Akorát jsem zrenovoval Čz 125c z roku 1953. Fotky milerád doplním avšak mám menší problém...po kompletní restauraci, složení dílů, nové elektroinstalace, složení motoru mi nastal menší zádrhel... nalil jsem 5litru benálu 95okt. a 110ml. oleje M2t.. po ujetí cca 10km se mi stále dělá pecka na kladívkách/ hlavně svíčce. Motorka má seřízenou karburaci, předstih, odtrh tak jak má být, kondikem a ani ničím to být nemůže... svíčka je krásně cihlově zabarvená. Avšak jsem vedl dlouhou diskusi s mým dědou který hodně pamatuje, když tyhle stroje v mládí proháněl..řekl mi toto ,, dřív byl benál s okt. číslem okolo 60 ..čím menší stupeň oktanu, tím kratší doba zážehu.. postupem času začli zvyšovat číslo oktanu aby zvýšili kompresní poměr a zvýšili dobu zážehu ..tudíž novodobý natural 95´´ ...dědy rada zněla.. motor je nízkootáčkovej starej poctivej dělník, co jezdil na nízkooktanovej benál a lil se do něj ,,ropák´´..olej m2t který je pro tyhle agregáty jak stvořený.. tudíž mi řekl ať vezmu 1litr technického benzínu a 4litry naturalu 95 ..smíchám jej a tím docílím snížení oktanovýho stupně.. poté do toho nalít jedině M2t a mělo by to být to nejlepší pro tento motor.
Já četl mnoho diskusí a co jsem tak postřehl..každý má svou pravdu .. někdo by ani do techto motoru natural 95nenalil..někdo razí pravidlo jedině m2t (fichty na to přece jezděj i přes 40let bez zadření) a někdo tvrdí pravý opak. Dám na rady zkušených a mile rád se poučím :).. hlavně abych svému mazlíkovi ušetřil trápení avšak let tam nějakou syntetiku do vysokotáčkovejch agregátů mi přijde za vlasy přitažený.. na druhou stranu M2t mám za pěknou sračku.
Ikdyby to nemělo nic společného s mým problémem se svíčkou, tak mi prosím napiště vaše rady a tipy..co lejete do svejch babiček vy jaké typy olejů/aditiv atp? Předem díííííky a kolama dolůůůůů!
Zde je zetka před renovací kterou jsem započal v Září 2015.
Ne teď vážně, máš to pěkný a jezdit se musí - takže plná syntetika jak si naťuknul sám, je tomuhle motoru k hovnu - minimálně pro to neni konstruovanej.
Nejlěpší, když řikáš že píst/válec si nechal, by byla nějaká polosyntetika.
Např Mogul TSF :) Shell Ultra Advance 2T :)
+/- 200,- za Litránek, za víc je zbytečný
P.S.: Na nějakou alchymii s mícháním tech. benálu+benálu bych se vykašlal, je to zbytečný a když budeš chtít vědět co to dělá, sundej koleno a jukni dovnitř :)
Moderni a supermoderni synteticky oleje jsou dobry do vysokootackovejch pilek. Tyhle stary motorky musej prdet, smrdet, bejt za nima kraaaasna modra kourova clona a po zastaveni kapat z vejfuku olej. Kdyz se nektera z tehle vlastnosti nekona, hryzne se to a shanis minimalne pistni sadu.
Naposledy editováno 01.04.2016 06:57:36
1 reakcí na tento příspěvek Jaký lejete olej do benálu (veteráni)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)
jean192 píše: 5 litrov benzínu a 1 deci oleja? To si robíš srandu? Ten motor mal predpis 1:25 a nie 1:50. Inak používam motul 510, pomer 1:25-1:30. Nekarbonizuje ako m2t a ani zdaleka toľko nedymí. Inak je to jedno, čo tam leješ, ale toho oleja treba moc.
pokud máš kvalitní olej, můžeš 1:50 dávat v pohodě. Já do Bety dávám MOTUL M800 a dávám 1:70.Dneska už olej do dvoutaktů je skoro všechnen API TC/JASO FD, což je pro moderní motory. Pár M2T výrobců ještě bude, některý oleje jsou ještě API TB, ale bude to zasírat lauf, ale to je daň za provoz veterána. U dvoutaktních olejů se už téměř neuvádí viskozita, když najdeš, ber nejlépe SAE 40 nebo SAE 30. S benzínem máš asi smolíka, občas je někde ještě na pumpách 91 oktanovej, ale ubývají.
Naposledy editováno 01.04.2016 20:14:51
Jinak protože je téma 2T olej do veteránů nekonečný příběh, tak co sem psal výše, je moje doporučení, klidně tam lej Natural s techničákem a maž to 1:50, je to tvoje motorka a do hnízda si sere každej sám .
prackarr píše: pokud máš kvalitní olej, můžeš 1:50 dávat v pohodě. Já do Bety dávám MOTUL M800 a dávám 1:70.
S tím bych nesouhlasil. Tyhle motory mají na ojnici u pístního čepu bronzové futro a s tímhle homeopatickým ředěním ho zadřeš. 1:50 můžou jezdit motory s jehličkama.
Fabrické dávkování bude asi 1:25, ale se současnýma olejema v pohodě můžeš jezdit 1:33
Doporučuji olej s normou API TC, maximálně nějakou polosyntetiku s API TC+. Argumenty, že M2T a M6A jsou nejlepší, protože je na to motor stavěný neuznávám. To, že moderní oleje tehdy nebyly k dispozici (tudíž je výrobce nemohl ani doporučit) neznamená. že by je motory nezvládly. Plná syntetika je taky nevhodná, protože neudrží film a na tvém věkem oleštěném válci už vůbec ne.
