Nějak mi nahrálo fotku otočenou, takže orientace je od rotoru dolů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru
Dawe02 píše: Je pekne ze se bavis, ale on ma pravdu. Vinuti ma typicke maximum kolem 210-220degC pricemz zdrojem tepla je logicky "selfheating" protikajicim proudem. Olej ma cca o 100deg mene a vinuti efektivne chladi.
Vinutí o teplotě přes 200°C by podle mě nebylo už jako vinutí, izolační lak by šel do háje a šlo by to do zkratu.... No nevadí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru
Já jen, že dle IEC 60034-1(z roku 2004) musí vinutí třídy 180 (H) odolat maximální teplotě 260°C
honzikch píše: Docela jsi mě pobavil, jak by motorem rozehřátý olej dokázal trochu chladit vinutí alternátoru , jo možná na začátku, chvíli po startu ale jinak... nevim nevim
Všichni jsou blázni, jenom já jsem letadlo! Představ si, že drtivá většina motorek má alternátor v oleji. Jedním z důvodů je i chlazení.
honzikch píše: Vinutí o teplotě přes 200°C by podle mě nebylo už jako vinutí, izolační lak by šel do háje a šlo by to do zkratu.... No nevadí
no - a prave proto je to potopene do oleje, ktery ma max 140st.C.Krome toho tepelna odolnost laku na vodicich ze kterych se delaji ty nejnamahanejsi elektricke stroje zacina nekde u 450st.C ...
honzikch píše: Docela jsi mě pobavil, jak by motorem rozehřátý olej dokázal trochu chladit vinutí alternátoru , jo možná na začátku, chvíli po startu ale jinak... nevim nevim
Prvně si o tom laskavě něco zjisti-proštuduj nějakou literaturu a potom zkoušej kuře poučovat kohouta. Jinak jsi tady pro smích akorát Ty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru
honzikch píše: Docela jsi mě pobavil, jak by motorem rozehřátý olej dokázal trochu chladit vinutí alternátoru , jo možná na začátku, chvíli po startu ale jinak... nevim nevim
Tak to si se docela ztrapnil honziku. Když už o tím nic nevíš, tak piš alespoň trochu s úctou....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru
honzikch píše: Docela jsi mě pobavil, jak by motorem rozehřátý olej dokázal trochu chladit vinutí alternátoru , jo možná na začátku, chvíli po startu ale jinak... nevim nevim
Tomu říkám faux paux. A kolik stupňů má při tom tlaku chladicí kapalina ve tvým autě? Ta taky asi nic neuchladí, viď.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru
Ano uznávám "To jsi mě pobavil" není zrovna efektní fráze na domněnku.
PetrL3> proč zmiňuješ chladící kapalinu? Ta je jinde. Jo trapas to je a žiju od toho abych se učil.
honzikch píše:
PetrL3> proč zmiňuješ chladící kapalinu? Ta je jinde. Jo trapas to je a žiju od toho abych se učil.
Asi že je taky motorem ohřátá a přesto chladí (aby sis to lépe představil na něčem co možná víc znáš).
To se nedalo nerýpnout, když sis tak naběhl to není nic ve zlém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru
honzikch píše: Kawa75> kdybych opravdu nic nevěděl tak nic nenapíšu. Napsal jsem co jsem věděl a co jsem si myslel. Trapasy se stávají, a to že se navzájem bavíme na závadu snad není.
Jeden si myslel, že je hovno autobus a sedl si do něj a druhý si myslel, že je hovno sůl a dal si jej do polívky. Ale co, také už jsme tu před časem měli chytráka, co tu chtěl rozdávat rozumy, při upozornění, že mele kraviny, se vztekal a lidem od fochu nadával do kreténů... a přitom si pletl proud s napětím a nakonec z něj vylezlo, že spálil elektroinstalaci v autě po té, co tam bastlil cca 2kW zesilovač a neustále hořící pojistku prostě nahradil smotkem drátu. I když moc nevěřím tomu, že ten zes byl skutečně 2kW, často se u nich sprostě podvádí - kolega nedávno jeden takový měl v rukou - krásně eloxované hliníkové bago, nálepka "1350W" - a uvnitř byly dva TDA2030. Na lidské blbosti, neznalosti a kor neznalosti "tuzingářů" se vydělává nejlépe. Takže onen velkohubý fracek tam spíš někde měl kraťas.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) er-5 olej v alternátoru
Taky jsem na ten průběh vlákna ,po mém "příspěvku", nebyl spokojený ale vím že si za to můžu já sám A v případě chyby jsem ochoten si to zapamatovat
1 reakcí na tento příspěvek er-5 olej v alternátoru
Měl jsem sice trochu počítačový obor ale stejně silnoproud tam byl a nějakou tu elektroniku taky. No a teď pokračuju na "titul" Dis. na Vyšší Odborný, té samé :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |