Téma: Sekundární převod
 
8.6.2015 v 19:38
Zdar - originál je přední rozeta 13 zubů a zadní 47 zubů. Bohužel na motorce je ve předu 15 zubů a na zadní rozetě 49 zubů. Je to zvětšený o 2 zuby každá rozeta.

Logicky by to mělo být asi stejné -ale když to hodím do výpočtu Gearu tak převod 15/49 je rychlejší než 13/47.
Nevíte proč ?

1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod

8.6.2015 v 20:18 | Nahoru | #1
Proč?

Odpověz si sám (v duchu té "logiky"): Je i poměr 1/2 stejný jako 3/4 ???

Taky to máš zvětšený "shodně o dva zuby"...

Sekundární převod

8.6.2015 v 20:19 | Nahoru | #2
Nevim jestli je to správná úvaha, ale napadá mě tohle:

Pokud víc zubů alespoň o trochu zvětšuje průměr rozety, tak větší rozeta = větší poloměr = větší obvod a tím taky větší obvodová rychlost

...je to ale jen tip

(reakce na) Sekundární převod

8.6.2015 v 20:26 | Nahoru | #3

Dovi píše: Proč?

Odpověz si sám (v duchu té "logiky"): Je i poměr 1/2 stejný jako 3/4 ???

Taky to máš zvětšený "shodně o dva zuby"...



(...matika mi nikdy moc nešla )

Sekundární převod

8.6.2015 v 20:43 | Nahoru | #4
Šmankote, no asi proto, že 13:47 je míň než 15:49, víc mě nenapadá.

Sekundární převod

9.6.2015 v 00:00 | Nahoru | #5
Dovi to už napsal. Správný poměr si můžeš spočítat. Když uvedu příklad, tak na GSXR K5/6 máš originální převod 17-42 a aby jsi zachoval stejný poměr, tak musíš dát 18-45. Takže to zdaleka není +1 a +1.

Naposledy editováno 09.06.2015 00:01:06
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist