Na skutru mam v rámci akce prodejce Honda travel sada instalované cestovní vyšší plexi. Při rychlosti nad 90 km začnou poměrně nepříjemné turbulence, které proudí kolem plexi doslova rozvibrovávat hlavu v helmě. Je to , použiji li srovnání, jako by ze strany lehce bušili dva lidi pěstmi , nebo jako bych měl přiloženou hlavu k vybrující pračce. Při zvýšení rychlosti ke 100km se vybrace znásobí a při 110 je vybrace již tak silná, že již nevidím ostře, nebot to s hlavou tak lomcuje, že už jde zrak šejdrem. Rychleji se z důvodu bezpečnosti jet už nedá. Nemáte někdo poznatky od jiných kupců, kteří tento skutr koupili? Nějaké tipy, zkušenosti? Předpokládal jsem, že Honda má toto vychytané v aerodynamickém tunelu. Děkuji RoHor
Více na: http://www.motorkari.cz/poslat-clanek/
Copyright © Motorkari.cz
kdysi jsem měnil origo plexi na h9, protože jsem měl podobné zážitky s batůžkem nad 130...bez batůžku, nebo s předchozím batůžkem to nedělalo
jinak - turbulence v 90 km/h mi připadají k neuvěření. na motorkách, od naháčů přes choppery, skůtry po endura jsem turbulence pod 110 nezažil, ve 130 začínaly být znatelné a dlouhodobě (třeba hodinu v kuse na dálnici) nepříjemné
1 reakcí na tento příspěvek turbulence ZA plexi
Ve větrným tunelu by to v Hondě vychytali - jenže pro konkrétního člověka s konkrétní přilbou. Prostě máš smůlu, že tvá výška a tvar přilby zrovna tohle dělá, někdo nižší, i vyšší nebo s jiným škopkem nemusí mít žádný problémy. Jedině zkusit zalaborovat s nějakým deflektorem na horní okraj pléga, někdy stačí na vyřešení problému fakt málo. I s nižším plégem by na tebe sice trochu víc foukalo, ale jiný problémy bys mít nemusel.
Buď ti to mlátí hlavou, protože ji máš ve větrným pytli za plexi, nebo ti to pere vzduch přímo na helmu - zkus za jízdy rukou za horní hranou plexi "nahmatat" tok vzduchu a kudy se dostává za tebe. Pak zjistíš jestli je třeba plexi zvýšit (deflektorem), nebo snížit.
1 reakcí na tento příspěvek turbulence ZA plexi
Jestli by to mohlo splnit účel se někdy dá zjistit tak, že se posuneš dopředu blíž pleštištítu...páč ten vzduchový pytel se tvoří dál za štítem.
Co způsobí změna sklonu vyzkoušíš vystrčením ruky z okna jedoucího auta, uvidíš, že krom odporu se mění i hluk. To je ta turbulence.
Spojlerem se obvykle léčí špatmé obtékání horní části štítu...
Jestli by pomohl spojler se dá též zjistit pokusem s tvrdým papírem a nebo plastem.
Není nic jednoduššího, než utratit spoustu peněz a až pak přijít na to, že tudy cesta nevede.
Naposledy editováno 25.03.2015 20:16:43
Takže po cca 10 dnech od objednávky, vybalil jsem deflektor z Polska (DARKOJAK) , sice trochu forově zabaleno, na to že to cestuje takovej kus, drobet potrhaný obal, zabaleno v jednovrstvé v bublince, ale nepoškozený. Namontoval, vyzkoušel. Na fotkách je vidět snad vše.
ZKUŠENOST: funguje to. Do 100km/h klid bez turbulencí. Na test do 130km nebyl zatím prostor.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Utahovací moment variátoru a spojky Honda Forza 300 | Koryč | 7 | 18.1.2024 v 22:02 Koryč |
Zvlněný přední kotouč Honda Forza 300 | Marty1077 | 15 | 25.10.2022 v 20:45 Slávek-TDM |
Original kufr Honda Forza bezklicovy Honda Forza 300 | StK323f | 0 | 8.8.2022 v 19:09 StK323f |
Honda Forza 300 - jízdní vlastnosti Honda Forza 300 | Marty1077 | 14 | 12.3.2022 v 10:23 JoskaH |
Držák na mobil Honda Forza 300 | standa13 | 1 | 14.12.2021 v 21:13 Jarda350 |