Byť toto téma sem asi moc nezapadá, pro mne to je zásadní otázka. Začíná dělat řidičák A2 a B. Mám nyní motorku, Yamaha YZF-R125 a našetřených 45 000 na auto. Jedná se mi o to, jestli prodat motorku, koupit další a k tomu auto za 45 000 nebo prodat motorku a narvat to vše do auta. Kdybych ale přistoupil k tomu, tak by se mi doma válela helma, kombinéza, boty a než bych našetřil na motku, dalo by to pár let.. Jak by jste se rozhodli vy v mé situaci? Předem dík
Naposledy editováno 10.02.2016 10:39:22
2 reakcí na tento příspěvek Auto vs motorka
Na tohle ti každej odpoví podle sebe ne? Spíš si musíš ujasnit jak to máš hozený ty ne? A tím myslím jak to máš hozený směrem k motorkám Notabene, když já vidím tuhle "zimu" jak ani pořádně nezačala lituji, že mám auto ( s nadsázkou ) Každej jsme jinej, udělej to co si myslíš, že je pro tebe nejvhodnější, co je totiž nejvhodnější pro mě, nemusí být nejvhodnější pro tebe.
Těžko radit.Také řeším auto a motorku.
Jenže auto opravdu potřebuji.Mám rodinu,bydlím na venkove.
Takže volba byla u mě jasná.Každý to máme jinak a každý máme jiné finanční možnosti.A o tom to je.Tedy auta a hlavně motorky jsou o penězích.
Pokud uživíš auto i motorku.Kup si obojí.
2 reakcí na tento příspěvek Auto vs motorka
Naposledy editováno 10.02.2016 21:33:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto vs motorka
Twister píše: Rozdíl mezi autem za 45 a 90 nemusí být notně veliký . A auto znamená mnohem větší svobodu a možnosti než být odkázány na socku. Focus je imho dobrá volba. Sám jsem měl focus 2.0 zetec za 50. A motoricky nesmrtelný auto s kterým se díky dobrymu podvozku i fajn jezdilo. Vzhledem k tomu že to je už 7 let. Tak věřím tomu že ty focusi už půjdou sehnat za flasku a zbyde ti halda prachu na servis. Ale to pouze v případě že mas možnost si to servisovat sám. Na ulici před panelakem se to dělá dost těžko a když to dáš do servisu nemusí to být zrovna levné.. Ale klidně bych se mrknu i na jiné auta a vybíral spíš podle stavu. Fiat punto taky nemusí být špatná volba. A jak už tu padlo babu nesbalis na auto za 50 a ani za 100 takže neresit
Většinou ale je a to ve prospěch toho levnějšího. Auto kolem stovky už bude prošpikovaný zbytečnejma fičurama, který jsou akorát drahý na opravu a serou se.
Dneska např. přišel otec s tím, že v jeho astře byl nějakej problém s kontaktem v sedačce, kterej propojuje pásy a airbagy. Mám taky astru akorát starší - žádný airbagy, žádný dráty v sedačce, žádná porucha
Danny350 píše: Většinou ale je a to ve prospěch toho levnějšího. Auto kolem stovky už bude prošpikovaný zbytečnejma fičurama, který jsou akorát drahý na opravu a serou se.
Dneska např. přišel otec s tím, že v jeho astře byl nějakej problém s kontaktem v sedačce, kterej propojuje pásy a airbagy. Mám taky astru akorát starší - žádný airbagy, žádný dráty v sedačce, žádná porucha
Přijde na to, já si třeba potrpim na nadstardantne vybavena auta. Prostě mám rad pohodlí. A sice jsem měl pár aut bez airbagů. A veskrze jsem ochoten i chcipnout jako chlap, takže až nebudu otáčet každou petku tak bych si pořídil nějakého youngtimera. Ale odmítat bezpečnostní prvky považují za blbost. Rozdíl mezi autem za 45 a 90 může být i v časovým horizontu. Pokud auto za 45 bude pojízdné a nezrezne před očima. Za 5 let ho za 20 prodá. Auto za 90 prodá po 5 letech za 40. Nemluvně o tom, že zrovna auta za 100 bývají nejvíc navoneny vrány. U auta za 50 už se to zase nevyplatí si dávat s vonenim tolik práce..
