1 reakcí na tento příspěvek řazení bez spojky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky
Teoretický rozbor z mechanického hlediska tu kdysi dávno trefně popsal Číkus, ale nechce se mi to zpětně hledat. Každý svého (ne)štěstí strůjcem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky
Bud do tech zubu mlatis malým nebi velkym kladivem, nejakej rozdil tam bude
1 reakcí na tento příspěvek řazení bez spojky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky
1100Virago píše: Mik3_V. Už to tu bylo mockrát. Každým přeřazením bez spojky moto trochu poškodíš. Ale s trochou štěstí to prodáš dříve než se to projeví a pak tu budeš psát jako spousta dalších, že to převodovce nijak neublíží. Zatímco první nebo druhý kupec bude zakládat téma "vyskakuje kvalt, co s tím?", kterých je tu taky dost.
Teoretický rozbor z mechanického hlediska tu kdysi dávno trefně popsal Číkus, ale nechce se mi to zpětně hledat. Každý svého (ne)štěstí strůjcem.
To je zajímavé, 6. sezóna, už tísíce kol na okruhu a převodovka stále bez problémů. Za jak dlouho, že to mám hodit na bazar?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky
1100Virago píše: Převodovka je navržená tak, aby přežila životnost motoru. Takže při správném zacházení není nutné žádné díly převodovky měnit (pokud se nejedná o model s kontrukční vadou). Pokud někomu nevydrží, tak prostě dělal něco špatně - a nejčastěji je tím "špatně" řazení bez spojky.
z jak velkeho objemu spolehlivych dat jsi vyrobil statistiku, o kterou se opiras?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky
Mr.Dreamer píše: To je zajímavé, 6. sezóna, už tísíce kol na okruhu a převodovka stále bez problémů. Za jak dlouho, že to mám hodit na bazar?
Gratuluji, tisíce kol na okruhu = (1 jízda = 6-7 kol, trocha matematiky... )to máme investice více jak 1.000.000,- Kč více jak 400.000,- Kč vlezný + benál a pneu?
Na to ti nemám co napsat, snad jen příště stůj při odhadu kol nohama více na zemi.
Cca 50.000 km by mohla v pohodě vydržet. Až budeš mít motorku cca 150t. a 10 let tak se teprve ozvy ju?
Do té doby si zelenáč, co si kupuje každý 3 roku novou
OPOTŘEBENÍ = POŠKOZOVÁNÍ
Už tady napsáno bylo, axiální zuby do sebe naráží vždy, ať se spojkou, nebo bez.
Vždy dochází k opotřebení. Při každém přesunu kol dojde k zaseknutí axiálních zubů o sebe (točí se různou rychlostí) o hranu načež dochází k deformaci špiček těchto zubů (ožužlání hran), teprve následně dojde k úplnému zasunutí zubů na celou pracovní plochu.
Energie setrvačnosti v tom nárazu se snižuje vymáčknutím spojky.
ps. ano už jsem si převodovku měnil, ano jezdil jsem taky bez a nebýt jednoho člověk tady na fóru (assassin), který mě bezdůvodně pomohl, aniž by mě znal, byl bych tenkrát i krvavě zaplatil za vlastnoruční opravu
Naposledy editováno 29.07.2016 14:08:42
Jurawood píše: Gratuluji, tisíce kol na okruhu = (1 jízda = 6-7 kol, trocha matematiky... )to máme investice více jak 1.000.000,- Kč více jak 400.000,- Kč vlezný + benál a pneu?
Na to ti nemám co napsat, snad jen příště stůj při odhadu kol nohama více na zemi.
Cca 50.000 km by mohla v pohodě vydržet. Až budeš mít motorku cca 150t. a 10 let tak se teprve ozvy ju?
Do té doby si zelenáč, co si kupuje každý 3 roku novou
OPOTŘEBENÍ = POŠKOZOVÁNÍ
Už tady napsáno bylo, axiální zuby do sebe naráží vždy, ať se spojkou, nebo bez.
Vždy dochází k opotřebení. Při každém přesunu kol dojde k zaseknutí axiálních zubů o sebe (točí se různou rychlostí) o hranu načež dochází k deformaci špiček těchto zubů (ožužlání hran), teprve následně dojde k úplnému zasunutí zubů na celou pracovní plochu.
Energie setrvačnosti v tom nárazu se snižuje vymáčknutím spojky.
ps. ano už jsem si převodovku měnil, ano jezdil jsem taky bez a nebýt jednoho člověk tady na fóru (assassin), který mě bezdůvodně pomohl, aniž by mě znal, byl bych tenkrát i krvavě zaplatil za vlastnoruční opravu
Jaj, znalec se ozval. Ale je fajn, že za sebou mám zjevně životopisce, který si zaznamenává má okruhová dobrodružství a ještě se mi stará o motorku .
Když jsme u počítání, tak například loni jsem byl na okruhu 21 dní. Podle záznamů z kamery mám v průměru 8 rozjížděk každý den. Díky pevnému bitrate se dá odhadnout i doba na trati, vzhledem k časům to vypadá na 15 kol na rozjížďku. Jasně, když jsem dělal instruktora, najel jsem méně, ale zase nejdelší rozjížďku mám hodinu a půl . Sečteno podtrženo, tisíce kol najedu i jeden rok, když se daří :) . Smutnější už je, že tento rok se k tomu ani nepřiblížím :( .
2 reakcí na tento příspěvek řazení bez spojky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zápis změny rozměrů pneu [1, 2] Suzuki SV 650 | macumba | 32 | 15.9.2024 v 21:27 Kohlstein |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
SV 650 K1 otáčkoměr ukazuje pouze 5... Suzuki SV 650 | Fantik23 | 6 | 20.6.2024 v 06:37 Roman987 |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |