1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení gelové baterie??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení gelové baterie??
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení gelové baterie??
Kamoš si ji kupoval loni při minulé akci a v návodu je psáno že je i na gelové akumulátory. Jsou to úplně stejné nabíječky.
Každopádně já s ní budu nabíjet i gelovku, protože nabíjecí proud je velice malý a při nabití se omezuje, až přestane nabíjet.
Nemělo by to té baterce ublížit, ačkoli ve specializované prodejně na akumulátory mi řekli že gelovka se musí nabíjet speciální nabíječkou, jinak se zničí.
Pochybuju že nabíječka z Lidlu za 200.- je speciální.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení gelové baterie??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení gelové baterie??
changes1>Každopádně já s ní budu nabíjet i gelovku, protože nabíjecí proud je velice malý a při nabití se omezuje, až přestane nabíjet.
Nemělo by to té baterce ublížit, ačkoli ve specializované prodejně na akumulátory mi řekli že gelovka se musí nabíjet speciální nabíječkou, jinak se zničí.
Pochybuju že nabíječka z Lidlu za 200.- je speciální.
při nabíjení gelovek nejde o proud, ale o napětí
Naposledy editováno 19.03.2008 14:19:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení gelové baterie??
A.F.I.: tak když se ptá, tak ji asi má, ne?
Ne, on si MYSLÍ, že ji má. A ve skutečnosti má na 99 procent obyčejnou bezúdržbovku. Ne že by na tom tak moc záleželo, protože se nabíjejí stejně, jako gelovky, ale může to být vysvětlení, proč se ve spoustě návodů o gelovkách nedočte - prostě se nepředpokládá, že by je někdo doopravdy používal.
Tahle nabíječka bezúdržbovce neublíží, nemá na to potřebné napětí ani výkon.
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení gelové baterie??
U 12V aku postupně klesá nabíjecí proud od 0,65A až do 50mA při 13,8V přesně. Oba aku bublaly minimálně - sem tam nějaká bublinka vodíku.
- Pro akumulátory bez údržby i akumulátory olověné, akumulátory s kyselinou olovnatou a akumulátory s kyselinou olovnatou a netkanou textilií
- Šetrné a bezpečné nabíjení a udržovací režim
- Redukce nabíjecího proudu po dosažení konečného napětí
- Ideální pro uchování baterií do motocyklů, os.vozidel, lodí atd.atd. během zimního období
Toť k tomu, takže snad už je všechno jasný.
Jinak jak už tady bylo asi milionkrát napsaný, gelovku nikdo z vás pravděpodobně nemá, je to většinou jenom reklamní tah výrobců, ale pořád se jedná "jen" o bezúdržbovky, tj. tkanina napuštěná elektrolitem.
Z tohoto teda vyplývá, že uvedená nabíječka z Lídlu za 199,- Kč je na všechny druhy nejčastěji používaných akumulátorů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení gelové baterie??
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení gelové baterie??
1100Virago>A.F.I.: tak když se ptá, tak ji asi má, ne?
Ne, on si MYSLÍ, že ji má. A ve skutečnosti má na 99 procent obyčejnou bezúdržbovku. Ne že by na tom tak moc záleželo, protože se nabíjejí stejně, jako gelovky, ale může to být vysvětlení, proč se ve spoustě návodů o gelovkách nedočte - prostě se nepředpokládá, že by je někdo doopravdy používal.
Tahle nabíječka bezúdržbovce neublíží, nemá na to potřebné napětí ani výkon.
Hehe,já ji mám Stoprocentně
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení gelové baterie??
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení gelové baterie??
To, že píší na nabíječce něco o povolení šroubů na baterii, svědčí o tom, že to je nabíječka na mokrou, kyselinovou baterku. Podívej se, nebo změř kolik nabíječka dává proudu, pokud je to pod ten limit 1/10 kapacity baterky, není co řešit. U silný neřízený nabíječky se nabíjecí proud nechá dobře omezit žárovkou 12V/10W v sérii. Žárovka zde funguje jako varistor, tedy čím je odebíraný proud větší, tím má větší odpor a naopak. Na víc je to na ní vidět, svítí totiž, při nenabitý baterce dokonce dost. To chce ale u toho bejt a občas měřit. Dobrý je to, že ke konci nabití žárovka zcela zhasne a proud poklesne asi na 100mA /ověřeno v mých laboratořích /.
Pokud to chceš mít bez starostí, tak nějakou certifikovanou chytrou nabíječku, např Optimate, ale ta už není za Lídlový ceny, pochopitelně. Koštuje tak 1900,- peněz a více. Zase to tam ale připojíš a ostatní si už nabíječka pohlídá sama, včetně toho, že pokud je problém, snaží se jej vyřešit a baterku přeformátovat. Když se jí to povede, pokračuje v nabíjení. Když ne a něco se v baterce posere, rožne červený světýlko a ukončí celej proces. Přepokládám ale, že baterka je O.K. Hlídat to nemusíš, pokud na to zapomeneš nic se nestane, po ukončení nabití se nabíječka sama přepojí do konzervačního režimu, tzn. dává stále do baterky malý udržovací proud, asi 1/100 kapacity, vyrovnává tak samovybíjení. Může to být tak klidně celou zimu, je to pohoda.
Všeobecně platí, že s gelovkama se musí zacházet jako ve vatě, nesnesou neurvalý zacházení, recyklace plynu probíhá vevnitř v uzavřeným systému a to dost pomalu, rychlý nabíjení tedy gelovka nezvládne ani náhodou. Mokrý baterky vydržejí dost prasácký zacházení, tedy větší proudy, ale taky ne vše. Ale zase na druhou stanu se musíš o kyselinovou baterku starat, dolejvat destilku a tak.
Pouze jedna hovadská a neskutečně prasácká věc spolehlivě skolí baterky obojího druhu: A to, když ji dostaneš pod 1 Volt na článek, lhostejno jestli starérem, světlama, nebo na ni zapomeneš a necháš ji přes zimu nenabitou v garáži. To je pak už pouze na popelnici, v případě ukázněného občana-ekologa na sběrný dvůr...
Naposledy editováno 20.03.2008 20:28:47
Johann>Už se tu o tom psalo 1000x. Postup je triviálně jednoduchej. Gelovku můžečš nabíjket čím chceč, pokud ovšem dodržíš dvě věci: Napěťovej přeshah a proud. Tedy pokud je baterka např na 12V, neměla by nabíječka dávat víc než 15V a nabíjecí proud u gelovky nesmí překročit 1/10 kapacity baterie, tedy má li nabíjená gelovka např. 7Ah, může být maximální proud 700 mA, víc ani kousek. Pokud to do gelovky napereš hlava, nehlava, vyrazí to za po chvíli ty pojistný nastřižený deklíky na víku baterie a není to malá šupa, mohu ujistit. A baterka je na vyhození.
To, že píší na nabíječce něco o povolení šroubů na baterii, svědčí o tom, že to je nabíječka na mokrou, kyselivovou baterku. Podívej se, nebo změř kolik nabíječka dává proudu, pokud je to pod ten limit 1/10 kapacity baterky, není co řešit. U silný neřízený nabíječky se nabíjecí proud nechá dobře omezit žárovkou 12V/10W v sérii. Žárovka zde funguje jako varistor, tedy čím je odebíraný proud větší, tím má větší odpor a naopak. Na víc je to na ní vidět, svítí toriž, při nenabitý baterce dokonce dost. To chce ale u toho bejt a občas měřit. Pokud to chceš mít bez starostí, tak nějakou certifikovanou chytrou nabíječku, např Optimate, ale ta už není za Lídlový ceny, pochopitelně. Koštuje tak 1900,- peněz a více. Zase to tam ale připojíš a ostatní si už nabíječka pohlídá sama, včetně toho, že pokud je problém, snaží se jej vyřešit a baterku přeformátovat. Pokud na to zapomeneš nic se nestane, po ukončení nabití se nabíječka sama přepojí do konzervačního režimu, tzn. dává stále do baterky malý udržovací proud, asi 1/100 kapacity, vyrovnává tak samovybíjení.
Všeobecně platí, že s gelovkama se musí zacházet jako ve vatě, nesnesou neurvalý zacházení, recyklace plynu probíhá vevnitř v uzavřeným systému a to dost pomalu. Mokrý baterky vydržejí dost prasácký zacházení, ale taky ne vše. Ale zase na druhou stanu se musíš o kyselinovou baterk starat, dolejvat destilku a tak.
Pouze jedna hovadská a neskutečně prasácká věc spolehlivě skolí baterky obojího druhu: A to, když ji dostaneš pod 1 Volt na článek, lhostejno jestli starérem, světlama, nebo na ni zapomeneš a necháš ji přes zimu nenabitou v garáži. To je pak už pouze na popelnici, v případě ukázněného občana-ekologa na sběrný dvůr...
Tak na jednu zaručeně skolenou baterku už jezdim rok v autě lol (bejvalej majitel ji měl v garáži snad víc jak půl roku, pak mi ji dal v autě, druhej den sem to nenatočil, tak sem vlez pod kapotu a nestačil sem zírat ve všech článcích hladina elektrolytu cca poloviční, auto na ní ten den párkrát nastartovalo, no prostě spolehlivě odrovnaná aku, no co měl sem ještě ze starých zásob dost 32Bé, tak sem to dolil a nechal nabíjet, od tý doby na ní jezdim, před zimou sem ji radši dobil, přeci jen jezdim do práce jen 12km, no při mraze je poznat slabší startovací proud, ale valí a to je důležitý lol )
Ta nabíječka z Lidlu dává necelých 0,7A na začátku nabíjení a má napěťový strop 13,8V při tomto napětí již "leze" nebo lépe řečeno si aku "bere" 0,05A (dneska sem to ještě testoval na aku v Transalpovi. Takže už je otestovaná na aku 6V 6Ah, 12V 45Ah a 12V 14Ah)
Prostě pokud máte zdroj konstantního proudu třeba těch 13,8V tak prostě akumulátor sám při přibližování k té hranici si sám bere čím dál míň až by prakticky při dosažení oné napěťové rovnosti neměl brát skoro nic (v tý Lídlácký je monolitický stabilizátor mám pocit LM317