Téma: řazení bez spojky
27.7.2016 v 20:25
Sedlám sv 650 ročník cca 2000 a chtěl bych se zeptat jestli si nejak neznicim ci poškodim moto když budu radit bez spojky dna nekterych motorkach to jde)

řazení bez spojky

27.7.2016 v 20:30 | Nahoru | #1
ahoj de to vesměs asi na všech motorkách, ale jenom nahoru, když budeš aji podřazovat bez spojky na se zničí.

řazení bez spojky

27.7.2016 v 20:35 | Nahoru | #2
proč to chceš dělat?

řazení bez spojky

27.7.2016 v 20:41 | Nahoru | #3
A kuva pjdel do rana 30stran

řazení bez spojky

27.7.2016 v 20:41 | Nahoru | #4
Za to zakládání několika vláken kvůli jedný motorce se ti ta převodovka rozletí a už jí nikdy nenajdeš

1 reakcí na tento příspěvek řazení bez spojky

27.7.2016 v 20:49 | Nahoru | #5
Je to naprosto v pohodě, jde to i dolů, neposlouchej je, oni to akorát neumí. Když chceš řadit dolů bez spojky, tak to ale musíš dělat ve vyšších otáčkách, zhruba mezi 6 - 10tis., je to proto, aby se kolečka v převodovce rychleji točily a v těch rychlejších točkách je téměř minimální možnost, že se ti kousnou. Takže určitě jdi do toho!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky

27.7.2016 v 21:55 | Nahoru | #6
Mik3_V. Už to tu bylo mockrát. Každým přeřazením bez spojky moto trochu poškodíš. Ale s trochou štěstí to prodáš dříve než se to projeví a pak tu budeš psát jako spousta dalších, že to převodovce nijak neublíží. Zatímco první nebo druhý kupec bude zakládat téma "vyskakuje kvalt, co s tím?", kterých je tu taky dost.

Teoretický rozbor z mechanického hlediska tu kdysi dávno trefně popsal Číkus, ale nechce se mi to zpětně hledat. Každý svého (ne)štěstí strůjcem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky

28.7.2016 v 08:10 | Nahoru | #7
1100Virago>pokud nejsi lempl a netlacis tam ty kvalty jako kun tak me vysvetli co muzes poskodit?

řazení bez spojky

28.7.2016 v 08:29 | Nahoru | #8
Hornis: celní zuby? Se spojkou kdyz netrefis otacky a rychlosti se srovnaj zapadnutim zubu tak to zpomalí jen par kol - energie toho rázu vychazi z jejich setrvacnosti, kdyz bez spojky tak je tam i energie toho zbytku za spojkou (motor)

Bud do tech zubu mlatis malým nebi velkym kladivem, nejakej rozdil tam bude

(reakce na) řazení bez spojky

28.7.2016 v 08:35 | Nahoru | #9
HornisGSX: Repete, ale stručněji už to napsal assassin. Namáhání ozubených kol je při řazení bez spojky vždycky větší, než se spojkou. Ale projeví se to až po dlouhé době, což spoustu lidí vede k mylnému závěru, že to ničemu nevadí.

řazení bez spojky

28.7.2016 v 09:20 | Nahoru | #10
Na co tam asi ta spojka je?
Kup si skutra a netrap motorku

1 reakcí na tento příspěvek řazení bez spojky

28.7.2016 v 09:21 | Nahoru | #11
když to tak čtu, tak radši neřaďte vůbec...

(reakce na) řazení bez spojky

28.7.2016 v 09:33 | Nahoru | #12

wormi píše: když to tak čtu, tak radši neřaďte vůbec...



Spravne , kupte si NCcko

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky

28.7.2016 v 14:20 | Nahoru | #13

1100Virago píše: Mik3_V. Už to tu bylo mockrát. Každým přeřazením bez spojky moto trochu poškodíš. Ale s trochou štěstí to prodáš dříve než se to projeví a pak tu budeš psát jako spousta dalších, že to převodovce nijak neublíží. Zatímco první nebo druhý kupec bude zakládat téma "vyskakuje kvalt, co s tím?", kterých je tu taky dost.

Teoretický rozbor z mechanického hlediska tu kdysi dávno trefně popsal Číkus, ale nechce se mi to zpětně hledat. Každý svého (ne)štěstí strůjcem.



To je zajímavé, 6. sezóna, už tísíce kol na okruhu a převodovka stále bez problémů. Za jak dlouho, že to mám hodit na bazar?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky

28.7.2016 v 14:43 | Nahoru | #14
Mr.Dreamer> IMHO tak si to prepocitej kolik tkm to je. Prevodovka pri slusnym zachazeni vydrzi urcite 100 tkm tak neco vodecti treba 30-40 %

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky

28.7.2016 v 14:51 | Nahoru | #15
gugo> tak to uz mam prevodovku po smrti nejakej patek

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky

28.7.2016 v 15:05 | Nahoru | #16
Převodovka je navržená tak, aby přežila životnost motoru. Takže při správném zacházení není nutné žádné díly převodovky měnit (pokud se nejedná o model s kontrukční vadou). Pokud někomu nevydrží, tak prostě dělal něco špatně - a nejčastěji je tím "špatně" řazení bez spojky.

(reakce na) řazení bez spojky

28.7.2016 v 15:10 | Nahoru | #17

1100Virago píše: Převodovka je navržená tak, aby přežila životnost motoru. Takže při správném zacházení není nutné žádné díly převodovky měnit (pokud se nejedná o model s kontrukční vadou). Pokud někomu nevydrží, tak prostě dělal něco špatně - a nejčastěji je tím "špatně" řazení bez spojky.



z jak velkeho objemu spolehlivych dat jsi vyrobil statistiku, o kterou se opiras?

