Ale k veci, poridil jsem si čztu 125 typ c z roku 1953, prisel jsem k ni jako slepej k houslim a je to pozustalost. K motorce mi byl dan TP s poslednim zapisem z roku 1965, cisla ramu, motoru i spzetky sedej..mam otazku zdali pujde s timhle motorka jeste normalne prihlasit (kupni smlouvu nemam). A na veteransky ji davat nechci (myslim ze bych ji tim znehodnotil).
Jinak ta kraska stala pres 30 let v garazi pod plachtou, po dvou hodinkach cisteni jsem bez potizi ozivil motor a kochal se krasnym zvukem cvajtaktu, jako malej kluk.
čzetku jsem rozebral do posledniho šroubku a chci ji uvest do puvodniho stavu (jako se delaly cervene vyvozni se zlatyma linkama).
(Pan ji natrel stetkou.. rudou barvou proti rezi a nadrz pak ,,doladil´´ stribrenkou..no proste hnus, ale aspon na ni nebylo nic sezraneho) je to ma prvni motorka kterou restauruji a tak jsem nevedel jak se nejlip zbavit te barvy, namocil jsem tedy hadry do acetonu a obalil jimi dily motorky..potom jsem vse zabalil do igelitoveho pytle a nechal to dva dny pusobit...barva pak sla snadno a lehce dolu). Nadrz jsem vycinoval a poslal na chromovani, spolecne s nakopavackou, radickou, krytem svetla. Ram a ostatni dily jsem poslal na piskovani (nastesti to udelal kamarad za flasku tullamorky) opiskovani se povedlo nadherne ..nastrikal jsem tedy zakladovku a ted jsem ve fazi kytovani, brouseni, plnice...pak lakovani a linkovani. Dalsi vec co jsem poridil byly chromovane rafky s vypletem (je to druhovyroba). Az bude zima tak se pustim do repasu motoru, elektroinstalace a lesteni hlinikovych casti motoru.
Ma dalsi otazka je, nemate nekdo tajnej recept jak ozivit stare kozene sedlo, popr nejakej osvedcenej pripravek na chrom? Zatim jsem investoval pres 15tis.
Predem moc dekuji za odpovedi, rad se podelim se zkusenostmi
1 reakcí na tento příspěvek Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953
2 - K motorce mi byl dan TP s poslednim zapisem z roku 1965, cisla ramu, motoru i spzetky sedej..mam otazku zdali pujde s timhle motorka jeste normalne prihlasit (kupni smlouvu nemam). A na veteransky ji davat nechci (myslim ze bych ji tim znehodnotil). - OTÁZKOU JE KDO POSLEDNÍ JE V TP, JESTLI ŽIJE A JESTLI JEJ ZNÁŠ (JINAK VYHLEDAT A DODĚLAT DĚDICKÉ ŘÍZENÍ), POJISTIT, EVIDENČNÍ KONTROLA A SMĚR DI!
3 - ..... po dvou hodinkach cisteni jsem bez potizi ozivil motor.... BUNUS PRO TEBE!
4 -.....do puvodniho stavu (jako se delaly cervene vyvozni se zlatyma linkama).(Pan ji natrel stetkou.....POKUD TO BYLA ČERVENÁ ZETKA TAK OK. POKUD TO BYLA ZETKA ČERNÁ TAK JE TO DLE MĚ KKTINA TO DĚLAT DO ČERVENÉ. TĚCH JE NĚJAK MOC V POSLEDNÍ DOBĚ,...A POD ŠTETKOLAKEM NEBYLA PŮVODNÍ PATINOVKA BARVA??? DLE MĚ SI UDĚLAL STRAŠNOU BLBOST TO NEZKUSIT PŘEDEM JEN SETŘÍT A MRKNOUT NA PŮVODNÍ BARVU!!!
5 -...nemate nekdo tajnej recept jak ozivit stare kozene sedlo.... ELASKON (DROGERKA ZA BRATRU 50KČ)
6 -.....nejakej osvedcenej pripravek na chrom?...SILICHROM, NEOXID, LEŠTIČKA A BRUSNÉ PASTY (HLEDEJ NAPŘ.CHROMTECHNIK.CZ)
S barvou to bylo trosku na pytel, kdyz jsem ji chtel dostat dolu rucne za pomocti technickyho benzinu, acetonu a skrabkou ji seskrabat, tak to fakt neslo...pak jsem si vzal horkovzdusku a slo to lip..jen jsem strhaval puchyre, ale predni blatnik motorky byl cerny...i svetlo bylo cerne, ale ram a vse ostatni cervene. Navic, kazdy si renovuje jak se zrovna jemu zlibi, nebo ne? A cervena mi prijede hezci .
