docela o XT1200Z uvažuji, ale je mi záhada, že jich je plný bazar (inzerce). Motorky tam mají vesměs málo najeto km a cenově to taky není nejhorší, když člověk vezme v potaz, že se jedná maximálně o 5 let staré motorky.
Čím to může být? Nekvalitní motorka, které se každý raději zbavuje ? Nějaké "dětské nemoci" ? Špatné jízdní vlastnosti ?
Má tady s tím někdo zkušenost ?
P.S. Procházel jsem i zdejší diskuzi o závadách a nepřišlo mi tam nic hororového, čeho by se měl člověk bát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
Mas tam dva denne pocitadla prejdenych km - cislo 1 vynulujem vzdy po tankovani a cislo dva od poslednej kontroly oleja snazim sa kontrolovat vzdy opo 1000 km a zatial som dolieval max 2 dcl takze nic strasne. Motul 5100 10W-40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
nejel jsem na ní, takže nemůžu posoudit osobně,ale na pohled jede normálně....,žádná tragédie to určitě nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
Tech píše: seikos> Jak přesně je to s tou předsunutou osou ? Měl jsem za to, že to je kvůli lepšímu držení stopy v terénu. Silniční motorky ji nikdy nemají, takže pak nechápu, proč by měla zlepšovat ovladatelnost na asfaltu.
to jsou 3 parametry, které jdou ruku v ruce. Stopa/úhel/předsunutí osy. Zkus si o tom něco přečíst na odborných stránkách (trail/rake/offset). Úhel a stopa jsou vždy ruku v ruce. Cokoliv se na tom přežene, vždy to dopadne špatně. Když to uděláš moc dlouhé, dopadneš jako Yamaha Supertenere (tupá do zatáček). Když to uděláš moc krátké, dopadneš jako Honda Hornet 600 (tuším že do roku 2006) - rychlé řízení, ale občas se ti rozkmitají řídítka a potykáš si s dorazy řízení a občas taky s asfaltem.Stelvio (úhel 27 stupňů) a také třeba KTM 1190 Adventure R (úhel 28 stupňů - jako Yamaha) mají poměrně dlouhou stopu a vysoký úhel řízení, ale oba to dohánějí offsetem - přesazením osy kola. Menší offset jako má Guzzi nebo KTM (kolem 30mm) ti umožňuje náklon kola více promítnout do ochoty k započetí zatáčky. Tyhle motorky jsou obvykle o dost ovladatelnější při nájezdech do zatáček a při vedení uvnitř zatáčky. Ovšem zase něco za něco - za apexem zatáčky při rovnání stopy mírně snižuje grip/trakci. Pokud máš offset do 50mm, tak je ztráta gripu docela neznatelná. Nad nějakých 60mm už je to znát hodně.
Skvěle se to dá poznat na Aprilii Caponord. Na jejich modelu Raid 1200 s předsazenou osou a "obyčejném" modelu s klasickou vidlí bez offsetu.
Ovšem offsetové vidle jsou výrazně dražší než obyčejné, takže se u těžkých cestovních motorek moc nepoužívají a řeší se to "pouze" úhlem řízení.
Naposledy editováno 05.10.2015 18:16:32
seikos píše: to jsou 3 parametry, které jdou ruku v ruce. Stopa/úhel/předsunutí osy. Zkus si o tom něco přečíst na odborných stránkách (trail/rake/offset). Úhel a stopa jsou vždy ruku v ruce. Cokoliv se na tom přežene, vždy to dopadne špatně. Když to uděláš moc dlouhé, dopadneš jako Yamaha Supertenere (tupá do zatáček). Když to uděláš moc krátké, dopadneš jako Honda Hornet 600 (tuším že do roku 2006) - rychlé řízení, ale občas se ti rozkmitají řídítka a potykáš si s dorazy řízení a občas taky s asfaltem.
