Předem děkuji za rady
Naposledy editováno 14.04.2016 16:38:41
3 reakcí na tento příspěvek zatáčky
Countersteering poznam a pouzivam na bezne zakruty. Ide mi skor o utiahnute pomale zakruty
2 reakcí na tento příspěvek zatáčky
Komorerth píše: no to mi je jasne. Ale mne prave ide o tie ostre zakruty. Z pravotocivych vracaciek mam tak trochu respekt (najma ked idem z kopca). tento rok som objednany k Matymu do kolina, tak si to asi necham vysvetlit tam
reknu ti to tak .. kdyz sklapis motorku pod sebe, je mnohem jednodussi ji slozit uplne nez kdyz pracujes telem .. ano, budes mit mensi "poserpruhy", jenze o tom to neni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčky
Komorerth píše: no to mi je jasne. Ale mne prave ide o tie ostre zakruty. Z pravotocivych vracaciek mam tak trochu respekt (najma ked idem z kopca). tento rok som objednany k Matymu do kolina, tak si to asi necham vysvetlit tam
To se na tebe snad přijedu podívat, protože to, co tady vykládáš, to snad není možné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčky
Komoreth> motorku takhle lámat pod sebe má opodstatněni, pokud se potřebuješ fakt vytočit na malém prostoru, ale ale v normální ostré zatáčce to nedává smysl... vždyť se tam musí vytočit osobák, to ty s motorkou zvládneš s prstem v nose...
Komorerth píše: Mr.Dreamer> pokojne dobehni. Ucast si vyhovorit nenecham, aj ked taky Focke tvrdi, ze vlastne handlig pri malych rychlostiach je uplne zbytocny. Poserpruhy ma vobec netrapia, pisal som vyssie viackrat ze nepotrebujem jazdit ako MotoGP. Neuvazujem ani o Gymkhane. Proste chcem technicky zvladat rozne typy zakrut a situacii.
Proč bych ti to vymlouval? Maty má velmi kvalitní motoškolu a navštívit jí je sakra dobrá investice.
1 reakcí na tento příspěvek zatáčky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčky
Naposledy editováno 13.04.2016 20:31:13
SVSkritek píše: Krovak> Hezka prace . Pustit tu predni brzdu muselo asi chtit hodne sebeovladani
Ani ne, s tímhle problém nemám, ale měl jsem zrovna nějakej blbej den a skoro jsem to 3x zahodil, tohle byla první bota, druhá zas to samý, téměř nedobrzdění před ostrou pravou na rozbitým asfaltu v kopcích nad Liťákem no a nakonec jsem zapomněl na jednu fajn zatáčku Dubá - Liběchov a vybral ji zhruba 10 cm od protilehlé krajnice. Ale tam už jsem se viděl v saltech v příkopu, a čekal, kdy mi tam něco vykoukne v protisměru a budu to muset poslat do pangejtu, to fakt nebylo hezký. Prostě den blbec.
2 reakcí na tento příspěvek zatáčky
nejprv - vyhecovany predjeti R1 na harmanci ve dvou ....
nasledovala delsi rovinka, na konci sem mel asi 180
v zatacce sem byl nejak dost rychlej, brzdil sem fest predkem a misto abych povolil brzdu, tak sem 'zamrz na brzde' a pokracoval rovne
cili jen chci rict, ze i po 11 letech jezdeni a ujeti mraku km se mi stalo tohle a bylo to asi hlavne tim, ze sem to zazil poprvy a reagoval vicemene podvedome. od te doby sem to zazil jeste parkrat, ale uz sem 'vedel' co mam delat. cili jak tu bylo receno, chce to vic poklopit a min brzdit a cumet ven ze zatacky na silnici (ne do lesa). mozna se to da nejak naucit predem.
1 reakcí na tento příspěvek zatáčky
Jinak asi takhle:
Trenovanim urcitych situaci dosahnes toho, ze se ti tyto situace spise nestanou, ale naopak privolavas situace nove, ktere maji tendenci ti ukazat, ze je nutne je nove zaradit do treninku, a tak to clovek dela cely zivot az do smrti.