Přijde na to na co to auto chceš. Já třeba vždycky měl rad sedany. Ale nejsou moc praktické. Hatchbacky se mi nelíbí a stará kombi taky moc ne. Ale jak šel čas potřeboval jsem prostorné auto. Takže jsem pořídil kombika. Jestli jde prostě jen o přesun z A do B při minimálních nákladech tak to Punto s tuším 1,2 je hodnoceny docela dobře. Celý auto stojí pár korun a náhradní díly taky za pakatel. Dokonce jsem o tom četl že rozvody se dělají až rupne řemen. Protože konstrukce motoru neumožňuje aby se potkali písty a ventily . Pojistka díky malymu obsahu levná, a spotřeba při lazo plazo jízdě zanedbatelná. Focus je oproti tomu o třídu větší auto. Lze koupit kombi v kterým i odvezes třeba skříň apod. Ale je to už složitější auto, s větším motorem a vsim z toho vyplývající...
Danny350 píše: Většinou ale je a to ve prospěch toho levnějšího. Auto kolem stovky už bude prošpikovaný zbytečnejma fičurama, který jsou akorát drahý na opravu a serou se.
Dneska např. přišel otec s tím, že v jeho astře byl nějakej problém s kontaktem v sedačce, kterej propojuje pásy a airbagy. Mám taky astru akorát starší - žádný airbagy, žádný dráty v sedačce, žádná porucha
kazdy ma svoje. ja driv rikal to same co ty - kdyz jsem mel jednickovyho golfa a nemusel jsem na nej sahnout - jenze jsem auto pouzival jako ty - jizda od prdele k prdeli, bez spechu.... ono kdyz se zmeni podminky... spousty kilometru, za par hodin musis byt na druhem konci evropy a tam 10+ hodin fungovat atd to uz starou astrou/golfem nedas... taky roste pravdepodobnost, pri tech najetejch kilometrech, ze se stane nehoda.... a ono by to vypadalo zas jinak kdyz byste si s otcem povidali o tom jak on trefil strom s jeho astrou a ty svoji....
a ve svem veku bych koupil stare sportovnejsi auto. je to obvykle rychlejsi nez motorka, bavi me to stejne, nebo spis vic a jeste je to docela prakticke...
ja treba koupil svoji 328i asi za 70tis a svezeni je pro me v podstate stejne zabavne jako na motorce....
No, jak vidíš, rozhodl jsem se pro další motorku.
Auto bych ani nevyužil.
Pokud auto nepotřebuješ na dojíždění do školy (jde jezdit i na motorce nebo autobusem) nebo jiný nutný důvody, který motorka ani veřejná doprava nesplní, kup si auto. Neřídil bych se cenou, ale stavem. Pokud seženeš za 45 něco, co vydrží pár let, ber ho, pokud jedině šrot, ber dražší auto.
Jinak bych se vybodl na auto a koupil mašinu.
Jsi mladej, užívej si.
Dnes pri 1 stupni a 250km v hustom snezeni som si povedal ze som rad ze mam auto. Asi dost zalezi kam jazdis a ako casto. Bez srandy je mozne ze sa vyplati zavolat tago, pretoze vstupna investicia je len zaciatok - aby si neplakal ze nemas love na vyfuk, brzdy a podobne serepeticky ktore u hoooooodne jazdenych aut (kategoria do 100 000) potrebuju vymenit. Len priklad - minuly tyzden komplet repasia zadnych brzd u Fabky vratane natiahnutia novych lanovodov, nove valceky, oblozenie, praca - 4500 kc. To auto nema vyssiu hodnotu ako 50 000kc. Chces vymenit vyfuk (stredna a zadna cast) - len diely su za 2500kc + cca 2 hodky prace (takze minimalne litr navrch)... Aby som to zhrnul - radsej si dobre premysli, ci to auto potrebujes a najma ci si ho schopny uzivit
ganmiki píše: Bez urážky
Na tohle ti každej odpoví podle sebe ne? Spíš si musíš ujasnit jak to máš hozený ty ne? A tím myslím jak to máš hozený směrem k motorkám Notabene, když já vidím tuhle "zimu" jak ani pořádně nezačala lituji, že mám auto ( s nadsázkou ) Každej jsme jinej, udělej to co si myslíš, že je pro tebe nejvhodnější, co je totiž nejvhodnější pro mě, nemusí být nejvhodnější pro tebe.
