paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Víceoktanový benzín
27.6.2015 v 13:26
Zdravím, chci se jen zeptat... Když je na daný stroj doporučený Natural 95, může se stát něco s motorem, když budu opakovaně jezdit na 98/100? Díky za odpověď...

Víceoktanový benzín

27.6.2015 v 13:39 | Nahoru | #1
Ne nic se nestane jen je to mrhání peněz.

1 reakcí na tento příspěvek Víceoktanový benzín

27.6.2015 v 14:12 | Nahoru | #2
100oct dej jen na zimu.

Víceoktanový benzín

27.6.2015 v 14:32 | Nahoru | #3
nemá smysl kupovat dražší benzín než nutně musíš pokud to někde kradeš tak je to pak jiná

1 reakcí na tento příspěvek Víceoktanový benzín

27.6.2015 v 15:09 | Nahoru | #4
Víceoktanový benzín Ti pomůže v Tvé motorce akorát k nižšímu výkonu.

(reakce na) Víceoktanový benzín

27.6.2015 v 15:10 | Nahoru | #5

PEPAFJR píše: Víceoktanový benzín Ti pomůže v Tvé motorce akorát k nižšímu výkonu.


Jo a k otázce. S motorem se nestane nic.

3 reakcí na tento příspěvek Víceoktanový benzín

27.6.2015 v 16:00 | Nahoru | #6
Čím vyšší OC, tím je benzín resp. motor odolnější proti klepání. Tím může mít vyšší kompresi. Už za války byla do leteckých motorů běžná OC 100, pro ostatní techniku pak 60-80. Rozdíl nepoznáš jak na výkonu, tak na životnosti motoru. Horší je, když do benzínu někdo přidává etanol, aceton atd., to ničí motor a v podstatě se proti tomu nejde nijak ubránit, jen tankovat na pumpách kde často jezdí kontrola.
PEPAFJR nemá pravdu když tvrdí, že ti klesne výkon. Ono je zajímavé zjistit, kolik je v daném benzínu procent přísad (sraček). Je tam povinné procento bioetanolu (etanol je už sám o sobě levná a málo výkonná náhrada benzínu). Někteří výrobci nabízejí palivo i bez těchto přísad a to jsou právě s 98 OC a více. Respektive není povinné bioetanol přimíchávat do benzínů s OC 98 a více. Proto výkon takového benzínu bude naopak vyšší, než u benzínu s biosložkou (logicky).
Není to tak dlouho, co jsem našel v garáži 20l kanystr s benzínem, starý minimálně 15 let (tedy natankovaný někdy na konci 90. let). S decentní obavou jsem to nalil do pracovní jawy 634. I přes očekávání, že benzín bude zvodnatělý, nepůjde to nastartovat a případně to nepojede, motorka naskočila jako obvykle a byla o poznání živější, krom toho jsem zjistil, že měla skoro o litr nižší spotřebu. Po vyčerpání zásoby jsem u benziny nabral klasický natural 95 a motorka se během chviličky vrátila do starých kolejí. Kdyby mi to někdo říkal, tak mu nevěřím...

(reakce na) Víceoktanový benzín

27.6.2015 v 18:23 | Nahoru | #7
Kynklačka> nemusím hledat starý benál po garáži.....mne stačí natankovat v německu

(reakce na) Víceoktanový benzín

27.6.2015 v 19:25 | Nahoru | #8

Kynklačka píše: Čím vyšší OC, tím je benzín resp. motor odolnější proti klepání. Tím může mít vyšší kompresi. Už za války byla do leteckých motorů běžná OC 100, pro ostatní techniku pak 60-80. Rozdíl nepoznáš jak na výkonu, tak na životnosti motoru. Horší je, když do benzínu někdo přidává etanol, aceton atd., to ničí motor a v podstatě se proti tomu nejde nijak ubránit, jen tankovat na pumpách kde často jezdí kontrola.
PEPAFJR nemá pravdu když tvrdí, že ti klesne výkon. Ono je zajímavé zjistit, kolik je v daném benzínu procent přísad (sraček). Je tam povinné procento bioetanolu (etanol je už sám o sobě levná a málo výkonná náhrada benzínu). Někteří výrobci nabízejí palivo i bez těchto přísad a to jsou právě s 98 OC a více. Respektive není povinné bioetanol přimíchávat do benzínů s OC 98 a více. Proto výkon takového benzínu bude naopak vyšší, než u benzínu s biosložkou (logicky).
Není to tak dlouho, co jsem našel v garáži 20l kanystr s benzínem, starý minimálně 15 let (tedy natankovaný někdy na konci 90. let). S decentní obavou jsem to nalil do pracovní jawy 634. I přes očekávání, že benzín bude zvodnatělý, nepůjde to nastartovat a případně to nepojede, motorka naskočila jako obvykle a byla o poznání živější, krom toho jsem zjistil, že měla skoro o litr nižší spotřebu. Po vyačerpání zásoby jsem u benziny nabral klasický natural 95 a motorka se během chviličky vrátila do starých kolejí. Kdyby mi to někdo říkal, tak mu nevěřím...


V jádru pravda, jen bych uvedl pár věcí na pravou míru.
Není to tak, že do BA98 a 100 oktanových není povinnost přimíchávat bioethanol, ale je to tak, že se tam nepřidává kvůli trvanlivosti, biopovinnost je u těchto benzínů plněna přidáváo.ním ETBE, což je výrobek z bioethanolu, který nemá jeho záporné vlastnosti, zejména neváže vodu. Současně se jak bioethanolem, tak ETBE zvyšuje i oktanové číslo, ale ETBE je pochopitelně i dražší, takže do obyčejného benzínu se nedává.
Co se týká starého benzínu, tak není zpravidla problémem ten benzín, pokud v něm není ethanol, ale to, co se z něj časem vylučuje, t.j. podíl pryskyřic, který v něm je. To je ta medová lepkavá žlutohnědá hnusná sračka, která zalepuje karburátory. Takže pokud v tom benzínu něco takového máš, tak to zůstalo v kanystru a do nádrže se to nedostalo. A co se týká volné vody, je těžší než benzín, takže když to naleješ do skleněné lahve, hned uvidíš, jestli tam je, nebo ne, drží se na dně, takže se dá lehce odkalit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Víceoktanový benzín

28.6.2015 v 07:31 | Nahoru | #9
Kynklačka> Tak já jen aby si někdo nemyslel,že když použije 110 oktanovej benzín, že se mu zvýší výkon motoru o 10% spíše motor zničí. Motor musí být na toto stavěn..

Naposledy editováno 28.06.2015 07:46:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Víceoktanový benzín

28.6.2015 v 07:53 | Nahoru | #10

PEPAFJR píše: Kynklačka> Tak já jen aby si někdo nemyslel,že když použije 110 oktanovej benzín, že se mu zvýší výkon motoru o 10% spíše motor zničí. Motor musí být na toto stavěn..


nezničí si nic, to prostě není možné. Jen vyhodí peníze oknem (s výjimkou tankování na zimu).

1 reakcí na tento příspěvek Víceoktanový benzín

28.6.2015 v 08:24 | Nahoru | #11
V návodu na Stromka mám 92 a vyšší. Takže ta 100 je také doporučena, ne? Tím pádem nemá co ničit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Víceoktanový benzín

28.6.2015 v 12:01 | Nahoru | #12

splasenytrubky píše: nezničí si nic, to prostě není možné. Jen vyhodí peníze oknem (s výjimkou tankování na zimu).



Je veliká pravděpodobnost,že mu prohoří píst.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Víceoktanový benzín

28.6.2015 v 12:21 | Nahoru | #13

PEPAFJR píše: Je veliká pravděpodobnost,že mu prohoří píst.


z jakého důvodu?

(reakce na) Víceoktanový benzín

28.6.2015 v 20:48 | Nahoru | #14

Jojko píše: 100oct dej jen na zimu.



