2 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu
assassin píše: mam v planu to same.... pevnostne to urcite nevyjde stejne jako u te ocelove, ale ja to risknu.... to je ale asi tvuj boj....
Zkus so domluvit napr. na VUT nebo nekde na zkusebne, at ti zmeri houzevnatost k ohybu toho oceloveho a pak toho duraloveho. Nebo je to klasicky Mo\Wo pokud si to z pruznosti jeste pamatuju. Pak proste budes muset porovnat a pridat material u stredu na mezikruzi.Pri namahani by jsi se nemel dostat k mezi kluzu toho materialu.Pokud ano, doslo by uz k deformaci a neplatil by uz Hookuv zakon.Ale nez se nekde rosvihat typem pokus, omyl zkusil bych fakt nekoho kdo dela mechaniku teles.
1 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu
1 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
1 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
StiefTomas píše: Jo jinak jsem delal klukum na zavodni formuli na VUT tehlici z certalu.
na jakýho Dragona? Už jsme pro ně těhlice dělali taky1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
Dawe02 píše: assassin> kdyz to nadimenzujes spravne (aby ti vysla FEA na unavu mijiveho cyklu), tak je v tehle aplikaci uspora hmotnosti ocel - Al dost mala. Myslim ze dokonce nejlip vychazi nerez.
je mi to jasny, ja to vidim spis tak ze vyrobce se pohybuje hodne na bezpecne strane a ja mam v planu tu bezpecnost trochu stahnout.. s mejma 1000km za rok tech unavovejch cyklu neni uz moc :) navic s tim jak blizko jsou loziska k "podperam" mi prijde ze je ta osa stejne skoro jen strihana...
navic zatezovaci stav bych taky tezko zjistoval a sel bych zase reverzne z te seriove...
Naposledy editováno 18.03.2016 11:39:47
1 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu
jinak jedno OT, znas Schenck vibroport? poridil jsem si to na dynamicke vyvazeni valce na brzde... chci zvysit pracovni otacky :) clovek co to od nej mam vyvazoval prumyslove stroje, ventilatory atd, tak jen jestli to je pravek, nebo se to da jeste pouzivat... kdybych k tomu sehnal bezdotykove snimace muzu vyvazovet i soucastky pod 3kg coz by bylo fajn ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
Rebel83 píše: na jakýho Dragona? Už jsme pro ně těhlice dělali taky
Jj tak nejak se to jmenovalo.Myslim dragon 2 bo tak nejak.Ted by snad meli mit trojku s nejakym jinym motorem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
KubaLC8 píše: nejsem technik, ale nemelo by se spis jednat o pevnost ve strihu?
Urcite ano, ale ten bude v hranach lozisek.Hridel bude namahana ohybem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
StiefTomas píše: Urcite ano, ale ten bude v hranach lozisek.Hridel bude namahana ohybem.
jasne ono to vzdy bude slozene namahani, ale ohybat se bude pomerne "velkej" prurez a na velice male delce...
ikdyz - kdyz nad tim tak premyslim tak ono vzhledem k tomu ze "podpery" nejsou pevne spojene tak to bude docela zajimavej priklad - ve chvili kdy na kolo nepusobis presne v ose :) ale zas to je prevazne pripad padu nebo projeti fakt osklive nerovnosti a pak je poskozeni osy to posledni co cloveka trapi...
3 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
assassin píše: jasne ono to vzdy bude slozene namahani, ale ohybat se bude pomerne "velkej" prurez a na velice male delce...
ikdyz - kdyz nad tim tak premyslim tak ono vzhledem k tomu ze "podpery" nejsou pevne spojene tak to bude docela zajimavej priklad - ve chvili kdy na kolo nepusobis presne v ose :) ale zas to je prevazne pripad padu nebo projeti fakt osklive nerovnosti a pak je poskozeni osy to posledni co cloveka trapi...
Mno to mas recht.To me nenapadlo.Jinak jsem tak cumel po netu a daji se sehnat duraly s pevnosti az 600MPa. Nejlepsi by bylo, kdyby byla moznost nekde hridel otestovat na cykly.Protoze jakmile u duralu porusis vlakna, okamzite se ohne.Zrovna to predni kolo je takova dost choulostiva vec.Jednou jsem tady v praci videl nejakou ukazku, jak nase sesterska spolecnost v japonsku metodou konecnych prvku tyhle namahani pocitali.Zkusim pohledat, jestli neco nenajdu.Bylo to primo pro yamahu neco k ABS.
assassin píše: Dawe: no ja prave musim udelat novy osy protoze davam kovany kola z RSV factory - maj mensi prumer osy...
jinak jedno OT, znas Schenck vibroport? poridil jsem si to na dynamicke vyvazeni valce na brzde...
Jo tak pokud uz delas nejakou zmenu tak to dava smysl. Ale neprezen to, za deset usetrenych deka rozbita huba nestoji.
Schenck je v prumyslovem vyvazovani No.1 Delali nam 100krpm stacionarni vyvazovacky na turba (tzv. VSR, asi znas). Ten prenosny cajk neznam, ale specifikaci a celkove kvaite urcite muzes verit.
1 reakcí na tento příspěvek Osa předního kola-výroba z duralu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Osa předního kola-výroba z duralu
StiefTomas píše: Jj tak nejak se to jmenovalo.Myslim dragon 2 bo tak nejak.Ted by snad meli mit trojku s nejakym jinym motorem.
však my už děláme díly na 5-ku