Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Další věc nesvítí mi brzdové světlo? Měl někdo podobný problém na svém WR?
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Aktuální PM a emailová komunikace:
...
Datum: 17. 7. 2015 22:32:06
Ahoj Dovi,
prosím Tě o radu. Koupil jsem nakonec crf 250 m s najetými pouze 350km. Poraď mi prosím tě jak ji správně zajet, čeho se vyvarovat a co naopak nezanedbat. S novou motorkou nemámm žádnou zkušenost Prej po 1000 km je potřeba zajet do servisu na kontrolu a výměnu oleje ap. To je nutný tak brzo?
Díky moc. Xxxxx
__________
U nové mašiny je to zatím stále záběhový režim, kdy se snaž střídat rychlostní stupně víc než je obecně nutno a taky měnit často otáčky plus zátah a brzdění motorem, aby si to pěkně spolu všechno vzájemně sedlo a aby se správně vymezily provozní vůle.
A vždycky, a to i po záběhu, po každém studeném startu nejprve zahřej motor a spol. klidnou jízdou bez zbytečně velké zátěže a plyn přidávej spíš pomaleji a s citem, aby to ještě studený motor stačil s rezervou pobrat. Mašina se Ti odmění dlouhou životností, celkovou dlouhodobou spolehlivostí a nízkou spotřebou paliva i oleje.
Co se první výměny motorového oleje a filtru týče, tak je pravda, že i u Hondy CRF 250L/M je předepsána po 1000 km.
Z výroby je tam totiž zajížděcí olej a ten je nutno po těch prvních zhruba 15 až 20 motohodinách vyměnit za kvalitní normální olej, např. Motul 5100 10W-40 apod.
Ahoj a měj se
Dovi
____________________
EDIT 20.7.2015 - pokračování...
Datum: 19. 7. 2015 18:55:51
Ahoj Dovi, nezlob se, zas neco potřebuju vědět nedočetl jsem se v příručce, jestli je nutné nebo doporučené nastavovat tlumiče podle zatížení váhou (a především zadní pokud jedou dva jezdci nebo jeden). Vím že u xt 660 se to tam nějak nastavovalo, ale u crf nemám páru. Děkuju a už ti dám nějakou dobu pokoj
Xxxxx
__________
Nutné to není, ale vhodné to obecně je, i když Ty máš motarda CRF 250M, který je už z výroby osazen tužšími pružinami než jsou použity u endura CRF 250L. Přesto pokud bys většinou jezdil ve dvou (to je asi nepříliš pravděpodobné vzhledem k nízké nosnosti CRF, jeho sedlu a vůbec k celkovému určení motardu) nebo na hodně rozbitém povrchu, tak bys mohl s tím defaultním a univerzálním továrním nastavením zkusit trochu zalaborovat a postupně měnit předpětí zadní centrální pružiny. Teda aspoň doufám, že vzhledem ke snadné technické proveditelnosti by minimálně to předpětí zadní centrální pružiny mohlo jít u CRF 250 L/M regulovat, přestože jinak je myslím celý podvozek CRFka prakticky nenastavitelný. Takže ani s regulací odskoku a spol. a se zásadním charakterem tlumičů (předek i zadek) nic moc neuděláš, jedině něco málo můžeš změnit výměnou jejich olejových náplní. Předek bude myslím si u CRF 250 L/M na 99.9% nestavitelný, čili tam by v případě nutnosti mohla jako první varianta pomoci výměna stávající pružiny za jinou/vhodnější. Je tam v přední vidlici tuším jenom jedna vinutá pružina (v jednom kluzáku).
Ale tipnul bych si, že určitě alespoň teď ze začátku to nebude nutné, dokud se pořádně nerozjezdíš a nebudeš častěji narážet na limity podvozku CRF 250 M, takže bych spíš NEDOPORUČOVAL v tom utápět skoro zbytečně peníze - CRF je docela dobrý stroj pro to, k čemu je primárně vyroben, a snažit se dělat z něho něco jiného nemá (a zvlášť bez zkušeností s laděním podvozku a bez potřebného technického zázemí) valný smysl.
Jinak nejlíp by zřejmě bylo konzultovat tyto záležitosti přímo s majiteli a uživateli těchto strojů, a např. zde na Motorkářích bych nejspíš začal v diskusi "Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty": http://www.motorkari.cz/tema/?t=135506
Zlom vaz
Dovi
Naposledy editováno 20.07.2015 16:05:47
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
kdo umí ten umí,....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
nechcete někdo k modrému WRku slušivý komplet,....já si bohužel koupil o číslo menší,...info v inzerátu,....
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Vybírám motorku a chci jít právě do nějakýho lehkýho tupýho endura a tady jsem se dozvěděl opravdu dost užitečných informací.
Jinak, co byste mi doporučili ? Vybírám mezi Yamahou WR 250r a Kawasaki KLX 250. Všude čtu, že yamaha je trochu jinde, takže je mi jasný, že je lepší. Ale možná, že i KLX by mi stačila bohatě. Teď budu dělat řidičák do 35kw a do teď jsem jezdil jen na 50ccm skůtru a občas se projel na nějaký 125. Chci jezdit hlavně na silnici, ale občas si zajezdit po polních cestách nebo zablbnout na louce.
Motorku chci kupovat nějakou ojetou, co nejlevnější (max tak +- 70 000kč)
+(pro mě) pro Kawu : víc se mi líbí designově, víc by mi asi vyhovovalo její civilnější pojetí (nižší poses, měkčí sedačka atd..), asi ji snáž seženu za rozumnou cenu
+ pro Yamahu: je výkonnější, lepší podvozek.. celkově je to asi kvalitnější motorka
Ještě bych taky uvažoval o Betě Alp 4, která by taky mohla bejt slušná a možná i levnější, ale líbí se mi z nich(nevím proč)nejmíň.
V mojem výběru by asi neměla chybět CRF250l, ale přijde mi už celkem těžká ( podle specifikací) navíc čistě subjektivně Honda není zrovna moje oblíbená firma a stejně jsem jí v inzerátech téměř neviděl.
Nezavrhnul jsem ani motárd verze jak WR250X tak Betu M4.
Co by bylo pro mě nejlepší ? Chci slyšet vaše názory.
Nakonec možná stejně budu muset koupit to, co se zrovna výhodně naskytne.
Předem díky za rady.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 288, 289] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8661 | Dnes v 11:11 Palomoto |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 17 | Dnes v 10:25 Deadman |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |