![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
a zkontroluj nebo vyměň uhlíky. Stará zapalka někdy zlobí, doporučuju i kontakt uhlíku na kostře odšroubovat očistit tech. benzínem a přišroubovat
stalo se mi že toto zaoxidovalo a dyn. nedavalo proud do uhlíku na kostru. Po očištění resp. přepojení na jiné místo OK.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Zkus to a dej vědět jak jsi pokročil
Pravděpodobně má tvá jawa i kontrolku dobíjení tak to zkontroluj... ahoj
1 reakcí na tento příspěvek jawa chcípne
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
- baterka není nabitá. S mrtvým dobíjením jsem dojel se světly z prahy do vysokého mýta s baterkou 11Ah
- Nabitá baterka v klidu musí mít 6,2V
- při dobíjení by měla mít mezi cca 6,9-7,3V a to i se světly.
Takže :1) nabít baterku
2) opravit dobíjení. Popsáno v knize pana Dočkala - Opravy a údržba motocyklů JAWA
že tobě to bude taky tak fungovat, takvé příspěvk jsou na ni. Loprais jel kdysi na dakaru bez baterek 150km
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa chcípne
Co motorkář to je teda macher. Náhradit relé a jedu. http://www.motokram...ma-6v%2075w-civkove/
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/yikes.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Mimochodem, tak v Brně, kde snad bydlíš jsou tři lidi co to dělají, chceš kontakt?
Naposledy editováno 16.01.2016 08:25:59
1 reakcí na tento příspěvek jawa chcípne
Podle mě v jawě na tu dobu opravdu nebyli tak blbí jako konstruktéři a vývojáři a prostě přišli na to, že jednocívkové relé jsou fakt problémové (na h...o), no tak poměrně záhy (s nadsázkou) zkonstruovali nhradu 75w, která byla vývojově o dost dál než původní verze relátek. Mj. retka se dělají elektronická i pro J500OHC, tak proč bych nemohl provést náhradu na "blbé" kývačce, kterých byly všude a jsou ještě mraky.
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2016/02/330823_relenavody.jpg)
Naposledy editováno 16.01.2016 10:36:29
Za mě bych doporučil maximálně výměnu klasického jednokotvového relé za elektronické, což vyžaduje minimální úpravu. Osobně se ale přikláním k rekonstrukci originálního relátka. Jinak to relátko většinou jiskří proto, že odešla odporová cívka v dynamu, která nahrazuje klasický odpor. Ve své Jawě mám klasické relátko, zgenerálkované, stálo mě to 250 Kč a mám na něm najeto přibližně 70 tis. kilometrů, bez jakékoliv poruchy a s minimální údržbou. To dynamo je stále původní, jen zgenerálkované, to znamená, že je tam od roku 1959 a naběhalo už 160 tis Km. Takže co se týče spolehlivosti je tohle mimo jakoukoliv diskusi!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Jinak pláčeš nad dvěma stovkama za GO dynama, tak nejlevnější alternativa opravy, t.j. náhrada za el. relátko je min. 500 Kč (350 kč relátko a zbytek prof. zapojení)
Naposledy editováno 16.01.2016 12:39:54
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... | Mario853 | 5 | 7.10.2023 v 21:25 cmiral |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka | Jirk_K | 11 | 23.1.2023 v 06:37 cmiral |
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 | Jirk_K | 12 | 25.9.2022 v 07:45 udinar |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |