naháč - cenově asi nejdostupnější, ovladatelný (teď mám na mysli Honda CB 500, Honda CB 600 Hornet Suzuki GSF 650 Bandit
chopper - klasika, která přitahuje
enduro - asi nejvhodnější na naše silnice II. a III. třídy
Vím, že každé je o něčem jiném, proto mě zajímají názory hlavně těch, kteří vyměnili např. choppra za enduro, naháče za choppera a podobně.
Uvedené typy motorek jsou spíše jen orientační, zatím nemám vybraného žádného konkrétního kandidáta.
Naposledy editováno 16.08.2015 18:23:40
1 reakcí na tento příspěvek Výběr typu motorky
Za sebe říkám velké cenduro-univerzál, dál podle ceny.
fockewulf píše: ....podstatné taky je, kolik na to máš financí.
Za sebe říkám velké cenduro-univerzál, dál podle ceny.
Na naše silnice a cestování rozhodně jak píše kolega. Já bych bejt tebou letos dojezdil na 350, došetřil a přes zimu nakupoval
1 reakcí na tento příspěvek Výběr typu motorky
Trochu mě zaráží, že tu nezazněl žádný názor na čopříky
ale zazněl a né jednou-čopr je pro staré dědky nebo 4% menšinuDalší věc je - rozhodující jsou finance.
Přestaň řešit cobykdyby na netu, zajeď se na ty motorky podívat, vyzkoušej a kup co ti bude vyhovovat nejvíc.
Ono když člověk vybírá, dělá si tabulky, rozpočty, pilové diagramy jednotlivých rychlostí a podobné kraviny, tak pak stejně jde a koupí něco, co původně ve výběru ani nebylo....
Ujasni si zda budeš jezdit sám nebo hrozí, že i ve dvou. Naložený CB nebude žádnej odvaz.
Ujasni si jaký styl ježdění ti vyhovuje. Na choperu si moc nevychutnáš pěkný zatáčky, na naháči zase občasný nutný rychlý přesuny ( dálnice apod. ).
Ujasni si jestli ti jde víc o styl nebo o praktičnost.
Něco si kup, časem si stejně koupíš něco jinýho.
p.s.: volbou rozumu je ( podle mě ) v podstatě jakýkoli cenduro, ale volbou srdce může být cokoli a pak člověk i dokáže odpustit, že nemá tu univerzálnost
JInak zakladateli vlákna doporučím V stroma, nebo Versyse. Tyhle motorky nemají díky svým motorům mezi šestkovými cendury konkurenci. Ostatní mají o dost slabší motory při stejné, nebo dokonce vyšší spotřebě (krom BMW, které jezdí na vzduch) a většinou jen 5 kvaltů.
Chopper je pro leštěnky a pozéry vysedávajících v krčmách a filozofujících o životním stylu tvrdého motorkáře. ... Čest vyjímkám.
Jestli nemáš peněz nazbyt, tak naháč. V podstatě stejná motorka jako enduro jen s nižšími zdvihy a bez plastů jde koupit skoro za polovinu.
Naposledy editováno 12.06.2015 10:18:20
1 reakcí na tento příspěvek Výběr typu motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr typu motorky
mara.k píše: Ještě mě napadla Yamaha TDM, kříženec endura a naháče
No naháče úplně nevím , spíš je to takový mix cestovní kapotovaný motorky a těžkýho cendura, ale podle mě je spíš na silnici a sem tam polní cestu, žádný velký off bych s tím nedělal, ačkoli znám případy ................. nicméně v podstatě všichni ( většina ) co provedli úpravy TDM do co největšího off ( zvednutí podvozku, špalky .... ) přešla potom na "víceendura" ( Afrika, KTM ), ale je to o tom co chce člověk jezdit, pro mě je to ideální stroj ač jsem původně chtěl XJ 900 a TDM koupil tak nějak náhodou, dnes už bych to neprohodil, dokážu s ní jet pěkný zatáčky tak i ve stupačkách na polňačce a v neposlední řadě polykat kilometry při cestování.
