globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr typu motorky
Zdravím, může mi prosím někdo poradit s výběrem typu motorky? V současné době jezdím na Jawě 350/638 - Chopper, ale uvažuji o něčem jiném, hlavně spolehlivějším i na delší cesty, převážně po republice, ale chtěl bych na motorce navštívit i s válkou spojená místa (Osvětim, Orlí hnízdo atd.). Jezdím převážně sám postava cca 175 cm, 100 kg. Nejde mi o rychlou jízdu, ale o pohodové svezení. Každý typ mě něčím zaujal
naháč - cenově asi nejdostupnější, ovladatelný (teď mám na mysli Honda CB 500, Honda CB 600 Hornet Suzuki GSF 650 Bandit
chopper - klasika, která přitahuje
enduro - asi nejvhodnější na naše silnice II. a III. třídy
Vím, že každé je o něčem jiném, proto mě zajímají názory hlavně těch, kteří vyměnili např. choppra za enduro, naháče za choppera a podobně.
Uvedené typy motorek jsou spíše jen orientační, zatím nemám vybraného žádného konkrétního kandidáta.

Naposledy editováno 16.08.2015 18:23:40

Výběr typu motorky

31.5.2015 v 20:21 | Nahoru | #1
na naháči na tebe bude foukat, a při cestování kdy se jezdí cca 300km denně ti to bude vadit, takže bych volil cestovní enduro, pak už jen záleží kolik na to máš. pokud bych měl vybrat z tvého výběru tak bych volil transalpa nebo varadero od r.v. 03 se kterým pak není problém jet i ve dvou dál a pohodlně, taky po něm koukám

Výběr typu motorky

31.5.2015 v 20:22 | Nahoru | #2
CB 500 bude prodávat kolega z práce Varadero je těžkej, ale pohodlnej cesťák. Transalp není tak výkonnej, ale svoje odvede. Takže já bych vybíral z týhle dvojky.

Výběr typu motorky

31.5.2015 v 20:23 | Nahoru | #3
je to uplne jedno

Výběr typu motorky

31.5.2015 v 21:07 | Nahoru | #4
Ahoj, sedlal jsem Virago 1100 a kvůli většímu pohodlí sem ji vyměnil za Hondu Deauville 650 a tu posléze na BMW R1150GS. Jak ne Hondě tak na GS je nesrovnatelně lepší pohodlí na delší cesty než na Viragu. Já měřím 187 a tak je pro mě GS super, ale ani na Deauvillku nemůžu říct křivý slovo. Nedávno kamarád kupoval litrovýho Varana a já jel s ním jako nezaujatý pozorovatel a testovací jezdec. Varana si fakt dovedu představit v garáži. Dívám se na to čistě z praktickýho hlediska. Takže mi z tebou uvedených zbývá Transalp a Varadero. Transalpa sem nesedlal, ale má stejnej motor jako Deauvillka a ten mě hodně bavil. Neuvěřitelně elastickej a zábavnej, ale občas mi chyběl výkon a časem by se to asi stupňovalo. Plusem je fajn spotřeba, Deauvillka jezdila za 4,5. Varan má stejně fajn motor, ale silnější. Šel bych do něj. Nikde není napsaný že z něj musíš ždímat všech sto koní. Můžeš s ním jezdit na pohodu a překvapí tě jak snadno se ovládá! Učiněná motorčička hračička! Ale vzal bych model od roku 03 aby už měl vstřikování protože karbec byl celkem rozežranej.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr typu motorky

1.6.2015 v 09:18 | Nahoru | #5
....podstatné taky je, kolik na to máš financí.

Za sebe říkám velké cenduro-univerzál, dál podle ceny.

Výběr typu motorky

1.6.2015 v 14:29 | Nahoru | #6
Je jasné, že finance hrají velkou roli. Čím více, tím větší předpoklad lepšího stroje. Není to o tom, že mám 150.000,- a nevím, co s nimi, to v žádném případě. Na naháči (např. CB 500, nebo 600 Bandit) bych se sice mohl svést už letošní sezónu, nebo letošek ještě přečkat na 350 Jawě, přišetřit a koupit nějakou příští rok. Mnou uvedený výběr motorek neberte prosím jako směrodatný, budu rád za jakoukoliv zkušenost i s jinou motorkou mimo můj výběr. Tady mi hlavně jde o typ motorky. Až budu mít v tomhle jasno, pak budu řešit jakou konkrétní. Samozřejmě však budu rád, pokud poradíte typ, když připojíte i vlastní zkušenost už s konkrétním strojem. Jízdu si chci hlavně užívat. Když někam vyrazím, neřeším dojezdové časy.

