paolo_novy Přidat reklamu

Téma: čz 175/477 chytne, ale hned chcípne
19.1.2016 v 15:23
Ahoj !

k problému - mám čízu 477, zapalování VAPE (předstih cca 3,2 -3,5), karburátor čistý, bohatost o jednu otáčku, jiskru hází, ale po přeplavení třeba chytne na podruhý, na potřetí, dvakrát, třikrát otočím plynem vše v pohodě, ale pak zdechne. poté už jde nastartovat blbě, ale chytn a zase zdechne..následně začne téct benzín z gumové přechodky, ale svíčka je po vyndání taky mokrá a je cítit benzínem. zkoušel jsem i jiný karburátor, ale bez výsledku..asi dva týdny před, normálně jezdila, blbě sice chytala za tepla, ale jela, až se zastavila takto úplně.
Předchozí
1 2
Následující

čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

22.1.2016 v 15:05 | Nahoru | #31
No předstih já ladit nemůžu, rotor od vape je na pevné pozici, díky aretačnímu kolíčku, který je zkrácen tak, aby vyčuhoval cca 1,5 mm..takže tam je těch 3,5 pevných. jinak nic se nezměnilo, chytne to prostě z deseti nakopnutí 2x párkrát protůruju v pořádku, ale pak zdechne..a z přechodky teče tím, jak to nakopávám, fakt, nevím už. pokud bych vyndal aretační kolíček, naladil předstih menší (třeba 2,5 mm) tak to sice chytne lépe, ale motor běží jak motor ze zahradního traktůrku, na plyn nereaguje a benzín z přechodky nekape.

čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

22.1.2016 v 16:52 | Nahoru | #32
Máš tam neco pokazeného.
Žeby podle předstihu buď fungoval karbec nebo neé, to je opravdu podivné .
Nicméně jak píšeš, předstih se dá nastavit i na menší hodnotu...pak je potřeba pořádně namontovat rotor magneta.
Na mém peklostroji mám předstih samozřejmě menší, páč s tím verglem se jezdí spíše v nižších otáčkách. S velkým fórem to bylo ňák ucukané, divné...
No, vřele doporučuju hubou zkontrolovat průchodnost všeckých kanálků v karbecu, když člověk ví, kerý má jakou funkci, to je bonus a případně ho řádně vyvrčet v ultrazvuku.
To se pak zpravidla dějí věci .

čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

22.1.2016 v 17:19 | Nahoru | #33
Tak číza vrčí bylo mi divný, že by tolikrát čištěnej karbec, navíc jinej byl špatnej, ale laboroval jsem a jsem i díky vašim radám o dost chytřejší. No, Vape s aretačním kolíčkem v klice mělo po kontrole né předstih 3,5, ale něco přes 5,5 mm, asi jsem to blbě měřil..no, poté jsem kolíček vyndal a zkusil menší předstih, no vůl jsem byl já, po chvilce přemýšlení jsem zjistil, že jiskru to házelo 2,5mm pod horní úvratí, ale ve chvíli, kdy se píst vracel dolů..no, prostě jsem to naladil na 2,5-2,8 před horní úvratí a číza vrčí..sice ze začátku měla tendenci chcípat, takže jsem chvíli držel cupák karbuurátoru, než se to lehce zahřálo a pak už to drželo jak má..no a pak zkouška 5x nakopnout a 5x to chytlo děkuji všem !!

(reakce na) čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

22.1.2016 v 17:38 | Nahoru | #34

SpecialBug píše: No předstih já ladit nemůžu,



Kecy... Na celej milej kolíček, kterej je často v blbej poloze, což u vačky tolik nevadí, se vyser a vyndej to ven. nastav si polohu pístu na 3mm před hú jako normálně a nastav překrytí snímače dle návodu, utáhni to na ten kužel a nazdar. Ten kolíček nearetuje nic, to je jen montážní berlička pro hrubé ustavení základní polohy rotoru u dynama, veškerou sílu přenáší kužel.. Jen si pod šroub dej silnou velkoplošnou podloužku, původní je slabá.

P.S. ten blbej předstih s tvojí závadou nesouvisí, v chodu se to musí udržet i tak, tam je hladina v prdeli, nebo přicpanej obtok.

Naposledy editováno 22.01.2016 17:44:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

22.1.2016 v 19:42 | Nahoru | #35

Zdenalbenal píše: dave-lister> ...no, nechcu štvat a pomlůvat - ale nemáte ty gufera obráceně?
Páč normálně se na dvoutaktech todle dává těsnicím břitem ke klice...ledaže by byla Zetka neco extra .


Gufera jsou na obrázku správně, když je dáš obráceně břit se může shrnout při vložení kliky a spojení půlek motoru.

(reakce na) čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

22.1.2016 v 19:43 | Nahoru | #36

sad2 píše: akorát z vnější strany
jak se budou mazat ložiska?


Ložiska na klice jsou mazaný olejem z převodovky.

1 reakcí na tento příspěvek čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

22.1.2016 v 23:30 | Nahoru | #37
Jsem rad ze jsi to vyřešil.. Škoda jen ze jsi ten předstih neudělal a nenameril nejdříve... Určitě to v návodu k instalaci je podrobně popsáno.

čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

23.1.2016 v 11:51 | Nahoru | #38
dave-lister jj pochopil jsem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

23.1.2016 v 12:18 | Nahoru | #39
dave-lister> Chtěl jsem k tomu něco konstruktivního dodat, ale je to marné...

(reakce na) čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

23.1.2016 v 21:06 | Nahoru | #40
Zdenalbenal>
Když nevěříš tak se koukni do dílenský příručky.




1 reakcí na tento příspěvek čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

25.1.2016 v 13:01 | Nahoru | #41
Srandovní je, že na tej mojí současné - je v dílenské příručce jejich poloha přesně obráceně.
Nutno ovšem podotknout, že olejem mazané ložisko je jenom jedno u primáru, ty ostatní směsí a jedno gufero je mezi ložiskama na levé straně.
Pincek má taky gufera břitem ke klice.
J90 taky a těsnění u primáru je též před ložiskem...
A vůbec všecky dvoutakty , keré sem měl v paprčách, to měly stejně.
Takže motocykl ČZ - co typ, to jiné řešení...

(reakce na) čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

25.1.2016 v 13:24 | Nahoru | #42
Zdenalbenal> Pokud máš 487 tak tam je to jinak - dvě jsou mazaná směsí, jedno v levé půlce olejem z převodovky. U 477 jsou všechna ložiska mazaná olejem z převodovky.

čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

25.1.2016 v 15:16 | Nahoru | #43
Ale jo, nicméně i u motocyklů, kde je (jsou) ložiska mazaná olejem z převodovky, u Jawy 90 je gufero dokonce na stejném místě (hned vedle kliky, za ním je ložisko) a i tam je těsnicí břit orientován ke klice...
Onen tebou zmíněný typ Zetky je, na rozdíl od mých zkušeností a příkladů, které jsem uvedl, jaksi - jiný, no...

(reakce na) čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

26.1.2016 v 11:17 | Nahoru | #44
VITEK_M> jo, tam právě byl odstavec k tomu aretačnímu kolíčku, s tím to předstih mělo asi ty 4,5 mm, to mi přišlo dost, ale dobrý, teď to maká na těch 2,7 bez kolíčku, tak asi dobrý

1 reakcí na tento příspěvek čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

26.1.2016 v 17:15 | Nahoru | #45
Tak sem se dopátral, že je rozdíl mezi klikama na různé typy motorů.
Ten,který má mazané všecky ložiska kliky olejem, má u setrváků kliky osazení, aby byla klika dobře axiálně vedena v kartrech.
A na ten větší průměr osazení dosedá těsnicí břit obou gufer - a protože nelze zajistit navedení břitu, musí byt gufera obráceně...
To je celý fígl, proč to tak je.
Dave-lister o tom sice psal, ale neuvědomil jsem si, že je tam osazení.
Takže ne z důfodů funkčních, ale montážních.
U J90 se strana u primáru správně montuje tak, že se vloží klika s vodicím kuželem či filmem přes gufero a ložisko se montuje až potom, protože nemusí být na klice "nalisované", jen v bloku.
Takže tam lze zajistit neshrnutí těsnicího břitu...
Sypu si popel na hlavu - furt se dovídám neco nového .

Naposledy editováno 26.01.2016 17:17:16

(reakce na) čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

27.1.2016 v 17:37 | Nahoru | #46
Zdenalbenal> No vidíš, a tys mi pořád nevěřil.

čz 175/477 chytne, ale hned chcípne

27.1.2016 v 22:42 | Nahoru | #47
Čéče, přiznám se bez mučení, že sem tohle netušil.
Ale když si dám tu sestavu alespoň v duchu dohromady a zamyslím se, jak se to asi může montovat, tak jinak to ani nejde.
Tady totiž nelze napřed namontovat kliku do gufera jako na J90, protože u té Zetky sů ložiska "nalisované" na klice i v bloku.
Na té devadesátce může být uložení na klikovém čepu volnější, tam je to stažené maticí přes primární kolo.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dá se vjet motorkou do Vatikánu ČZ 175/477 DavyŠtoky 10 9.5.2024 v 07:57 DavyŠtoky
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 21 30.4.2024 v 07:51 cmiral
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1


TOPlist