globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Používáte u veteránů přísady do benzínů?
7.2.2015 v 13:33
Zajímalo by mě, zda je nutnost používat u dnešních bezolovnatých benzínů při použití do starších strojů, které byly ještě konstruovány na olovnatý benzín, nějaké přísady/aditiva, něco jako toto VSPe Power Plus Multishot ?

Asi to bude dost individuelní dle konkrétního stroje,u mne se jedná o Angličáka-Matchless G80 z roku 1964.

díky
Předchozí
1 2
Následující

Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 14:10 | Nahoru | #1
Pokud máš motor s ventilama a vačkama je přísada nutná. Jinak potřeba není.

Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 14:22 | Nahoru | #2
Já tam přidávám olovo - CINOL, ale přísad je spousta. Nic se tím nepokazí.

Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 14:38 | Nahoru | #3
vif aditiv

Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 14:39 | Nahoru | #4
Nemá-li motor tvrdokovová ventilová sedla, tak je třeba použít Pb-aditiv. A u veterána používám ještě VIF, je to opravdu znát na projevu motoru, startování a hlavně startování po zimě. Jde ale jen o stabilizaci paliva při dlouhém skladování a hlavně eliminaci negativních vlivů těch biosraček v benzinu. Klidně se ještě zeptej uživatele "milan1963", někde před časem psal, že má problém s předválečnou škodovkou, kde motor je stavěn na benzin s OČ76 a moderní N95 mu neštymuje a přehřívá se. Tak třeba by ohledně Tvé motorky mohl mít nějaký poznatek, jak upravit dnešní paliva (a samozřejmě myslet na to, že benzin prodávaný v ČR je bohužel pěkná srágora oproti tomu, co natankuješ v zahraničí.

Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 15:29 | Nahoru | #5
tak do Busy taky na zimu preventivně leju fuellstabilizer od Motorexu, aby se ty bio sračky eliminovaly, ale teď už nějakou dobu na zimu naleju vždy do plna 100 okt. benzín, kterej by snad bio sračky obsahovat neměl...

Provoz toho veterána na 100 okt. benál by asi moc nevyřešilo a byla by to asi blbost, nebo?Tam jde asi spíš o to , že dnes jsou benzíny bezolovnatý, proto jsem se ptal na ty aditiva a taky by mě zajímalo, co by se případně mohlo podělat, kdyby s tim člověk jezdil na čistej benzín bez aditiva (poškodil sedla ventilů ap)?

Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 16:08 | Nahoru | #6
On ten 100okt. benzin také žádný zázrak nebude, je každopdádně už porfláknuto, že ty "V-Power" od shellu je podvod, že je to úplně obyčejný benzin, jen předražený. A hlavně více oktanů u motoru, který pro ně není dodatčně uzpůsoben, žádný kladný vliv mít nebude.

A jinak ano, jde o to, že ventil potřebuje tzv. "mazání" (sám jsem nepátral po tom, co to přesně znamená, asi to nebude úplně jednoduché na pochopení) a to zajišťuje právě ta olovnatá přísada, nebo její náhrada. Bez ní by se ventil postupně "zaklepával" do sedla (ať už u litěné, nebo hliníkové hlavy, "zaklepávání" asi jako, když budeš tlouct kladivem do kusu železa a vytlučeš tak v něm důlek), až by se tím zničila hlava (materiál by byl tak zatlučen, že už by nebylo kam nafrézovat nová sedla, jedině navařit a to není nic lehkého). Moderní motory mají právě proto do hlavy vlisované "prstence" sedel z tvrdokovu, který tomuto "zaklepávání" odolá.

1 reakcí na tento příspěvek Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 17:48 | Nahoru | #7
Aditivum nepoužívám, neb u nás mají pořád k dostání Special. Dokonce celoročně. Takže, když někam jedu, narvu ho plnou nádrž a případně kanystry.

Problém s úsadama apod. přes zimu neznám, asi ten Special nemá ty biosrágory. Nebo jich neobsahuje tolik. I u motorky, která přes rok stála s třetinou nádrže se mi nic podobnýho neprojevilo.

Co se týče předválečný škodovky, tak tam problém při natankování N95 problém byl, ani ne tak s přehříváním, ale auťák prostě nejel, netáhnul, nešel vytočit, hádalo se to, výkon asi tak třetinový. Jako nouzovka na dojetí se dá, ale co nejdřív natankovat Special.

Jinak samozřejmě na litinu aditiva, značku jsem nikdy moc neřešil, ale pro jistotu ho přidávám třeba i do scramblera (1971), neb tam leju N95.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 18:04 | Nahoru | #8

sardel píše: Aditivum nepoužívám, neb u nás mají pořád k dostání Special. Dokonce celoročně. Takže, když někam jedu, narvu ho plnou nádrž a případně kanystry.

Problém s úsadama apod. přes zimu neznám, asi ten Special nemá ty biosrágory. Nebo jich neobsahuje tolik. I u motorky, která přes rok stála s třetinou nádrže se mi nic podobnýho neprojevilo.


Kde tankuješ ten Special?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 18:29 | Nahoru | #9
splasenytrubky> Praha Radotín - ale to máš asi kousek z ruky.

(reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 19:26 | Nahoru | #10

sardel píše: splasenytrubky> Praha Radotín - ale to máš asi kousek z ruky.



jj, tam jsme jezdili celá banda s Jawama i pro Special-Mix, byla to snad poslední pumpa v Praze kde se dal natankovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 19:50 | Nahoru | #11

sardel píše: splasenytrubky> Praha Radotín - ale to máš asi kousek z ruky.


to je fuk jak to mám daleko, já myslel u které přesně pumpy? Možná bych věděl co je to za Speciál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 20:33 | Nahoru | #12
splasenytrubky> šmarjá, to chceš po mně moc... je to soukromník, žádnej koncern. tuším, že se jmenuje Růžička.

Edit: jo, je to Růžička

Naposledy editováno 07.02.2015 20:34:29

1 reakcí na tento příspěvek Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 20:49 | Nahoru | #13
Do litinovy V8cky nahrazku olova leju, ale u Guzziny predpokladam, ze kdyz ma hlinikovy hlavy, tak musi mit ventilovy sedla z nejaky tvrdy vlozky, takze tam na to prdim. Jestli delam hovadinu, tak se rad necham poucit.

(reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 21:01 | Nahoru | #14
sardel> tak to trochu zapátrám, ozvu se.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 21:21 | Nahoru | #15
Redguy> Mám 43let starého itala, hlavu už má hliníkovou a přitom olovo se přidávat musí. Takže u Guzziny ze 70. let bych to bez olova neriskoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 21:41 | Nahoru | #16
J.M.K.> OK, ja jednak cetl, ze u vsech hlinikovejch hlav se to pridavat nemusi, protoze to ma sedla z tvrdy oceli a taky ze u veteranu je ten material za ty roky tak ztvrzelej nebo jak to rict tema rokama behu, ze uz se to nehne. Ale budu to teda davat i tam no. Nejde o cenu, ta sragora stoji par korun, ale nechce se mi to vozit u sebe, prece jenom v aute to v kufru neva, ale na masine jsem rad, ze mam kam schovat srajtofli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 21:50 | Nahoru | #17
Redguy> Těžko říct, tu informaci o "ztvrdnutí" materiálu hlavy čtu poprvé, tak bych to bral vcelku s rezervou a já osobně pochopitelně nechci experimentovat a riskovat u motoru, který je dnes, kor v ČR, dosti vzácný (těch aut se sem moc nedovezlo, jelikož jednak na českých silnicích dost trpělo přední zavěšení a jednak se tu pro něj dost těžko shánělo vhodné palivo (min. BA96) a i když po ubrání předstihu dokázal schroustat Special, stejně se rychle zničil a kupa motorů byla zničena už jen tím, že sódruzi zvyklí na škodovky, jej silně podtáčeli). Krom toho na těch pár tisíc km, co za rok najedu, PbAditiv i VIF na prkenici vůbec nepocítím.
Na motorce je to něco jiného, já tedy měl vždy motorku buď s brašnama a válcem, nebo s kufrem (a když kufr nebyl, vozil jsem prostě bágl na zádech), chápu, jaká je to pakárna na motorce, kde se pod sedlo nevejde pomalu ani lékárna a jiné úložné prostory nejsou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

