Motoškola pro začátečníky a pokročilé - díl 3. Jak řídit motorku
Jednou z myšlenek, co Pepa prosazuje, že se motorka neřídí rukama, ale nohama a přenášením váhy.
Až mě ta informace zaskočila. Od takového borce profláklého.
Přitom na záběrech je jasně poznat, že řízení rukama - kontra řízení (protisměrné řízení) dost používá.
Ale asi o tom neví.
A když předvádí řízení přenášením váhy, tak mu to skoro nijak nereaguje.
Naposledy editováno 11.04.2015 19:51:15
2 reakcí na tento příspěvek Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
Naposledy editováno 04.04.2015 23:09:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
BohusStejskal píše: Kontrařízení
Komu to ještě není jasný tak tady 1:30 zpomaleně.
https://www.youtube.com/watch?v=OLzB5oriblk
Hodně názorný video
(reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
On je podle mě dobrej jezdec ale mizernej učitel. Takovej ten typ co něco umí ale neumí to naučit ostatní.
Naposledy editováno 05.04.2015 10:26:50
(reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
(reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
JurassMo píše: Co děláte dřív když jdete do zatáčky, odtlačujete řidítka nebo tělem/nohama klopíte? Nohama klopíte, pak odtlačujete řidítkama. Takže se zatáčí nohama/přenášením váhy a říká to dobře.
v úzkých serpentinách, normálně přijedu co nejhlouběji do zatáčky a tam to co nejrychleji zalomím...
takže jediné možné a rychlé je kontra řízení, na nějaké tlačení do stupaček není moc čas...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
Krejza píše: Psal jsem to do předchozího vlákna, tak to jenom zopakuji.
Zatáčet lze oběma způsoby, jak tělem, tak rukama. A to od chvíle, kdy roztočíte kola. Do cca 30-40km/h je při zatáčení rukama odezva hodně pomalá, při větších rychlostech už to začíná být přirozené. Tělem je to v malých rychlostech citlivější, není potřeba přenášet tolik váhy. Ale jak rychlost narůstá, musíte použít už hodně síly a je to díky tomu více vyčerpávající. Pochopitelně jde obě techniky kombinovat.
Několik důvodů, proč se učit zatáčet rukama jako první. Správně sedět v sedle, neopírat se o řidítka, pouze se jich zlehka držet a ovládat je, nepřenášet na ně váhu (to je velmi důležité). Je to méně fyzicky namáhavé, při správné provedení naprosto přirozené. Jednodušší na provedení, rychleji získaná jistota ovládání, z toho více času a soustředění na další důležité techniky. A takto se dá pokračovat.
Učit nováčky neřídit motorku rukama, vysedat a dávat si kolínko, což se u Sršně děje, je jen pozérství a hon za mamonem, ne skutečné učení. Jak to řekl jeden kamarád - Sršeň jezdit umí, ale měl by držet hubu.
Sršeň je přesně případ člověka co umí jezdit ale jeho výklad a vysvětlování je často neúplné a špatně chápané.Kdo umí umí,kdo neumí učí.Pepa by měl zajít na pajdák aby ho naučili výklad srozumitelný a blbuvzdorný.
(reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
Malibu86 píše: Sršeň je přesně případ člověka co umí jezdit ale jeho výklad a vysvětlování je často neúplné a špatně chápané.Kdo umí umí,kdo neumí učí.Pepa by měl zajít na pajdák aby ho naučili výklad srozumitelný a blbuvzdorný.
Pepa chce být středem pozornosti, tak raději vykládá hlouposti, jen aby byl zajímavý.
2 reakcí na tento příspěvek Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
Třeba vymyslel teorii, proč motorka v zatáčce zpomaluje: Prý protože se otáčí pneu po menším poloměru Takhle Pepík zdůvodňuje proč se má jezdit zatáčka pod plynem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
1 reakcí na tento příspěvek Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
(reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
(reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
Danielos píše: A navíc není Pepík nejchytřejší člověk.
Třeba vymyslel teorii, proč motorka v zatáčce zpomaluje: Prý protože se otáčí pneu po menším poloměru Takhle Pepík zdůvodňuje proč se má jezdit zatáčka pod plynem.
Nevymyslel, maximálně o tom četl. Myslím, že to je v první dílu Twistu. Nicméně je to pravda. Plyn v zatáčce přidávám kvůli přenosu váhy na zadní kolo a tím stabilizaci motorky,
Tady je to ale o tom,že řidítka a váha dohromady ovládají motorku lépe,přesněji a rychleji.
Moc se o tom v dnešní době teoreticky plácá, ale málo se jezdí!!
(reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
JurassMo píše: Danielos> Však to má pravdu, jeden z důvodů proč motorka v zatáčce zpomaluje je otáčení pneu na menším průměru.
Ale úplně zanedbatelný vlil o proti tomu, že když zaklapneš plyn brzdí motorem a taky setrvačnost je v přímém směru, změnou směru část této energie ubývá.
Proto nějaký jiný poloměr pneu na boku jé úplně zanedbatelný - se podívej jak se mění otáčky při překlápění v zatáčce, téměř nic
Proto jeho hláška: "Víte proč zpomaluje motorka v zatáčce? Protože se kola otáčejí po menším poloměru!" Je vážně směšná a žerou mu tu jen nemyslící trotli.
2 reakcí na tento příspěvek Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
Danielos píše: V podstatě kdyby se v zatáčce točilo hodně rychleji kvůli menšího poloměru a kvůli toho moto zpomalovala, tak při narovnání by zase zrychlila
Taky, že ano. Není to žádné závratné zrychlení, ale je to znát. Jak mám jet někde po rovině, což mě absolutně nebaví, tak drilluju zatáčení tím, že dělám obloučky. Ve 120ti tam mám v náklonu tak o 1-2 km/h menší rychlost než při narovnané mašině, vše pochopitelně se stálým plynem.
Ale jinak myslet si, že to je hlavní důvod zpomalení, je vážně mimo, to souhlasím.
Mě je z toho všeho tak maximálně líto těch lidí, co mu to žerou i s navijákem. Ale kdo chce kam, ...
(reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
Krejza píše: Taky, že ano. Není to žádné závratné zrychlení, ale je to znát. Jak mám jet někde po rovině, což mě absolutně nebaví, tak drilluju zatáčení tím, že dělám obloučky. Ve 120ti tam mám v náklonu tak o 1-2 km/h menší rychlost než při narovnané mašině, vše pochopitelně se stálým plynem.
Ale jinak myslet si, že to je hlavní důvod zpomalení, je vážně mimo, to souhlasím.
Mě je z toho všeho tak maximálně líto těch lidí, co mu to žerou i s navijákem. Ale kdo chce kam, ...
2 reakcí na tento příspěvek Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
presne v 7:10 pro ty, co nechtej cekat - rizeni motocyklu nakolnem je jednim z mytu rizeni motorky
Naposledy editováno 05.04.2015 19:15:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
Stev píše: bohužel to říká dost blbě. Začátečník to pak může vzít za úplně špatnej konec a skončit v lepší případě ve škarpě.
To je problém, že on je pro mnoho začátečníků modla. Spousta lidí se na to podívá a potom si to může špatně vyložit.
A ve výsledku potom řídí přenášením váhy Asi takto