Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04
http://www.moto-svet...ms-1965-a-1969-videa
Naposledy editováno 18.02.2015 14:18:22
Jirka985 píše: Prusa-#94> Ahoj jmenovče,trochu upřesním co vím.Fanda Svatoš vlastnil poslední čistokrevnou 350 s tříventilem,velkým karterem a suchou spojkou.Já když jsem začal jezdit v roce 1974 tak na ní jezdil Petr Chábera.Po něm na ní jezdil Jirka Tryzna a potom skončila u Svatošů.To je co já pamatuji.Někdo starší možná zná i historii této zetky i před tím co jsem napsal.Na obrázku je určitě starší model 320 ccm.
Já pamatujina ČZ OHC-dva výfuky- Petra Hulína v Jevíčku 1978,Pileček z Kostelce u Jihlavy.1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Naposledy editováno 18.02.2015 22:13:04
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
4 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
imoladu píše: Též Hlaváč z Písku,měl ČZ 350 OHC,vyrobenou mimo fabriku.
To byl stroj jen s továrním motorem, nebo i motor byl vyroben mimo fabriku?
lehovec píše: Když se v roce 1974 jely první závody v Městci Králové, tak s ní byl Petr Chábera na stupních vítězů, porazil ho Bursa s Yamahou. František Svatoš s ní jel ještě po roce 2000 veterány, viděl jsem ho v Mostě na VFV a pak ji prodal do Německa, myslím, že ta cena byla okolo 900 000 Kč. Petr Chábera ji tenkrát prodal plus minus za 20 tisíc. Krásnou měl i Petr Hulín, ten ji vyměnil za Suzuki RGV v trubkovém rámu, tu má dodnes.
ČZ 350 ohc jezdil v závodech veteránů i pan Stránský z Vrchlabí. Měl snad i ČZ 125ohc jednoválec. Nevíš, kde skončil jeho stroj?
lehovec píše: CZ 350 s plným objemem typ 859 byla vyrobena v roce 1966 ve třech kusech na základě modelu 320. Už pro sezonu 1967 došlo k první modernizaci, kdy byla zhotovena nová motorová skříň. Další modernizace se udělala před sezonou 1968, protože se zdržel čtyřválec a na tom už se podílel i Oldřich Kreuz. To už je nová tříventilová hlava a suchá spojka. Ale pak se stejně vrátili k dvouventilu, protože rozdíl ve výkonu byl malý. Z náhradního motoru byl udělán upravou kliky a zvětšením zdvihu objem 372 pro závody pětistovek. Staša jezdil obě verze. Zajímavé je to, že na převrtané 350 zajel v pětistovkách Staša v Brně v roce 1969 největší uspěch tohoto modelu třetím místem. Kromě Bojera jel CZ i Jiří Hlaváč ve 350 ccm, před svou smrtí i Gusta Havel. Oficiálně byly ve fabrice vyrobeny tři kusy, ale byly i motory, které jezdci získali a dávali si je do svých rámů.
Takže jestli dobře chápu, tak oficiálně z fabriky vyjely pouze tři kusy ve všech úpravách? Prodávala továrna třeba soukromým jezdcům, nebo svazarmu motory či odlitky? A ještě dotaz Václave. Co ČZ 300 ohc? Byla asi jen jedna, ale dochovala se? Ve starých startovních listinách z 80tých let jsem našel, že ji jezdil v závodech veteránů pan Papežík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
lehovec píše: a taky je zajímavé to, že do jednoho přeborového závodu byli s ČZ OHC 350 přihlášeni zároveň Petr Hulín, Jindřich Jirsák, Eduard Tomíček, Soběslav Jakubička, Jiří Tryzna, Josef Rychtařík, ing Junek, Jiří Pfeifer. Kdyby si je nechali, tak dnes byli milionáři. Ale to tak je, já taky mohl koupit dohromady Kreidler a Tatran 50, jen oba dohromady za 8 tisíc a zdálo se mi to moc. Ale hlavně jsem ty peníze neměl... Hlavatý mi nabízel Ravo 125, na kterém vyhrál mistra republiky za 10 tisíc, nikdo to nechtěl...
Známý u Olomouce měl dvě ČZ ohc 125+250 (zajímalo by mě, kde jsou..), jak říkal, koupil je "za draho", když napoprvé nekoupil OHC v Opavě za 4000... Majitel nechtěl za žádnou cenu slevit, že to radši hodí do šrotu
V dnešních ČMN "píšou", že sice Matchless G80 byl v r.1964 za 12.500,- (tak jako
Norton ES2, doplňuju), ale že normální člověk tenkrát stejně neměl ani na dvěpade Jawu.
Bylo to ve výlohách Mototechny v Brně na Cejlu vystaveno všechno pěkně spolu . Já jsem
tenkrát zdaleka nevydělával přes 1.000,- Kčs, ale Panelku 250 jsem si za cca 13 mezd
(za 10.000,-)koupil a kdybych chtěl Nortona či Matchlessa, bylo by to cca za 15 platů .
Pan Hošťálek sice tvrdí, že ten Matchless "prostě nejel", ale s 25PS jel víc než Norton
se 22PS a Jawky se 14 a 18 ...
Nakonec s dnešním průměrným platem 25, by na novej dnešní nadprůměrnej motocykl bylo
taky po deseti / třinácti výplatách
Naposledy editováno 19.02.2015 16:57:18
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
knizepekel píše: To byl stroj jen s továrním motorem, nebo i motor byl vyroben mimo fabriku?
Nevím,ale já četl ve Světě Motoru v tom roce,kdy startoval z 1-nebo druhé řady na VC-ČSSR asi 1969 že motor vyrobil z odlitku.Ale z Písku je do Strakonic kousek.Byla to divná doba.Nic se nedalo koupit,ale všechno se dalo sehnat.Zaměstnanci továren měli doma větší sklad jak tovární závodní oddělení.To je jako kdyby HONDA HRC vyrobyla 4 motorky a nakonec by jich na GP vyjelo 10.Naposledy editováno 19.02.2015 20:50:45
lehovec píše: Petr Hulín má RGV, kde nejsou válce v rovině, ale má ještě trubkový rám, já už mám rám jeklový. Typ RG tady má pokud vím jen Petr Civín.
RG-válce v jedné rovině,RGB-válce přední níže.RGV je už něco jiného,to jezdil až Kevin S.Takže:
1966: motor 859 byl dán do rámu 320 ccm, ale nestačily brzdy, poprvé jel nový motocykl komplet v Karviné září 1966 s Bočkem
1967: Staša, Bojer, Havel 350
1968: Staša, Bojer, 350, Staša 372
1969: Staša. Bojer 350, Staša 372
1970: Staša - jen tři závody MR, ty první tři zkoušel neuspěšně čtyřválec, byl to první rok, kdy CZ nezískala ani jeden titul, dále Bojer 350, Staša 372
Co se stalo s motocykly pro sezonu 1971 už nevím
Naposledy editováno 19.02.2015 22:42:50
lehovec píše: a taky je zajímavé to, že do jednoho přeborového závodu byli s ČZ OHC 350 přihlášeni zároveň Petr Hulín, Jindřich Jirsák, Eduard Tomíček, Soběslav Jakubička, Jiří Tryzna, Josef Rychtařík, ing Junek, Jiří Pfeifer. Kdyby si je nechali, tak dnes byli milionáři. Ale to tak je, já taky mohl koupit dohromady Kreidler a Tatran 50, jen oba dohromady za 8 tisíc a zdálo se mi to moc. Ale hlavně jsem ty peníze neměl... Hlavatý mi nabízel Ravo 125, na kterém vyhrál mistra republiky za 10 tisíc, nikdo to nechtěl...
Těch ČZ 350 OHC je tu opravdu nějak moc-na krajský přebor.Mnohdy to v kraji byli motorky ČZ 350 WALTER-4 rychl.převodovka z 50 let.v letech 1986-89 pod označením RG500Gamma už měly válce stupňovitě uspořádané,
se dvěma samostatnými klikovkami a teprve tovární (ne produkční) motory RGV500
měly jednu klikovku a koncepci válců V4. Koncepce všech motorů RG byla nazvána
Square Four - čtyřválec do čtverce.