Díky
mě se líbí jak tady v Evropě už sou všichni tak zmasírovaní tema plnotučnýma 2T a pak odevřeš nějaký ty Amer videa a tam celá špica jede endura na japonských motokrosech
Použitím to je ale jinak,jestli jezdím hard endura typu Romaniac atd.Tak tam dojetí 4-T je na velmi rozvážném volení stop jezdcem.Stačí hlubší voda a 4-T končí po namočení a většinou destruktivně v motoru.2-T utopíš a po vyšplouchání je možné dojet závod(servis pak samozřejmě nutný) a důležitá je taky hmotnost motorky,protože se tam 1/3 tahá pomalu rukama přez překážky.
Endurokros je o štěstí,ale navrch tu bude mít z vinklů do skoku přez překážku spíš 4-T s rychlejším náběhem a silou.
V klasickém enduru a CC je to jedno na čem jedeš ,je to jen o jezdci a je tam vždy dost místa na všechny motory a jejich průběhy.
Servisně je to těžko definovat.Malý 2-T potřebuje častěji píst,ojnici,ložiska kliky.Větší zase dřív udělá výtluky v nikasilu a zbytek motorky je nastejno.U 4-t píst vydrží s nikasilem a ložiskama kliky mnohem déle,protože jsou neustále mazány olejem a zbytek motorky je zase stejný s 2-T,ale když ten servis příjde tak je tam navíc rozvoďák,vodítka,ventily,vačky a ceny pístu jsou třeba 3x vyšší než u 2-T.Všeobecně když servisujeme pravidelně a motorka dostává co má tak je malinko méně nákladný 2-T ,ale s častějšíma výměnama větších celků.
Jiná věc ,ale bude prase co jen jezdí a pak příjde destrukce.Na 2-T to bude rozhodně méně nákladné.
Jedna věc ale 2-T opravdu sluší a to vytáčení do maxima,kterým rozhodně netrpí,u 4-T jsou to nežádoucí stavy s omezovačem.