ganmiki píše: No naháče úplně nevím , spíš je to takový mix cestovní kapotovaný motorky a těžkýho cendura, ale podle mě je spíš na silnici a sem tam polní cestu, žádný velký off bych s tím nedělal, ačkoli znám případy ................. nicméně v podstatě všichni ( většina ) co provedli úpravy TDM do co největšího off ( zvednutí podvozku, špalky .... ) přešla potom na "víceendura" ( Afrika, KTM ), ale je to o tom co chce člověk jezdit, pro mě je to ideální stroj ač jsem původně chtěl XJ 900 a TDM koupil tak nějak náhodou, dnes už bych to neprohodil, dokážu s ní jet pěkný zatáčky tak i ve stupačkách na polňačce a v neposlední řadě polykat kilometry při cestování.
TDM supr stroj sám sem na ní najezdil 70 000 bez jediné závady a když sem jí prodával se 120 000 na tachometru tak jezdila pořád super dá se sní jezdit do 5 l benálu ,cestovat i nějakou tu polňačku s opatrností jsme projeli i Albánský Tét.
Už vím, že chci cenduro. Z rodinného rozpočtu bych si nějaké mohl pořídit tak po letošních Vánocích nebo začátkem příštího roku v hodnotě cca 80 tis. Kč (samozřejmě +/-). V této cenové kategorii se v současné době, z motorek o kterých uvažuji, pohybují Transalp 650, V-Strom 650, Varadero do r.v. 2003 a už jsem viděl v této cenové kategorii i Africu (na tu mám ale asi bohužel krátké nohy). Na Transalpa a Varadero jsem si mohl sednout a obojí by mi výškově vyhovovalo. Na Africu a V-Stroma jsem zatím neměl příležitost se posadit, natož projet. Na motorce budu z cca 80 % jezdit sám po našich silnicích II. a III. třídy, dále silnice I. třídy a polní cesty a po dálnici jen nevyhnutelné přesuny. S manželkou pak pár jedno až dvou denních výletů po republice a jednou za rok nějaká zahraniční dovča v nějakém ze sousedních států (Tatry, Orlí hnízdo, Vlčí doupě, Osvětim atd.). Při pročítání inzerátů jsem narazil i na Aprilii Caponord a nemůžu říct, že by mě její tvary neoslovily. Recenze na ní jsou tak 50/50 jako asi u všech. Kdo jí má chválí, kdo upřednostňuje Japonce odsuzuje.
Proto se chci dále zeptat, zda na jízdu převážně sám kupovat litra nebo stačí 650? Nechci trhat rychlostní rekordy, ale když předjet, tak předjet a ne jet vedle. Jízdu si chci užívat, jak sám, tak s manželkou. Co se Varadera týká nevím, zda bych využil 6. kvalt (u r.v. od 2003), nebo by stačilo do r. 2003. Myslím si, že spotřeba je spíše o stylu jízdy, tak té bych se zas až tolik nebál. Když litrovou motorku, tak Varadero do 2003 nebo Caponord? Když 650, tak Transalp nebo V-Strom? Samozřejmě, pokud by se do ceny 80 tis. pohyboval i Varan od r. 2003, tak by asi nebylo co řešit.
V případě, že bys raději i více do terénu, tak ožel spotřebu a jdi do TAčka-větší výběr pneu, 21" kolo ve předu.
Za 80 litrů už vybereš pěkné stroje u obou značek, nicméně počítej ještě prvotní servis-olej(cca 600-800), filtry olej+vzduch(130+600), chladící(400) i brzd. kapalina(200), olej v tlumičích(300-400), ráda se po koupi posere baterka (cca 900), k tomu pojistka, přepis, pár dalších blbostí a jsi na 5 000 ani nevíš jak.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... | MCMedium | 108 | 6.6.2024 v 11:37 Kubák |
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom | Fazerrli | 12 | 1.6.2024 v 09:46 rogyze |
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | Honzik125 | 9 | 23.5.2024 v 03:36 2stroke |
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |