-Ale mě nedostanou vyrobil jsem nové vedení tyček z 19312 o síle 4mm. Sestavil zpět, nastavil časování a sekačka běží mnohem lépe, než když byla nová. Myslím, že s nějakým nastavováním motoru se moc nezabývali.
- Vše jsem "zdokumentoval" na fotkách
- Moje otázka zní: S jakými "kurvítky" se se v životě setkali?
vypadá to, že budu muset sundat motor a pak rozebrat podvozek. Nevzdám to, nemám rád, když hmota vítězí nad člověkem.
Už z principu toho "hajzla" rozhejbu a bude makat!!! Tráva roste, tak musím spěchat, ale nějak se mi do toho namotala dovolená
Jelikož tráva roste rychleji než moje časové možnosti opravy, rozhodl jsem se, že vyřadím volnoběžky v kolech a posekám trávu s ručním pojezdem.
Dřív jsem to tak sekal běžně, ale řeknu vám, už jsem si odvykl. na pohodlí si člověk rychle zvykne. (jo, abych sekačku jen nehaněl, volnoběžka byla udělána tím nejjednodušším způsobem, ale plně funkční. Akorát to šlo tak nějak ztuha, stačilo odsranit zaschlý tuk a znovu namazat a je to ok)
Ale zpocená košile mě donutila situaci přehodnotit. Znovu jsem zjišťoval kam dole lanko vede. Ale bez demontáže motoru a možnosti podvozek otočit, řádně očistit a demontovat to nepůjde. A tak jsem se uchýlil k trochu prasečině, a napojil jsem dvě lanka za pomocí šroubů, které se používají na brzdách jízdních kol. A funguje to!
-Jinak jsem v pátek zjistil, že úplně stejné lanko se používá i na jiných sekačkách.
-Abychom tady jenom nenadávali na "nedotažené" výrobky, napsat sem seznam věcí na které si dát pozor při nákupu sekačky - nebo naopak ce je na ní dobré:
-Nebrat ohv motor, zvolit jiný např. Briggs & Stratton
-Koš na trávu pouze celoplastový půlený, ostatní s plátnem se velmi špatně vysypávají
-Zjistit si možnost náhradních dílů
A teď je to na vás
a hned jdu pro desítku klíč, abych se podíval pod víčko s honosnou zkratkou OHV
Prostě prasklo druhé vahadlo. výměna je otázkou 10ti minut, neboť jsem si prozíravě koupil jedno do zásoby. Vůle naladěny od oka, a sekačka seká jak nová
- bohužel . Neměl jsem čas tak jsem to nastavil od oka stejně jako při výrobě a výsledek nic moc. Ale dosekal jsem, a až bude chvilka naladím zapalování a ventilové vůle tak jak to má být, a věřím že zase poběží jak z praku (na vyměněném plechu není žádná známka opotřebení)
1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko
Odešel šponovák řemenu - ten sehnat jde. Ale řemenice motoru, jednom kuse s ventilátorem, na které se v důsledku vadného šponováku ožvejkalo ozubení, už se sehnat nedá, jen celý motor za 1750Kč bez DPH a poštovného. Přitom celá sekačka prý stála 2300,-. Kolega naštěstí disponoval soustruhem a měl řemenové kolečko z nějakého krokového motoru, tak ožvejkané ozubení odvrtěl a nasadil kovové kolečko. Ovšem kdo dílnou nedisponuje, může celou sekačku hodit do šmelcu a kupovat další - která se za pár let pro jednu pyčovinku vysere zas.
A další příklad od jiného kolegy:
Bosch Rotak 32, jasná čína, u které se výrobce už ani neobtěžuje udělat jinou barvu deklů, aby nešlo poznat, že jsou to ty samé zgarby, co prodává Lidl pod. zn. "ParkSide". Po 3 letech provozu přestala sekat a po oddělání deklu (byl přitentován šrouby typu "hvězdice s trnem" (na které se adekvátní bit shání dost těžko), takže normální člověk nemá šanci dělat jinak běžně potřebnou údržbu. Kolega to pak sice už neupřesnil, ale jsem si jist, že se mu "zapekl" motor (přehřátím natavená izolace cívek kotvy "namatlaná" ve vzduchové mezeře). Sekačka totiž na vstupu vzduchu k motoru není opatřena žádným filtrem!!!
Jinak jsme v úterý koupili Viking MB650 VM a je to nebe a dudy, motor B&S 750 (161ccm/3,7k/2800RPM), hliníkové šásko, pojezd 2.4 - 4.5km/h (variátor), sací účinek je tak silný, že sekačka jde v pohodě použít i na "vyluxování" sajrajtu po sečení dlažby ("tvarovek") strunou, spadaného lupání apod. Motor je navíc tišší, jak většina elektrických sekaček. A jde na tom lehko si udělat představu o "NEkvalitě" běžně nabízených rádobysekaček v cenovém rozpětí 3000 - 8000Kč, když tento Viking stojí 24500,-.
1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko
Ono je to casto spis problem uzivatelu a ne vyrobku .... Koupi si sekacku za dvojku na prilezitostne sekani naky zahradky u panelaku... Sekaj s tim 1000m v kuse a apk breci ze to po trech oetech vzdala - me osobne to prijde jako hrdinskej vykon, ty sekacky nejspis davaj dvakrat tolik nez na co byly konstruovane...
Neco jako koupit flexu za petikilo - kazdej den s ni v zamecnictvi brousit 6hod denne a brecet ze nevydrzi ani pul roku :)
Něco podobného (už jsem to zde jistě dřív uváděl) se mně stalo na vertikutátoru - rovněž "zapečený motor" a tam sice je čtvereček molitanu, ale nejen, že táhne vzduch zespodu mašiny (kde lítá nejvíc prachu a sajrajtu - který pablb to konstruoval?), ale aby šel vyndat, musíš odmontovat kola, aby ses dostal ke šroubům celého horního deklu, dekl sundat a pak teprve můžeš provést vytažení onoho molitanu. Takže se s tím jebeš 5 minut kvůli jednovteřinové záležitosti. Nota bene ten molitan se zasírá tak rychle, že bys musel čištění dělat každých 15 minut - opět postavené na palici.
1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko
Bezpecnostni srouby to ma proto, ze kdyz nekdo nema iq aby si sehnal naradi, nema se v tom co hrabat.
Naposledy editováno 20.09.2015 15:15:22
1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko
akorát jsou šedé místo zlatých a futrál zelený místo červeného. Zatím vydržely vše a využil jsem jak duté torxy, tak trojlopatky i dvojďubky. Mimochodem, kdysi jsme to u šroubku na víčku membrány karburátoru XV535 vyřešili tak, že jsme ten středový čudl odsekli a povolili to normálním klíčem
2 reakcí na tento příspěvek Kurvítko
Podotýkám, že deska je tam natěsno, prostor pro proudění vzduchu prakticky nulový a ten chladicí plech za provozu peče na cca 65°C. Po ztrátě kapacity elytu přestane fungovat zdroj a 95% lidí tu užvaněnou placku (pořizovací cena cca 25000Kč, žádný šunt za pár klacků) vezme a hodí do šmelcu. Přitom oprava znamená výměnu jednoho kondu za ani ne dvacku a když připočtu čas demontáže a montáže, oprava by nepřesáhla tři stovky a to hodně přeháním.
1 reakcí na tento příspěvek Kurvítko
Takže Had požádal Hada a ten mu ,,Kurvítko" vyrobil
-Had- píše: Ale mě nedostanou vyrobil jsem nové vedení tyček z 19312 o síle 4mm.
Čaďa dostal informace přes PM, a prý opraveno. Story pokračuje letos jsem musel ještě jednou opravit prasklé lanko na pojezd, ale jelikož od minula
je spoj už na dostupném místě, byla to otázka 10ti minut. Včera pracovala naposledy jako "vysavač" posbíral jsem všechno listí co ještě zbylo, pak trochu víc očistil
a už čeká na jarní trávu. Jsem zvědav jak dlouho ji udržím při životě, už to beru jako recesi, nebo že bych si na to vsadil?