Naposledy editováno 14.04.2016 00:14:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčky
Motofighter píše: Bubrak: Spolujezdec musel mit celkem zazitek ... a oba jiste pro strach ...nadelano ... ale co bys pro dobry zaber neudelal ...
Jinak asi takhle:
Trenovanim urcitych situaci dosahnes toho, ze se ti tyto situace spise nestanou, ale naopak privolavas situace nove, ktere maji tendenci ti ukazat, ze je nutne je nove zaradit do treninku, a tak to clovek dela cely zivot az do smrti.
no, ono krom toho zamrznuti pak nasledovaly dalsi drobnosti jako ze na kraji silnice byl bordel a tak sem se pak bal i poklopit nasledne kvuli tomu, pak tam byl ten plastovej patnik, kterej sem se rozhodl vzit zprava misto ho trefit a tim uz sem byl v pomerne hlubokym 'sterku', kterej je nakonec videt jak vylitne do vzduchu pri lehnuti. mozna kdybych vzal ten patnik, tak bych to nejak ukociroval v min hlubokym sterku. ale to je kdyby coby.
spolujezdkyne spadla do potoka, ale nikomu se nic nestalo, dokonce motorka byla jen podrapana. vypadly predni blinkry, ale ty se jen nasadily zpatky, nic neprasklo nikde (ani kapoty), to bylo docela zajimavy.
z tim zaverem samozrejme souhlas. clovek se celej zivot uci a zarazuje do podvedomi novy a novy situace a diky tomu mozna lepe a lepe predvida. a to mozna i kdyz nekde neco vidi na videu ci se dovi jak k nejake nehode doslo apod.
ale nakonec je to stejne o nahode, jestli cloveka prekvapi fatalne neco co nemohl predvidat. jen s narustajicima zkusenostma se ta pravdepodobnost mozna postupne snizuje, coz porad ale nevylucuje ze se to muze stat komukoliv.
Naposledy editováno 14.04.2016 00:48:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčky
Chce to jezdit,jezdit,jezdit. Do zatáček plynule v nižší rychlosti a pomalu se rozjíždět. Jezdit přehledné zatáčky s nízkým provozem,nebo na ploše trénovat náklon. Brzdit před zatáčkou a né v ní.
A hlavně motorka jede tam, kam se díváš! Takže koukat tak daleko do zatáčky,jak rychle jedeš. Né těsně před sebe!!
Funguje to nejen na motorce,ale na kole,lyžích,snowboardu,longboardu,bruslích....
Naposledy editováno 14.04.2016 07:43:28
Ad zadní brzda - velice užitečný nástroj, především pro manipulaci v malých rychlostech, stejně tak pro korekci rychlosti, příklady zde už padly. Pro ty, kteří její použití odmítáte - nejspíše jste to přehnali a teď máte strach ji použít. Představte si, že byste po pádu na přední brzdu tuto přestali používat. Hloupost, že.
Dovolte mi pár rad pro zakladatelku a začátečníky obecně. Nejezdit na hraně svých možností, ideálně kolem 75%. Nasávat všechny informace, které jsou k mání, zkoušet je a tím si vybírat, co funguje a co jsou kecy a nepravdy. Mít otevřenou mysl, při zaměřeném tréninku se soustředit na jednu jedinou věc, nesnažit se naučit vše hned. Hodně jezdit. Vyprdnout se na vlastní ego, opatrně s adrenalinem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčky
2 reakcí na tento příspěvek zatáčky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zatáčky
Tohle myslíš i třeba při malý rychlosti, když se třeba otáčíš na silnici? Nemám změřený poloměry ale vždycky se mi zdálo že když jsem já rovně a motorku složím tak je klidnější a líp zatočí. Ale může to bejt jen můj dojem.
Niki-Lilith píše: Děkuji všem za rady, vidím, že v některých věcech se moc neshodnete, ale určitě kouknu na Twist of the wrist. :)
Nejlepší co můžeš udělat. Podívej se, řiď se tím a postupem času, až motorku dostaneš víc do ruky, můžeš zkoušet další alternativy a vychytávky...
Za mě k tomu zkus, někde kroužením na plácku, že jde ta motorku poklopit fakt hodně a zvládne to, pak trošku zmizí strach z naklopení na silnici