Otáčením kliky nastavím HÚ a mezi kladívkami nastavím mezeru na měrku 0,35mm poté popojedu PROTI směru hodin.ručiček o cca 3 mm zpět a na obrázku píšou že by v této poloze neměla jít strčit měrka větší jak 0,05mm, ovšem měrka 0,05 tam vleze v pohodě ale myslím si že je volná a vleze tam i větší, jak vyštelovat aby sem tam měl těch 0,05 ? Horní kladívko pravý válec. Dále by mně ještě zajímala jak má být natočena deska na které jsou kladívka přidělána. Někdo tam kdysi rejpnul jehlou a udělal si rysku ale momentálně je to posunuté. Motor sem včera složil měl sem ho rozebraný, písty jsou správně. Když sem vytáhl kabel z pravého válce moto sem normálně nastartoval na ten jeden. Děkuji za rady nejlépe znalců
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
Naposledy editováno 29.03.2015 20:54:13
Na příručku se vyser, důležité je pochopit jak to funguje. Klikař nemusel úplně přesně dát čep do setrváku, sjetá vačka, sjetý pertinax na kladívku, opotřebované kontakty - ty hodnoty kromě předepsaného odtrhu a předstihu prostě neber vážně. Tedy budeš točit zpět (proti směru hodin. ruček) a ve chvíli kdy neprojde měrka 0,05 je hodnota předstihu - vzdálenost pístu od horní hrany válce minus kousek kde píst nedobíhá (u 350 jsou to klidně 2 mm pod hranu válce). S tím je třeba také počítat a předstih nastavit až od toho, takže pokud se píst zastaví 2 mm pod hranou válce a předstih bude 3,3 mm, tak jiskra skočí 5,3 mm před hranou válce. Jasné?
Předstih nastavuju tak, že samozřejmě pravý válec horní přerušovač a kruhová deska, odtrh 0,35-0,4, to je základ. Předstih dělám tak, že s pístem najedu do dolní úvrati, roztáhnu kontakty a strčím mezi ně měrku 0,05 (samotná, utržená ze sady), tak aby trčela vodorovně a potom pístem najíždím do horní úvrati - pomalu - a ve chvíli kdy měrka sjede dolu (kontakty se nepatrně rozevřou) tak změřím vzdálenost pístu od hrany válce a to je předstih. Potom ho případně upravuju. Všechno dotáhnu a pravý válec je jasný, ten už se nehne. Poté analogicky levý válec a půl kruhová deska. U 350 je důležité, aby ty předstihy obou válců byly stejné. Když je levý třeba 2,8 mm a pravý třeba 4 mm, tak to jede hůře, než když mají oba 5 mm. Osobně mám s VAPE vyzkoušeno, že 634 jede s předstihem 8 mm. Koukal jsem jak blázen a není to vůbec poznat - startuje to normálně, vytáčí se to taky normálně, ale ve vyších otáčkách to začne tarokovat a více se to neroztočí. Nejelo to rychleji než 80, ale kdyby člověk nechtěl jet rychleji, tak by to fakt nepoznal...
Naposledy editováno 29.03.2015 21:11:49
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
OnluCBR píše: Nebrečím, každej gurmán co to seřizuje má žárovku s těmi svorkami . Měl sem motor pulnutej všechno mám vyčištěný. Akorát co se týče elektra a vidím kabely to je mé zlo. Tak někoho kdo to dělá a z ná to
na zarovku je to nejpresnejsi, ale i na ceste podle oka a sroubovaku se to da naladit aby to jelo
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
Na odpověď typu VAPE sem přesně čekal :D bohužel nemám 4-5 tisíc navíc abych si ho mohl dovolit a tenkrát to na na tohle zapalování taky jezdilo. a zas kdyby byla špatná cívka nebo kondík tak by to neházelo jiskru vůbec ne ?
OnluCBR píše: Měl sem to celý rozebraný to ano ale poskládaný je to určitě dobře. Bude to jen seřízením které neumím . Když vytáhnu svíčky a nechám je na kabelech a rukou protočim jednou motor obě jiskřej. zkusím ještě jemným šmirglem obrousit dosedací plochy kladívka. Když je motor v běhu a přidávám po chvilkách plyn tak si ten pravej někdy prdne. Ale jak ji nechám na volnoběh tak levej prská a čoudí a pravej jen vzduch-foukání.
To právě může znamenat i vadný kondenzátor nebo cívku, i se špatným kondíkem nebo cívkou to může občas jiskru házet. Zkus to přehodit z toho válce co ti běží, tím bys to zjistil.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
V týdnu na to ještě mrknem ohledně toho seřízení a kdyžtak to zkusím proházet tu cívku a kondík. Ale věřím v to že to bude tímseštelováním
laďa-prášil píše: Zajímalo by mě, čím to je, že jawy mají poruchy a projevy, které motorky obvykle nemají a prostě nudně jezdí? Já bych to viděl na kombinaci konstrukce x český kutil.
no protože jinak by to nebyl ten správný jawazážitek, prostě by to byla nuda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování
OnluCBR píše: Nová ložiska, gufera, futra v ojnicích pro pístní čep, nové pístní kroužky , těsnění pod válcema a hlavami, novej oil
V týdnu na to ještě mrknem ohledně toho seřízení a kdyžtak to zkusím proházet tu cívku a kondík. Ale věřím v to že to bude tímseštelováním
nebo rozmazlováním. Moje stará kejvačka jezdila nejlíp než jsem se do ní tenkrát začal srát.
splasenytrubky píše: nebo rozmazlováním. Moje stará kejvačka jezdila nejlíp než jsem se do ní tenkrát začal srát.
Tak to můžu taky potvrdit, čím víc jim dopřávámě víc péče začnem si je rozmazlovat a to se jím líbí strkat do nich penízky
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování
OnluCBR píše: Dnes sem zkoušel zaměnit cívku z funkční panelky 250ky, kondík, proházet svíčky, odtr nastavenej na horní úvrať 0,4mm, levej maká pravje se jen veze, zkoušel sem sundat hlavu jestli ještě není otočenej píst a není je správně šipkou k výfukovému kanálu, v hlavě a na pístu byl takovej mazlavej-šmírovitej povlak, nejspíše z výfuků mám je staré a z toho běžícího válce šla z koncovky rybiny taková černá tekoucí sra*ka. Brousil sme šmirglem dosedací plochy kladívek, vačku mám 350 otáčením kliky se obě pohybují. Při vyndání svíček na kabelech jiskřej. Když moto beží pravej výfuk jen fouká vzduch. Ještě zkusím přehodit kabely svíček a nastavit válce opačně a zkusím vyměnit kladívka jestli nějaká najdu. Už mě pomalu ale jistě docházejí nápady
a pak konečně dostaneš ten správnej. VAPE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/354 seřízení zapalování
splasenytrubky píše: a pak konečně dostaneš ten správnej. VAPE
Ani nestraš ta cena i když výrobní cena musí přijít ani né polovic dle mého
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
OnluCBR píše: Dnes sem vyměnil kladívko za staré co sem našel a už prskají oba dva, jeden. Kladívko a protikus co tam byli se zdáli v pohodě. Na indučku z panelky to jde na indučku svojí to nejde takže ta pravá je nejspíš po smrti. Zítra jdu koupit nový kabel, fajfky, svíčky. Jinak kroužky tma jsou uplně nové. Tlaky to má když to palcem ucpu.
tak vidíš, jsem to říkal
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/354 seřízení zapalování
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3988, 3989] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 119653 | Dnes v 00:24 Sema |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jaký palivový filtr Babetta 210, Jawa 350/354 Kývačka, ČZ 150, Čína Pitb... | pitbikeros | 11 | 23.7.2024 v 09:00 Dr.fík |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | anton_ | 6 | 19.2.2024 v 07:14 cmiral |