Nedá mi to a musím se podělit o dnešní zkušenost.
Máme doma pionýra 50-21, na nějž nějaký kutil namontoval "laďák".
Protože to na něj nepatří (a motocykl s ním moc nefungoval), rozhodl jsem se, že pinckovi dopřeju, co tam správně má mít.
Rozhlédl jsem se po netu a našel jsem buď originál v ceně kolem 2300-2800 Kč nebo repliku za 630-800 Kč.
Napsal jsem do obchodu, co to je zač, a jestli to má cenu.
Přišla mi odpověď, že pokud bych chtěl repliku, musím k ní koupit ještě koleno za asi 200 Kč + dalších pár drobností, abych to poskládal.
Nechal jsem si tedy poslat celý komplet repliky odpředu dozadu.
Včera dorazilo a dnes jsme se pustili do montáže.
Níže je kopie mého e-mailu, který jsem poslal do obchodu:
1.) Dosedací plocha kolene k válci byla křivá a nerovná, bez úpravy nebyla možná montáž. Materiál je měkký a kroutí se.
2.) Těsnění bylo příliš tenké, netěsnilo ani po úpravě dosedací plochy
3.) Tvar kolene absolutně neodpovídá originálu. Byla nutná úprava ve všech směrech. Bez ní nebyla montáž možná. Pokud by se neupravil tvar, výfuk by procházel zhruba 5 cm nad středem zadního kola skrze něj a končil by na druhé straně, zhruba 10 cm od zadního kola.
4.) Koleno a tlumič vzájemně nebylo možné utěsnit bez úpravy tlumiče
5.) Objímka kolene a tlumiče musela být upravena, aby bylo možno spoj utěsnit (zvětšení dilatace objímky)
6.) Chybí prvek pro přichycení k rámu motocyklu. Vyřešeno vyrobením objímky z leštěného hliníku šíře 24 mm a tl. 2,5 mm
7.) Při zhruba 4.500 otáčkách výfuk dost hnusně rezonuje
8.) Celkový dojem ze zpracování: sváry, slícování apod. je tak za 3-
9.) Pro případnou dekarbonizaci není možno výfuk rozebrat. Poslední díl koncovky nalisovaný na tlumič je užší než vnitřek tlumiče a nelze jej demontovat.
Píši Vám to proto, abyste tuto informaci mohli dát nějakému příštímu zájemci, aby si mohl koupi rozmyslet a raději si koupil český originál. Ta úspora na ceně se totálně nevyplatí. Laik to bez pomoci servisu nenamontuje ani kdyby se p…..l .
Celková doba práce byla 3,5 hodiny ve dvou lidech s plně vybavenou dílnou.
Originál bychom spáchali za 10 minut. Jsou to jen tři šrouby…
Naposledy editováno 20.06.2015 21:03:50
A kdy si ty naše zweitakty zaprskaj společně?
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku
Samozrejme, ze jsem necekal zazrak, ale tohle predcilo ocekavani.
Mozna sis nevsiml, ale nestezuju si. Jen jsem popsal svou zkusenost, aby se podle ni mohl zaridit nekdo druhy.
Je na kazdem, aby si ozmyslel, jestli si koupi levnou vec a investuje do ni dalsi praci a um, aby to fungovalo - a ono to samozrejme fungovat bude. Anebo da dvojnasobek a ma to bez prace "za tri sroubky".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku
EDIT: pravopis
Naposledy editováno 21.06.2015 15:37:43
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 50-21 Pionýr - replika originálního výfuku
U aut je to něco jiného, málokdo už má dnes ve stodole uloženého veterána. Málokdo má dnes stodolu, mimochodem. Ale nároky na uskladnění motorky jsou mnohem nižší, na dachla stačí i panelákovej sklep.
Naposledy editováno 21.06.2015 21:12:36
To, ze je v dobrem technickem stavu jeste neznamena, ze je na vystavovani. Ma nejake ty stopy pouzivani ze drivejska. Ne neopravitelne, kosmeticke. Ale pokud bychom uvazovali o nejakym vystavovani, chtelo by to par novych plechu. Urcite to znate :)
Duvod, proc ho mame je tento:
Kdyz byly memu starsimu synovi 3 roky, koupil jsem mu minibike. Bavi ho to, chytlo ho to.
Kdyz povyrostl, chtel jsem, aby se naucil na necem strastlivem, desivem, nemodernim. Na necem, co se blbe ovlada, co blbe brzdi, na necem, co je poruchove a co bude potreba opravovat. Opravovat a udrzovat s laskou. Bez ni to fungovat nebude.
Moderni stroj je z tohoto meho pohledu nuda.
Chci, aby k tomu stroji ziskal nejaky vztah, respekt a aby si vazil toho, ze ten stroj s nim zije, dycha a chova se tak, jak se kluk chova k nemu.
Je to - v tom nejlepsim slova smyslu - ucebni a vychovna pomucka.
...a musim podotknout ze vytecna ucebni pomucka.
Pracujeme na tom stroji a udrzujeme ho spolu. Cisteni nadrze, karburatoru, serizovani... to vse nas spolu bavi.
S ohledem na to, ze je to ucebni pomucka, je treba pocitat s tim, ze to prcek sem tam nekde slozi, ze se to odre.
Zaroven ale ten stroj mam rad a chtel jsem, aby aspon vypadal jako original, jako pionyr.
Tak holt dostala ucebni pomucka chromovanej vejfuk z Tajvanu
Jestli to s ni ma vetsi nebo mensi vykon nez original, to nikoho nezajima ani ted a ani nikdy potom. (Mimochodem, funguje to s tim tajvanskym vyfukem celkem dobre - lip nez s tim ladakem)
Hezky den
hrnous píše: Dedek963> No ten mail nevypadal, ze by si chtel tomu prodejci slozit podekovani..
To byla moje zpetna vazba.
Pocital jsem s tim, ze kvalita bude horsi. Nepocital jsem s tim, ze to bude az tak spatne.
Jak ma ten prodejce vedet, co ma komu nabidnout, kdyz s tim nema sam zkusenost?
Vetsina jich to dela ve stylo: Vidim balik, tak ho expeduju.
Tenhle prodejce byl ochotny si se mnou o tom popovidat.
Zaslouzi si vedet, ze to je vec, kterou bych si podruhe nekoupil