Asi to bude dost individuelní dle konkrétního stroje,u mne se jedná o Angličáka-Matchless G80 z roku 1964.
díky
Provoz toho veterána na 100 okt. benál by asi moc nevyřešilo a byla by to asi blbost, nebo?Tam jde asi spíš o to , že dnes jsou benzíny bezolovnatý, proto jsem se ptal na ty aditiva a taky by mě zajímalo, co by se případně mohlo podělat, kdyby s tim člověk jezdil na čistej benzín bez aditiva (poškodil sedla ventilů ap)?
A jinak ano, jde o to, že ventil potřebuje tzv. "mazání" (sám jsem nepátral po tom, co to přesně znamená, asi to nebude úplně jednoduché na pochopení) a to zajišťuje právě ta olovnatá přísada, nebo její náhrada. Bez ní by se ventil postupně "zaklepával" do sedla (ať už u litěné, nebo hliníkové hlavy, "zaklepávání" asi jako, když budeš tlouct kladivem do kusu železa a vytlučeš tak v něm důlek), až by se tím zničila hlava (materiál by byl tak zatlučen, že už by nebylo kam nafrézovat nová sedla, jedině navařit a to není nic lehkého). Moderní motory mají právě proto do hlavy vlisované "prstence" sedel z tvrdokovu, který tomuto "zaklepávání" odolá.
1 reakcí na tento příspěvek Používáte u veteránů přísady do benzínů?
Problém s úsadama apod. přes zimu neznám, asi ten Special nemá ty biosrágory. Nebo jich neobsahuje tolik. I u motorky, která přes rok stála s třetinou nádrže se mi nic podobnýho neprojevilo.
Co se týče předválečný škodovky, tak tam problém při natankování N95 problém byl, ani ne tak s přehříváním, ale auťák prostě nejel, netáhnul, nešel vytočit, hádalo se to, výkon asi tak třetinový. Jako nouzovka na dojetí se dá, ale co nejdřív natankovat Special.
Jinak samozřejmě na litinu aditiva, značku jsem nikdy moc neřešil, ale pro jistotu ho přidávám třeba i do scramblera (1971), neb tam leju N95.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?
sardel píše: Aditivum nepoužívám, neb u nás mají pořád k dostání Special. Dokonce celoročně. Takže, když někam jedu, narvu ho plnou nádrž a případně kanystry.
Problém s úsadama apod. přes zimu neznám, asi ten Special nemá ty biosrágory. Nebo jich neobsahuje tolik. I u motorky, která přes rok stála s třetinou nádrže se mi nic podobnýho neprojevilo.
Kde tankuješ ten Special?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?
sardel píše: splasenytrubky> Praha Radotín - ale to máš asi kousek z ruky.
to je fuk jak to mám daleko, já myslel u které přesně pumpy? Možná bych věděl co je to za Speciál.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?
Edit: jo, je to Růžička
Naposledy editováno 07.02.2015 20:34:29
1 reakcí na tento příspěvek Používáte u veteránů přísady do benzínů?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?
Na motorce je to něco jiného, já tedy měl vždy motorku buď s brašnama a válcem, nebo s kufrem (a když kufr nebyl, vozil jsem prostě bágl na zádech), chápu, jaká je to pakárna na motorce, kde se pod sedlo nevejde pomalu ani lékárna a jiné úložné prostory nejsou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?
1 reakcí na tento příspěvek Používáte u veteránů přísady do benzínů?
Jen to mělo v sobě ještě i červené barvivo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?
Ovšem, chceš říct, že Special 91 je ve skutečnosti 95? No nevím, do toho samozřejmě nevidím, ale mám několikrát odzkoušeno, že když do spodovýho Populara r. v. 1936 naleju N95, tak prostě nejede. Bez ohledu na aditiva. Patrně bych musel poladit nastavení motoru, minimálně předstih. Ale rozdíl v chování motoru je opravdu markantní, není to žádný "želví placebo efekt".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?
sardel píše: splasenytrubky> Benadit je klasika, ale málokde ho mají.
Ovšem, chceš říct, že Special 91 je ve skutečnosti 95? No nevím, do toho samozřejmě nevidím, ale mám několikrát odzkoušeno, že když do spodovýho Populara r. v. 1936 naleju N95, tak prostě nejede. Bez ohledu na aditiva. Patrně bych musel poladit nastavení motoru, minimálně předstih. Ale rozdíl v chování motoru je opravdu markantní, není to žádný "želví placebo efekt".
Tak tohle vím na 100% hned, že 91 oktanový benzín se u nás už vůbec nevyrábí, a nevěřím, že by to někdo sem při těch minimálních prodejích dovážel, a takhle to je myslím už víc než 5 let. 91 Speciál, co se prodával a jak vidím, ještě někdo to někde má, se vyráběl jen aditivací běžného naturalu BA95 draslíkovým aditivem od VIF. Pokud je ta doba, co se to tak dělalo pro tebe důležitá, tak ti to někde dohledám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?
splasenytrubky> hmmm, doba důležitá není, spíš mě zajímá, jak se bude jezdit v nové sezoně. Schválně tedy zkusím rozdíl mezi Speciálem z Radotína a N95 z OMV, kterou mám hned za rohem.
Odkud pumpa v Radotíně dováží Speciál se sice příležitostně zeptat můžu, ale pochybuju, že mi to tam řeknou.
Že by ten Benadit oktany nějak "srážel", nebo jinak ovlivňoval chod motoru, je asi blbost, co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?
sardel píše: Redguy>
Odkud pumpa v Radotíně dováží Speciál se sice příležitostně zeptat můžu, ale pochybuju, že mi to tam řeknou.
Že by ten Benadit oktany nějak "srážel", nebo jinak ovlivňoval chod motoru, je asi blbost, co?
Benadit samozřejmě oktany nijak nesráží. Pokud potřebuješ srazit oktany, nechá se toho dosáhnout třeba technickým benzínem, ale to se už dostáváš na hranu zákona o spotřební dani. Ale ten techničák samozřejmě ovlivní i další parametry, takže tam bys musel přesně vědět, co s tím chceš udělat, jakou koncentraci a s jakými riziky. Když tak více do pošty.
Jinak na té pumpě jsou povinni ti ukázat atest k tomu, co prodávají jako speciál, takže nemusíš pochybovat, a nech si ho prostě ukázat. Podívej se na něj, a na 100% tam asi nebude, že se jedná o BA91S. Pro laika je to trochu nepřehledné, ale oktanové číslo a obsah ethanolu tam k dohledání zcela zřetelně být musí.
2 reakcí na tento příspěvek Používáte u veteránů přísady do benzínů?
Ten special skoro stopro bude N95 s benaditem, ale radsi si to smicham sam nez abych veril benzince, viz vcera voda v nafte apod.
Jinak ja trpel predstavou, ze Special je benzin s olejem pro dvoutakty a Super byl pro 4T, jak to teda bylo?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Matchless G80-motor Matchless G 80 | mari | 9 | 8.1.2017 v 20:58 lewisss |
Matchless G80 - dotaz Matchless G 80 | mari | 20 | 30.12.2014 v 23:34 mari |
Matchless G80 Matchless G 80 | Desmik | 27 | 5.12.2014 v 22:48 mari |
AJS Matchless G 80 | Desmik | 7 | 24.6.2009 v 23:58 zemic |
Matchless G80S Matchless G 80 | Desmik | 5 | 18.6.2009 v 21:16 Desmik |