1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Ani foták jsem nedokázal vytáhnout, jen jsem zíral...
Luxusní začátek čísla
2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Pher mi doporucil rotax 582 - ja jsem taky nic lepsiho nenasel, ale prijde mi moc tezkej a zbytecnej vykon navic... tak kdyby jste mel nekdo dalsi tip....
ten vykon navic nepouziju, motor je tlacnej a nevejde se tam vetsi vrtule...
letadlo hyr:
Naposledy editováno 11.06.2016 14:27:08
Jinak osvedcenej motor tohodle vykonu byl trabant (v dobach kdy ja jsem lital) ...ale jestli se da dneska sehnat funkcni trabos, fakt netusim.
edit; btw, kdo ti to bude zalitavat ? predpokladam ze to mas v Jincich.. pres kopec ve Felbabce mas zalitavace LAA myho bejvalyho instruktora.
Naposledy editováno 11.06.2016 15:38:51
Zatim neznam nikoho, u koho by treba Hirth vzbudil nadseni.
Urcite by ti stacilo neco jako R447, ale chces si palit prsty s motorem s nejasnou minulosti a zivotnosti?
Trabant s reduktorem je spis zoufalost. Vykonem i spolehlivosti
3 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
na 18kW je to spocitany, je to fakt malicky, ja se do toho sotva vejdu, laminovany do negativni formy, je to lehoucky...na zalitani uz mam domluveneho znameho. nejdriv ale samo musim vyresit motor, certifikaci a taky papiry :)
Naposledy editováno 12.06.2016 14:53:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
assassin píše: gugo: trabanta mam, z rogala, ale prijde mi to uz predpotopni a nespolehlivy ... navic bych na nej musel dobastlit starter, takhle vzadu se to rukou blbe nahazuje...
na 18kW je to spocitany, je to fakt malicky, ja se do toho sotva vejdu, laminovany do negativni formy, je to lehoucky...na zalitani uz mam domluveneho znameho. nejdriv ale samo musim vyresit motor, certifikaci a taky papiry :)
Krásnej stroj! Kde to stavíš? Šlo by se někdy zajet mrknout. Jinak zkus mrknout po různých průmyslových motorech, případní zahradní technika. Používají se motory B&S anebo Honda. Ale zalezi kolik chces do toho vrazit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Twister píše: Krásnej stroj! Kde to stavíš? Šlo by se někdy zajet mrknout. Jinak zkus mrknout po různých průmyslových motorech, případní zahradní technika. Používají se motory B&S anebo Honda. Ale zalezi kolik chces do toho vrazit
to ne, urcite chci leteckej motor, nechci usetrit prachy... penize by se snad naky nasly, jen ten radovej rotax mi prisel dost tezkej a vic by se mi libil boxer... ale myslim ze bych tam nacpal i ten radak, jen bych musel prekopat motorove loze (s tim se teda kazdopadne pocita) a hlavy by cumely nad kridlo...
kousek od Pribrami, presne misto verejne nee, kdyztak se muzem domluvit po PM.
Naposledy editováno 12.06.2016 19:18:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
gugo píše: assassin> Ja trabose nikdy nepouzival, tak nevim, ale rogalisti to strasne chvalili...ale prestal jsem litat nekdy pred 20ti lety
ale jo, proto jsme taky splasili to rogalo - jako darce organu, je tam trabant ve skvele kondici, magneto, moc pekne "okuchanej" ani gram navic, ale je to preci jen trabant, v dnesni dobe musi existovat neco sofistikovanejsiho... ikdyz je fakt ze trend UL letadel jde spis k vetsim strojum a i ty motory tomu odpovidaji. zatim se mi nejvic libi to co doporucil Pher.
chvili jsem premejslel i o elektrice, ale to by se jeste vic zkomplikovalo a realizace by se odsunula na kdovi kdy...
Jako lehci ekvivalent 582 by mohla byt posledni verze 503.
Vzduchac a uz to tusim melo zdvojeny zapalovani. Ale novej uz asi nesezenes...
Jeste jsem si vzpomel na motory od Stradala, strx 600 a 1200. To jsou boxery na bazi Trabanta. 600 jsme davali v devadesatkach do Kunkadla a motor to byl na oko hezkej. Zkusenosti s nim ovsem nemam.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
U soucasnych ctyrventilu asi neresitelna vec.
A zrovna dneska jsem cetl o kraksne zpusobene vadnym snimacem otacek klikovky u podobne adaptace, ktery zpusobil vypadek zapalovani
assassin píše: to ne, urcite chci leteckej motor, nechci usetrit prachy... penize by se snad naky nasly, jen ten radovej rotax mi prisel dost tezkej a vic by se mi libil boxer... ale myslim ze bych tam nacpal i ten radak, jen bych musel prekopat motorove loze (s tim se teda kazdopadne pocita) a hlavy by cumely nad kridlo...
kousek od Pribrami, presne misto verejne nee, kdyztak se muzem domluvit po PM.
Tak on Rotax vlastne "leteckej motor" neni. Aspon na tech puvodnich bylo na ferovku nalepeny varovani, ze neni urcen pro letectvi a muze kdykoliv vysadit. Navic kluci pak prisli na super vychytavku ze generalku jim delali za pulku v nejakym servisu sneznych skutru, ktere meli stejne motory.
Ten B&S jak jsem navrhoval lita třeba v SD1 Minisport. Koukam, ze pouzivaji taky jine motory. Kdyžtak můžeš kouknout pro inspiraci.
http://www.sdplanes.com/new/engine-kits/
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
gugo píše: assassin> A nechces spis se svejma zkusenostma z nejakyho auto 4 taktu udelat dobrou nahradu za 912 ? Tim nemyslim do toho tvojeho letadla..ale tak vseobecne. Ten motor je drahej jak krava.
Na aerowebu se někdo zabýval přestavbou nějakýho škodováckýho motoru.
http://www.aeroweb.cz/autor.asp?atr=137
Taky se dost používají motory Subaru. Ale to všechno bude na todle letadélko asi moc výkonné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
gugo píše: Twister> ja taky stim 100 HP 4taktem nemyslim na assassinovo letadylko..ikdyz proste 18kW me prijde malo,
jasne, to chci nejblizsi vyssi, netrvam na tak malym vykonu, jen kdyby existovalo neco mensiho nez ten rotax 2t ... a jak pise twister, on taky neni certifikovanej....
2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
gugo píše: assassin> ja se moc neorientuju, ale myslim ze s takhle malym vykonem nebudes mit certifikovanyho nic.
jj nejspis mas pravdu, kazdopadne nez vse nastuduju jsem rad za kazde nasmerovani :)
a bohuzel ted to vypada v praci trosku na chaos a tudiz vsechny soukrome projekty maji docasne "pause" :(
Naposledy editováno 12.06.2016 23:44:41