Stelvio (úhel 27 stupňů) a také třeba KTM 1190 Adventure R (úhel 28 stupňů - jako Yamaha) mají poměrně dlouhou stopu a vysoký úhel řízení, ale oba to dohánějí offsetem - přesazením osy kola. Menší offset jako má Guzzi nebo KTM (kolem 30mm) ti umožňuje náklon kola více promítnout do ochoty k započetí zatáčky. Tyhle motorky jsou obvykle o dost ovladatelnější při nájezdech do zatáček a při vedení uvnitř zatáčky. Ovšem zase něco za něco - za apexem zatáčky při rovnání stopy mírně snižuje grip/trakci. Pokud máš offset do 50mm, tak je ztráta gripu docela neznatelná. Nad nějakých 60mm už je to znát hodně.
Skvěle se to dá poznat na Aprilii Caponord. Na jejich modelu Raid 1200 s předsazenou osou a "obyčejném" modelu s klasickou vidlí bez offsetu.
Ovšem offsetové vidle jsou výrazně dražší než obyčejné, takže se u těžkých cestovních motorek moc nepoužívají a řeší se to "pouze" úhlem řízení.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
seikos: to je na silnici celkem jedno, kde jsou osy přesazeny. Jestli dole osa kola u stelvia, nebo nahoře trubky vidlic od osy řízení u yamahy. Obojí zkrátilo stopu na stejnou, stále velkou hodnotu, takže papírově je neovladatelnost podobná. Subjektivně rozhodne šíře řídítek, pneu, těžiště, atd. Např. FilipT považoval za ovladatelnější yamahu: http://www.motorkar...pertenere-16657.html
guzzi: vidle v rovině řízení
yáma: vidle před osou
zas tak neochotne, jak je tady vyse dramaticky popisovano, opravdu nejde...na to, jak je to velkej tezkej stroj, tak se to vodi v pohode, posed pohodlnej a stejne tak, uplne liny to neni... takze za me, motka je to dobra...ne dokonala, ale dobra...
bych rek, ze je to tady samej Coma, teda minimalne za klavesnici...
jinak na inzerci zbejvaj pouze XT dotazeny z ruznejch tramtarii a stoceny odhadem o pulku a vic...
jakmile se tam obevi zanovni stroj z CR, tak je pryc za 24h...vim to, na jare sme ji shaneli a byl to boj
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
bledemon píše: Tak jsem si našel manuály 2010,2011,2014 a všude už od first edition má stejný závlek 126mm (28úhel), jdu editovat chybný odkaz.
seikos: to je na silnici celkem jedno, kde jsou osy přesazeny. Jestli dole osa kola u stelvia, nebo nahoře trubky vidlic od osy řízení u yamahy. Obojí zkrátilo stopu na stejnou, stále velkou hodnotu, takže papírově je neovladatelnost podobná. Subjektivně rozhodne šíře řídítek, pneu, těžiště, atd. Např. FilipT považoval za ovladatelnější yamahu: http://www.motorkar...pertenere-16657.html
guzzi: vidle v rovině řízení
yáma: vidle před osou
tvá teorie ovšem pokulhává za realitou. Svez se na obou bezprostředně po sobě a pochopíš. A v tom co ukazují ty fotky, v tom spočívá přesně ta diference. Tam kde u Guzzi nemusíš v řídítkách dávat žádnou sílu, protože je osa hrku řízení v ose vidlí a veškerá síla se řeší až úplně dole v offsetu, u Yamahy musíš sílu navíc řešit už na řídítkách, protože musíš "přetáhnout" rozdíl osy vidlí s osou krku. Proto, že dole na ose v offsetu na tebe tolik nepůsobí gyroskopický efekt kola a jeho setrvačné síly. Nahoře na řídítkách u krku řízení s tím musíš bojovat svoji vlastní silou. Takže je dost propastný rozdíl v tom co píšeš, který poznáš na vlastní ruce až v momentě kdy se na tom svezeš.
jiřin... Ano, tady od stolu je to čistě akademická diskuse. Ovšem já mám na obou něco naježděno (ST jsem jezdil dva různé kusy) a předkládám své vlasní pocity. A že je ST mizerně ovladatelná (resp hůře než konkurence) a motor je nemastnej neslanej, v tom panuje v odbornějších kruzích (když pomineme českou zemičku a obrátíme se třeba na ADVrider) vzácná shoda.
A není to rozhodně o rukách. O rukách to je, když potřebuješ zajet nějaký výkon, nikoliv když hodnotíš jízdní vlastnosti.
Naposledy editováno 05.10.2015 20:58:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
urcite mi chybi srovnani s dalsima strojema, ale ze by XT byla lina, nemotorna a skoro nepouzitelna motka, jak vyznelo z nekterejch prispevku, je proste nesmysl...
jezdej jich mraky (nejen v CR) a rozhodne to neni diky tomu, ze by byla levna...
takze je to mozna lehce tuctovka bez charisma, ale je to spolehlivej, pohodlnej bajk na dlouhy trate, posilat do zatacek se to da proste normalne a trochu zkusenejsi jezdec s tim v Alpach dokaze jet vcelku svizne...
a navic tedy v modry ji to fakt slusi a ma o moc hezci predek nez ST, kt se mi zepredu proste fakt nelibi (sorry, musel sem )...
Naposledy editováno 05.10.2015 21:21:21
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
XT 1200mám dva roky koupeno nové v ČR jezdím opravdu hodně najeto 44 000 km, svolávačka byla na kabelový svazek předního světla, servis po 10 000 Yamaha Praha cena servisu za lidovku poslední velký servis 6 000 jinak cca 3 500
Cenu jsem neřešil moto v plné výbavě ale rok trvalo než jsem se rozhodl
Jako nová opravdu brala olej od výměny do výměny cca 0,5 l Sedla si až tak po 15 tisících jinak když dáš Alpy opravdu taháš vezme si
Motor bez problémů řazení taky a s výkonem nemám problém uprava KN filtr a Akrapovič jenom v otáčkách kolem 3 500 až 4 000 v motoru zachrčí na výkonu to není znát vibrace taky žádný jenom ten zvuk
Je to opravdu polykač kilometrů když jsem se vracel ze Španělska ve dvou kufry stan spacáky karimatky dal jse i 1 000 km za den
Spotřeba kolem 6litrů průměr
Originál plexi špatný mám 198 cm dával jsem od Yamahy velké a použil polohovací rampu Touratech včetně držáku navigace
Stopu drží jako na kolejích do zatáček trochu nutit ale opravdu moc záleží na obutých pneu a seřízení přední vidlice s tím jsem se docela trápil
Brzdy duální v podstatě vůbec nepoužívám pedál zadní brzdy
Krizovky taky byli ale vždy to dobře dopadlo i díky elektronice podvozku reakce elektroniky postavena opravdu dobře nástup až když je problém ale ne zase příliš pozdě prostě tak nějak akorát nechá tě odvázat a neruší .ABS ofiko nejde vypnout mě to nevadí terén nejezdím na to mám jiné moto
Zpracování OK žádný problém za mně dobrý
Když opravdu naloženo na dlouhou cestu upraveno pérování na max.zátěž svítí moc vysoko a světlo nejde seřídit já ho podkládám na držáku
Jinak mě nic nenapadá a jsem v pohodě těžko se fabrika zavděčí všem a na každé moto něco je myslím že je opravdu těžký se rozhodnout já koukal na to jak mě padne do ruky a chtěl jsem kardan a obsah 1200cm zajímal se o cenu spotřebních dílů montuji pouze originál cenu servisu servisní intervaly a taky dostupnost servisu
Pavel
bledemon píše: seikos> odhadnul si dobře, nejel jsem je a je možný, že bych stelvio taky prohlásil za ovladatelnější. Ale jestli je to zrovna předsazenym kolem se mi nechce věřit, ale odmítám to studovat a testovat nějaký "přesazený gyroskopy" lepší jezdit. Mimochodem jak si vysvětluješ, že některým testerům připadá tenerka ovladatelnější?
jak jsem psal, dobře se to dá pochopit na Aprilii Caponord, která se prodává s klasickými vidlemi, i s "předsazenými". A přesto že předsazené ovládají dráténé 19" kolo (mnohem těžší než lité 17" u klasického Caponorda), tak je ten Rally model ovladatelnější než silniční model.Že jeden tester napsal že "díky nižší stavbě působí Yamaha ovladatelnějším dojmem než GS", to je jeden z mnoha subjektivních názorů, nikoliv dogma.
