Dobrý den paní ....,
děkuji Vám za odpověď na můj dotaz, cením si toho. Pokud je použit systém magnetických indukčních smyček, tak tento zákaz chápu.
Nicméně, nebylo by vhodné pokusit se řešit tuto situaci? Jistě by úprava části chodníkové plochy před galerií pro motocykly nebyla tak nákladná a 10 parkovacích míst pro motocykly také mnoho místa nezabere. Vím že jde parkovat u restaurace Potrefená husa, ale pokud se nepletu, tak toto parkoviště je vyhrazeno pro zákazníky restaurace? A přijde mi nefér vůči tomuto podniku zabírat mu jejich parkovací místa, když podnikatel vedle se rozhodl neřešit svá parkovací omezení.
Velmi bych ocenil, kdyby se vedení Vašeho centra pokusilo tento problém nějak operativně řešit.
Děkuji
S pozdravem
_________________
A tady reply od vedení:
Pane ....,
původně jsme měli takovou plochu z druhé strany budovy, před pobočkou České spořitelny, na ulici Úzká. Díky výstavbě Triniti centra zanikla. Patrně budeme muset do budoucna přehodnotit situaci a s přibývajícím počtem motocyklistů i zvýšit počet parkovacích míst pro vyznavače jedné stopy.
Tímto děkujeme za podnět, s pozdravem
...
Naposledy editováno 03.10.2012 11:41:23
1 reakcí na tento příspěvek Zákaz vjezdu motorek na podzemní parkoviště
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zákaz vjezdu motorek na podzemní parkoviště
Danny350 píše: Zákaz vjezdu motocyklů do podzemních a i nadzemních garáží obchodních center je celkem standard. Nechápu však proč nezaparkuješ před hlavním vchodem na chodníku jako každej. Máš to mnohem blíž a nemusíš se s nikým hádat
Leda s případným městkým podpolicajtem... na kterého nemáš ani ten nejmenší argument a jediné co ti zbyde je apelovat na jeho zdravý rozum, což je v tomto případě trochu protimluv
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zákaz vjezdu motorek na podzemní parkoviště
Michal1011 píše: Podle mě jim tam párkrát někdo projel kolem závory, tak se sichrujou
Známej takhle jednou najel do podzemek, kde zákaz nebyl a jeho laďáky spustili vyložený orchestr... přidaly se i některá auta, resp. jejich alarmy... Může to s tím souviset.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zákaz vjezdu motorek na podzemní parkoviště
Lumic píše: Čau, parkoviště v obchodním centru u jakékoliv jiné má status veřejně přístupné účelové cesty podle zákona 13/1997 Sb. Jinak by jim to nezkolaudovali jako stavbu pro veřejnost. Tudíž tam platí dopravní předpisy. Omezit vjezd tam lze pouze příslušnou dopravní značkou. Tu umísťuje opatřením obecné povahy příslušný silniční správní úřad. Pokud vjezd není omezený dopravní značkou platí tam režim obecného užívání komunikace opět podle zákona 13/1997 Sb. Není-li značka nemůže ostraha zakázat vjezd a to ani jako vlastník, který je povinen strpět obecné užívání podle zákona 13/1997 Sb.
Nikoliv.
Pokud je parkoviště (nebo jiné celkově ohraničené komunikace, třeba tovární areál) pod uzavřením (stačí i jen závora, kterou si "kdokoliv" otevře čudlíkem na vjezdovém parkovacím automatu), nejedná se o komunikaci veřejně přístupnou ve smyslu zákona 13/1997 Sb. Na takových komunikacích platí od 1.1.2016 nový systém povolování značení (§77a zákona 361/2000 Sb.): značky umisťuje vlastník komunikace, úřadu jejich umístění jen ohlašuje. Úřad posoudí umístění značek jen z pohledu bezpečnosti provozu a pokud je shledá nebezpečnými, nařídí jejich odstranění. Zákaz vjezdu komukoliv (třeba motorkám nebo přívěsným vozíkům) jistě není nic proti bezpečnosti provozu, takže nezbývá, než takové přání vlastníka komunikace respektovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zákaz vjezdu motorek na podzemní parkoviště
1 reakcí na tento příspěvek Zákaz vjezdu motorek na podzemní parkoviště
puffybodie> technicky okecatelné to je v podstatě všude. Problém vzniká už u vjezdu. Hned pod vjezdovou závorou, nebo těsně za ní, je indukční smyčka, která snímá průjezdy aut. Pokud po vydání parkovacího lístku nezaznamená průjezd mezi otevřením a zavřením závory, systém okamžitě označí parkovací lístek jako neplatný. Je to opatření proti tomu, aby si někdo přišel pro nový parkovací lístek bez auta. Motorkář tu smyčku nemusí trefit, a speciálně v garáži i když ji trefí, tak ho smyčka nemusí poznat kvůli malému odlišení od okolí (velikost a rozložení armovací výztuže žb desky v blízkosti smyčky).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zákaz vjezdu motorek na podzemní parkoviště
puffybodie píše: No a normální člověk nejezdí nakupovat tam kde si zákazníka neváží a hážou mu klacky pod nohy Nehledě na to, že samo o sobě to je celé šaškárna (byť někde technicky "okecatelná"). Už vidím jak v Římě a podobných městech zakazují vjezd motorkám Jen machrují, protože je zatím motorek málo a tak nejde o tolik zákazníků , tak je možné si hrát na Rambo style a důležitost. Dost podobná kravina jako autoškola nově pro motorky a jejich ceny.
