Naposledy editováno 22.01.2016 14:25:12
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
PetrL3 píše: U výfuků bude problém s tím, že sice může mít homologaci, ale pokud bude mít vyšší hlučnost než je zapsaná v TP (což laďáky mají snad prakticky vždy), stejně nesplňuje podmínky pro schválení STK.
K blinkrům: Tak nechoďme do extrémů. Myslíš, že tě nemůžou vyrazit za to, že původní místo pro blinkry na autě vyvaříš, a znova uděláš otvory a dáš tam blinkry z jiného auta, které tam po tvojí klempířině perfektně budou pasovat? Já tvrdím, že i když to bude bez hran, perfektně řemeslně zpracováno, tak je otázka času, kdy tě z některé STK vyrazí, i když tam budou blinkry s "E" ale jiného vozu.
Proto maj laďáky db-killer aby tu hlučnost splňovaly.... a proto je všichni vyndávaj....
A zrovna ten tvůj případ se mi jako extrémní zdá. :D Na motorce jsem ještě vyvařené místo po blinkrech nezažil. :D Zrovna u motorek bych tyhle možné imaginární extrémy s auty nepoužíval. Přece jen se zde bavíme o motorkách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
gugo píše: PetrL3> a ci mtu hlucnost na STK zmeri ? Pokud vim zadne mereni hlucnosti se nikde nekona.
To nevím, to už je jiná věc. Vím jen, že se tyhle věci na STK dějou. Takže buď to není tak jednoduchý, jak píše PetrAjs a hrnous nebo druhá možnost je, že z STK občas vyrazí někoho neprávem, což by se mělo nějak globálně řešit.
PetrL3 píše: Promiň, ale ty seš jak zaseklej. Že mi něco x-krát prošlo neznamená, že tě za to nemůžou vyrazit. To je jen o tom, kdy jsou jak tolerantní.
Taky mám spoustu známejch, co jim (zatím) u nás prošlo něco, co jinde okamžitě vyrazej.
Ale můj názor je takový, že nejde o žádnou toleranci, jak tvrdíš, ale o naprosto legální postup. Toleranci beru, když projde bez povšimnutí kolem mých blinkrů, přesto, že Éčko nemaj, ale vypadají a fungují normálně. To je tolerance. Projití STK s homologovanými doplňky určenými pro danou motorku není žádná tolerance. Už se chápeme?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Petr_Ajs píše: Proto maj laďáky db-killer aby tu hlučnost splňovaly.... a proto je všichni vyndávaj....
A zrovna ten tvůj případ se mi jako extrémní zdá. :D Na motorce jsem ještě vyvařené místo po blinkrech nezažil. :D Zrovna u motorek bych tyhle možné imaginární extrémy s auty nepoužíval. Přece jen se zde bavíme o motorkách.
To sem napsal schválně, abych vyloučil argumenty typu "budou tam ostré hrany kvůli jinému tvaru blinkru". Jakože se nemusí jednat o extrém LIAZ-fabie.
A jinak podle mě snad není rozdíl, jestli se nahrazujou blinkry na moto nebo na autě. Vyplývá z něčeho, že pro auta platí jiná pravidla pro záměnu dílů než pro moto?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
PetrL3 píše: To sem napsal schválně, abych vyloučil argumenty typu "budou tam ostré hrany kvůli jinému tvaru blinkru". Jakože se nemusí jednat o extrém LIAZ-fabie.
A jinak podle mě snad není rozdíl, jestli se nahrazujou blinkry na moto nebo na autě. Vyplývá z něčeho, že pro auta platí jiná pravidla pro záměnu dílů než pro moto?
přečti si co píše hrnous.
hrnous píše: Petr_Ajs> Ono de o to, že u aut si to výrobci nechávají homologovat jako součást auta , respektive při té homolgaci koperuje například hella bosch a jiní a ve výsledku je homologace pro konkrétní auto. Teoreticky by si mohli vyřídit homologaci jako "světlo pro kategorii vozidel blabla" jenomže kdo by to pak kupoval ? Nějaký děda na traktor? Asi těžko.. U výrobců moto bižuterie je to jak už sem psal jinak.. výrobci blinkrů vyrobí zhomologují a posléze výrobci motorek zhomologují už s daným blinkrem s tím že POUZE musí doložit že ten daný blinkr má homologaci/ prohlášení o shodě s danými zákony a padla..
