Pry mam moc vysisovany blinkr, maly predni blatnik, moc siroky riditka, moc maly zrdcatka, spz na strane atd.
Evidentne si me vychutnaval. Mam termin do mesice na opravnou ale radsi bych nekam jinam. Mohu? Nemaji to nejak centralne pres pocitac v databazi, co me vytknul? Klidne pojedu jinam i za plnou cenu (nebo neco navic ).
Diky za radu/nazor.
Naposledy editováno 17.07.2015 09:07:02
1 reakcí na tento příspěvek STK Ricany - nepritel motorkaru
SPZ na straně samo vadí, protože není čitelná. Šířka řidítek taktéž - přesahují max rozměry vozidla, tzn je to něco jinýho, než bylo schválený (a nikdo mi nevymluví, že řidítka jak hrazda na rogalu maj lepší ovladatelnost). atd atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK Ricany - nepritel motorkaru
maspe píše: karf> v praze každou chvilku. V neděli jsem potkal jednoho, který když na to šlápl, tak zmizel - v hustém černém oblaku , odhadem tak model 2009.
.zelenac.jk.rx> to jsem četl již kdysi. Takže vlastně jde jen o prachy..
odhadem 2009..
Dva roky staré suv..
Jako co se cítíš ty? Pitomec? To by odpovídalo..
karf píše: No tak ty bys měl mít hid jedině s gyroskopickým snímačem úhlu motorky. Piráte
hele i zcela homologovany originalni xenony vzdy oslnujou na horizontu, to nejak Dekra zapomnela podchytit, aby se montovala i kamera co bude zjistovat vyskovy profil silnice pred vozidlem a podle toho menila uhel svetel
Naposledy editováno 21.07.2015 14:41:18
Dolin píše: Já se jen zeptám a tak nějak popolemizuju,...... Přeci to že má jakýkoliv (legální, nelegální, kolotočářský, benzinkotuningový,..či jiný) díl homologaci tedy E (nebo jiné) není jakoby směrodatné ne? Pokud přeci není díl homologovaný pro to konkrétní vozidlo, tak tam nemá co dělat. A podmínky přestaveb a úprav se řeší v zákoně/vyhlášce.
To je přesně ono. Výrobce "neřekl", že tyhle blinkry smí na jeho motorku. Že to má "E" na tom nic nemění. Takže když technik uvidí, ža na sklíčku není značka Honda, Yamaha...., tak hned ví, že to nejsou blinkry co tam patří a klidně mě může z STK vyrazit, když bude chtít...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK Ricany - nepritel motorkaru
myty_fakta píše: TVL tak ste dementní. jednou je vozidlo homologovaný a tim to hasne. Pokud chceš něco jinýho udělej z toho přestavbu nebo stavbu. Peněz to zas tak moc nestojí a byrokracie téměř žádná.
SPZ na straně samo vadí, protože není čitelná. Šířka řidítek taktéž - přesahují max rozměry vozidla, tzn je to něco jinýho, než bylo schválený (a nikdo mi nevymluví, že řidítka jak hrazda na rogalu maj lepší ovladatelnost). atd atd.
ne dementni ses ty, protoze evidentne cekas az budes moct vysirat pouze homologovany tvar hoven , aby se nezasekly v kanalizaci
Dolin píše: Já se jen zeptám a tak nějak popolemizuju,...... Přeci to že má jakýkoliv (legální, nelegální, kolotočářský, benzinkotuningový,..či jiný) díl homologaci tedy E (nebo jiné) není jakoby směrodatné ne? Pokud přeci není díl homologovaný pro to konkrétní vozidlo, tak tam nemá co dělat. A podmínky přestaveb a úprav se řeší v zákoně/vyhlášce.
Myslím, že tam nejdete o to že i taková kravina jako autokoberce a potahy sedadel podléhají a musí mít atest,..je to kvůli normám hořlavosti (v návaznosti na pojištovny a podobně).
Jinak si prosím nastudujte. V zákonech, příručkách, literatuře a podobně.... se říká i to kolik musí mít zrcátko (například jedna z podmínek je cituji " u nekruhových zrcátek musí být možno vepsat do odrazného povrchu kružnici o průměru minimálně 78 mm a nesmí převyšovat obdélník o rozměru 120 x 200 mm ") To že Vy neznáte a neumíte najít info nedělá z technika STK debila. Ten má dané "normy" a spíše se dívím, že to jinde nějak tak neznají,...
Peace.
http://www.cspsd.cz/...ve-publikace [/quote]
Tak už to jde koupit? Paráda.... mě se dostal do ruky leták po policajtech co měli školení ale nenašel jsem to ke koupi..... školení pro hlídky začalo skoro před dvěma lety.... Věřte že když budete policajta srát tak vám tu technickou zkrátí na 30 dní i za tu blbou odrazku.... napíše pěknej protokol a s tím na stk.... vsadím se že žádný známí do toho nepůjde pokud to nebude v pohodě....
Bubrak-ZX10R píše: ne dementni ses ty, protoze evidentne cekas az budes moct vysirat pouze homologovany tvar hoven , aby se nezasekly v kanalizaci
Pánové,..je to nějak konstruktivní???
Jinak k přestavbě, když už byla zmíněna. Na vozidle lze od 1.1.2015 přestavět pouze jednu část!!! Dřív se běžně přestavěla třebas kývačka na péráka tak že se v jawě lejstrem povolila kola ze 16" na 19", rám z typu 353 na 11 a motor to samé,...Dnes nelze a nikoliv! Lze to řešit povolením výrobce na rám a zbytek prohlášením, že jde o záměnné díly které spadají do kategorie "NÁHRADNÍ DÍL". Tam lze pak "obejít". Ale to je samo myšleno u homologovaných dílů.
1 reakcí na tento příspěvek STK Ricany - nepritel motorkaru
Ve vyhlášce sem našel akorát nejvyšší přípustnou šířku vozidla, což pro motocykly je 2,0m a nemyslim, že by Samaelith měl řídítka širší...
Tak kde je háček? Samozřejmě, pokud rodla maj patřičnou homologaci pro provoz...
Naposledy editováno 21.07.2015 18:40:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK Ricany - nepritel motorkaru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK Ricany - nepritel motorkaru
Díky tomuto čekámm, že zachvíli nějaký iniciativní technik s metrem bude vyhazovat za to, že je vozidlo o 15mm širší oproti TP čímž byl proveden zásadní zásah do konstrukce vozidla (třeba zrcátko do konce řídítka místo s objímkou).
Edit: je jasně vidět, že nejde o bezpečnost ale o peníze. Protože za peníze jde ledasco zapsat jako vyjímka a všichni jsou v pohodě. Pokud by to bylo nebezpečné, tak by to nemělo jít zapsat. Pokud je to bezpečné, proč to vůbec zapisovat?
Naposledy editováno 21.07.2015 21:25:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK Ricany - nepritel motorkaru
PetrL3 píše: Ale z toho vyplyne pouze to, že nemůžeš cajtovi tvrdit, že takto v tomto stavu motorka prošla STK.
Neznamená to, že si nemůžeš STK udělat s origo řídítkama, blinkrama nebo výfukem a pak si tam namontovat jiné, pokud mají homologaci. Přeci po výměně každé součástky nejsi povinen jít na novou STK. Takže to nic moc nemění. Maximálně policajt pozná, že máš jinej blatník. Ale nemůže tvrdit, že tím, že máš jinej výfuk, tak automaticky máš problém.
Edit: Jó, kdyby k tomu zavedli povinnost mít motorku ve stavu, v jakém byla na poslední STK, to by byla jiná.
No pokud budu mít homologované věci tak je přece nemusím na STK sundávat nebo jo??
JUPP67 píše: No pokud budu mít homologované věci tak je přece nemusím na STK sundávat nebo jo??
Ne sundavat kvůli stk. máš čerstvou stk a najednou udělá prodejce výprodej. A znam kluky, co za jedno období platnosti stk vymění vejfuk 2x. Chvilku zkouší ten, chvilku onen... gumy taky měníš 2x ročně n autě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK Ricany - nepritel motorkaru
maspe píše: stráťa> ale to změní i sportková řídítka na panelce, takže hafo Jaw vlastně nesmí dostat technickou, protože mají vážnou závadu. Co na tom, že se to tam taky montovalo, ale tenhle konkrétní kus to tak mít dle TP nesmí, tak to tak nebude.
Díky tomuto čekámm, že zachvíli nějaký iniciativní technik s metrem bude vyhazovat za to, že je vozidlo o 15mm širší oproti TP čímž byl proveden zásadní zásah do konstrukce vozidla (třeba zrcátko do konce řídítka místo s objímkou).
Edit: je jasně vidět, že nejde o bezpečnost ale o peníze. Protože za peníze jde ledasco zapsat jako vyjímka a všichni jsou v pohodě. Pokud by to bylo nebezpečné, tak by to nemělo jít zapsat. Pokud je to bezpečné, proč to vůbec zapisovat?
neni co dodat jde jen a jen o prachy z lidi pro soukromou firmu a mnohe ovce zvesela beci, podobne jako za komancu, kdyz uz se k tomu hodi zase vratit
dolin: ano, konstruktivni je to naprosto zcela, ten muj priklad uplne presne ilustruje princip o kterym se tu bavime, i kdyz je mozna trochu vic expresivni
Kdyby to alespoň šlo do státní kasy a stavěli se z toho pořádný silnice....
2 reakcí na tento příspěvek STK Ricany - nepritel motorkaru
když na nadavát,tak na ocasy z Bruselu,to je jech práce,odtud přicházejí další a další buzernařízení a postihy
ono je jedna věc-dohadovat se o vybledlém blinkru a odrazce,ale řídítka jak hrazda z posilovny,značka naboku,to je prostě do očí bijící extrém.a dokážu si i představit myšlenky toho technika-co mu šlo hlavou a říkal si.... : do prdele,tak na pičoviny peníze má,ale že by si dal dal dokupy základní věci je to,aby blinkry blikaly žlutě,v zrcátkách něco viděl a motorka nebyla obitá jak cikánské hračky......., to ne.
jiná řídítka
vůbec nejde o to, že by o pár cenťáků širši řídítka měla nějaký fatální vliv na bezpečnost. Ale je to holt to je jediný parametr, jak to na STK zjisitit. Nebezpečím ovšem je zalomená brzdová hadice, drhnoucí a nevracející se rukojeť plynu, narážení říditek nebo páček do masky, plexi nebo nádrže,
jiný blatník
typicky u cendur je běžné, že se vymění nízký blatník za vysoký krosový umístěný pod brýlemi. Jenže dotyčného už nenapadne po drsně vypadajcí montáži z motorky vyndat péra, pustit vidlici do dorazu a zkontrolovat, jestli do blatníku neneraží kolo nebo jestli od kola zdeformovaný blatník nedrhne o rám, chladič nebo padáky, a to v celém rejdu. Takže pak na různých srazech, kde je součástí programu i MX trať, pár těchto úpravců z motorky něco očeše. Výjimkiou ani není, že se blatník kousne, nejde zatočit a dotyčný s tím lehne,
přídavná světla na padácích, oboje klidně i s E-čkem
to samé jako u blatníku, také si nevyzkouší otočit do plného rejdu při dorazu vidlice,
doma dělané padáky nebo naopak předalávané brzdové hadice
opět při propružení se nahrbená hadice ráda zachytí o nějaký výčnělek padáku a buďto to zablokuje řízení, pérování nebo poškodí hadici.
Napsal jsem asi nejčastější případy, se kterými se setkávám u motorek známých, kteří jsou manuálně zruční a technicky políbení, ale prostě tohle je nenapadne odzkoušet. Když takovouhle botu udělá člověk, kterého znám a nečekal bych to od něj, tak jak má anonymní stát věřit všem řidíčům, že si opradvu všechny úpravy promyslí a otestují?
Ale by to nebylo tak černobílé, tak ani homologace a největší světový výrobce motorek nejsou 100% zárukou.
Stačí na naprosto sériové Africe bez jakýchkoliv úprav projet lepkavým bahnem a následně prudným brzděním nebo skokem poslat motorku do dorazu přední vilice. Blatník zaskočí za vyčnívající hranu šusplechu a vytrhne se z úchytů...
O značce a řídítkách je to jasné. Na druhou stranu pokud je nějaké nařízení padlé na hlavu, tak je na zodpovědnosti každého jak s tím naloží. Nevím co si představit pod pojmem vyšisovaný blinkr, na fotce se jeví celkem dost oranžové.
Zlesa píše: stassek> Ladak je taky vec kazdyho. Bydlim v centru mesta a kazdej vecer mi pod oknama jezdi borci s vykuchanejma vejfukama od fichtlu ruznych skutru az po velky masiny s ladakama. nadruhou stranu mam taky ladak na motorce a beru to jako bezpecnostni prvek, nejednou mi to zachranilo kozich... Jses slyset z vetsi dalky aneb loud pipes save lives ...
podle mě to je dost bezohledné a asi stejně inteligentní jako "svítím jen dálkovýma, aby mě bylo líp vidět ". Zajímavé, že když jedu autem, tak ty trubce s vykuchaným laďákem slyším vždy až když jsou vedle okýnka řidiče, případně přede mnou, nikoliv dříve - v čem je teda ta přidaná hodnota bezpečnosti mi dost uniká. A dost pochybuju, že na chodce to má nějaký vliv. Podle mě akorát všechny, koho mineš, dost nasereš, obzvl. řidiče v kábriu, kterého když předjedeš, tak půl dne neslyší na levé ucho
A podstatně důležitější argument - ohrožuješ zdraví ostatních lidí vyskytujících se podél silnic, protože vystavení permanentnímu hluku zdraví rozhodně neprospívá, právě proto jsou stanoveny určité hlukové limity. Pokud chceš příměr, tak s hlukem to je to to samé jako éčka v jídle - ve velké míře přímo škodí, v malé míře "pouze" neprospívají.
ed. k tématu - časem to stejně vyřeší pojišťovny (pokud nebudou líné): nemáš éčka? máš jiné věci než v TP? = velké problémy při úhradě v případě nehody
Naposledy editováno 22.07.2015 13:28:28
za deset minut jsem odjížděl s technická "ok". jen v té rychlosti neviděl lékárničku a žárovky (stařilo říct, že je mám...měl jsem je) a technik si nevšiml, že mám na výfukách "racing use only" (nějak mě nenapadlo je přehodit za originály a ani bych to nestihl). stačilo, že viděl tlumítka a nešel z výfuků kravál
tak jsem valil do alp s půlhodinovým zpožděním, ale hlavně s klidnou hlavou
Ja se vzdycky snazil mit vse v poho a nikdy zadny problem. A myslim si, ze jedinym problemem jsou stale oprsklejsi lidi. To se pak divte, ze se vam to vrati.
Jeden koment na zaver - ja se vzdycky snazil, abych byl na silnici videt, aby moje umysly byly jasny vsem kolem me. Proto nechapu, jak si nekdo muze dobrovolne zmensovat blinkry. To se pak clovek nedivi, ze je na silnici sama nehoda.... a mozna to je to jadro problemu, proc po tom na STK jdou. Jeste k tomu, kdyz videj uz evidentne padenou masinu.
Nezlobte se na me, ale nez zacnete plivat na ostatni, zacnete u sebe...
2 reakcí na tento příspěvek STK Ricany - nepritel motorkaru
Toť "k tématu" a nechť si to každý přebere po svém - snad se ale většina shodne v tom, že kolem kupy věcí a úprav na motocyklu, které NEMOHOU (!!!) mít vliv na bezpečnost provozu, se dělají zbytečné cavyky.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK Ricany - nepritel motorkaru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK Ricany - nepritel motorkaru
parizek píše: J.M.K.> a podle tebe riditka znatelne sirsi nez cela sire motorky jsou bezpecne pro provoz ?
je to uplne jedno, jen buzerace, ostatne vetsina sportovnich motorek ma riditka sirsi nez zbytek sire motorky uz z tovarny a pro zavody se montuji jeste sirsi pro lepsi ovladatelnost