AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
milan1963 píše: Bimbam> Musea, stodoly...musea snad, do stodoly se k nikomu běžně nepodíváš, takže zbývá jediné - silnice. Bohužel, jak píšeš, i "jawaři" jezdí na moderních strojích vesměs japonské výroby (nemyslím nás, sedlající Travelky, 650 a 660). S tím asi nic neuděláme.
S tím by musela něco udělat Jawa.
Kdybych musel rozprodat motorky, Kývačka půjde jako poslední a rád se na ní svezu. Jsem vlastenec a pokud je výrobek na světové úrovni, vždy dám přednost českému. Proto jezdím řetěz ČZ. Nejde být ale slepý. Poslední Jawa, která jakš takš ještě stíhala světu byla Kývačka, maximálně Panelka a to už dost kulhalo. Z nostalgie, připomenutí techniky veřejnosti a pro ukojení Jawařského ducha je občasná vyjížďka OK, ale na normální ježdění mám japonce.
Hrozně rád bych si pořídil jawu i na normální ježdění, ale při vší úctě k Tvé Travelce (ber to jako můj názor, nic proti Tobě) se tenhle paskvil v kterém se pořád motají nedá považovat za konkurenceschopnou motorku. Jawu bohužel nepotkal ten osud, že by ji koupila po revoluci nějaká zahraniční značka jako Škodu a nalila do ní peníze. Mít rodinné stříbro ve vlastních rukou je sice krásné, ale která fabrika zůstala v českých rukou zachvíli zkrachovala, nebo ji vytunelovali.
Aby byla motorka v dnešní době prodejná, musí být buď technicky na špičce, nebo levná, nebo tak zastaralá, až je vyjímečná viz Enfield. Jawa není schopna postavit konkurenceschopnou motorku ani designově (kdejaký nadšenec doma na compu zvládne nakreslit krásný stroj viz návrhy zde) , natož technicky, na cenu konkurence se nemá šanci dostat a zastaralá sice je, ale pořád se snaží dotáhnout krok, čímž se plácá 20let za špičkou, takže ani s tím zastaráním to neklapne.
Bohužel jediným schopným člověkem v Jawě je max nějaký šedesátiletý Franta u soustruhu, který tam z nostalgie dělá za pár kaček a rozhodně ne managment na kterém osud fabriky visí. Současná snaha o záchranu značky přeorientováním se na vyšší kubatury a vyrábět exkluzivní modely je poslední hřebíček do rakve. Kusovka bude nehorázně drahá, vstah k Jawě má pár lidí ve věku 50+, kteří na to stejně nemají prachy a ve světě už ji nikdo nezná. Nevím, kde chtějí brát zákazníky. Každý raději sáhne po věhlasné značce se servisním zázemím. A že ho Jawa bude potřebovat jako sůl, protože každý nový výrobek má porodní bolesti.Bohužel jsou to poslední křeče. Další dotace po tom, co předvádějí s litrem nezískají. Bohužel ji čeká stejný osud jako Matcheles, Maico, Sarolea. Horex , Northon, BSA atp.
Trochu jsem se rozepsal, ale je to ze smutku nad osudem. Moc bych si přál, aby se Jawa opět postavila na nohy, ale bohužel optimistický pohled a zbožné přání nadšence fabriku na nohy nepostaví a je zázrak, že se drží v kómatu už takovou dobu.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
viděl to už někdo na živo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
maabo píše: teda tohle je ale zajimave ..... vizuální styl jako Pagani
viděl to už někdo na živo?
Co je na tom zajímavého?????????????????????????????????
Exkluzivní kraksna za 3 mega, kterou si normální smrtelník ,nikdy nemůže koupit.Možná jenom pár tunelářů, poslanců a jinejch sráčů....
Pouze sebrali značku PRAGA....značku která je známá a ceněná a chtěj na tom vydělat.......
Copak asi na novou Pragu říká starej a mladej pan Příhoda???????
Jinak až vymře naše generace nostalgiků a dědků co začínali na fichtlech a jawách, tak po JAWĚ neštekne ani pes.....
A potom bude jenom dobře ,že pár kousků bude k vidění v muzejích.
PS
ale samozřejmě, že je lepší něco dělat ,než jenom pindat a kritizovat..
Naposledy editováno 30.05.2015 10:28:33
zajímavé mi příjde, že vypadá celkem konkurenceschopně, a přitom je to (pravděpodobně) český design. To už tu dlouho nebylo.
Praga je už několik let mrtvá, takže mě nepohoršuje, že tuto značku použije úplně jiná fabrika. Taky ji mohli koupit třeba Indové nebo číňani, jako třeba saab
(nic proti číňanům, ale auta jim nejdou)
Naprosto pecková akce. Bohužel jsem až doma zjistil, že díky málo místu na kartě se foťák přepnul do spororežimu s menším rozlišením. Chtěl jsem jej za to ROZŠLAPAT!!! Tak omluvte sníženou kvalitu.
Edit: Ale koukám, že kolegovi to fotilo líp, tak něco i tu:
http://pucfol.rajce....necka_mile_30.5.2015
Naposledy editováno 30.05.2015 15:58:26
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud: Lanko drželo přímo na pedálu. Pionýr 20 to má uchycené jinak. Nemyslel jsem si, že mezi 20 a 21 jsou takové rozdíly . Mám doma všechny 4 děti, tak dcera fotila. Dopoledne jsem si opět hrál s pionýrem. Konečně je z něj zase originální Jawa 20 jak má být. Vrácení do původního stavu se myslím povedlo. Zachoval jsem patinu - původní lak, chromy, jen vyčištěno, složeno.
Zbývá jen ta zadní brzda. Snad i to se podaří.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud: Uchycení brzdového lanka je u Jawy 20 odlišné od 21. Model 21 má uchycení přímo v pedálu ( přes oko na kříži), to jsem na pionýru měl. Originál dvacítka má lanko delší a na pedálu je nasazen mezikus, do něhož lanko zapadá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
http://www.novinky.c...mopedu-neprezil.html
A je skoro jedno, na jaké kubatůře člověk sedí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Rancher, Škodovák : Ty T 600 jsou pěkné. Běžný člověk už ani neví, že existují, každý zná T 601. Ani na srazech moc nejsou. Na tento víkend jsem měl asi pět pozvánek na veteránsrazy a dál na sraz Jawa / ČZ. Je jich tolik, že se v tom už ani neorientuju.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: To já se předchvilkou vrátil z akce ze slovenského Haliče, cestou jsem potkal ve Zvolenu kamaráda na stylce 650 vč 0004 :) Měli sme společnou cestu, On ze Žiliny, já z Čech a oba sme jeli na stejnou akci :)
Taky jsem se právě vrátil z akxe.....
Mám v sobe 6 platanu.... 5 rumua a 4 becherovky a je mě fajn.......at zijou LAZNE.......bu,bu,bu.......
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kdyby někdo měl doma na prodej některé potřebné díly nabídněte
Pumpa,brzdič,hadice,kolo,kotouč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |