Omlouvám se takový elaborát, ale chtěl jsem aby jste byly v obraze,jak se mám zachovat co mi poradíte?????
Naposledy editováno 03.12.2015 17:35:47
rolos píše: Tomu znalci jsem řekl, že po tom co to někdo rozebral bez mého vědomí a bůhví co tam vyměnil - třeba ten olej se "šponama" na který svedli to zadření a hlavně skoro po půl roce ,je zbytečný abych u toho byl...Údajně prý jenom oddělali víko motoru a mají fotodokumentaci - tak jsem mu řekl, že kdo ví co všechno rozdělali, když jsem u toho nebyl a že když jsem dostal dopis z DASu, tak z toho servisu tam byl jen rukou psaný papír z hrubkama bez jakékoliv fotky.... Svědomí mám čisté už od začátku - pořád..... Jo na ten nick sxs525 mi to tady na fóru nikoho nenašlo....
PS. zatím bez právníka nebylo proč, jen jsem se radil se známým právníkem - ale hodně mi pomohly rady tady od Vás z fóra, ale mám ho nachystaného v záloze......
Hele pokud je ten právník dobrej a kamarád, na tvém místě bych se asi s ním domluvil. Asi vynaložíš nějaké peníze, ale za ten klid to stojí a pokud v tom chodit umí, tak hned napadne neprůhlednost celého postupu reklamace....
Počkám co bude, dával jsem tomu soudnímu znalci mail, tak uvidím jestli se mi ozve a co mi napíše,zatím to bylo jen sdělení že někam má jet udělat posudek na tu kolku.....
Naposledy editováno 09.05.2015 17:37:55
Povoleny srouby na rozvodech? Samotnej servis priznal, ze se v rozvodech vrtal takze to je mimo...
Silikon jako dukaz ze motor byl otevrenej? Tyhle motory se repasuji komplet kazdejch par hodin, za tu dobu byl rozhozenej mockrat..
Zavarenej blok? Jasne, neni to koser oprava, ale u skryte vady by melo byt dokazano ze o tom puvodni majitel vedel, nebo staci aby existovala? Navic ani znalec neprokazal ze varenej blok jasne mel nejakou spojitost se zadrenim.
Pokud se to takhle fest kousne tak by se asi melo zkontrolovat olejove cerpadlo ne?
Rozbor, ze to nebylo prehratim/zatezi na zaklade stop na pistu je zajimavej, ale nebylo hned na zacatku receno ze se jim ten pist nepodarilo vyndat ?
Test chladici soustavy - neni tam napsano co testovali - co treba jestli spina vetrak?
A asi posledni vec ktera je pomerne jasna - v podstate z toho vyplyva ze rikaj ze za to mohl spatny/znecisteny olej. Opiraji se o to zes pri prodeji uvedl ze na oleji je najeto skoro nic. Kazdopadne oriznavaji, ze dotycny vedel, ze je olej 2roky stary - snad kazdy vyrobce doporucuje vymenu po xkm nebo po jednom roce, takze dvouletej olej mel byt jasne okamzite vymenen - sezen si nejakyho znalce co jim tohle otluce o hlavu.
Jo a vubec mi neni jasne jak muze znalec delat naky zavery kdyz po roce zkouma motor po roce u kteryho se nevi co se s nim za tu dobu delo a u kteryho je jisty ze ten motor nakej garazovej servis (ne ofiko servis cannondale :) ) rozebral a to docela dost ... (Rozvody treba)
Ten co to koupil je podle me zmrd, koupil si nevhodnej stroj na neco na co neni urcenej, absolutne nema paru jakou udrzbu takovy stroje vyzaduji a jaka je to financni sebvrazda, navic s tim jezdil a rval tam kvalty pretoze nevystavovala spojka a nejspis ani nepoznal pridirajici se motor a usmazil ho do smrti, prvni musela zacit mlatit klika, to muselo byt slyset - a misto aby to odstavil tak ten motor total popravil ... A jeste s tim poleti k soudu.
Ani bych se nedivil, kdyby ten povolenej šroub a stopy dření na víku vyrobil servis ... někdy se to tak dělá a nenaděláš nic
Zavařenej blok je jen taková berlička, navozuje dolem, že motor mohl být přidřenej od toho průrazu a pokud ne, tak rozhodně tím průrazem a neodbornou (si všimněte s jakým gustem používá nesmyslný výraz nepovolenou) opravou byla znehodnocena olejová náplň (totální fantasmagorie, ale hodí se k navození dojmu u laického soudce)
To co píše assassin s tím nevyndaným pístem a stopama, to by se mělo probrat se znalcem při objednávce oponentního posudku.
Rozhodně obhajobu točit na tom, že olej ten blbec nevyměnil, přestože na to byl jasně upozorněn, takže z jeho strany hrubé zanedbání a pokud by zadření bylo způsobeno olejovou náplní, vůbec by k němu nedošlo, pokud by neopomíjel úplně nejzákladnější úkony údržby.
Dál poukázat na totální destrukci motoru, kdy motor nebyl odstaven po zpozorování prvních nestandardních projevů. Rval tam kvalty přes zuby, nekontaktoval tě ohledně závady, nevyhledal odborný servis - závadu nijak neřešil a vysatvoval převodovku možné destrukci.... žalující je fakt strašnej debil.
Zpochybnit jejich zpochybňování celkově najetých km ... ve smlouvě je jasně stav tachometru ... nemůžeš km garantovat když nejsi první majitel.
Ono to znečištění oleje totiž nebude příčina zadření, ale následek. Příčinou je neblbuvzdorný motor v pazourách totálního debila.
Nebylo by od věci pohledat nemoci tohohle motoru různě po zahraničních fórech, důvody jeho opakovaných selhání a seznámit s tím svého znalce. Ten pak do posudku zapracuje, že tenhle konkrétní motor byl vyvynut pro sportovní účely a vyžaduje nadstandardní péči ... na což byl případně retard upozorněn.
Velká škoda, že jsi se vybodnul na přítomnost u zkoumání znalcem, oni bývají někdy rozumní a nechají se trochu ovlivnit. A to se vůbec nebavím o tom, že se někteří nechají uplatit a třeba bys teď měl po starostech.
Můžeš zpochybnit žádnou údržbu a pochybné užívání ze strany žalujícího, zpochybnit servis, zpochybnit posudek a stejně to může být k ničemu a celé to projedeš. No každopádně neprohrát ten soud bude velice těžké, držím palce.
Upozornit na to, že čtyřkolku jsi prodal tak, jak jsi ji kupoval (stav kilomentrů odpovídá tomu, v jakém stavu jsi ji kupoval- doložit ideálně starou smlouvou). A ve finále napadnout i způsob uložení motoru neboť nejsi schopen identifikovat, že se skutečně jedná o motor, který byl ve čtyřkolce.
Mno a možná zkusit upozornit, že pokud by byly vady dány na tebe (prostě stav odpovídá soutěžnímu stroji v odpovídajícím stáří) vznikl by nebezpečný precendent, kdy by jakákoliv vada na sebestarším stroji šla na úkor prodejce a kupujícímu by tak byl garantován stav stroje odpovídající stroji naprosto novému- neboť nemůžeš vyloučit jakoukoliv vadu.
Ikdyz si nemyslim ze duvod zadreni byl tento tak ja osobne bych mu otloukl to razeni pres zuby - evidentne nevystavovala spojka a on tam rval kvalty pres zuby a sam to dokonce v jedne z vypovedi priznava - no rekl bych ze to zencisteni oleje s nejvetsi pravdepodobnosti zpusobilo to jeho razeni...
(Jinak samozrejme je to znecisteni az dusledek te totalni destrukce, bude tam namlety komplet ojnicni lozisko atd)
Ale jak rikaji ti nade mnou, chtelo by to znalce co to dokaze podat tak ze i blbej soudce pochopi, ze je to blbost.
Normalni lidi nikdy nepochopi, ze tyhle motory maj zivotnost v hodinach a pak se komplet renovuji... Proste nikoho nenapadne ze by si nekdo tak nicemnou vec poridil ...
Moje rodina je cela slozena z techniku - otec konstrukter, stryc automechanik a nad servisovanim meho berga jen nechapave krouti hlavou... Takze je mi jasny jak to berou laikove...
Naposledy editováno 14.06.2015 08:54:07
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace 4kolky - řešení???
Bohužel bude to chtít revizní posudek od jiného znalce, který by měl vyloučit to, že vada už mohla být při prodeji - vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o závodní motor a ne obyčejný 4T. Ale popravdě už samotné provedení, že motor někde půl roku stojí.
Možná by stálo za to se i podívat na nezávislost znalce, zda nemá nějaké konexe s vlastníkem (kupujícím), servisem nebo advokátní kanceláří...
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace 4kolky - řešení???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace 4kolky - řešení???