100%, dělám to už dlouho na více motorkách a na jaře v pohodě, vyjedu nádrž a pak tankuju 95, podle mě to má význam fakt jen na zimu ( menší podíl biosložky )
ale k tvé otázce - dlouhodobé používání nemohu posoudit, jedna nádrž po zimě nevadí

Víceoktanový benzín

28.6.2015 v 21:29 | Nahoru | #15
Známý, co zajíždí nové motorky, tankuje jen 100oct.

(reakce na) Víceoktanový benzín

28.6.2015 v 22:00 | Nahoru | #16

Jojko píše: V návodu na Stromka mám 92 a vyšší. Takže ta 100 je také doporučena, ne? Tím pádem nemá co ničit.



Vždy se udává POUZE minimální požadované oktanové číslo. Oktanové číslo udává POUZE odolnost proti detonačnímu hoření. Oktanová náročnost motoru KLESÁ s opotřebením motoru (snížení komprese) a nadmořskou výškou.

Tedy, jestli máš stroma už vylítanýho (žere olej), tak ho klidně krm i jednadevadesátkou, když bude levnější.

Víceoktanový benzín

28.6.2015 v 22:11 | Nahoru | #17
Co ja vim tak vysokooktanove benziny dele hori - tzn se chovaji podobne jako chuda smes - ta take hori dele...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Víceoktanový benzín

29.6.2015 v 07:45 | Nahoru | #18

splasenytrubky píše: z jakého důvodu?



Po pravdě řečeno nevím. Pouze cituji zkušenosti mechanika závoďáků z M.E.

Víceoktanový benzín

29.6.2015 v 08:12 | Nahoru | #19
Na autě mám min 98 oktanů,stane se něco,když budu lejt je pětadevadesátku? Páč ten premiák je drahej a auto nenažraný
5 let se spokojila s N95,vysralo se ledacos,ale nic,co by se týkalo 95/98+

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Víceoktanový benzín

29.6.2015 v 17:45 | Nahoru | #20

PEPAFJR píše: Po pravdě řečeno nevím. Pouze cituji zkušenosti mechanika závoďáků z M.E.


no, mám autařskou školu, sice je to už dlouho, ale obecné principy se snad nemění. K propálení pístu, jak mě kdysi učili, může dojít zejména v případech, kdy se na činnou plochu pístu dostane palivo v kapalné podobě, pak odhořívá na pístu a propálí ho. Jako hlavní důvod uváděli odkapávající vstřik, a týkalo se to tehdy samozřejmě dieselů. Takže pokud je karburátor/vstřiky v pořádku, nemělo by se stát nic. Jen pokud se bude dostávat palivo v kapalném stavu na píst, může k tomu dojít. Ale pak je samozřejmě jedno, jestli to má 95 nebo 100 oktanů, protože oktany nejsou důvodem, důvodem je kapalné palivo na pístu. To oktanové číslo udává jen odolnost proti detonačnímu hoření SMĚSI SE VZDUCHEM, nemá to nic společného s hořením a nebo výhřevností, ty jsou u těch benzínů prakticky totožné.

(reakce na) Víceoktanový benzín

29.6.2015 v 19:35 | Nahoru | #21

splasenytrubky píše: no, mám autařskou školu, sice je to už dlouho, ale obecné principy se snad nemění. K propálení pístu, jak mě kdysi učili, může dojít zejména v případech, kdy se na činnou plochu pístu dostane palivo v kapalné podobě, pak odhořívá na pístu a propálí ho. Jako hlavní důvod uváděli odkapávající vstřik, a týkalo se to tehdy samozřejmě dieselů. Takže pokud je karburátor/vstřiky v pořádku, nemělo by se stát nic. Jen pokud se bude dostávat palivo v kapalném stavu na píst, může k tomu dojít. Ale pak je samozřejmě jedno, jestli to má 95 nebo 100 oktanů, protože oktany nejsou důvodem, důvodem je kapalné palivo na pístu. To oktanové číslo udává jen odolnost proti detonačnímu hoření SMĚSI SE VZDUCHEM, nemá to nic společného s hořením a nebo výhřevností, ty jsou u těch benzínů prakticky totožné.