(reakce na) řazení bez spojky

28.7.2016 v 15:26 | Nahoru | #18

HornisGSX píše: gugo> tak to uz mam prevodovku po smrti nejakej patek



to asi vetsina kdyz je tu kazda 2. stocena.

(reakce na) řazení bez spojky

28.7.2016 v 15:28 | Nahoru | #19
1100Virago> myslim ze je spousta mantaku co dokaze zlikvidovat prevodovku i razenim se spojkou jde v obou pripadech o cit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky

29.7.2016 v 13:46 | Nahoru | #20

Mr.Dreamer píše: To je zajímavé, 6. sezóna, už tísíce kol na okruhu a převodovka stále bez problémů. Za jak dlouho, že to mám hodit na bazar?



Gratuluji, tisíce kol na okruhu = (1 jízda = 6-7 kol, trocha matematiky... )to máme investice více jak 1.000.000,- Kč více jak 400.000,- Kč vlezný + benál a pneu?

Na to ti nemám co napsat, snad jen příště stůj při odhadu kol nohama více na zemi.
Cca 50.000 km by mohla v pohodě vydržet. Až budeš mít motorku cca 150t. a 10 let tak se teprve ozvy ju?
Do té doby si zelenáč, co si kupuje každý 3 roku novou

OPOTŘEBENÍ = POŠKOZOVÁNÍ
Už tady napsáno bylo, axiální zuby do sebe naráží vždy, ať se spojkou, nebo bez.
Vždy dochází k opotřebení. Při každém přesunu kol dojde k zaseknutí axiálních zubů o sebe (točí se různou rychlostí) o hranu načež dochází k deformaci špiček těchto zubů (ožužlání hran), teprve následně dojde k úplnému zasunutí zubů na celou pracovní plochu.
Energie setrvačnosti v tom nárazu se snižuje vymáčknutím spojky.

ps. ano už jsem si převodovku měnil, ano jezdil jsem taky bez a nebýt jednoho člověk tady na fóru (assassin), který mě bezdůvodně pomohl, aniž by mě znal, byl bych tenkrát i krvavě zaplatil za vlastnoruční opravu

Naposledy editováno 29.07.2016 14:08:42

(reakce na) řazení bez spojky

29.7.2016 v 14:40 | Nahoru | #21

Jurawood píše: Gratuluji, tisíce kol na okruhu = (1 jízda = 6-7 kol, trocha matematiky... )to máme investice více jak 1.000.000,- Kč více jak 400.000,- Kč vlezný + benál a pneu?

Na to ti nemám co napsat, snad jen příště stůj při odhadu kol nohama více na zemi.
Cca 50.000 km by mohla v pohodě vydržet. Až budeš mít motorku cca 150t. a 10 let tak se teprve ozvy ju?
Do té doby si zelenáč, co si kupuje každý 3 roku novou

OPOTŘEBENÍ = POŠKOZOVÁNÍ
Už tady napsáno bylo, axiální zuby do sebe naráží vždy, ať se spojkou, nebo bez.
Vždy dochází k opotřebení. Při každém přesunu kol dojde k zaseknutí axiálních zubů o sebe (točí se různou rychlostí) o hranu načež dochází k deformaci špiček těchto zubů (ožužlání hran), teprve následně dojde k úplnému zasunutí zubů na celou pracovní plochu.
Energie setrvačnosti v tom nárazu se snižuje vymáčknutím spojky.

ps. ano už jsem si převodovku měnil, ano jezdil jsem taky bez a nebýt jednoho člověk tady na fóru (assassin), který mě bezdůvodně pomohl, aniž by mě znal, byl bych tenkrát i krvavě zaplatil za vlastnoruční opravu



Jaj, znalec se ozval. Ale je fajn, že za sebou mám zjevně životopisce, který si zaznamenává má okruhová dobrodružství a ještě se mi stará o motorku .
Když jsme u počítání, tak například loni jsem byl na okruhu 21 dní. Podle záznamů z kamery mám v průměru 8 rozjížděk každý den. Díky pevnému bitrate se dá odhadnout i doba na trati, vzhledem k časům to vypadá na 15 kol na rozjížďku. Jasně, když jsem dělal instruktora, najel jsem méně, ale zase nejdelší rozjížďku mám hodinu a půl . Sečteno podtrženo, tisíce kol najedu i jeden rok, když se daří :) . Smutnější už je, že tento rok se k tomu ani nepřiblížím :( .

2 reakcí na tento příspěvek řazení bez spojky

29.7.2016 v 14:44 | Nahoru | #22
blby je, za kazdy mluvite o uplne jinych kolech , no ale casem to treba sladite

(reakce na) řazení bez spojky

29.7.2016 v 14:59 | Nahoru | #23

Veverčák píše: blby je, za kazdy mluvite o uplne jinych kolech , no ale casem to treba sladite



jeste dam letost 3x sosnovou a taky budu mit tisice okruhu

(reakce na) řazení bez spojky

29.7.2016 v 14:59 | Nahoru | #24

Veverčák píše: blby je, za kazdy mluvite o uplne jinych kolech , no ale casem to treba sladite



JJ
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zápis změny rozměrů pneu [1, 2] Suzuki SV 650 macumba 32 15.9.2024 v 21:27 Kohlstein
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... jkprg 56 6.8.2024 v 15:18 TurboLover
SV 650 K1 otáčkoměr ukazuje pouze 5... Suzuki SV 650 Fantik23 6 20.6.2024 v 06:37 Roman987
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 Mikeš87 17 5.6.2024 v 20:23 pepe100
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo


TOPlist