Jj. Mezi autem a motorkou je pořádný rozdíl. Já osobně kdybych si musel vybrat, tak volím auto (ikdyž nerad), protože je o dost praktičtější. Dá se v něm jezdit v zimě, na lyže a za hnusného počasí, nemusíš být oblečený jak Robocop, v pohodlí, s přítelkyní a s hromadou věcí. Na té motorce se s tebou bude chtít svézt leda párkrát v létě Ale třeba to auto prostě teď ještě nepotřebuješ nebo ti stačí si půjčovat, nevím. Taky u něj můžeš dát dost za opravy. Ve tvém věku by ti mohla klidně stačit motorka na blbnutí a koupit pořádné auto třeba až za 5 let.
1 reakcí na tento příspěvek Auto vs motorka
Migitou píše: Jde o to, že super mašinu nemám jakou.. S tou vyhláškou co teď je se můžu rozhodovat prakticky jen mezi naháčema, ikdyž jsem chtěl sport.. A do auta jsem nucen ze strany rodičů, takže to mít musím. A sám ho potřebují. Motorek se vzdát nechci, ale než koupit auto-vrak, tak jí oželím.. Proto mám dilema.. Motorky miluju a auto potřebuju.
Každá mašina je super. Já mám třeba stary GS500 tušil za nějakých 35. Když se na tom něco vysere sezenu díl za pár kacek na netu a namontuju si to tam sám. Jezdí to, brzdí to, troubí to. Když tím někde flaknu tak budu nasranej, ale nebudu aspoň muset ještě dalších x let splácet dráhou masinu. Jsi dost mladý a chceš všechno hned to asi k mládí už patri. Můžeš si zkusit vsadit sportku a když to nevyjde tak pujdes stejnou cestou co miliony před nama.
Pokud nemáš možnost relativně spolehlivě a levné dopravy po meste. Potrebujes jezdit každý týden několik set kilometrů. Bez ohledu na déšť či zimu. A tahat sebou objemnější bagaz. Tak se dá říct že auto potrebujes. Jinak ze strany rodičů si nucen do auta pac nechtějí aby sis koupil ten sport, to tak mají všichni . Co se týče aut za ty prachy to všechno budou staré plechovky s mnohasetkilometrovym nájezdem. Rozdíl v ceně bude daň tím, jak moc je auto zrely a obouchany a o kolik šlo reálné stočit tacho. To lze minimalizovat právě koupi nějaké malé nákupní tašky. Tam je menší pravděpodobnost že v tom někdo točil republiku v podobě sluzebaku (jinak bacha focusy 1, převážně kombiky byli sluzebaky velice často. Nemusí to být na obtíž já sám měl bývalého sluzebaka. Servisovanyho a v poho, ale známe jak se každý k sluzebaku chova...), díly jsou na to levné a dobře sehnatelne, konstrukce je co nejjednodušší snahou a dosažení co nejlevnější produkce. Jo a ještě rada, vybirej auta které tady masivne jezdí ne žádný endemyt jako třeba Rover, nebo se ti něco vysere a budeš měsíc chodit pěšky než ten díl sezenes...
2 reakcí na tento příspěvek Auto vs motorka
Migitou píše: No, naháči se mi líbí, jsou to mašiny naprosto nádherný. A vše taky nechci, jsem hrozně vděčný za to, co v mém věku mohu mít.. Mít v 18ti auto i motorku, o tom se sní málo komu. Rodiče mi motorku tolerují, a oba mi jí přejí, ale jsou toho názoru, že kdykoliv se budu potřebovat někam dostat, tak s motorkou to skoro v polovině případů nebude možné (počasí, počet lidí, atd.). A hlavně se každý víkend v roce potřebuji dostat 200 km k tátovi, což bych v zimě na moto nedal. Právě, auto vybírám s rozmyslem, ptám se všude na co jde, čtu co můžu. A když přejdu k tomu Focusu, kombi nechci, buť sedan, či liftback (liftback radši, ale spousta z nich plní pouze EURO II). Každopádně za každou novou řadu bude jen a jen rád
Liftback focus 1 neexistuje. Jsou varianty sedan (Fordem označována limousine), hatchback, a kombi. Já měl toho sedana. Euro 2 bude plnit asi většina co budou k mání. Ale spousta z nich už má ten poplatek zaplaceny. A jinak upřímně 3000 jsou 2 nádrže. Takze zadna darda. Kombi bych nezavrhoval jsou sice ošklive ale bude tam největší výběr. A navíc kombi má výhodu že v tom jde všechno odtahat. A když sklopis sedačky hodis tam karimatku tak všichni kamosi na Machaci pod stanem zblednou závisti.... A pokud jezdis každý víkend 200 km tak bych šel do auta. Taky jsem takhle jezdil každý víkend z a na internát a donutilo mě to pořídit auto...
Kámoš má dvě 323 rv.cca 2000. Cena pár pětek, ale nemá to tu koncernovou životnost, a díly jsou trochu hůř dostupné.
Fokuse mk.I měl známý, cca 300kkm, jelo to, ale už bylo znát opotřebení motoru a bylo to slušně zrzavý
Až si něco vybereš, hlavně vem sebou někoho, kdo zná bolesti toho modelu, at nekoupíš past
1 reakcí na tento příspěvek Auto vs motorka
Řešil jsem to samy co ty, nicméně mě si situace naštěstí obrátila, i tak mam bratrance kterej řešil stejny trable. Měl jsem taky motorku, hrozilo, že se budu muset kvůli škole přestěhovat do města vzdalenyho 70km s tim, že každej víkend se vracet. Samosebou vlakem by to nebyl problém, jenže když někde bydlíš jen kvůli studiu a měsíčně se vracíš víc jak 4x tak je samosebou smysl mít auto kam velkej objem věcí narveš, já jsem měl štěstí, nicméně bratraneci se stalo to same. Začali bydlet na vesnici kdy jen do města to měl 40km, do toho šel na vysokou do města vzdalenyho přes 100 km. Jako student i s brigádama prostě nemohl utahnout motorku a auto zároveň, takže to vyřešil jednoduše. Místo zbytečnýho kundolapu si sehnal felicii za 15 tisic ve stavu, kdy ho podle mě i přežije (a spraví to každej levně), motorku prodal a začal si časem šetřit na novou. Já bych to v jeho případě udělal stejně, naštěstí bydlim ve městě a v zimě buď dojdu kam chci pěšo, nebo sockou. Dle myho nazoru je zbytečný vlastnit auto, pokuď ho opravdu nutně nepotřebuješ.
Jak jiz zde bylo hodne psano, cim drazsi auto, tim vic te budou stat opravy. Me se napriklad vysralo Bawo 735, v neznackovim servisu mi to nikdo nechce udelat a ve znackovim to je raketa, takze holt rozebrat pul auta a udelat si to sam. Ted jeszdim pujcenou Felicii a nemuzu si to na prepravu do prace vynachvalit Jezdi to nesere se to a kdyz jo, je to za levno
K tomu Focusu bych rekl, ze se u nich srala elektrika, myslim tim dobijeni atd.
Ona zrovna ta hranice 50 nebo 100 je takova blba v tom, ze koupis auta s ne moc velkym rozdilem luxusu a s podobnym rokem. Jen jestli je zachovalejsi nebo ne. Mezi 100 a 200 uz rozdil bude.
Chodis do skoly a nemas rodinu (tim myslim manzelku a deti), tudiz jestli ti nejake to levnejsi auto vypadne na tyden az 14 dni, tak to ani nepoznas.
Za me bych bral oboje, za par let stejne kopis oboje novejsi a nebude te to tolik stvat, ze to padlo tolik na cene.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto vs motorka
Naposledy editováno 12.02.2016 09:02:40