Opět jak jsem Ti napsal, nevím o tom nic, pouze sem píšu připomínky mechanika který s tím má praktické zkušenosti u závodních aut

1 reakcí na tento příspěvek Víceoktanový benzín

2.2.2016 v 19:26 | Nahoru | #22
Zdar Odpověď ředitele Benziny pro jakost a) z poslední schválené novely zákona je uloženo od 1. června 2010
povinnost přimíchat do automobilových benzinů 4,1% bioethanolu .
Norma jakosti schválená i automobilovým průmyslem (ACEA) připouští
max. 5% v ČR a v některých zemích EU až 10% bioethanolu . To ale neznamená, že v každém dodaném litru musí být přimíchán bioethanol.
Povinnost 4,1% mimo jiné pod sankcí, platí za kalendářní období (rok) dohromady pro veškeré benziny dodané na trh. To v praxi znamená, že přimíchaný obsah je 4,8% !!! do veškerého naturálu 95 a
potom benzin BA 98 Super plus dodávaný na trh povinnou osobou z dovozu je bez bioetanolu !!!!!

b) vysokooktanový benzin VERVA 100 obsahuje Etyl terc butyl ethér(ETBE) jako nositel vysokého oktanového čísla, je to důležitá složka pro špičkovou kvalitu benzinů, je vyráběná v rafinerii OMV Rakousko . Za této technologické situace není nutné přidávat bioethanol. Benzin s ETBE má celou řadu výhod pro užitné vlastnosti benzinů, včetně právě vyšší energetické hodnoty. Líh má nižší energetickou hodnotu, oproti fosilnímu benzinovému palivu cca 75% . Navíc vnímavost lihou k vlhkosti a vodě je pro motor, palivovou soustavu i skladování méně vhodné. Tento prémiový benzin je také deklarován jako bezsirný.

c) v příloze Vás informuji o parametrech VERVA 100 , který byl např.
dodáván na závody cestovních formulí Brno autodrom nyní v červnu . Z pohledu parametrů neobsahuje ethanol ale právě 13,7% etherů. Rozhodující je obsah kyslíku. Také pravidelný monitoring ČOI potvrzuje že v tomto palivu je ETBE a ne biolíh!!!

d)technická norma na 100 oktanové benziny není. Proto jsou řazeny podle
normy ČSN EN 228 automobilové beniny, do kategorie SUPER plus. To znamená oktanové číslo výzkumnou metodou musí být u této katagorie min. 98 jednotek.

e) tento benzin je navíc nadstandardně aditivován celým souborem přísad, mazivostní, antioxidační, protikorozní a detergentní s dvojí funkcí
čistící a rozpouštějící případné úsady.

Příloha: protokol v české i anglické mutaci o parametrech VERVA 100

(See attached file: Banzina-protokol Verva 100-536.pdf)

f) ještě jednou opakuji kategorie benzinů podle evropských technických
norem pro automobilové
benziny ČSN EN 228:
kategorie NORMÁL benziny s oktanovým číslem min.91
kategorie SUPER benziny s oktanovým číslem min. 95
kategorie SUPER PLUS benziny s oktanovým číslem min.98

g) pracuji v tomto oboru více jak 35 let a určitě znám sortiment paliv
vyráběný v tuzemsku i v zahraničí. Ujištˇuji Vás, že benziny v oktanové hladině nad 98 oktanů se do ČR dováží (jak pro OMV,tak pro Shell i Benzinu.)
Je potřeba rozlišovat výrobce , dodavatele (mohou to být různé české
subjekty ) , přepravce a prodejce"

(reakce na) Víceoktanový benzín

2.2.2016 v 23:21 | Nahoru | #23
justyn> podepsán Loula Václav v.r.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R Vorstyx 13 6.5.2024 v 18:34 krokoš
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R Jira_7 2 30.4.2024 v 08:44 kokoška.
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R Vorstyx 1 6.4.2024 v 08:13 ja1
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R SirSpecny 1 18.3.2024 v 14:10 Remzy
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R Adoš170 4 14.2.2024 v 10:15 Bugs


TOPlist