Za ostatni rady moc děkuji
dekuju moc Pepo
1 reakcí na tento příspěvek Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953
tady pisou, ze ,,NIKDY NEPOUŽÍVEJTE na leštění nebo konzervaci barevných kovů Silichrom nebo Neoxid - to je naprostá katastrofa!!!!! Povrch je zdrápaný a zoxiduje rychlostí blesku.Tyto přípravky jsou vhodné tak na cídění hmoždíře umístěného v kuchyni na poličce a to se na něj ještě musíte dívat velké vzdálenosti!´´
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953
S červeným lakováním se jako s exkluzivním začalo po prodejním úspěchu Jawa pérák a ČZ se chtěla na tomto úspěchu přiživit, a tak i jeden výrobní rok převažovala červená nad černou.
Naposledy editováno 05.10.2015 14:34:57
1 reakcí na tento příspěvek Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953
PEPAFJR píše: Loggy> Celkově bylo vyrobeno CZ 150 C kolem 102 214 ks. a z toho kolem 18 000 ks. v barvě červené.
S červeným lakováním se jako s exkluzivním začalo po prodejním úspěchu Jawa pérák a ČZ se chtěla na tomto úspěchu přiživit, a tak i jeden výrobní rok převažovala červená nad černou.
Odkud čerpáš informace o počtu červených C?
Silichrom na chromy ne, a tuplem ne na nové chromy. Ty se konzervují voskem nebo lojovou pastou.
2 reakcí na tento příspěvek Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953
Lidovky byly černé a nádrž byla místo chromování šedá, jestli se nepletu. Jinak za mě musím říct, že k Zetce patří černá, to je myslím hezčí. Vždycky si ty červené Zetky pletu s Jawou. Jinak jaká je originální barva by snad mělo být v techničáku, ne?
Neber to jako že tě chytám za slovo, ale restaurovat znamená uvézt do původního stavu, respektive se k tomu co nejvíce přiblížit. To jen k tomu, že píšeš, že chceš leštit motor a to se dřív nedělalo. Jen mě to trochu irituje, když vidím ty "restaurované" motorky s moderními laky, leštěnými motory a kdo ví čím vším, ale tak něják se těmi úpravami vytrácí kouzlo a ta historie co je v té mašině vepsaná.
Ale jak se praví v Babičce: "Proti gustu..."
ale nevim jak to bylo se zadnima stupackama...zavity tam pro ne mam, ale nekde jsem cetl, ze je tam nedavali a to same tvrzeni jsem nekde videl i s klaksonem.
Mi3ka píše: Předně taky grtuluju k pořízení a přidám trochu vaty.
Lidovky byly černé a nádrž byla místo chromování šedá, jestli se nepletu. Jinak za mě musím říct, že k Zetce patří černá, to je myslím hezčí. Vždycky si ty červené Zetky pletu s Jawou. Jinak jaká je originální barva by snad mělo být v techničáku, ne?
Neber to jako že tě chytám za slovo, ale restaurovat znamená uvézt do původního stavu, respektive se k tomu co nejvíce přiblížit. To jen k tomu, že píšeš, že chceš leštit motor a to se dřív nedělalo. Jen mě to trochu irituje, když vidím ty "restaurované" motorky s moderními laky, leštěnými motory a kdo ví čím vším, ale tak něják se těmi úpravami vytrácí kouzlo a ta historie co je v té mašině vepsaná.
Ale jak se praví v Babičce: "Proti gustu..."
Tak dle mě lidovka určitě neměla nádrž místo chromování šedou barvu. Místo chromování byla barva černá a střed nádrže šedý.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cz 125 jakou má asi hodnotu a vypla... ČZ 125 | martin12424 | 29 | 10.6.2024 v 11:15 FJRPEPA |
čz 125 t číslo rámu a motoru ČZ 125 | JirkaPařez | 11 | 17.12.2023 v 16:55 FiZzeR |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 | _Macca_ | 16 | 27.9.2022 v 18:53 Xstork |
Čz 125 T seřízení karburátoru 2920... ČZ 125 | Jany1985 | 2 | 6.9.2022 v 20:50 jawarmaniak |