Qeeg píše: joone> Na druhou stranu, takhle má obranu na odbornost znalce- neboť naprosto nezhodnotil vlastnosti motoru- že je určení na závody a tudíž má přísnější podmínky na servis. Jinak by to znalec mohl zneužít a napsat takhle "soutěžní vlastnosti nemají vliv na vadu" (nebo něco podobného v tom smyslu). Základem je tedy nechat si zpracovat revizní posudek.
on tam naopak někde sám píše že čtyřkolka vyžaduje pouze občasnou!!! kontrolu stavu..... a navíc teda ještě olej ode mě určený na výměnu = skrytá vada?????
takže se zase po delší době ozývám se svým problémem - včera mi byla doručena žaloba od soudu kterou přikládám.....Zaráží mě že celá žaloba je postavena na stavu tachometru,který čtyřkolka ve své podstatě plně závodního stroje nikdy neměla a doplněný tachometr(vlastně pouze funkční rychloměr a ukazatele směru)z jiného vozidla na splnění podmínek homologace nikdy nebyl a nemohl být funkční.A pokud jde o slovíčkaření,tak v kupní smlouvě je uveden stav tachometru a nikoliv uvedeno počet najetých kilometrů.....Nevím možná se mýlím, ale podle občanského zákoníku je reklamace na skryté vady možná 1/2 roku od prodeje věci a v rozsudku je napsáno odstoupení od smlouvy je ze dne 9.6.2015 tj. 9 měsíců od koupě. Nikde tam také není napsáno kupec nesprávným provozováním ale hlavně zanedbanou údržbou(neprovedenou výměnou oleje a to nejméně 2x!!) ze čtyřkolky udělal zadřením motoru nepojízdný vrak, navíc teď bez STK a s propadlou SPZ(neprovedený polopřevod na kupujícího)Díky moc za případné komentáře...... Standa
Špatná zpráva je, že pokud neprokážeš, že věděl o tom, že tacho je nefunkční, údaj je nesprávný a že jsi nelhal, tak tě imo docela solidně uvařil. Prostě tu čtyřkolku nechce a jeho právník našel celkem šikovnou skulinu.
Každopádně je to zatím jen vyjádření k žalobě, ty se vyjádříš, asi se nařídí jednání, mělo by proběhnout dokazování, pak rozhodne místně příslušný soud, což je často jen taková rozehrávka celé hry, následují opravné prostředky. I ty náklady jsou zatím jen to, co si představuje advokát protistrany a ne reál, co rozhodne soud. Za mě - tvým ukolém teď bude prokázat, že borec si koupil závodničku s nefunkčním tacho a věděl o tom. Nic dalšího teď soud zajímat nebude, protože to nikdo nežaluje.
Mimochodem, jak prokáže, že mu o tom Rolos neříkal? Jedná se pouze o tachometr určený indikaci, kdy je potřeba vyměnit olej, nikoliv k tomu, aby měřil skutečný počet kilometrů, když jím ani předmětné vozidlo v originálním stavu nedisponuje. Těch 1500 km by snad neuvěřil ani blbec.....
Tohle prece uz musel mockrat resit pravnik nejakeho vetsiho bazaru, proto se tam prece pise ze je to stav tacho a ne najete km....
Taky by se asi mohl najit judikat tykajici se toho jestli stav tachometru je jednoznacnej ukazatel najetejch km a jak je to s odpovednosti kdyz to nesedi.
Kazdopadne pravnik a zkusil bych se klidne poptat nakyho bazaristy jestli znas....
Tedy: Je ve sml. napsán stav km a ten jasně nesedí? Ano. Tím pádem má právo odstoupit. Žádné věci kolem se nebudou řešit.
A proto můj laický názor (po pár absolvovaných soudech) je - doložit, že kupující věděl, že tacho je jen indikátor výměmy oleje.
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace 4kolky - řešení???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace 4kolky - řešení???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace 4kolky - řešení???
Hornetyk píše: rolos> A můžeš doložit, že tam origo žádný tachometr nebyl (potvrzení výrobce, ..)? A jak dokazují, že jeho stav = počet celkově najetých km? Vždyť je to jen relativní údaj, můžou max ukázat, kolik najeli od zakoupení....
nedokazujou - viz vyse to obvineni - proste pravnik napsal, stav tachometru rovna se stav najetych km - coz se ale myslim dost plete....
Ty jejich najeté kilometry od koupě také jen odhadují(údajně 300-400km) viz ta zpráva od soudního znalce....