Naposledy editováno 05.10.2015 21:39:21
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
taky jsem štastnej majitelem xt 1200, máme spolu najeto cca 30 000 km, převážně asfalt ale i šotolinky ve Slovinsku a Rakousku. není to zdaleka moje první motorka, a proto říkám, že je to naopak velmi ovladatelná, čitelná motorka na dlouhé cesty a nemusíč řešit jejich kvalitu /cest/, do zátáček jde v pohodě spíš je to o tom jako vždy co sedí mezi řidítkama a sedlem a to říkám já při svých necelých 170 cm . Charakter motoru mi taky vyhovuje, navíc spotřebou 4,8 ve dvou s kuframa po okreskách - 6 po dálnicích je v pohodě, podvozek i brzdy plní svůj účel velmi dobře, převodvka - tiché řazení, neutrál najdu vždy. Váha je troch znát při manipulaci an místě ale jak se rozjede tak o ní nevíš, je dobře vyvážená - proto má třeba chladič v levo a baterku + vercajk vpravo, je to ale něco za něco, třeba v létě při 30 st. v koloně častěji spína větrák, ale není to nic dramatického. I při svý malý výšce jí dám v pohodě na hlavní stojan nebo se s ní otočím kolem nohy na okresce.Není přervaná těma elktron. vychytávkama /2010-2013/,, tzn. 2 motor. mapy + 2 stupně kontroly trakce, navíc hlavní elktr. obvod není závislý na průserech v těch podružnejch systémů, Ale je pravda že ročníky 2010-2013 mají "uměle" snížený výkon řídící jednotkou /ECU/ U 1,2,3, kvaltu o cca 20-25 % což je fakt hodně a je to znát, já jsem měl možnost to poznat na vlastní oči na evropským srazu TENERE ve švýcarským Churu a je fakt pecka jak to tu motorku zásadně změnilo, problém je ten, že za to přeprogramování chtějí cca 350,-E. Vážně jsem o tom uvažoval do doby než jsem namontoval KN filtr ale hlavně origo ladák od italskýho MIVVU. Motorka jde krásně od spoda za plynem a jako bonus solidní zvuk + úspora 5 kg na váze. Já když jsem uvažoval o cestovním enduru 1200 + kardan, abych z toho došáhl na zem, jízdní vlastnosti, spotřebu kvůli dojezdu, technickému zpracování , protože provařený GS s jistých osobních důvodů NE , tak mi vyšla XT1200Z a nelituji a můžu jen doporučit. Samo každýmu vyhovuje něco jinýho, ale to je přece OK.
Hlavně at nám to všem jezdí a jsme v pohodě.
3 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
nerad se účastním planých diskusí o ničem, ale výše uvedené mě donutilo reagovat. Mám na XT1200Z netočené 55 tis. km a jediná závada byla a to vyteklé přední vidlice
( po 53 tis.) jinak je všechno ok. A to se s ST vůbec se nemazlím. Věřte nebo nevěřte, ale zvládne toho skutečně dost.
http://asumi.rajce.i...sko_Apuseni_2015.jpg
Asumi píše: Zdravím pánové,
nerad se účastním planých diskusí o ničem, ale výše uvedené mě donutilo reagovat. Mám na XT1200Z netočené 55 tis. km a jediná závada byla a to vyteklé přední vidlice
( po 53 tis.) jinak je všechno ok. A to se s ST vůbec se nemazlím. Věřte nebo nevěřte, ale zvládne toho skutečně dost.
http://asumi.rajce.i....jpg [/quote]skvělý video
Jo, tohle znám. Taky jsem takhle "kempoval" v rumunských horách, na sever od Baia Mare Tam je to vždy hop-trop
Asumi píše: Zdravím pánové,
nerad se účastním planých diskusí o ničem, ale výše uvedené mě donutilo reagovat. Mám na XT1200Z netočené 55 tis. km a jediná závada byla a to vyteklé přední vidlice
( po 53 tis.) jinak je všechno ok. A to se s ST vůbec se nemazlím. Věřte nebo nevěřte, ale zvládne toho skutečně dost.
http://asumi.rajce.i...eni_2015.jpg [/quote]
Asi tak....jezdim v parte kde jich je dalsich pet...o nedostatecnem vykonu nebo neochote zatacet tu past nic nebudu.Za dobu co tyhle motorky mame nebyla krom svolavacky na svazek kabelu ke svetlu zadna zavada.Olej nam to nezere.Spotreba od 4,4-6,5 litru.A ze je holky vubec nesetrime v terenu o tom zadna.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
petan79 píše: Když jí porovnám s předchozí DL650 (o 30 kg lehčí než ST), přijde mi pocitově ST lehčí než DL650 a do zatáček jde úplně sama. Jsem kus chlapa (200 cm, 95 kg), ale s Vstromem jsem se opravdu občas pral, tady se podívám, nakloním a jedu jako po kolejích. Hlavně nedej na rady typu jedna paní povídala a přečti si názory lidí, kteří na ní už něco najeli a svez se. Motorku jsem vybíral hodně dlouho a chybu jsem určitě neudělal. Na GS jsem jel, žádnej zázrak to nebyl a hlavně ji má každej, kdo má do prdele díru
Jen souhlasim....pred tim jsem mel dva roky V-stroma 1000 a co jsem presel na XT tak vahove pocitove stejne,mozna lepsi.Podvozek se neda srovnat vubec.Pak tu jsou dalsi veci jako delsi servis.intervaly,mala spotreba a krasny prubeh vykonu motoru.
Bramboru jsem mel pujcenou taky.Konkretne 1150GS motor od spodu vibruje jako prase,jedine co bych ocenil je ten telelevr jinak zadny zazrak se nekonal.Nehlede na jiz zminovany narocnejsi servis a taky do ni kamos za dovolenou v Albanii nalil snad litr oleje na 4000km
karel363 píše: Božeee lidi přemyšlejte! Může si Yamaha dovolit vyrobit něco co bude zatáčet hůř než nějaké Stelvio? Všichni zde jsou chytrý jak rádio ale když se svezete, tak chrčíte nadšením a nebo nemáte koule to těm prodavačům říct upřímně.. Nevím... ale když jsem se svezl na 1200Z ve Vrbovce , tak jsem z ní byl nadšený! Vedla se úplně sama, držíte to volně a ono to padá do vinglů samo! V motorce chyba není a jestli Seikos tvrdí něco jiného, tak tomu zas tak nevěřte. Až nějakou někde potkáte, tak se zeptejte majitele......Nebo si zkuste třeba nafoukat nebo vyměnit gumy a garantuju Vám, že se to bude vodit krásně... GS je o level vzad. Jediné co se vede líp je Multistrada a nebo ADV od KTM ale to jsou oba sporťáci.....
když myslíš Jestli si může Yama dovolit vyrobit horší motorku než někdo jiný? Nemůže si to dovolit nikdo. Přesto se to prostě stává, že jsou i lepší motorky.Nikdo netvrdí že je ST špatná motorka. Jen je obecně známo (a i několik dalších názorů v tomto vlákně to potvrzuje), že ovladatelnost ST není nic extra. Důvody máš i technicky vysvětlené. Pokud chceš na téma ST odbornější a rozsáhlejši diskusi, pak navštiv třeba server ADVrider, kde je o ST vlákno co má asi 800 stran. A tam se dozvíš leccos, od lidí kteří nejsou natolik omezení, že nedokáží přiznat že ST není technickým guru.
Říct že GS je o level vzad může jen totální neználek. Na GS LC mám najeto něco přes 2000 km a můžu ti dle svého názoru potvrdit, že je to přesně naopak.
Samozřejmě, můžeš můj názor zesmešnit a říct že jen neumím jezdit, nebo neumím nafouknout gumy Samozřejmě že je velmi relevantní názor člověka jako ty. Vždyť jsi renomovaná osoba, na zdejším serveru registrovaná už skoro jeden celý den
Naposledy editováno 06.10.2015 18:22:02
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT1200Z proč jich je na inzerci tolik ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 6 | 20.9.2024 v 20:31 MMARTINK |
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 0 | 18.9.2024 v 10:06 Medvedo |
Jižní Čechy Yamaha XT1200Z Super Tenere | kalous72 | 27 | 11.8.2024 v 10:16 kalous72 |
Yamaha XT 1200 Yamaha XT1200Z Super Tenere | MILOS61 | 14 | 6.8.2024 v 10:05 MILOS61 |
Super Tenere - zapojení přídavných ... Yamaha XT1200Z Super Tenere | dada09 | 22 | 2.7.2024 v 10:45 Antalík |