(reakce na) Výběr typu motorky

1.6.2015 v 15:41 | Nahoru | #7

fockewulf píše: ....podstatné taky je, kolik na to máš financí.

Za sebe říkám velké cenduro-univerzál, dál podle ceny.



Na naše silnice a cestování rozhodně jak píše kolega. Já bych bejt tebou letos dojezdil na 350, došetřil a přes zimu nakupoval

Výběr typu motorky

1.6.2015 v 22:33 | Nahoru | #8
Tak to se mrkni na Suzuki DL650 V-Strom. Velikej, dospělej stroj kterej se nádherně ovládá. Na 650 jede víc než dobře. Spotřeba luxusní. S tvou vejškou v pohodě a nestojí svět.

Výběr typu motorky

9.6.2015 v 19:21 | Nahoru | #9
Cus já bych ti doporučil transalpa na varanů budeš mít problém krátký nohy a jestli jezdis sam tak stačí já ho měl vymenil jsem ho za varana protože jezdim ve dvou a to bylo malí jinak super motorka ale je to na uvážení každého soudruha sjed si na obou a uvidis

1 reakcí na tento příspěvek Výběr typu motorky

11.6.2015 v 15:20 | Nahoru | #10
Děkuji všem za jejich rady a názory. Trochu mě zaráží, že tu nezazněl žádný názor na čopříky, ale na co motorku chci, je asi nejjednoznačnější volba enduro. Nejvíce se tu objevují kladné ohlasy na transalpa a varana. Dnes mě kolega po hlasité úvaze o pořízení nějakého z těchto strojů hodně vychválil Afriku. Tak by mě ještě zajímali názory na tuto motorku. Zda 650 nebo 750, povedené ročníky, jízda ve dvou, slabé místo (má-li nějaké).

(reakce na) Výběr typu motorky

11.6.2015 v 15:47 | Nahoru | #11
ErlSinkler> hele nebuď líný a něco si taky najdi. Afriku nemám, ale že má slabé místo čerpadlo ví snad úplně každý. O Varaderu s karbem každý ví, že to krom víru v nádrži žere pomalu i trávu kolem cesty....atd. atd.

Trochu mě zaráží, že tu nezazněl žádný názor na čopříky

ale zazněl a né jednou-čopr je pro staré dědky nebo 4% menšinu
Další věc je - rozhodující jsou finance.

Přestaň řešit cobykdyby na netu, zajeď se na ty motorky podívat, vyzkoušej a kup co ti bude vyhovovat nejvíc.
Ono když člověk vybírá, dělá si tabulky, rozpočty, pilové diagramy jednotlivých rychlostí a podobné kraviny, tak pak stejně jde a koupí něco, co původně ve výběru ani nebylo....

Výběr typu motorky

11.6.2015 v 17:43 | Nahoru | #12
Našetři co nejvíc.
Ujasni si zda budeš jezdit sám nebo hrozí, že i ve dvou. Naložený CB nebude žádnej odvaz.
Ujasni si jaký styl ježdění ti vyhovuje. Na choperu si moc nevychutnáš pěkný zatáčky, na naháči zase občasný nutný rychlý přesuny ( dálnice apod. ).
Ujasni si jestli ti jde víc o styl nebo o praktičnost.
Něco si kup, časem si stejně koupíš něco jinýho.

p.s.: volbou rozumu je ( podle mě ) v podstatě jakýkoli cenduro, ale volbou srdce může být cokoli a pak člověk i dokáže odpustit, že nemá tu univerzálnost

Výběr typu motorky

11.6.2015 v 19:42 | Nahoru | #13
Africa - není to moc na dálnici, má jen 5 (v origu spíš do síly) kvaltů a pak to leze do spotřeby. Vzal bych 750, 650 moc není. Slabé místo - čerpadlo, regulátor, upravit trochu podvozek, za mě nic moc origo sedlo. Ve dvou se dá, nečekat velkej odvaz.

