přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: U kol v kategorii kolem 10tis je uplne fuk co koupis, kup si spravnou velikost a barvu co se ti libi....
já tam právě koukal a kola do 15 tkč mi připadají že jsou jak pro děti. jinak tam je mraky kol kolem a hodně nad 50 tkč, což nepochopim, to už jezdí samo, né?
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
tady máš jedno kousek, třeba to ještě ukecáš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Majklos píše: Mrkni se po klidně po použitejch za tu cenu to bude lepší.
tady máš jedno kousek, třeba to ještě ukecáš
Hlavně by musel ukecat všechny svaté, aby vyrostl ještě o nějakých dvacet čísel... Navíc, tohle kolo je pěkná mrdka a sleva z ceny nového kola zanedbatelná - reálně je to prodejné za cca 7-8 tis.. Kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
mára929r píše: já tam právě koukal a kola do 15 tkč mi připadají že jsou jak pro děti. jinak tam je mraky kol kolem a hodně nad 50 tkč, což nepochopim, to už jezdí samo, né?
Nevim, mam par kol nekde kolem kila a sami nejezdi
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Majklos píše: Cova> Na fotce vypadá tazatel velkej tak, ale asi teda neni. Náhodou kdyby to ukecal někam k desítce tak to není vůbec špatný řazení acera, měnič deore, skoro nový...
Tak ta přehazovačka je opravdu Deore - slouží totiž k nalákání hejlů, jinak je to na Sh. Altus (pro neznalé se jedná o nejlevnější řadu Shimano, osobně bych nešel pod Alivio). Vidle Suntour XCT 100mm, brzdy nejlevnější hydrauliky Tektro, ráfky Remerx, kliky Suntour... Jak už jsem psal, osobně bych za to víc jak 7k nedal, je to jen hezky nalakovaná rádobyznačka.
Majklos píše: Cova> Na fotce vypadá tazatel velkej tak, ale asi teda neni. Náhodou kdyby to ukecal někam k desítce tak to není vůbec špatný řazení acera, měnič deore, skoro nový...
já už psal že jsem do výšky moc nevyrostl, asi jsem se málo pochcával, mám 175 cm.
to kolo nevypadá špatně, ale jak říkám, dávám na první pohled, prd tomu rozumim
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: Nevim, mam par kol nekde kolem kila a sami nejezdi
tak mi jedno střel za desítku, pokuď máš rozrostlou stáj, ani to nepoznáš a mě uděláš radost
https://www.canyon.c...d-canyon-al-5-9.html
Bohužel kolem 12tis. se nic moc rozumného (nového) koupit nedá...
mmks píše: ono je asi problém, že ti na podobné téma vždycky odpovídají lidi, co se v tom vyznají a tím pádem jsou do toho zažraní a to se zase rovná, chtějí to nejlepší. To jako by ses zeptal na foťák a zjistí, že když nekoupíš zrcadlovku za 50 tisíc, tak si ty obrázky můžeš malovat sám. Samozřejmě mají v podstatě pravdu, otázka, jestli by si to posoudil..............
na té myšlence něco je.......
ale pravda je prostě taková,že poptávka po nízké ceně donutila i takové výrobce jako je např .schimano vyrábět řady zboží v kvalitě sračky,které se opravdu vysypou velmi brzy.tvoje kolo je zřejmě starý křáp,ale ještě poctivé železo.sice o kilo-dvě těžší,ale funkční .....
Naposledy editováno 03.01.2016 18:29:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
mára929r píše: tak mi jedno střel za desítku, pokuď máš rozrostlou stáj, ani to nepoznáš a mě uděláš radost
Na 16ti kilovem kole se zdvihem odpruzeni jako ma tereni motorka by se ti do prace moc dobre nejezdilo :)
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
assassin píše: Na 16ti kilovem kole se zdvihem odpruzeni jako ma tereni motorka by se ti do prace moc dobre nejezdilo :)
no já střídám crossový a 15ti kilový se 150-160 zdvihama, což je asi all mountain (sjezďák má víc), a to plně odpružený beru radši všude kam jedu. Kdybych měl mít jenom jedno, tak určitě celoodpružený.
Naposledy editováno 03.01.2016 21:17:44
Tohl jsem si pro podobné účely pořizoval minulý rok (13500,-)
kolo
Na kole jsem nejel cca 10 let. Doporučil mi ho známý z dookie. Na silnici se trochu nadřeš oproti trekingovému kolu, ale zase to kompenzují ty 29 kola, který když se roztočí tak to jede. No a v terénu je velmi zábavné. Není to žádná pecka, ale pro moje účely naprosto vyhovuje. Další věc je ale, že by jsi si na to kolo měl před koupí sednout a vyzkoušet ho, každému může vyhovovat něco trochu jiného. Předpokládám, že takové věci jako jakou velikost rámu apod. už máš zjištěno.
Naposledy editováno 04.01.2016 15:43:45
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Naposledy editováno 04.01.2016 14:54:35
Flat_Eric píše: Napíšu za sebe (možná jsi pár věcí definoval, ale nechce se mi to číst ), pracoval jsem několik let v cykloprodejně + dělal servis
Důležitý je a) k jakým účelům chceš kolo, tedy co budeš jezdit b) kolik km ročně c) tvoje váha
Vezmu to od konce, nikdy nedávej na řeči typu "tohle je přesně to, co je pro tebe nejlepší", aniž by sis na to kolo minimálně nesedl, byť by jsi neujel ani metr. Kolo může být výbavou super, ale geometrie rámu dělá hodně. Nepomůže ti ani to, že dle nějaké tabulky má být na tvoji výšku ta či ona velikost. Každej z nás má jinak dlouhé ruce, nohy a stavbu těla. To že Chozé od vedle měří stejně neznamená, že ti bude to samé vyhovovat. Takže minimáně se posadit na kolo, nastavit si sedlo a zkusit si alespoň párkrát otočit řidítky do většího rejdu, při pedálech ve vodorovné poloze. V tomto momentě máš jedno koleno "vykopnuté" směrem k řidítku a při ostřejší zatáčce ve které budeš i šlapat se ti může stát, že budeš mít malý prostor mezi kolenem a řidítkem, které se ti natočí blíže k tělu (budeš si do řídítka kopat). Ono totiž palcové značení velikosti kol označuje délku podsedlové trubky, tedy od osy klik směrem nahoru, nikoliv jak si mnozí myslí, délku štangle. I když ruku v ruce délky narůstají lineárně, při stejných palcových mírách může mít a má každý výrobce jinak daleko řidítka od sedla. Tuhle délku můžeš ještě trochu pořešit délkou představce. Avšak v omezeném režimu a jak alespoň ze svých zkušeností vím, tak špatnou velikost rámu představcem nezachráníš.
Správná výška horní rámové trubky. Dnes mají všechny kola i v pánském provedené "štangli" z kopce. Když překročíš kolo a posuneš se zadkem k sedlu, měl bys mít mezi rozkrokem a trubkou cca 3-4cm prostoru. (Svěšenej pytel je věc jiná ). Když budeš mít víc, tak budeš muset i víc vytáhnout sedlovku z rámu, protože je rám na tebe spíše malý. To sice jde, ale podsedlovej úchyt je pak dost namáhán¨(velká páka sedlovky na podsedlovou spojku). Začíná to lupáním při šlapání v sedle, končí prasknutím.
Pokud budeš jezdit hodně, nebo je tam ta pravděpodobnost, případně nejsi nejlehčí a máš tendenci jezdit těžký převody "na sílu", určitě nechtěl čtyřhranou středovou osu, ale aspoň octalink, ISIS nebo ideálně integrovanou osu. Čtyřhranná osa velké namáhání nedává. Šroub jistící kliku má tendenci se povolovat (čtyřhran je do konusu) a klika sjíždět z osy, tím vzniká čím dál větší vůle mezi osou a klikou. Klika se vyžvýká a vrže. Dotažením už nic nezachráníš. Vůle bude čím dál větší až se jednou klika vysere úplně.
Brzdy - Raději slušný Včka, než kotoučový mrdky. Dnes se kvůli touze po kotoučích serou kotouče takřka všude. Většinou z řad levných jsou to Tektra. Je zážitek to pak servisovat. Piští to, drhne to, vibruje to, nebrzdí to. Naopak i jedny z nejlevnějších hydraulik od Shimana jsou na velmi slušné úrovni.
Vidlice - obyčejný jsou jen pružinovky, nebo kombinace pružina - elastomer. tyto jsou často bez zamykání. Pak kombinace Pružina - Lockout ML - vidlice se zamykáním pružení MECHANICKY. Na hovno. zamykání probíhá čistě mechanicky, tedy šprajcne se plastovej váleček. Zamknutí je bez výrazného propružení v zamklém stavu. Stačí zapomenout odemknout do terénu a náraz do vidle zlomí lockout. Když Lockout, tak hydraulickej. Zamykání probíhá uzavřením trysky, kterou pak neprojde olej. V případě zapomenutí odemknutí v terénu má většinou jištění v podobě pružiny a uzavírací podložky, která při velkém tlaku při nárazu olej propustí, takže nedojde k poškození. Mechaniku od hydrauliky můžeš poznat tak, že mechanika má polohy ON-OFF (tedy dvě polohy) hydraulickej má ve většině případů krokování, tedy mezi ON a OFF jsou ještě další polohy, kde si můžeš nastavit jen menší nebo větší útlum.
Ráfky - určitě dvoustěnné, ideálně vykalíškované
Rámy - značka dle gusta, za sebe můžu mluvit o Meridě, Authoru, Kellysu, Schwinnu, První dvě značky mají spíše delší rámy, Kellys mívá kratší rámy
Závěr - mezi 12 000 a 14000 se to dost láme svojí výbavou, proto o 2000 dražší může být podstatně lepší. Nicméně jsem názoru, že raději slušný základ , tedy rám, kola, brzdy, vidle, než cena nahoněná na komponentech v podobě napš SLX či XT osazená na blatě. Řetězovou linku tak či tak jednou vyměníš, protože ji olítáš, pak si tam můžeš dát co chceš podle gusta. Rám a kola asi moc často měnit nebudeš. takže... vyber si co chceš
Jen doplním cenné rady z praxe - ad1) horský kolo v terénu se stavitelným představcem je dobrej job pro zubaře ad2) Je dobrý nezapomínat kola na střeše auta při návštěvě podzemních garáží, takový kola jsou často "centrovatelný" jedině v kovárně
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
-Worm- píše: Vím že jsi psal nový,ale nedá mi to. Protože mě hráblo a svět se točí krom dcery jen kolem motorky,mám Cube atention SL. Koupil jsem si ho na jaře a najel na něm 500km. Kolo je fakt jak nový,nezničený po garančce. Podle toho co jsi psal ti bude sedět i velikost. Ráfky 27,5 rám 18. V terénu je menší ráfek obratnější,na silnici je 29 o něco rychlejší. Kolo je v záruce. Jen ti to píšu,páč tohle je daleko líp osazený,než nový za 12. Chci 15. Nový stálo 20500 po slevě 1500. Nic nenutím. Prodávám,že chci mašinu a za patnáct se skoro obléknu. Určitě tu je někdo kdo ví,že to není nějaká mrdka. Samo sebou to taky není carbonový celopéro na kterým jezděj SP.
Tohle by mohlo sednout jak prdel na hrnec, Kubík za ty prachy není vůbec špatná volba (s daným osazením, viz http://www.pedom.cz...ozi/4121?varianta=18)...
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
http://www.sbazar.cz...-author-era-velikost
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
mára929r píše: hele, našel jsem toto, na první pohled se mi líbí a i cena je přijatelná, co vy na to jako odborníci?
http://www.sbazar.cz...era-velikost [/quote]
...nevykoukám z toho jakou to má vidlici, ale na to co požaduješ si myslím, že by sis na tom hezky pojezdil
...nerozumíš tomu, nechceš do toho vrazit pytel kačen, a tak tvůj postoj celkem chápu ...samozřejmě že se najdou ti, kteří tě víceméně pochopitelně budou tlačit do dražších a dražších variant, opravdu jsou kvalitnější komponenty potažmo kola, ale já říkám, když o tom nic nevíš, tak si na tomhle pojezdíš (rozuměj jako např. třeba octavia vs. superb, taky ho na ježdění do práce nepotřebuješ a v tý octávii se do práce i na výlet svezeš taky parádně, s tím že tohle kolo zas ale není úplně fabia)
...když nebudeš jezdit závody, tak nebudeš ani řešit různý locky na zamykání pružení a budeš stejně i do kopců jezdit furt na otevřený tlumiče, stejně tak nebudeš řešit ani brzdy, protože ti hydrauliky ti budou připadat že brzděj jak prase, u řazení nebudeš řešit přesnost, protože jestli zařadíš o sekundu pozdějc, tak o tom ani nebudeš vědět, protože to nebudeš mít s čím srovnat a bude ti to připadat naprosto normální, no a pokud se ti během prvního roku vysere něco z řazení, ložisko nebo podobná vztaženo k ceně píčovina, tak si kvůli úspoře pár gramů můžeš pak koupit vyšší level; to samý u brzd a pod. ale než se dostaneš k tomu, že budeš řešit upgrade tlumení, brzdy, řazení a jejich gramy, tak uběhne pár let anebo začneš jezdit se "závodníkama", dřív stejně ne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Dolph-cz píše: pokud to nemyslíš s ježděním po horách opravdu vážně,tak bych celopéro raději vynechal.......
...proč bys mu celopéro nedoporučil? pokud to bude na ucházejících komponentech ...celopéro nemusí mít jen do hor, i po rovině (českým "asfaltu") to bude mít pro prdel, potažmo záda, šíleně pohodlný
...jestli jsi to myslel tak, že shánět celopéro za 10tis. aby to nebyla vykopávka nebo vylítaná vrána, chce dost velkou obezřetnost, tak to jo, to v každým případě