paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vibrace nad 120km/h
7.4.2016 v 14:29
Zdravim pratele, mam mensi problem se svm Fazerem. cca od 120km/h a vys citim v cele motorce vibrace, od tech 120-160 co jsem to zkousel se to mirne zhorsi v zavislosti na rychlosti, ale neni to nejak dramaticke ze by me to chtelo shodit ze sedla, ale je to neprijemne a motorka je mene stabilni. Klepe se cela motorka, pri pusteni riditek to nevypada ze by riditka vyrazne kmitaly, takze spis podezrivam na neco u zadni casti, nemuzu ale rict jestli jsou vibrace spis v riditkach nebo ve stupackach.

Motorku mam teprve kratce a nemohu porovnat se stavem pred vymenou nekolika veci viz nize. Jedine co bylo "spatne", tak byly vidle lehce protocene v brylich (predni pneu cca 3cm doleva od spravne stredove pozice), ale po povoleni bryli, predni osy atd, je to opet v rovine. Moto nevypada ze by melo nejakou velkou nehodu, nikde po tom nejsou stopy, jen nejaka drobna kosmetika z provozu.
Moto ma najeto 35000km, rok 2005.

-pneu jsou fungl nove Pirelli Angel GT ve spravnem rozmeru, spravne tlaky a kola by mely byt vyvazene z pneuservisu
-fungl nova retezovka, retez namazany a napnuty spravne a na obou stranach kyvky stejne utazeno dle rysek
-v zadnim kole nova loziska (na unaseci rozety jsem nechal puvodni, nemelo vuli a otacelo se bez problemu, jako nove lozisko)
-zadni kolo bez vule
-kyvka do stran temer bez vule (pri velkem lomcovani je slyset a citit v kyvce cvak cvak ze strany na stranu, ale dle manualu je povolen 1mm vule), vule nahoru a dolu minimalni (odhad 2mm, v manualu je 1mm povolen)
-predni kolo bez vule, loziska v poradku
-predni i zadni brzda v poradku, nic nepribrzduje
-vule v krku rizeni - pri zkouseni jsem zadnou vuli nezaznamenal, riditka jsou ze strany na stranu bez namahy a hladce
-na centralnim stojanu pri roztoceni zadniho kola na 160km/h zadne velke citelne vibrace na kyvce
-pri brzdeni zadne kmitani riditek nebo vibrace
-pri pusteni riditek moto jede rovne, do zatacek jede prikladne a nevlni se, stejne tak do te rychlosti 120km/h je vsechno v nejlepsim poradku
-tlumice nastaveny dle manualu, jen na zadku mam predpeti pruziny o dva stupne tvrdsi (na fazeru je zadni central pry poddimenzovany)

Budu rad za jakekoliv rady ci doporuceni co zkusit nebo na co se zamerit.
Diky.

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 14:38 | Nahoru | #1
Zatuhlý článek řetězu?
Myslím ten spojovaný.

Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 14:40 | Nahoru | #2
Asi vím co myslíš, takový ty vibrace jako nevyvážený kolo

S tou vůlí v kyvce mi to přijde divný, řekl bych že by tam neměla být žádná.

Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 15:08 | Nahoru | #3
napře bych znovu zkontroloval vyvážení, taky se mě stalo, že po výměně v pneuservisu to mělo být ok, ale nebylo

(reakce na) Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 15:09 | Nahoru | #4
VladaM> po snytovani sel ten spojovany clanek lehce a bez problemu, ostatni clanky se mi zdaly mnohem tuzsi, retezovka je DID, rozety a vse original specifikace

FiZzeR> o vuli na kyvce sem neco pocetl a pry i nove motorky mivaji nejakou vuli, precetl jsem tvoje vlakno a asi se s tim mohu ztotoznit, jen jsem nezkousel pri te rychlosti zavrit plyn a vymacknout spojku, vyskousim pri dalsi jizde. Moje vibrace se daji povazovat jako "nevyvazene kolo".

jinak jezdim bez zadniho kufru jen pro info

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 15:17 | Nahoru | #5
dalsi poznatky:
- do pneuservisu sem prijel 10 minut pred zavirackou, takze je mozne, ze to trochu odfkakli to vyvazeni, i kdyz sem byl metr od nich
-pri vymene jehloveho loziska v zadnim kole jsem musel lehce zbrousit hrany ktere vznikly prasackym odstranenim stareho loziska sroubovakem, ryhy nebyly nijak velke, jen vzniklo par vrypu do toho hlinikoveho sedla, ale nove lozisko zapadlo lehce a na ose se otacelo volne, ale pochopil bych ze pri zatizeni i setinky milimetru mohou na lozisku udelat paseku-dotaz na odbornika na loziska

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 15:28 | Nahoru | #6
MrTeoretic> Jak, ložisko zapadlo lehce? Ložisko nemá zapadnout jak skopčák do krytu, má být nalisované s určitým přesahem.

(reakce na) Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 15:38 | Nahoru | #7
FiZzeR> ano tak sem to myslel, lozisko jsem naklepal pres orech z goly, samozrejme tam byl standartni odpor, ale ne takovy ze bych do toho musel busit jak zbesilej, nakonec proste dosedlo stejne jako kazde jine lozisko ktere jsem kdy menil

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 16:14 | Nahoru | #8
dělal sis řetězovku sám?...už jsem na dvou fzs viděl povolenou matku na rozetě.....odtud by mohly být vibrace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 16:16 | Nahoru | #9
gio9> Ano delal jsem si retezovku sam, srouby a matice v takovych pripadech dvakrat kontroluji, takze tohle bych vyloucil. Ale pokud si na to vzpomenu, tak to schvalne zkusim znovu

(reakce na) Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 16:20 | Nahoru | #10

MrTeoretic píše: gio9> Ano delal jsem si retezovku sam, srouby a matice v takovych pripadech dvakrat kontroluji, takze tohle bych vyloucil. Ale pokud si na to vzpomenu, tak to schvalne zkusim znovu


u matky rozety od tý doby co jsem to viděl lepím závit...
pak mě napadá jen ta kyvka anebo zadní brzda....záchyt,brzdič,kotouč...stačí malá vůle

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 17:30 | Nahoru | #11
Ahoj, při přezutí jsi stál kousek od vyvažovačky, takže by sis asi všiml, že je kolo někde koplé, respektive před tím velkým servisem, který uvádíš, vibrace nebyly? Nebo před přezutím pneu? Pokud se zítra podaří v servisu dotáhnou kompletace karburátoru (čekám na příruby mezi motor a karbece, spolu s nastavením vyřeší skokově zhoršený volnoběh a startování) tak bychom to mohli o víkendu vyzkoušet. Já na své žádné vibrace nepozoruji, třeba bys je na mojí také cítil..
Zadní gumu mám docela dohoupanou a řetezovka končí, nerovnoměrně vytahaný, docela zatuhlý (bude se dělat přístí týden), takže mě ty tvoje vibrace od novýho řetezu nepřijou moc reálný.

Naposledy editováno 07.04.2016 17:31:32

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 18:01 | Nahoru | #12
Když jsi rovnal tlumiče v brejlích , jak jsi utahoval ? Srovnat , utáhnout brejle , párkrát propružit a nakonec utáhnout osu kola v tlumiči . Když je špatnej postup ,tak můžou tlumiče jít ztuha .

(reakce na) Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 18:07 | Nahoru | #13
psenap> neviděl jsem komplet vyvažování, jen jsem zahlídl částečně jak vyvažoval přední kolo. před servisem jsem na té motorce ujel 200km, jen jsem si jí dovezl na podzim dom a únor/březen jsem udělal servis. A skrz hnusně sjetý gumy co na tom byly jsem moc nad stovku nejel, takže jak jsem již psal, nemůžu srovnat se stavem předtím.
Ráfek koplej nikde není, na to bych přišel jelikož jsem ty kola umýval a hmatem procházel.
Od řetězu to nepředpokládám, prvně jsem si myslel že jsem ho málo dopnul (byl opravdu víc povolen než by měl být), ale i po dotažení na správný průvěs se to nijak nezměnilo.
Na vyzkoušení jestli jsou kola vyvážené se asi do neděle nedostanu, ale pokud by sis mohl udělat chvíli, tak bychom to mohli navzájem porovnat někde. V neděli odpoledne bych měl mít čas (ozval bych se předem atd do zprávy), což by bylo od tebe hezký pokud bys mohl
Opravdu jediné co mě napadá je špatné vyvážení (i když co jsem četl v různých vláknech tak někdo třeba zadní nevyvažuje) a nebo že by dělalo potíž to poryté sedlo ložiska v zadním kole...

(reakce na) Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 18:11 | Nahoru | #14
motovlk> povolil jsem vrchní matici u řiditek, spodní brýle, osu, třmeny, blatník - pak srovnal řidítka a kolo do lajny - utáhl matici nahoře, brýle, osu, třmeny a blatník (v tomto pořadí).
Před utažením osy jsem to nepropružil. Mohlo by to mít takový vliv?
Když jsem spadl na CBčku a řiditka sem měl fest nakřivo oproti kolu tak jsem to udělal stejně a pak nikde žádný problém.