Je ti známo, kolik je u nás registrováno motocyklů?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zákaz vjezdu motorek na podzemní parkoviště
Připomíná mi to paralelu k jinýmu staršímu vláknu, který se tu tuhle znovuobjevilo: invalidní parkfleky u nákupních center. Tam se patrně dodržuje nějaká norma, která vychází z oficiálního počtu registrovaných invalidů na celkový počet aut. Protože (a chraň bůh, nechci se nijak dotknout invalidních lidí, strašně těžkej životní úděl) jinak by jich nemohlo být nikde tak hrozně nadpočetný množství. V životě jsem neviděl ani v nejvrcholnějších nákupních horečkách (vánoce, atp.) aby invalidní stání byly využity z víc jak 20%.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zákaz vjezdu motorek na podzemní parkoviště
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zákaz vjezdu motorek na podzemní parkoviště
ale jinak je motorkářů - oproti autům - opravdu stále ještě málo, hrstka. Zanedbatelná část, která nikoho nezajímá (ekonomicky samozřejmě). Přesto, že jich raketově přibylo a jak říkáš, jezdí každej kdo má díru do prdele. Třeba v Itálii jsou všude parkoviště pro motky a skůtry, v ulicích i u nákupáků, tam už je to někde jinde. Tam si nikdo nedovolí je ignorovat. U nás to stále ještě nehrozí, na sto projetých aut je to i v létě o prázdninách jednotkový množství jednostopých vozidel. Řek bych, že cyklistů a pěších vandráků je mnohem víc
Yura píše: invalidní parkfleky u nákupních center. Tam se patrně dodržuje nějaká norma, která vychází z oficiálního počtu registrovaných invalidů na celkový počet aut.
Počet vychází z vyhlášky 398/2009 Sb., kterou si vycucalo ministerstvo z prstu.
Do 100 parkovacích stání musí být 5 % invalidních
101 - 150 -> 6
151 - 200 -> 7
201 - 300 -> 8
301 - 400 -> 9
401 - 500 -> 10
501 a víc -> 2%
K tomu všemu ještě 1% pro rodiče s kočárkem pro mimino.
Ale bývalo to horší, kdysi bylo povinně 5% bez ohledu na celkový počet, takže oproti stavu před rokem 2009 jde o výrazné zlepšení.
Naposledy editováno 29.03.2016 14:04:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zákaz vjezdu motorek na podzemní parkoviště
Yura píše: Petr_Ajs> nojo, cigoši.... to je holt jiná kapitola
ale jinak je motorkářů - oproti autům - opravdu stále ještě málo, hrstka. Zanedbatelná část, která nikoho nezajímá (ekonomicky samozřejmě). Přesto, že jich raketově přibylo a jak říkáš, jezdí každej kdo má díru do prdele. Třeba v Itálii jsou všude parkoviště pro motky a skůtry, v ulicích i u nákupáků, tam už je to někde jinde. Tam si nikdo nedovolí je ignorovat. U nás to stále ještě nehrozí, na sto projetých aut je to i v létě o prázdninách jednotkový množství jednostopých vozidel. Řek bych, že cyklistů a pěších vandráků je mnohem víc
U nás to bude vždy sezónní záležitost. Nějaké závratné změny v přístupu k jedné stopě nečekej.