netuší někdo, co může způsobit extrémní poškození řemenu variátoru během cca 500km?
Měnil jsem před 14dni řemen ve variátoru, včera jsem měnil olej v převodovce a řemen je téměř komplet odrbaný z vnější strany.
Vnitřní "zuby" jsou v pořádku, ale ty menší vnější tam už skoro nejsou a řemen je ubroušen o výstupek, který je na spodní hraně hliníkového víka variátoru.
Cca před měsícem jsem dělal komplet čištění variátoru, kontroloval jsem válečky (jsou jako nové bez sebemenších plošek), profukoval vše kompresorem, odmastil rozběhovou spojku (pískalo při rozjezdech) a podle manuálu jsem namazal místa, která byla potřeba.
Původní řemen měl také očesané vnější zuby, ale nebylo to tak strašné jako teď na tom novém. Na starém jsem najel cca 7500km, ale nebyl nový, takže netuším, kolik mohl mít najeto celkem.
Něž jsem se pustil do čištění, skůtr při rozjezdech cukal a skákal jak splašený býk. Po vyčištění šlapalo vše hladce, až do teď, kdy zase začíná při rozjezdech lehce vibrovat.
koukal jsem na stav variátoru a polořemenice, která svírá řemen s variátorem a variátorový koš má opotřebenou dosedací plochu více než polořemenice na druhé straně, takže řemen nemá osu úplně kolmou k ose řemenic. Je trochu natočený směrem k variátoru.
Polořemenice na zadním kole jde stlačit větší silou i rukama, takže tem se zdá nic nedrhne.
Může vést ošoupání plochy variátoru k destrukci řemene, nebo bude problém ještě někde jinde?
Díky moc za jakoukoliv radu
Zdraví
Honza
1 reakcí na tento příspěvek poškození řemene variátoru
Mozna unavena kontrastni pruzina, mozna spatna velikost remenu. Kupoval jsi original nebo druhovyrobu?
1 reakcí na tento příspěvek poškození řemene variátoru
1 reakcí na tento příspěvek poškození řemene variátoru
1 reakcí na tento příspěvek poškození řemene variátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poškození řemene variátoru
Je to ročník 2006 najeto dle tacho cca 30 000 tis, ale težko říct, jestli to tak je. Je to dovoz z Itálie a jsem druhý majitel v ČR. Teď jsem měnil přední kotouče, takže by to na těch 30t mohlo i odpovídat......nebo to má 60t
1 reakcí na tento příspěvek poškození řemene variátoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poškození řemene variátoru
Ten nový burgman 07,nedávno jsem měnil zadní brzdové destičky,a řemen tam je původní,ještě jsem ho neměnil,najetých má 51 tisíc km.Na obou dohromady mám najetých 130 tisíc celkově,když nepočítám opravu motoru,kterou mi zkurvili v Suzuki a ani napotřetí se jim to nepovedlo opravit,tak se mi v 70 tisících u 03 posrala akurát spínací skřínka.
Ne nějakou druhovýrobu bych se asi vysral,ten originál řemen musí vydržet 60 tisíc,schválne to otestuju,ještě 9 tisíc km
Je to ten novější model
Řemenem z druhovýroby to podle mě dělat nebude, protože původně tam byl originál a měl úplně stejně očesané vnější zuby jako má teď ten vyměněný z druhovýroby.
Variátor je tam seriový, válečky jsou absolutně rovné bez plošek.
Už mám objednaný nový koš variátoru a polořemenici, co je na druhé straně, příští týden to budu měnit, tak pak dám vědět, jak to dopadlo.
S největší pravděpodobností to bude způsobovat opotřebení hliníkových ploch na polořemenicích.
S tou výdrží je podle mě dost relativní. Je to o tom, jak kdo jezdí. Já brzdim docela "na krev" a desky a kotouče tolik nevydrží. Podobně to bude s řemenem, kdo se rozjíždí pořád na plnej knédl, tomu vydrží klidně třetinu toho, co jinýmu, který jezdí "čajíček"
Ale díky za pěkný statistiky, je dobrý vědět, kolik jsou díly schopné vydržet, když se k tomu chováš hezky. I pro budoucí kupce je to dobrý info, podle kterýho si můžou udělat představu o najetých km.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poškození řemene variátoru
ten burgman 07 to máš 400? Pokud ano, řešil jsi výměnu rozběhové spojky? Originál trpí zanášením a pak to píská a třese se při rozjezdech
Díky
don_yen píše: maco>
ten burgman 07 to máš 400? Pokud ano, řešil jsi výměnu rozběhové spojky? Originál trpí zanášením a pak to píská a třese se při rozjezdech
Díky
Jo,mám obě čtyřstovky a nic jsem u nich neměnil.U 07 to při rozjezdu trochu kvikne ale nějak mě to nevzrušuje, ze začátku to myslím pištělo víc.Nepozoruju že by se při rozjezdu něco třáslo a jinak to taky nešetřím.myslím že tomu nandávám slušně,není snad den,kdybych se nenaháněl s nějakým autem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zaseklá ruční brzda(parkovací) Suzuki AN 400 Burgman | wáca | 9 | 29.5.2024 v 23:28 chorke1 |
možnost vyzkoušet starší větší skút... Suzuki AN 400 Burgman, Suzuki AN 650 Burgman, Ducati... | JamesM | 0 | 4.5.2024 v 23:07 JamesM |
Suzuki Burgman AN 400 pojistky Suzuki AN 400 Burgman | lodo11 | 8 | 10.4.2024 v 23:08 NetPavel |
Suzuki Burgman 400 2003 nejede Suzuki AN 400 Burgman | dufus1 | 8 | 29.2.2024 v 20:51 maco |
Suzuki burgman po výmene sviečky za... Suzuki AN 400 Burgman | Marekvlk76 | 10 | 13.12.2023 v 12:22 suboglacius |