hycomat |
repas vidlic v Českých Budějovicích Honda CB 600F Hornet | kolls | 9 | 12.8.2024 v 07:25 FJRPEPA |
Hornet 600 2005 omezený výkon Honda CB 600F Hornet | MISTRSVĚTA | 21 | 30.7.2024 v 13:18 MISTRSVĚTA |
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... | Mufiozo | 13 | 26.7.2024 v 14:19 combust |