7.2.2015 v 22:38 | Nahoru | #18
J.M.K.> Tak to tam asi teda pro jistotu budu davat, v aute vozim ctvrtlitrovku (asi Sheron nebo co to na Benzine maj), ale videl jsem nekde i klasickej Benadit v 100ml baleni a to by se tam vejit mohlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

8.2.2015 v 00:10 | Nahoru | #19
Redguy> Já používám tento aditiv, ta flaštička je celkem šikovně tvarovaná, do báglu by se v pohodě vešla. Ale radši bych ji dával ještě do pytlíku, víčko mně připadá, že někdy nějak extra netěsní a nepatrně prolíná. Tento jsem sice nezkoušel, ale malá deckovka se musí vejít i do kapsy bundy.

Používáte u veteránů přísady do benzínů?

8.2.2015 v 00:28 | Nahoru | #20
na caferacer fóru jsem dostal tip na toto, dá se to koupit normálně na benzíně http://pneushop.makar.cz/cz-detail-292877-wynns-bleiersatz-nahrada-olova-do-benzinu-250ml.html

Používáte u veteránů přísady do benzínů?

8.2.2015 v 00:44 | Nahoru | #21
Pokud se nepletu tak žádné okřídlené MKO nemá tvrzená sedla ventilů proto je aditivum nutností.Předpokládám že moto nepoužíváš na každodenní dojíždění do práce,tak si myslím že tě pár korun za přísadu nezabije.Pokud chceš tvrzená sedla jsou firmy které se tím zabývají a dokáží sedla vyrobit a zapustit ale bude to něco stát.

(reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

8.2.2015 v 09:33 | Nahoru | #22
J.M.K.> No presne tenhle vozim v aute, protoze ho maji skoro vsude. A vozim ho nastojato, protoze vicko s detskou pojistkou netesni a uz se mi to jednou do kufru vylilo a je to hrozna sragora lepiva

Používáte u veteránů přísady do benzínů?

8.2.2015 v 10:16 | Nahoru | #24
ted jste me nahlodli sakra,obcas projedu veterenka z 43 a bez aditiva

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

8.2.2015 v 10:59 | Nahoru | #25
splasenytrubky> Benadit je klasika, ale málokde ho mají.

Ovšem, chceš říct, že Special 91 je ve skutečnosti 95? No nevím, do toho samozřejmě nevidím, ale mám několikrát odzkoušeno, že když do spodovýho Populara r. v. 1936 naleju N95, tak prostě nejede. Bez ohledu na aditiva. Patrně bych musel poladit nastavení motoru, minimálně předstih. Ale rozdíl v chování motoru je opravdu markantní, není to žádný "želví placebo efekt".

(reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

8.2.2015 v 11:11 | Nahoru | #26
sardel> Na vsech pumpach, kde Special jeste meli, tak ho meli za stejnou cenu jako N95, max o desetnik levnejsi, a tvrdili mi, ze se uz nedela a je to proste 95ka. Koukal bych prave na tu cenu, jestli je stejna jako ma ta benzinka Natural, tak si muzes bejt jistej, ze je to to samy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

8.2.2015 v 11:13 | Nahoru | #27

sardel píše: splasenytrubky> Benadit je klasika, ale málokde ho mají.

Ovšem, chceš říct, že Special 91 je ve skutečnosti 95? No nevím, do toho samozřejmě nevidím, ale mám několikrát odzkoušeno, že když do spodovýho Populara r. v. 1936 naleju N95, tak prostě nejede. Bez ohledu na aditiva. Patrně bych musel poladit nastavení motoru, minimálně předstih. Ale rozdíl v chování motoru je opravdu markantní, není to žádný "želví placebo efekt".


Tak tohle vím na 100% hned, že 91 oktanový benzín se u nás už vůbec nevyrábí, a nevěřím, že by to někdo sem při těch minimálních prodejích dovážel, a takhle to je myslím už víc než 5 let. 91 Speciál, co se prodával a jak vidím, ještě někdo to někde má, se vyráběl jen aditivací běžného naturalu BA95 draslíkovým aditivem od VIF. Pokud je ta doba, co se to tak dělalo pro tebe důležitá, tak ti to někde dohledám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

8.2.2015 v 11:27 | Nahoru | #28
Redguy> na cenu benzínu jsem nikdy nekoukal, tak nějak tankuju kdy je třeba a kde je třeba. Nějakých desetníků jsem si nikdy nevšímal. Takže nevím...

splasenytrubky> hmmm, doba důležitá není, spíš mě zajímá, jak se bude jezdit v nové sezoně. Schválně tedy zkusím rozdíl mezi Speciálem z Radotína a N95 z OMV, kterou mám hned za rohem.

Odkud pumpa v Radotíně dováží Speciál se sice příležitostně zeptat můžu, ale pochybuju, že mi to tam řeknou.

Že by ten Benadit oktany nějak "srážel", nebo jinak ovlivňoval chod motoru, je asi blbost, co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte u veteránů přísady do benzínů?

8.2.2015 v 12:09 | Nahoru | #29

sardel píše: Redguy>
Odkud pumpa v Radotíně dováží Speciál se sice příležitostně zeptat můžu, ale pochybuju, že mi to tam řeknou.

Že by ten Benadit oktany nějak "srážel", nebo jinak ovlivňoval chod motoru, je asi blbost, co?



Benadit samozřejmě oktany nijak nesráží. Pokud potřebuješ srazit oktany, nechá se toho dosáhnout třeba technickým benzínem, ale to se už dostáváš na hranu zákona o spotřební dani. Ale ten techničák samozřejmě ovlivní i další parametry, takže tam bys musel přesně vědět, co s tím chceš udělat, jakou koncentraci a s jakými riziky. Když tak více do pošty.
Jinak na té pumpě jsou povinni ti ukázat atest k tomu, co prodávají jako speciál, takže nemusíš pochybovat, a nech si ho prostě ukázat. Podívej se na něj, a na 100% tam asi nebude, že se jedná o BA91S. Pro laika je to trochu nepřehledné, ale oktanové číslo a obsah ethanolu tam k dohledání zcela zřetelně být musí.

2 reakcí na tento příspěvek Používáte u veteránů přísady do benzínů?

8.2.2015 v 13:51 | Nahoru | #30
Olovo oktany zvysovalo, ale jestli je tomu i u tech nahrad z drasliku nebo z ceho, tak to netusim.
Ten special skoro stopro bude N95 s benaditem, ale radsi si to smicham sam nez abych veril benzince, viz vcera voda v nafte apod.

Jinak ja trpel predstavou, ze Special je benzin s olejem pro dvoutakty a Super byl pro 4T, jak to teda bylo?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Matchless G80-motor Matchless G 80 mari 9 8.1.2017 v 20:58 lewisss
Matchless G80 - dotaz Matchless G 80 mari 20 30.12.2014 v 23:34 mari
Matchless G80 Matchless G 80 Desmik 27 5.12.2014 v 22:48 mari
AJS Matchless G 80 Desmik 7 24.6.2009 v 23:58 zemic
Matchless G80S Matchless G 80 Desmik 5 18.6.2009 v 21:16 Desmik


TOPlist