1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
PetrL3 píše: Jasný, je to tak. Ale představ si, že jedeš po dálnici a na ní zastavíš u pumpy. Nebudeš stát u stojanu 2 minuty s běžícím motorem, hned to chcípneš, abys natankoval a jel dál. A to právě turbu škodí.
Tak to staci na minutu zvolnit na stovku pred tim, nez zajedu k pumpe. Ale i tak, zlata benzinova atmosfera
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
Redguy píše: Tak to staci na minutu zvolnit na stovku pred tim, nez zajedu k pumpe. Ale i tak, zlata benzinova atmosfera
Nevím. já jezdím hlavně po městě a ten TDI motor je hrozně pohodlnej jedno jakej kopec vyjíždíš, sešlápneš, hvízdne a táhne. Předtím sem měl benzín se stejným výkonem a na ten spodek to ten komfort nemá, navíc spotřeba o 3 litry větší. Ale má to samozřejmě i zápory (hmotnost, kouřivost, složitost)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
PetrL3 píše: Nevím. já jezdím hlavně po městě a ten TDI motor je hrozně pohodlnej jedno jakej kopec vyjíždíš, sešlápneš, hvízdne a táhne. Předtím sem měl benzín se stejným výkonem a na ten spodek to ten komfort nemá, navíc spotřeba o 3 litry větší. Ale má to samozřejmě i zápory (hmotnost, kouřivost, složitost)
Me naftaky odporne smrdi, proste to nesnesu.
Zvysenou spotrebu resim plynem a jine nevyhody benzin proti dieselu nema. Pokud ti chybi kroutak dole, tak staci vetsi objem nebo turbobenzin.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
Naposledy editováno 11.05.2015 13:06:52
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
Redguy píše: Me naftaky odporne smrdi, proste to nesnesu.
Zvysenou spotrebu resim plynem a jine nevyhody benzin proti dieselu nema. Pokud ti chybi kroutak dole, tak staci vetsi objem nebo turbobenzin.
Jenže o kolik větší objem by to musel bejt? to už se dostáváme do jiný kategorie aut a provozní náklady jsou jinde.
PetrL3 píše: Jenže o kolik větší objem by to musel bejt? to už se dostáváme do jiný kategorie aut a provozní náklady jsou jinde.
Pokud do provoznich nakladu zapocitas u naftaku vstriky, cerpadlo, dvouhmotu a podobny vychytavky astronomickejch cen, tak si klidne muzes jezdit sestivalcem a mozna jeste usetris
Ale jinak jak jsem psal, resenim je turbobenzin. Ono totiz cela ta "magie" u dieslu neni ta nafta, ale turbo. Naftak bez turba je nepouzitelnej, zato benzin s turbem trumfne turbodiesela ve vsem a i spotrebou se mu dnes dost blizi.
1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat
nafta ma jedinou vyhodu ten kroutak a o neco mensi spotreba (asi o litr az 1.5, a ze zere TDI jeste min neni argument kdyz je TDI o 30% drazsi pri nakupu), ale je to bohate vykoupeno nevyhodami v podobe drazsi udrzby (uz tu jmenovano - vstriky/turbo/dvouhmota), pozdejsim topenim, nevhodnosti na kratsi pojizdky, mnohem mensi vyuzitelne pasmo otacek - radim mnohem casteji nez u benzinu = mensi pohodli, hlucnejsi, smradlavejsi, mastny smradlavy ruce na pumpe, a urcite sem na neco ted v zapalu zapomnel
to TDCI mam jen proto ze vim komplet historii toho auta, coz beru jako vyznamne plus a cena byla taky vyhodna
1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat
To já zas můžu říct, že 1.8 škidivka tsi je průserovej motor, ale uznávam, že to letí pěkne. Ale jdyž to sešlápnu na dálnici, tak vidím jak se ručička palivoměru ponalu hýbe (11 l/100km) a po jedný služebce dolívám litr oleje. Děkuju, to od auta co má najeto 40.000km fakt nechci. Moje octa tdi má má hajeto 280tisíc, jezdí za 5 litrů/sto a vyjma rozvodů platím okolo 4000 ročně za servis, jezdím denně. Brácha má vw 2.0 tdi a nechalo ho to na dálnici kvůli vstřikům.
Dokud nebudeme porovnávat 2 konkrétní motory, nemá cenu řešit co je lepší. Ale uznávám, že spousta dehťáků je problémovejch. Já jezdil vždy benziňákama a posledních 5 let mám svoje první tdi a je to pro mě příjemný překvapení (jak to jede a jak je levný a spolehlivý). Ale je mi jasný, až si koupím novější, třeba narazím na něco, co se může srát.
1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat
Edit:Srovnání Bubraka Mondeo v naftě a v benzínu je nejpřesnější.
Naposledy editováno 05.02.2015 19:32:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
Jirka.46 píše: Tak to je opravdu řeč o něčem jiném,né o rozdílné jízdě s benzínem,nebo naftou.Jasně,že nafťák najede víc km než benzín a Mercedes je pohodlnější
Edit:Srovnání Bubraka Mondeo v naftě a v benzínu je nejpřesnější.
Nesouhlasím. Já mám zas srovnání pasatů a 2,8 venzin, co má skoro 200 koní nerval do sedačky tak jako 1,9 TDI ve stejným autě.
Zase to není obecnej problém TDI vs benzin.
E: tím netvrdím, že ten benzín nebyl super, ale žralo to přes 10. Jinak to byla ta nejvyšší výbyva, co se dala z německa koupit, takže vše dobrý. Na dálnici fajn.
Naposledy editováno 05.02.2015 20:14:22
Jde o to ze az to jednou odejde, tak za vstriky na naftak das skoro 10x tolik, o cerpadle, setrvacniku atd nemluve.
Zkus turbobenzin a turbodiesel o stejnym objemu a uvidis, ktery vic leti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
A kdyby nafta byla stejne zdanena jako benzin, to by naftaci kviceli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
ppll píše: assassin> Ahoj, máš pravdu že se ptal asi na běžné auto,tam je to jak píšeš, u start-stop je to ale skoro stejná konstrukce jen ,,nad dimenzovaná,, (používáním se to ničí ale vydrží to v rámci validace).Ono to není špatný pokud - např. vezmu půl mega koupím nový auto pojezdím 5 let najedu 200 000 km a jdu odevzdat na vrakoviště kde dostanu 1500- +papír o eko-likvidaci a odcházím navštívit další autosalon. Bohužel to má jednu chybičku kterou pokud neřešíš tak ti tiše závidím. Btw -pokud trváš na stejném motoru, tak asi jedině snížením jízdních odporů+nějaký ten rekuperační zdroj nebo máš pocit že píšu nesmysly?
Chapu, myslim ze na vec mame stejnej nazor. Bohuzel pri dnesnim poctu aut je potreba snizovat emise i za cenu toho ze auta vydrzi mene - to je stejne s katalyzatory, DPF apod - kdyby se to vse z aut vyndalo tak se usetri na palivu a auta vydrzi vic, ale ve mestech a dnes uz vlastne vsude by se nedalo dychat.
Krom toho neni asi mozne udelat auta co vydrzi lidem naveky kdyz automobilovej prumysl drzi hospodarstvi nad vodou... Coz teda se urcite cloveku se zdravym rozumem necte dobre, ale co s tim...
Jo a tu malou chybicku neresim/resim - auto me zcasti zivi, tzn si za tu dobu musi na sebe vydelat
Naposledy editováno 05.02.2015 20:36:28
PetrL3 píše: Jenže o kolik větší objem by to musel bejt? to už se dostáváme do jiný kategorie aut a provozní náklady jsou jinde.
2.5cca ..... Mam starej 2.8benzin a pomerne novej 2.4diesel - z meho pohledu uspora paliva nestoji za to...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
Redguy píše: PetrL3> S tou spotrebou - tech 5 ti zere jeste starej PD, ne? Zkus novodoby common raily a zjistis, ze jezdej za 7
A kdyby nafta byla stejne zdanena jako benzin, to by naftaci kviceli
PD taky ne, tipuju jeste rotacku...
Nasi maji oktu s rotackou a g5 s PD a ten golf ma o cca 1-1,5l vyssi spotrebu....
Naposledy editováno 05.02.2015 20:42:59
assassin píše: PD taky ne, tipuju jeste rotacku...
Nasi maji oktu s rotackou a g5 s PD a ten golf ma o cca 1-1,5l vyssi spotrebu....
Tak. Načipovanou. Při 130 žere 4,5 a při 150 jen cca o půl litru víc. Sem tam koukám po autech, ale vždy zvítězí zkušenost s tou spolehlivostí. "Lepší auto" by byl paradoxně krok zpět. Všichni co mají lepší auta už platili desetitisíce. Já platím dvacku, když s rozvodama a brzdana nechám vyměnit rovnou i čelní sklo s pavoučkem. A zase na 80.000 km jen olej, filtr, klima a sem tam čep, doraz tlumiče... nikdy mě nikde nenechalo.