Jinak jak jsem psal, moto jede rovně, při brždění se vidle normálně topí dolů, není to trhané...

Naposledy editováno 07.04.2016 18:13:11

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 19:41 | Nahoru | #15
Podle mě vyvážení kol. Vyvažovali ti kola i staticky, nebo jen dynamicky? A je to servis, kde mají s motorkama zkušenosti? Každopádně bych to prověřil jako první.

(reakce na) Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 19:47 | Nahoru | #16
wedness> vyvažovali staticky, je to pneuservis na který jsem četl tady na fóru několik dobrých zkušeností. Můj oblíbený servis v Brně zavřeli nebo netuším co se s ním stalo (HR moto), takže sem jel jinam. Staticky mi v HR moto vyvažovali kola na CB500 a tam žádnej problem, takže prosím žádný dohady jestli vyvažovat staticky nebo dynamicky vyvážení prověřím, ale do pondělí zřejmě nebudu mít možnost se k tomu dostat.

Předpokládám že stačí kola shodit, znovu provlíknout osou a dát na stojánky? Nebo je lepší prostrčit tyč o menším průměru než je osa? Nemohlo by stačit u předního kola sundat jen třmeny?

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 20:48 | Nahoru | #17
Co si vzpomínám tak Fazer trochu od cca 4500-5000 ot vibroval do řídítek po překročení cca 6000 ot se to trochu zmírnilo, ale byly cítít stále a když po zimě jsem na to nebyl zvyklý tak to bylo nepříjemný, v sezoně jsem to už nevnímal.
Podívej se zde do databáze kdo z tvého okolí má Fazera a ať se na tvé motorce sveze a řekne ti zda je tam něco špatně nebo ne

Naposledy editováno 07.04.2016 20:49:09

(reakce na) Vibrace nad 120km/h

7.4.2016 v 21:18 | Nahoru | #18
JiriBN> vibrace od motoru nějaké jsou, ale nic co stojí za řeč

UPDATE: Tak mi to nedalo a šel jsem se podívat alespoň na vyvážení předního kola. Sundal jsem třmeny, vyzkoušel vůle, zkusil vyvážení, všechno v pořádku. Pak jsem kolo roztočil rychle a všiml jsem si že má osmicu cca 3mm To mě mohlo napadnout když sem rovnal to řízení, že může být osmice...
Osa kola je ale rovná, to jsem hned ozkoušel s pravítkem.
Snad to půjde srovnat, nechce se mi kupovat ráfek
Každopádně díky všem za rady a podněty, pomohlo mi to dostat se až sem
Jakmile to bude srovnané tak napíšu poslední info, snad to je tím ráfkem.

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace nad 120km/h

8.4.2016 v 02:36 | Nahoru | #19
No tak to by mohlo být ono, nevím jestli dělá motorky http://www.diskservis.cz , pokud ano, tak doporučuji.

(reakce na) Vibrace nad 120km/h

8.4.2016 v 09:23 | Nahoru | #20
psenap> volal jsem nejdriv do moto reno ve slapanicich, tam mi rekl ze to neni problem, v pondeli bych to mohl dovezt, pak jsem volal toho diskservis.cz jak pises a tam mi rekl ze to mam vyhodit ze mi to nikdo neudela ze na motorkach sou osmice cituji "neresitelny problem" (asi lakatos)

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace nad 120km/h

8.4.2016 v 10:44 | Nahoru | #21
Ahoj tak jsem volal majiteli (kamoš) a říkal mě, že když je ráfek koplej jakoby zepředu, tak to není problém srovnat. Ale pokud má osmicu, tak to srovnat nejde, respektive to může prasknout buď při rovnání nebo časem. Prej jestli je Ti život milý, tak by to nedoporučoval...
U aut rovnání osmic samozřejmě jde, protože je disk chycenej k ráfku jen jednostranně.
Toliko celé info. Samozřejmě někdo může mít technologie, nebo jiné znalosti... jestli ti někde potvrdí bezpečný provoz ( a budeš jim věřit) tak do toho jdi.

(reakce na) Vibrace nad 120km/h

8.4.2016 v 11:11 | Nahoru | #22
psenap> Diky za info, uvidim co mi reknou v pondeli, zeptam se jak se veci maji.

Vibrace nad 120km/h

9.5.2016 v 07:56 | Nahoru | #23
Tak kolo je jiz srovnane a problem s vibracemi je pryc nechal jsem to srovnat v Moto Reno ve Slapanicich u Brna a stalo to 1500,- (s lakovanim bych priplacel dalsi 1000,-) diky vsem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik


TOPlist