Výběr typu motorky

12.6.2015 v 00:10 | Nahoru | #14
Ahoj, ja vybiram vubec prvni motorku a vim, ze chci cenduro.. No a rekl sem si, je to prvni stroj..nechci do toho dat vic jak 80tKč. A nejak sem se dostal prave k Africe, otazka je jasna, ma cenu koupit starsi masinu, nez neco novejsi s podobnym vykonem (Transalp, Tenere, Vstrom..kolikrat ani KTM a BMW, tyhle motorky se mi proste nelibi)?? Akorat pisu znova, Arfa se mi libi asi nejvic..ikdyz vim, ze to treba nebude nejlepsi volba. Jit i tak do ni, nebo pripadne co jeste?

Výběr typu motorky

12.6.2015 v 09:29 | Nahoru | #15
yeaah: Jestli se Ti líbí Afrika, tak si ji kup. Z technického hlediska to průser není. Musíš ale počítat, že oproti novějším motorkám bude v některých věcech kulhat, což musíš brát jako daň za "krásu" a díky tomu jí to odpustíš.

JInak zakladateli vlákna doporučím V stroma, nebo Versyse. Tyhle motorky nemají díky svým motorům mezi šestkovými cendury konkurenci. Ostatní mají o dost slabší motory při stejné, nebo dokonce vyšší spotřebě (krom BMW, které jezdí na vzduch) a většinou jen 5 kvaltů.
Chopper je pro leštěnky a pozéry vysedávajících v krčmách a filozofujících o životním stylu tvrdého motorkáře. ... Čest vyjímkám.
Jestli nemáš peněz nazbyt, tak naháč. V podstatě stejná motorka jako enduro jen s nižšími zdvihy a bez plastů jde koupit skoro za polovinu.

Naposledy editováno 12.06.2015 10:18:20

1 reakcí na tento příspěvek Výběr typu motorky

12.6.2015 v 16:50 | Nahoru | #16
Ještě mě napadla Yamaha TDM, kříženec endura a naháče

Výběr typu motorky

13.6.2015 v 13:42 | Nahoru | #17
Ja myslim, ze pro me jen Afrika..bohuzel ta co se mi libila uz je prodana..herdek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr typu motorky

13.6.2015 v 18:16 | Nahoru | #18

mara.k píše: Ještě mě napadla Yamaha TDM, kříženec endura a naháče


No naháče úplně nevím , spíš je to takový mix cestovní kapotovaný motorky a těžkýho cendura, ale podle mě je spíš na silnici a sem tam polní cestu, žádný velký off bych s tím nedělal, ačkoli znám případy ................. nicméně v podstatě všichni ( většina ) co provedli úpravy TDM do co největšího off ( zvednutí podvozku, špalky .... ) přešla potom na "víceendura" ( Afrika, KTM ), ale je to o tom co chce člověk jezdit, pro mě je to ideální stroj ač jsem původně chtěl XJ 900 a TDM koupil tak nějak náhodou, dnes už bych to neprohodil, dokážu s ní jet pěkný zatáčky tak i ve stupačkách na polňačce a v neposlední řadě polykat kilometry při cestování.

Výběr typu motorky

13.6.2015 v 23:58 | Nahoru | #19
motorka se kupuje srdcem kup co se ti nejvice libi vsechno bude mit vyhody i nevyhody

Výběr typu motorky

14.6.2015 v 08:26 | Nahoru | #20
A co třeba HONDA NC 700 S ?
Přešel jsem na ni taky z Jawy a spokojenost.
Se svými 175 cm dosáhnu na zem,spotřeba u mne do 3,3 l.Menší univerzální motorka na běžné použití.

(reakce na) Výběr typu motorky

20.6.2015 v 08:08 | Nahoru | #21

ganmiki píše: No naháče úplně nevím , spíš je to takový mix cestovní kapotovaný motorky a těžkýho cendura, ale podle mě je spíš na silnici a sem tam polní cestu, žádný velký off bych s tím nedělal, ačkoli znám případy ................. nicméně v podstatě všichni ( většina ) co provedli úpravy TDM do co největšího off ( zvednutí podvozku, špalky .... ) přešla potom na "víceendura" ( Afrika, KTM ), ale je to o tom co chce člověk jezdit, pro mě je to ideální stroj ač jsem původně chtěl XJ 900 a TDM koupil tak nějak náhodou, dnes už bych to neprohodil, dokážu s ní jet pěkný zatáčky tak i ve stupačkách na polňačce a v neposlední řadě polykat kilometry při cestování.



TDM supr stroj sám sem na ní najezdil 70 000 bez jediné závady a když sem jí prodával se 120 000 na tachometru tak jezdila pořád super dá se sní jezdit do 5 l benálu ,cestovat i nějakou tu polňačku s opatrností jsme projeli i Albánský Tét.

Výběr typu motorky

18.8.2015 v 22:11 | Nahoru | #22
Děkuji všem za odpovědi a názory.
Už vím, že chci cenduro. Z rodinného rozpočtu bych si nějaké mohl pořídit tak po letošních Vánocích nebo začátkem příštího roku v hodnotě cca 80 tis. Kč (samozřejmě +/-). V této cenové kategorii se v současné době, z motorek o kterých uvažuji, pohybují Transalp 650, V-Strom 650, Varadero do r.v. 2003 a už jsem viděl v této cenové kategorii i Africu (na tu mám ale asi bohužel krátké nohy). Na Transalpa a Varadero jsem si mohl sednout a obojí by mi výškově vyhovovalo. Na Africu a V-Stroma jsem zatím neměl příležitost se posadit, natož projet. Na motorce budu z cca 80 % jezdit sám po našich silnicích II. a III. třídy, dále silnice I. třídy a polní cesty a po dálnici jen nevyhnutelné přesuny. S manželkou pak pár jedno až dvou denních výletů po republice a jednou za rok nějaká zahraniční dovča v nějakém ze sousedních států (Tatry, Orlí hnízdo, Vlčí doupě, Osvětim atd.). Při pročítání inzerátů jsem narazil i na Aprilii Caponord a nemůžu říct, že by mě její tvary neoslovily. Recenze na ní jsou tak 50/50 jako asi u všech. Kdo jí má chválí, kdo upřednostňuje Japonce odsuzuje.
Proto se chci dále zeptat, zda na jízdu převážně sám kupovat litra nebo stačí 650? Nechci trhat rychlostní rekordy, ale když předjet, tak předjet a ne jet vedle. Jízdu si chci užívat, jak sám, tak s manželkou. Co se Varadera týká nevím, zda bych využil 6. kvalt (u r.v. od 2003), nebo by stačilo do r. 2003. Myslím si, že spotřeba je spíše o stylu jízdy, tak té bych se zas až tolik nebál. Když litrovou motorku, tak Varadero do 2003 nebo Caponord? Když 650, tak Transalp nebo V-Strom? Samozřejmě, pokud by se do ceny 80 tis. pohyboval i Varan od r. 2003, tak by asi nebylo co řešit.

Výběr typu motorky

18.8.2015 v 22:26 | Nahoru | #23
Do 80000 jich moc není, ale tahle vypadá zajímavě varan

Výběr typu motorky

19.8.2015 v 07:54 | Nahoru | #24
Pokud vybíráš mezi TA a DL a chceš více cestovat, tak spíš Stroma - má 6ku, je to stříkačka(o mnoho lepší spotřeba jak TA, které má pořád karby a nastavenou bohatou směs od výroby, DL rok 07(K7) a výše má spotřebu ještě o něco nižší než K4-6, ale zase 2 svíčky na válec), nějakou tu polňačku taky zvládne a netopí na nohy.
V případě, že bys raději i více do terénu, tak ožel spotřebu a jdi do TAčka-větší výběr pneu, 21" kolo ve předu.

Za 80 litrů už vybereš pěkné stroje u obou značek, nicméně počítej ještě prvotní servis-olej(cca 600-800), filtry olej+vzduch(130+600), chladící(400) i brzd. kapalina(200), olej v tlumičích(300-400), ráda se po koupi posere baterka (cca 900), k tomu pojistka, přepis, pár dalších blbostí a jsi na 5 000 ani nevíš jak.

Výběr typu motorky

25.11.2015 v 20:17 | Nahoru | #25
A nebo taky Honda Pan European ST 1100, koukni se mi do profilu a tam si počti.... A zrovna ji prodávám
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK


TOPlist