Což nemůže říct nikdo ze známejch, co měli mondeo, passata nebo octu s dvouhmotou. Takže příští auto by mohlo bejt klidně benzín. Záleží ba konkrétním motoru a nabídce.
Ale nikdy nebudu tvrdit, že je lepší benál nebo nafta. Vždy záleží na konkrétním případu.
Naposledy editováno 05.02.2015 21:05:14
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
PetrL3> Mam ze sluzebaku zkusenost, ze cim novejsi diesel, tim vetsi spotreba. Prvni Fabie 1.9TDi jezdila opravdu za tech 4.5, pak dvojkova Oktavka 2.0 TDi 6.5-7 a ted Astra zere 7-8. Pak nevidim absolutne zadny duvod to kupovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
Redguy píše: assassin> Ve mestech mi prave diesely prijdou to nejvetsi zlo, asi to vsichni zname hlavne na masine, stat za nejakym chrochtakem na krizovatce je peklo (i kdyz jak rikam, me ta rakovina extremne smrdi, takze to muze byt subjektivni pocit).
PetrL3> Mam ze sluzebaku zkusenost, ze cim novejsi diesel, tim vetsi spotreba. Prvni Fabie 1.9TDi jezdila opravdu za tech 4.5, pak dvojkova Oktavka 2.0 TDi 6.5-7 a ted Astra zere 7-8. Pak nevidim absolutne zadny duvod to kupovat.
ta rakovina je blbá, to je globální průser nafty.
Pakliže je to s tím vývojem spotřeby jak píšeš, tak máš samozřejmě pravdu. A ještě mám jednu zkušenost. Čím výkonější motor při stejném objemu v TDI, tím do vyšších otáček je položen ten zajímavej krouťák. Což degraduje smysl toho naftovýho pohodlí. Moje by měla mít cca 115 koní, tahá od 1200 ot. Tátova 140 koní, tahá od 1500ot. Bráchův pasat 170 koní, tahá od 2000ot. Jinak spodek nezajímavej. Ty další dva koncernový motory jsou teda 2 litry samozřejmě.
Naposledy editováno 05.02.2015 21:24:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
Redguy píše: assassin> Ve mestech mi prave diesely prijdou to nejvetsi zlo, asi to vsichni zname hlavne na masine, stat za nejakym chrochtakem na krizovatce je peklo (i kdyz jak rikam, me ta rakovina extremne smrdi, takze to muze byt subjektivni pocit).
PetrL3> Mam ze sluzebaku zkusenost, ze cim novejsi diesel, tim vetsi spotreba. Prvni Fabie 1.9TDi jezdila opravdu za tech 4.5, pak dvojkova Oktavka 2.0 TDi 6.5-7 a ted Astra zere 7-8. Pak nevidim absolutne zadny duvod to kupovat.
Jo jenze tu spotrebu tam delaj prave ty "ekoudelatka" - ano co2 jde se spotrebou nahoru, ale u dieselu jde o ty saze ....
Souhlasim s tim ze ve mestech je to problem - jenze kdybys ve mestech vymenil moderni diesely za ty tdi s rotackou co zere 4litry nafty s cipem - tak v tom meste neni videt na krok...
Naposledy editováno 05.02.2015 21:40:56
assassin píše: Souhlasim s tim ze ve mestech je to problem - jenze kdybys ve mestech vymenil moderni diesely za ty tdi s rotackou co zere 4litry nafty s cipem - tak v tom meste neni videt na krok...
To jsme si nerozumeli, ja bych diesely do mesta nepoustel vubec
2 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
PetrL3 píše: Když vezmete normální auta (střední třída), tak asi těch nafťáku je víc než benzíňáků, ne? Proto není jednoduchý se toho zbavit. Ale zase známej si vybral jako složebák teď nedavno octu RS a je na naftu. A on mi řekl, že chtěl benzín, ale že mu to v práci nedovolili, že musej plnit ekologický kvoty. Aže prej to naftový má nižší emise, než to bdnzínivý. Tak čuměl jak puk, že nejnivější nafta je dke jeho tvrzení a ověřování toho dle doklaů ekoligičtější než benzin.je to tak?
Jo u nafty jsou pruserovy ty saze - a ty se zas tolik "neresi" , ono teda resi - s filtrama jich je na gramy podstatne min nez driv - blby je ze stale filtrem projdou ty uplne nejmensi a to jsou prave ty "nejrakovinotvornejsi"