S oktanama bych nelaboroval,na 95 jezdí bez problému všichni.
EDIT: cccp: Než jsem to dopsal, byl jsi rychlejší.
Naposledy editováno 01.04.2016 21:07:51
1 reakcí na tento příspěvek Jaký lejete olej do benálu (veteráni)
jean192 píše: A M2T ani neexistoval v čase vzniku panelky, tá mala v návode M6 a M5
to je sice pravda,ale jinak má pravdu. Já lil do všech 2T, co jsem měl 1:40 nejméně! Spíše 1:50 a jak už jsem psal, do Bety, co mám teď leju 1:70- 1:80. Do zetky 125 1:50 motul 800 a nekouřilo to, mazalo to a nikdy jsem nezadřel. Ten olej to prostě umaže jak prd. Není pravda, jak tu psal, že ten olej neudrží ol. film. Opak je pravdou. Staré oleje sloužily jako olejnička při ztrátovém mazání, nové oleje se chovají jinak.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)
prackarr píše: ....Já do Bety dávám MOTUL M800 a dávám 1:70.,,,,,
Požaduji vysvětlení!!! se v Tobě začínám ztrácet??? Takovej HONDAř???
2 reakcí na tento příspěvek Jaký lejete olej do benálu (veteráni)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)
splasenytrubky píše: Za pecku na kladívkách a na svíčce určitě nemůže benzín. Zkus vyměnit kondenzátor, možná i kladívka. A co se týká benzínu, tyhle stroje jezdily na cokoliv, co se dalo zapálit, to bych nedramatizoval. Těch pár procent lihu a vyšší oktanové číslo nemá znatelný vliv, ale jestli chceš to oktanové číslo snížit, trochou technického benzínu nic nezkazíš, děda má pravdu. A olej M2T je pro stroj OK, tyhle stroje na něj jezdí víc než 60 let, a klidně budou na to jezdit dál, dokud nedojde ropa sousede. Laborovat s jiným olejem je za prvé zbytečné, a za druhé pro tenhle nízkootáčkový motor zcela k hovnu.
v zásadě máš pravdu,ale až na ten olej. To, že se na něj jezdilo 60 let není argument. Nic jiného nebylo. Tak holt byla M6. Dnešní oleje dokáží mazat lépe a při menší spotřebě oleje. Nejde o cenu, ty oleje jsou dražší, čili provoz se spíše prodraží,ale nemáš na rozdíl od M2T či M6 zapečený výfuk a kroužky. Já bych tam lil normální benál bez techničáku, a dával nějaký nový moderní olej. Něco jako castrol TT nebo Motul M510 a výš. Na oktsny, jak jsi psal bych se vykašlal...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)
prackarr píše: v zásadě máš pravdu,ale až na ten olej. To, že se na něj jezdilo 60 let není argument. Nic jiného nebylo. Tak holt byla M6. Dnešní oleje dokáží mazat lépe a při menší spotřebě oleje. Nejde o cenu, ty oleje jsou dražší, čili provoz se spíše prodraží,ale nemáš na rozdíl od M2T či M6 zapečený výfuk a kroužky. Já bych tam lil normální benál bez techničáku, a dával nějaký nový moderní olej. Něco jako castrol TT nebo Motul M510 a výš. Na oktsny, jak jsi psal bych se vykašlal...
No, budiž, ublížit tím "lepším" olejem asi ničemu nemůžeš, pokud nedokurvíš mísící poměr, ale nepřijde ti to pak do toho veterána trochu jako třeba "moderní" Babiččina mouka, nebo Dědečkův med v našich obchodních řetězcích? Je to veterán, ten má prdět, smrdět a kapat olej, EU a ekoaktivistům navzdory.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký lejete olej do benálu (veteráni)
splasenytrubky píše: ................. A olej M2T je pro stroj OK, tyhle stroje na něj jezdí víc než 60 let, a klidně budou na to jezdit dál, dokud nedojde ropa sousede. Laborovat s jiným olejem je za prvé zbytečné, a za druhé pro tenhle nízkootáčkový motor zcela k hovnu.
Jasně. A protože je M2T a podobné sračky nejlepší, musí se pak provádět dekarbonizace, co pár tisíc výbrus, protože tam píst lítá jako cikán v hospodě a v garáži podkládat výfuky hadrama, aby se člověk na naolejované podlaze nezabil.
Má kývačka šla díky kvalitnímu dobovému mazání po 16 000km z originálu rovnou na 4. výbrus.
S přístupem, že to jezdí osvědčeně 60 let se nabízí otázka proč se vůbec jezdí na motorkách, když se několik století jezdilo v pohodě na koních?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
čz 125 t číslo rámu a motoru ČZ 125 | JirkaPařez | 11 | 17.12.2023 v 16:55 FiZzeR |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 | _Macca_ | 16 | 27.9.2022 v 18:53 Xstork |
Čz 125 T seřízení karburátoru 2920... ČZ 125 | Jany1985 | 2 | 6.9.2022 v 20:50 jawarmaniak |
ČZ 125 T/B nejde do otáček ČZ 125 | krystofvelecky | 2 | 22.8.2022 v 12:29 jawarmaniak |