Ještě aby to někdo vysvětlil všem technikům na STK.
Snad máte s Ajsem pravdu a nebudou s tím v budoucnu potíže.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
PetrL3 píše: To nevím, to už je jiná věc. Vím jen, že se tyhle věci na STK dějou. Takže buď to není tak jednoduchý, jak píše PetrAjs a hrnous nebo druhá možnost je, že z STK občas vyrazí někoho neprávem, což by se mělo nějak globálně řešit.
no ze nekoho vyhazuji neoprvnene to je celkem jasny, problem je ze stim udelas leda hovno. Proste kdyz neda muzes se tak mozna sebrat a jit jinam.
Problem je, ze prachy uz si zaplatil a voni ti do systemu stejne zanesou vaznou zavadu.
Petr_Ajs píše: přečti si co píše hrnous.
e: Když kupuješ nějaký náhradní díl na auto, vždy kupuješ originál značkový? Jsou firmy, které vyrábějí náhradní díly a ty jsou homologované na přesný typ vozidla. Asi by byl problém u výměny blinkru různých odlišných typů aut mezi sebou. Proto ho kupuješ přesně na míru. Ale takový blinkr u motorky má rozhodně širší možnosti, proto se dělají i univerzální, ale homologované, aby nebyl právě problém. Že si lidi kupují i nehomologované, to už je jejich riziko, a ve většině případů jsou na to v příbalovém letáku či jinak upozornění, že díl nesplňuje homologaci pro běžný provoz.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
gugo píše: no ze nekoho vyhazuji neoprvnene to je celkem jasny, problem je ze stim udelas leda hovno. Proste kdyz neda muzes se tak mozna sebrat a jit jinam.
Problem je, ze prachy uz si zaplatil a voni ti do systemu stejne zanesou vaznou zavadu.
da se dat nekam stiznost, treba na tu Dekru ne?
2 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
rancher píše: BeauFexte> Dneska si dej panáka, zklidni se a pak odstraň to, co ti napsali do závad a jeď tam znovu, při opakované se totiž kontroluje jen odstranění v protokolu uvedených závad...
No, v STK Sovětice to vidí jinak, byl jsem tam dvakrát a dvakrát jsem dostal zcela rozdílné závady.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Bubrak-ZX10R píše: da se dat nekam stiznost, treba na tu Dekru ne?
asi se stezovat da, ale res to kdyz potrebujes jezdit. Si prdstav ze mas vozidlo bez TK, a potrebujes jezdit. Takze to poladis a des na opakovacku, nejaky stiznosti na to vetsina lidi asi hodi bobek.
gugo píše: asi se stezovat da, ale res to kdyz potrebujes jezdit. Si prdstav ze mas vozidlo bez TK, a potrebujes jezdit. Takze to poladis a des na opakovacku, nejaky stiznosti na to vetsina lidi asi hodi bobek.
jo to je jasny no, chce to nakyho cloveka co ma spoustu casu nebo mu jde o princip
to je jak s tim spravnim deliktem, taky spousta lidi zaplati urcenou castku, nez se nekde tahala po uradech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
gugo píše: asi se stezovat da, ale res to kdyz potrebujes jezdit. Si prdstav ze mas vozidlo bez TK, a potrebujes jezdit. Takze to poladis a des na opakovacku, nejaky stiznosti na to vetsina lidi asi hodi bobek.
Musíme počkat až vyrazej od STK Číkuse, ten jim pak zamotá hlavy
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
PS. S moto jsem byl na technický minulý týden, a tak jak je v profilu, tak prošla. Za což jsem tedy rád, když tu čtu, za jaké ptákoviny některé z Vás vyhodily .
Wampyre píše:
PS. S moto jsem byl na technický minulý týden, a tak jak je v profilu, tak prošla. Za což jsem tedy rád, když tu čtu, za jaké ptákoviny některé z Vás vyhodily .
no vidis a zrovna nekde jinde by te vyhodili za blinkry a ladak
ze je to na technickych nejednotne je aspon ted trochu pro nas vyhoda, ze aspon nekde projdem, nez aby to neproslo nikde. nicmene STK by se melo na motorky zcela zrusit, udajne napr. zrovna v Belgii, srdci EU, STK na motorky neni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Carcharot píše: Musíme počkat až vyrazej od STK Číkuse, ten jim pak zamotá hlavy
...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
PetrL3 píše: Ještě bych se zeptal: Musí si technik dejme tomu u homoblinkrů sám dohledat informace nebo sem povinnej já mít je u sebe při stk třeba vytištěný? Ví někdo?
Homologaci jsem řešil loni s laďákem, protože mám motorku z dovozu a homo karta k laďáku nebyla Chlapík byl celkem v pohodě a říkal, že pokud je na té dané věci homologační Éčko (a konkrétně třeba u toho laďáku namontovanej dB killer), tak je to prý v pořádku (hluk na STK zatím naštěstí neměří) Takže z toho usuzuju, že jakmile na té věci to Éčko někde bude k nalezení, tak netřeba dohledávat cokoli dalšího
...abych se vyhnul blbejm kecům, tak podotýkám, že toto je informace, kterou jsem dostal přímo od technika na naší STK - jestli to někde maj jinde, netuším
Každopádně jsem byl před 2 týdnama na STK s jinou motorkou a je to docela pakárna - motorka se fotí ze všech stran včetně tachometru a štítků, takže mašiny např. bez zrcátek nebo stupaček nemaj šanci projít
Teď mě čeká u druhé lehké udělat TK - má ji už asi 2r propadlou, je to komplet odstrojená motorka z kapot, oholená elektrika a udělat z ní zas technicky způsobilý stroj je minimálně na víkend :-/ Pak zajet na STK a zas strávit nějaký čas přestrojením. Navíc je to věkem veterán, takže je docela šance, že technik bude prudit a domáhat se věcí co ta motorka nikdy ani mít nemohla.
Výrobce gum sám uvádí, že na ráfek můžu použít x rozměrů pneumatik a stejně ten rozměr je střelený výrobcem od oka, právě jen kvůli STK atd. ale dát ji tam nesmím, protože není v TP. Sám výrobce dělá motorku v provedení kapota - polokapota - naháč, ale i kdyby někdo přestavěl třeba Bandita S v N, tak STK neprojde, protože proto.
Mám motorku v dobrém technickém stavu, světla a zrcátka s Ečky ať mají radost, ale já neprojdu, zatímco někdo, komu to nebrzdí, tlumiče nikdy neřešil atd. projde v pohodě, protože od doby co to vyjelo z továrny na to nešáhl.
Vím, že moje není žádný tuning, ale jen z nouze cnost, ale to nic nemění na tom, že na ní není nic, co by v provozu ohrožovalo mě, nebo ostatní.
2 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
uga8 píše: Ahoj, máte někdo zkušenost z nové STK s umístěním RZ na boku u kola? Jestli to tolerujou nebo jsem v pytli a budu to muset předělat?
jak píše splasenytrubky http://www.blesk.cz...at-technicaky?foto=2
Na motorce výrazně širší řídítka s prodlouženýma tyčkama zrcátek aby v nich bylo něco vidět. Namontovaný originální držák zadního kufru s plotnou Givi, který je o cca 10 cm delší než motorka. S rozměry tedy absolutně žádný problém.
Mini LED blinkry ani zadní LED světlo nevadilo. Vše s homologací.
Dokonce nevadil ani výfuk s vyndaným DB killerem (ten jsem měl pro jistotu s sebou pod sedlem). Když si pro mě technik přišel, obešel motku a řekl ať to tam raději zatlačím a pak vytlačím.
Je to cca 30 km na západ od Prahy a máte šanci 4/5 že narazíte na někoho normálního (ten jeden je tam případ a vždy má s něčím problém).