Zaujimalo by ma co sosebou, veci ako benzin, kompresor s meracom tlaku su samozrejmost. Chcel by som pocut rady od skusenejsich jazdcov ktory jazdia okruhy a ludi ktory nieco podobne uz absolvovali. Su nejake veci ktore je dobre s motorkou urobit pred navstevou okruhu ? Odmontovanie zrkadiel je samozrejmost takisto ako prelepenie svetiel. Zaujimal by ma nazor na prelepenie tachometru. Cital som tu nazory, ze niekto ho prelepuje aby ho hlava nebrzdila, ze ide o x km/h rychlejsie v istom useku ako minulu jazdu a potom sa clovek vosc sustredi na jazdu samotnu, odozvu od motorky podvozku a preumatik. Aky je vas nazor na to ?
Dalej riesim otazku pneu. Na motorke mam obute dunlop sportmax D210, dot rok 2011 najazd 3.000km. Pneu pri ostrejsej jazde v kopcoch a zakrutach nejavia znamky neistoty, naklody po okraj pneu su pocitovo iste. Jazdim tlaky podla manualu predok 2.5 zadok 2.9 fukane za studena. Ako je to na okruhu s cestnymi pneu? Je lepsie upustit ten tlak o nejake desatiny alebo pri prvych jazdach je to jedno? Predpokladam, ze na okruhu sa tlak v pneu zvacsi a v zadu bude kludne 3.2 (po jazde premeram samozrejme) a to sa mi zda sialene vela. Aky je vas nazor ?
Dalsia otazka je taktiez ohladne pneu. Zanedlho budem kupovat nove pneu (sada predok+zadok) a rozmyslam nad dunlop sportsmart 2 a dunlop roadsmart 3. O roadsmartoch som nedavno cital v novom motohouse aka je to skvela a podarena guma, ze jej nerobia problemy sportove vykony a taktiez sa nestrati pri zaciatkoch na okruhu. Na ceste jazdim v kopcoch kde su ostrejsie zakruty teda skor technicke useky (pezinska baba). Avsak problem je, ze najblizsi kopec mam 70km od domu po rovinkach, cize by som chcel 2 zmesovu pneu ktora nebude mat po par jazdach v strede plosku ale taktiez ma podrzi v zakrutach a zvladne obcasne navstevy okruhu (3-5x za rok na 3-4x 30min)
. Je mi jasne ze sportsmart 2 bude na sportovu jazdu urcite vhodnejsia volba, avsak ci to vyuzijem a ci by na tento ucel nepostacili roadsmart 3. Samozrejme, ze gumam ako sportsmart 2 clovek viac veri. Budem rad za kazdy prispevok k teme, kazdu radu.
Naposledy editováno 19.05.2016 09:49:15
1 reakcí na tento příspěvek Po prvý krát okruh
Na tacho čučet nemusíš,já si aspoň že začátku snažil držet rychlost,než sem si trať "nečetl" tak abych nevyletěl hned ven. Na rovinkách s tím nakedem nezrychlíš, postupně v zatáčkách jedině.
Ale byl sem tak strašně nesvůj bez vědomí co mám za sebou,tak sem si stejně jedno zrcátko otočil tak,abych za sebou případně někoho viděl a mohl mu vyklidit pole(přijde mě bezpečnější kouknout do zrcátka než se otáčet za sebe) na cílovce,tam sem s max top speed 231km/h byl nejpomalejší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh
Michi.RR: přesně tak víc netřeba. V Brku mají i u benzínky kompresor s měřákem.
edm_0185: pokud pojedeš jen 2-3x jízdy nepotřebuješ v podstatě nic. Když jedu na volný (jezdím 2x20min bo kolik teď je), přijedu s moto, trošku ufouknu, doberu plnou a jedu se plácat
Co se tlaku v pneu týče, s tím já osobně nijak neexperimentuji (ani nikdo z mých přátel se kterými na okruh jezdím), ráno za studena přeměřím na továrnou požadované tlaky a víc to neřeším.
A co k jízdě.... Je třeba tam jet vyrovnaný s tím, že je možnost, že domů půjdeš po svých , když s tím budeš smířený a nebudeš na to myslet před každou zatáčkou, pojede se ti skvěle a náramně si to užiješ
Naposledy editováno 19.05.2016 09:34:34
Koukni se na onboard záběry, zapamatuj zatáčky. Na místě si to pak upravíš podle vlastních potřeb.
Naposledy editováno 19.05.2016 09:41:06
Mě teda vyhovovalo vědět,že se mi lepí někdo na prdel a bude co nevidět předjíždět.A člověk s tím tak trochu počítá a když ti tam pak vlítne do ideální stopy na hulvata,taky se nemusíš do zatáčky vejít,nebo zbytečně uhrábnout po brzdách
Píšu vědět,ne uhýbat a kličkovat jak zajíc.
Když tě dojede střelec,vždycky si najde skulinku,páč to zná,jak se potkají dva plašani,může bejt pruser,což na volných sem měl snad pokaždé smolíka na někoho takovýho
2 reakcí na tento příspěvek Po prvý krát okruh
dik za tie odstavce upravene :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh
edm: dostal jsem se neplánovaně na okruh po koupi VTR s 5let starýma Roadattackama a NIKDY v životě jsem se víc nebál, jako tehdy Ale byl to jen blok v hlavě, právě proto, že jsem se soustředil na to to, že mám starý šlupky, 4-5tý kolo už jsem jel na klid a sucho v trenkách a taky proto, že vždy, když jsem tam jel předtím s Blejdem, vždy jsem měl zrovna nově přezuto
Na tacho čučet nemusíš,já si aspoň že začátku snažil držet rychlost,než sem si trať "nečetl" tak abych nevyletěl hned ven. Na rovinkách s tím nakedem nezrychlíš, postupně v zatáčkách jedině. togel sgp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh
NE, fakt se starou gumou na okruh nelez, i když je pěkná...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh
pani presvedcili ste ma, radsej ten okruh odlozim kym nebudu nove gumy
je este nieco, co je dobre urobit s motorkou pred okruhom? uvitam kazdu radu
Jinak to je potom vývoj podle toho jak často budeš na drom jezdit...dodávka, stan, stůl, židle, gril, naložený maso, pití, matrace na spaní, přenosná lednička a tak dál a dál...
1 reakcí na tento příspěvek Po prvý krát okruh
Nahrivaky se taky urcite hodej - nemusis zahrivat gumy v prvnim kole. Ono se to zda jak nic, ale v souctu to mas pak za celej den treba 5-6 kol, ktery jsi jel zbytecne pomalu.
Nevim jestli to jde na Z750 nebo co to mas, ale je dobry prehodit razeni tak, abys kopal vyssi rychlosti dolu - da se pak radit v zatacce a krasne se tam kopou vyssi kvalty bez spojky. Jen zatlacis, uberes plyn, zapadne kvalt a hned zas pridas (s normalnim razeni to samozrejme jde taky).
A zkracovat plyn jsem nemusel, full gaaaaz moc často na tý mojí jebce nedávám...
Bez čeho ani na okruh nejezdi je tzv. "amerika", neboli stříbrná(někdy i černá) páska s tkaninou. Její využití nejen při motorsportu je neuvěřitelné Samozřejmě se nauč základní vlajky žlutá, zelená, modrá, červená a další. S tím tě ale snad agentura coby nováčka seznámí na rozpravě. Nepočítám že by si na okruh jel nedostatečně vybaven co se oblečení týče, ale pro jistotu nezapomeň na páteřák do kombinezy.