1 reakcí na tento příspěvek zmena vyvodoveho kolieska
A s tím top speedem to není tak uplně pravda. Třeba moje VFR odpor vzduchu svým výkonem maximální rychlost dle převodu což je téměř 270 rozhodně neutlačí. Maximalka je někde okolo 240, ale to já stejně v životě nejel. Jezdím do dvou kil.
Takže se ti může paradoxně stát, že zkrácením sekundárního převodu maximálku ještě zvýšíš.
Za starých časů jsem řešil na jawce.
Tady je to popsané http://jenikovo.mis..._MAIL_/upravy/37.htm
Naposledy editováno 31.03.2015 13:08:57
1 reakcí na tento příspěvek zmena vyvodoveho kolieska
Zelenou čarou je na grafu odporu vzduchu, který motocykl musí překonávat.
Síla, kterou motocykl má musí být větší, než je odpor vzduchu. (odpor vzduchu roste kvadraticky) Maximální rychlost je v momentě, kdy se tyto dvě křivky protnou.
Je to obrázek 5. 6. 7.
A z grafů vidíš, že u jawy 350 zvětšením řetězového kolečka klesla maximální rychlost asi o pět km/h. I když je převod více do rychla.
Naopak při zmenšení kolečka na 16 maximální rychlost zůstala téměř stejná, nebo se spíše o nějaké malé číslo zvětšila. Protože kratším sekundárním převodem získáváš větší sílu motocyklu. ( závisí na otáčkách - dokud ti roste výkon s otáčkami - ne kroutící moment, protože výkon = moment * otáčky, proto otáčky rostou i když moment klesá)
Ten graf musíš udělat z výkonové křivky motoru měřené na brzdě. Aby jsi věděl, v jakých otáčkách je jaký výkon motoru.
Mohl bych to možná zpracovat do excelu, ale asi se mi do toho nebude chtít. Já sám se na maximálku moc nedívám, VFR by mělo jet 240 a já s tím jel něco okolo 200, Na masarykově okruhu sem jel s fazerem 190, víc nedal. Takže pro mě bude asi výhodnější dát převod kratší. Snáze se dostanu na předpisovou jízdu, protože jezdit na 5 nebo 4 rychlostní stupeň mi jaksi nejde pod nos. A na klasickej převod jede VFr při 5000 otáček 120, a těch 5000 je tak akorát pro normální jízdu.
A pokud pojedu palbu (ono to zas až taková palba není ale na mě třeba jo) , tak získám pružnější motorku protože mám více síly, a rychlost mi dostačuje.
Doufám, že jsem ti to tím blábolením trochu objasnil, nejsem zrovna lektor
jinak u FZS už bych taky krátil převod a nechal bych si ji a VFR nepořizoval.
A ještě tedy přímo k tvému dotazu, u ZRX 1100 se už dá očekávat že se ta maximálka sníží, čili už v továrním nastavení je motocykl převodován tak, že top speed je omezen maximálními otáčkami a ne odporem vzduchu. Ale je to pouze odhad. Musí se to spočítat. Očekávej tak 10 km/h dolů, ale to už si můžeš nacvakat v gear configu
Naposledy editováno 01.04.2015 09:29:19
když o zub zmenšíš řetězku 218.7 , když ji o zub zvětšíš 246
http://www.gearingcommander.com/
ale asik tam ty výsledky nebudou no
1 reakcí na tento příspěvek zmena vyvodoveho kolieska
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis / svářeč výfuků Kawasaki ZRX 1100 | DJwasabi | 10 | 14.2.2024 v 06:54 Eddie83 |
Sháním (asi) svářeče - výfuk Kawa Z... Kawasaki ZRX 1100 | DJwasabi | 2 | 13.2.2024 v 08:46 ficcus |
Držák na mobil [1, 2] Kawasaki ZRX 1100 | Danny350 | 43 | 25.6.2023 v 22:14 jirka-mz |
představce u ZRX Kawasaki ZRX 1100 | ujec76 | 10 | 30.3.2023 v 15:53 Krautkopf |
sháním Servis na Kawasaki ZRX 1100 :) Kawasaki ZRX 1100 | farnajs | 6 | 15.3.2023 v 22:10 Sharan69 |