globalmoto_kveten





Téma: Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
 
19.11.2015 v 13:43


Naposledy editováno 25.01.2016 01:11:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:02 | Nahoru | #181

Pher píše: Twister> takovou potvoru???
to už tady koluje možná 15 let, solo i spárka, a žádnej nával a to nevidím...

Ok, popisuješ tu destrukci o něco barvitěji



Nezlob se na mě ale v porovnání autorovi konstrukce je todle hightech letoun..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:04 | Nahoru | #182

osiris píše: ...no vždyť to přece píšu , jen jsi nepochopil že jsem psal, že dřív si právě taky lidi mysleli, že to nejde



Nemysleli si že to nejde.. Jen nevěděli jak to udělat. Dnes to suma sumarum víme. A ignorovat tydle poznatky jde přirovnat ke snaze vytvořit hranaté kolo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:06 | Nahoru | #183
Pher> tak vsechno je jednou poprve, von i ten Slechta delal tu hc 102 poprve, ale mel k tomu asi nejake know how.
A jentak mimochodem, kdyz se zalitaval prototyp HC 102, tak to byl upoutanej model, rizenej bez pilota. To by mozna mohla byt dobra rada pro Romuse, aby do toho nelezl a zkusil to ovladat vzdalene.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:07 | Nahoru | #184
Pher> pravdu mas v tom ze vyvoj vlastniho vrtulniku odstavil bolsevik ale to sem nepatri...jen bych chtel rict ze cesti piloti (i kdyz na ruskych strojich) umi litat a to dobre a zrovna trebas mil mi 117s je s vetsi casti cesky stroj(o draku se nebavim)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:14 | Nahoru | #185

Twister píše: Nezlob se na mě ale v porovnání autorovi konstrukce je todle hightech letoun..



Hi tech... Srovnáváme trakař a indiánský sáně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:17 | Nahoru | #186

gugo píše: Pher> tak vsechno je jednou poprve, von i ten Slechta delal tu hc 102 poprve, ale mel k tomu asi nejake know how.
A jentak mimochodem, kdyz se zalitaval prototyp HC 102, tak to byl upoutanej model, rizenej bez pilota. To by mozna mohla byt dobra rada pro Romuse, aby do toho nelezl a zkusil to ovladat vzdalene.



Tady výzkum a testy vrtulníkové techniky začaly za okupace. Šlechta má na řadě HC svá originální řešení, ale měl na čem stavět.
Testy HC-2 bez pilota? Hmmm, pohledám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:18 | Nahoru | #187

Pher píše: Hi tech... Srovnáváme trakař a indiánský sáně



Ten trakar ale funguje a bezpečně léta v mnoha exemplářích. Indiánský saně vyrobeny z vyschlých sracek na to nevypadaj..

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:20 | Nahoru | #188

HornisGSX píše: Pher> pravdu mas v tom ze vyvoj vlastniho vrtulniku odstavil bolsevik ale to sem nepatri...jen bych chtel rict ze cesti piloti (i kdyz na ruskych strojich) umi litat a to dobre a zrovna trebas mil mi 117s je s vetsi casti cesky stroj(o draku se nebavim)



Co mají piloti a avionika společného s návrhem a vyladěním pohyblivých částí helipotvory?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:20 | Nahoru | #189
Pher> pisou to na wikipedii, ale mam v blahe pameti jeste z detsvti nejake foto z knihy Ceskoslovenska letadla (nebo jak se to jmenovalo) ze tam bylo takove foto , vedlo z toho dost kablu. A nebo sem to videl foceny od Masojidka...tezko rict, ale mam pocit ze jsem to na foto videl, takze to asi nebyde vymysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:22 | Nahoru | #190

Twister píše: Ten trakar ale funguje a bezpečně léta v mnoha exemplářích. Indiánský saně vyrobeny z vyschlých sracek na to nevypadaj..



Tak aspon tu techologii WWI pls neoznačuj za Hi-tech

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:24 | Nahoru | #191
gugo> nezpochybnuju. Naopak to dává smysl a dělalo to víc firem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:24 | Nahoru | #192

Pher píše: Tak aspon tu techologii WWI pls neoznačuj za Hi-tech



Jde o porovnání.. Afordaplane je mimo materiál WW1 technika. To co je zobrazeny na videích je raketoplán Mistra Jana Husa...

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:25 | Nahoru | #193

gugo píše: Pher> tak vsechno je jednou poprve, von i ten Slechta delal tu hc 102 poprve, ale mel k tomu asi nejake know how.
A jentak mimochodem, kdyz se zalitaval prototyp HC 102, tak to byl upoutanej model, rizenej bez pilota. To by mozna mohla byt dobra rada pro Romuse, aby do toho nelezl a zkusil to ovladat vzdalene.



Počkej to radši ne..to bude v zóně dopadu a doletu těch dřevotřískových listu a bude stát přímo proti nim...to se sejme stopro

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:27 | Nahoru | #194
Sežeňte si knížku Československé vrtulníky známé i neznámé od Ladislava Beneše, nakladatelství Votobia. ISBN 80-7198-326-8. Kapitola IX. Vrtulník amatérský je dost výživná a dokazuje že to jde i doma na koleni. Nakolik to vůbec nechci srovnávat s tímhle výtvorem. Těm lidem ty stroje létaly, teda spíš se vznesly, ale většinou dost mizerně a hlavně to nemělo dlouhého trvání, byť se jim nic nestalo. Vůbec celá ta knížka je zajímavá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:29 | Nahoru | #195

HornisGSX píše: osiris> ono ani neni co moc radit...kdyz se podivas na videa tak vibrace ktere zpusobi hridele kor s kombinaci s nevyvazenosti listu rotoru jeho samotne ulozeni a tvarem listu....nejsem konstrukter vrtulniku ale modelar a ver ze postavit letajici a funkcni model neni prdel...postavit funkcni helinu ktera bude litat uz vyzaduje pomerne velke znalosti aviatiky. Neni mu co radit to je to...


...ty si taky furt myslíš, že chce postavit kosmickou loď ...viděls tu motokáru? taky nestavěl formuli 1, tak k tomu asi tak přistupujme

Twister píše: No oni maly letadla nelitaji v 300m. Paradoxne nejnebezpecnejsi faze letu jsou ty kdy jsi tech 5m nad polem. Ambice stavitele, mi zrovna nepřipadají jako, že si to hodlá někde vystavit. ...............................


...snad ani nepotřebuju školit v základních věcech, za těch cca pětadvacet let co se kolem toho taky trošku "motám" už nějakou představu snad mám ...považuješ za malý i plachťáky nebo sportovní? jestli jo tak ty vejšky probírat nemusíme ...ambice stavitele jsou určitě někde mezi tím že by to chtěl jen vystavit a normálně s tím lítat, jde o to, že to ženeš fakt od mantinelu k mantinelu, což myslím není vůbec nutný a koukněme se na to střízlivě a ne jen z pohledu hledat senzaci, jistě není takovej idiot jakýho z něj děláte, že by se chtěl zabít

gugo píše: osiris> ja myslim, ze tu je dost lidi, kteri se snazi. Muj nazor nekoho kdo sekousicek zivota okolo letalel motal je, ze ani zkusenej konstukter letadel se nebude poustet do stavby vrtulnik, zkratka protoze vi, ze to neni aerodynamicky ero. Jen pro info, podivej se do typovek na LAA, kolik UL vrtulniku tam je. Jeden dovoz z USA. amaterska stavba NENI POVOLENA a to jsme ve stavbe UL svetova velmoc.


...vlastně bych opakoval jen to co jsem napsal vejš, nekoukejme na to jako na projekt kterej by měl změnit budoucnost lidstva ...já dotyčnýho vůbec neznám, ale nehledám v tom senzaci nebo možnost do někoho si kopnout, nebo zesměšnit a udělat z něj blba, vidím to tak nějak střízlivě a že zkusí něco zvednout ze země ...a baví se tou výzvou a tím, že bude hledat řešení a měnit konstrukci a vyplepšovat tak dlouho až nebude mít strach s tím poprvé uviset pět sekund v půlmetrový vejšce ...kdo ví, třeba to nakonec systémem "pokus-omyl" jednou vyladí až tak daleko, že to pole nakonec přelítne celý ...já mu fandím

...jistě sám vidí, že kardan se mu rozklepal a takhle by s tím do vzduchu nešel, jistě sám uvidí když mu vrtule v malejch otáčkách začnou dělat neplechu atd. a odváží se s tím vůbec něco vyzkoušet až tam tyhle negativa nebudou ...takhle to myslím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:32 | Nahoru | #196

kutilsro píše: Jde to ale při použití vhodných materiálů a výrobních postupů...20 kilo vážící a brutálně házející kardan z auta, vodovodní trubky a inovativní naklápění lopatek, které by nefungovalo ani u malého modelu autora vlákna z této skupiny obyvatel vylučuje


...aha, dík žes mi otevřel oči ...jak to myslím jsem už napsal vejš, bereš to taky od zdi ke zdi ...sám asi taky pozná že mu kardan hází a něco s tím udělá nebo předělá, tak jako s dalšíma věcma

...jsme zvláštní, nebo máme zvláštní povahu nejdřív všechno pochcat

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:33 | Nahoru | #197

Twister píše: Nemysleli si že to nejde.. Jen nevěděli jak to udělat. Dnes to suma sumarum víme. A ignorovat tydle poznatky jde přirovnat ke snaze vytvořit hranaté kolo.


...ne ne, kdepák, věděli jak to má (nebo by mělo být)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:39 | Nahoru | #198

Twister píše: Jde o porovnání.. Afordaplane je mimo materiál WW1 technika. To co je zobrazeny na videích je raketoplán Mistra Jana Husa...



mimo materiál?
Ok, vynecháme syntetické potahové tkaniny a trhací nýty.
Svařence, duralové trubky, motor, nic nového pod sluncem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:41 | Nahoru | #199
osiris> V tvoji terminologii, on se snazi postavit Formuli 1 se znalostmi a technologii s kterou by sotva spichnul tu motokaru. Navic kdyby stavel tu motokaru, prakticky tam nehrozi ohrozeni zivota a zdravi uz pri nastartovani ci pokusu o rozjezd. U vrtulniku ano, vubec nemusi ani vzletnout, staci kdyz tam da ty rotorovy listy a roztoci to a uz to muze skoncit peknym pruserem. Nikdo z autora nedela blba. Ani nechce rikat ze to nejde, protoze dle ceskeho prislovi, kdyz reknes ze to nejde vzdycky se najde nekdo kdo nevi ze to nejde a udela to. Jen mu tady pravem radime, ze slape po spatne stezce. Kdyby se zkontaktoval s lidmi z LAA (ci slovenskeho ekvivalentu) urcite mu poradi co a jak, podstatne lepe nez my...

K tomu od mantinelu k mantinelu. Je legalni se byt jen odlepit od zeme s necim neschvalenym k provozu a bez pilotniho opravneni? Neni. A v tomdle pripade je to docela z rozumneho duvodu. A to schvaleni do provozu je obecne podmineno jen bezpecnosti konstrukce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:43 | Nahoru | #200

Pher píše: mimo materiál?
Ok, vynecháme syntetické potahové tkaniny a trhací nýty.
Svařence, duralové trubky, motor, nic nového pod sluncem



Nevzpomínám si na zadny typ WW1 letadla co by melo celo-duralový drak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:48 | Nahoru | #201

Twister píše: Nevzpomínám si na zadny typ WW1 letadla co by melo celo-duralový drak...



Však ta "tvoje" potvůrka celoduralová není
¨Když už, mrkni se, z čeho je kostra trupu bombardéru Breguet XVI a XVI a na některé německé konstrukce z konce WWI

A s tím odlepením od země fakt opatrně, lyžaři počínaje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:50 | Nahoru | #202
osi>uznej sam ze za poslednich par stran se mu to pochcat nikdo nesnazi ale je tam takova spouata chyb a zavad chtere nejdou jen tak lehce odstranit....tzn...musel by olravdu zacit znova...

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:53 | Nahoru | #203

Pher píše: Však ta "tvoje" potvůrka celoduralová není
¨Když už, mrkni se, z čeho je kostra trupu bombardéru Breguet XVI a XVI a na některé německé konstrukce z konce WWI

A s tím odlepením od země fakt opatrně, lyžaři počínaje



Co pamatuji je to duralova konstrukce s nosnyma plochama potazenyma tkaninou...

Mrknu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:54 | Nahoru | #204

Twister píše: osiris> V tvoji terminologii, on se snazi postavit Formuli 1 se znalostmi a technologii s kterou by sotva spichnul tu motokaru. Navic kdyby stavel tu motokaru, prakticky tam nehrozi ohrozeni zivota a zdravi uz pri nastartovani ci pokusu o rozjezd. U vrtulniku ano, vubec nemusi ani vzletnout, staci kdyz tam da ty rotorovy listy a roztoci to a uz to muze skoncit peknym pruserem. Nikdo z autora nedela blba. Ani nechce rikat ze to nejde, protoze dle ceskeho prislovi, kdyz reknes ze to nejde vzdycky se najde nekdo kdo nevi ze to nejde a udela to. Jen mu tady pravem radime, ze slape po spatne stezce. Kdyby se zkontaktoval s lidmi z LAA (ci slovenskeho ekvivalentu) urcite mu poradi co a jak, podstatne lepe nez my...

K tomu od mantinelu k mantinelu. Je legalni se byt jen odlepit od zeme s necim neschvalenym k provozu a bez pilotniho opravneni? Neni. A v tomdle pripade je to docela z rozumneho duvodu. A to schvaleni do provozu je obecne podmineno jen bezpecnosti konstrukce.


...ty ale nechápeš, že píšu o tom, že určitě není takovej debil, aby ty listy (který teda uvádíš), hned roztočil na takovej céres, že mu to v případě chyby rozseká stodolu, to je ten rozdíl mezi náma dvěma, ty si prostě ty negativa najít chceš a nechceš připustit, že normální soudnej člověk to bude (opět příklad těch listů) roztáčet pomalu opatrně a sledovat co to dělá, aby moh chybu eliminovat na co nejmenší riziko a posléze upravit-opravit, modifikovat ...a takhle je to s každou rizikovější podskupinou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:54 | Nahoru | #205

HornisGSX píše: osi>uznej sam ze za poslednich par stran se mu to pochcat nikdo nesnazi ale je tam takova spouata chyb a zavad chtere nejdou jen tak lehce odstranit....tzn...musel by olravdu zacit znova...


...všechno jde kamaráde, uznej

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 21:57 | Nahoru | #206
osiris> videl jsi tvar tech listu?uz pri roztoceni s nevyvazenym rotorem na volnobeh motoru to smrdi pruserem....a i kdyz pracunes s minimalnima otackama tak konce listu uz vcelku toci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 22:00 | Nahoru | #207
osiris> nerikam ze nejde!!!ale tohle nepoleti bez podstatnych uprav...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 22:03 | Nahoru | #208

osiris píše: ...ty ale nechápeš, že píšu o tom, že určitě není takovej debil, aby ty listy (který teda uvádíš), hned roztočil na takovej céres, že mu to v případě chyby rozseká stodolu, to je ten rozdíl mezi náma dvěma, ty si prostě ty negativa najít chceš a nechceš připustit, že normální soudnej člověk to bude (opět příklad těch listů) roztáčet pomalu opatrně a sledovat co to dělá, aby moh chybu eliminovat na co nejmenší riziko a posléze upravit-opravit, modifikovat ...a takhle je to s každou rizikovější podskupinou



Asi jo, protoze dle meho skromneho nazoru. Normalni clovek by pri pohledu na todle rekl, no na prvni pokus dobry. Takhle to nepujde. Prectu si o tom neco, nekoho se poptam a zkusim to znovu lepe.

Co se tyce listu rotoru tak ty jsou komplet spatne. Uz z logiky veci musi mít po délce jiný úhel náběhu či dokonce profil (nejsem vrtulníkář). Jde o to že bod u kování listu se pohybuje jinou obvodovou rychlostí než ten na konci listu... Navic i silně pochybuji že tak jak je vyroben stačí svojí pevností a pružností na vzniklé zatížení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 22:07 | Nahoru | #209

HornisGSX píše: osiris> nerikam ze nejde!!!ale tohle nepoleti bez podstatnych uprav...


...a přesně tohle píšu, přece nikdo neřek, že tak jak je to teď, to musí bejt finálová fáze která půjde funkční do vzduchu, píšu o tom že např. ty listy který teda uvádíme jako příklad, bude zkoušet pomalu (vole nejsem blbej abych nevěděl že jiná obvodová rychlost je vně než u středu ) a uvidí, příp. předělá ...víš jak to myslím? ...neser vole

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 22:11 | Nahoru | #210

Twister píše: Asi jo, protoze dle meho skromneho nazoru. Normalni clovek by pri pohledu na todle rekl, no na prvni pokus dobry. Takhle to nepujde. Prectu si o tom neco, nekoho se poptam a zkusim to znovu lepe.

Co se tyce listu rotoru tak ty jsou komplet spatne. Uz z logiky veci musi mít po délce jiný úhel náběhu či dokonce profil (nejsem vrtulníkář). Jde o to že bod u kování listu se pohybuje jinou obvodovou rychlostí než ten na konci listu... Navic i silně pochybuji že tak jak je vyroben stačí svojí pevností a pružností na vzniklé zatížení...


...ale jo, samozřejmě, takhle to myslím, nepůjde jedna verze, udělá jinou, druhou, třetí... ale určitě to všechno nesmontuje, bez postupnejch (bezpečnejch) zkoušek podskupin do toho nesedne a nenaloží tomu plnej, že jako vzhůru, chápeme se už?
Téma je zamknuto


TOPlist