mám představu o velkém cestovním enduru se kterým bych rád brázdil naši vlast a přilehlé okolí v poměru 80% silnice převážně okresní a 20% polňačky a spojovačky. Jízdy převážně jednodenní a solo. Časem snad přesvědčím manželku na delší cestu, ale chvíli to potrvá .
Rozhoduji se mezi Afrikou a 1100 GSem, cenu bych rád udržel do 80 tis.
Můžete mi někdo poradit, čeho se držet (kromě řidítek), čeho se vyvarovat a které mašině dát přednost ???
Díky všem za rozumné odpovědi
Naposledy editováno 23.01.2015 10:37:01
zakladateli vlákna...info o obou motorkách tady je dost ale stejně to bude na tobě co si koupíš, třeba ti nesedne ani jedna a koupíš něco uplně jibého. těch 20% mimo asfalt přejedeš na čemkoli jak tu už někdo psal
1 reakcí na tento příspěvek rozhodování mezi Africa Twin 750 x BMW 1100 GS ???
Ale chápu,že velké procento budoucích majitelů vybírá podle pověsti a chce premianta třídy.Pak ale hold musí počítat s tím,že vydá obnos rovnající s třeba dvojnásobku než co by dal za jiný model.
Navíc je to tak jak psal Tech a jiní.Taky ke každému takovému dotazu píšu,že osobní zkušenost je nepřenositelná.Pokud budu vycházet z toho,že autor vlákna prodává XL500 a budu si domýšlet že je to jeho předchozí mašina,tak bude pro něj i ta Afrika raketa.
shene:Pokud myslíš terénem opravdu jen polňačky a spojovačky,můžeš se klidně podívat po nečem více cestovnějším a tím pádem pohodlnějším a výkonějším.Na druhou stranu pokud jsi před tím opravdu jezdil jen tu XL500,bude pro tebe každý dvouvál v terénu nepoužitelná těžká mrdka
Tech píše: Ano, endura typu Afrika, Transalp, můžou být pro někoho nudná. I mě TA někdy nudí, ale tyhle stroje mají obrovskou výhodu, odbočíte do lesů a polí(samozřejmě ve vší slušnosti) a hned mám úsměv na rtech. Kdo tyto ambice nemá, neměl by si tyto stroje pořizovat. Pak vznikají příspěvky, že ta "legenda" mě zklamala atd...
Ale ale ale .... víš úplný kulový co a jak jsem jezdil takže si tyhle rádoby rady nech. Tahle slepá domýšlivost se tady na tom portálu stává vysoce módní. Premiant je v tom Seikos ....
Naposledy editováno 24.01.2015 11:08:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhodování mezi Africa Twin 750 x BMW 1100 GS ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhodování mezi Africa Twin 750 x BMW 1100 GS ???
Ďuričko:Každý,kdo zkusil byť jen klasický "dualsport" jednovál ví,že jak hmotností a rozvorem,tak průběhem zmiňovaného krouťáku jsou mnohem vhodnější do terénu jak dvouválce.Proto mně ta poznámka od Orličana pobavila.
Naposledy editováno 24.01.2015 12:35:34
3 reakcí na tento příspěvek rozhodování mezi Africa Twin 750 x BMW 1100 GS ???
Proto je jich málo na prodej a cena dolu jen tak nepujde ba naopak. Tuctových motorek je mrak, ale pořádných mašin si majitelé váží a neprodávají je i když nemají nejmodernější pytloviny.
Ten kdo tady píše že je nudná tak jezdí pod její možnosti. Mnohem víc v terénu vyjede než gs i když je váhově stejné .
Na dálnici běžně a s prstem v prd..i jezdíš v klídku 140km a aji ve dvou.
Mraky lidí jezdí dálkové trasy a opravdový offroad , které by nové rádoby endura nezvládli.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhodování mezi Africa Twin 750 x BMW 1100 GS ???
furt píše: ..Na dálnici běžně a s prstem v prd..
Tak to bych chtěl vidět
Vše se dá,i na R1 svět objet...
Máš pravdu,těch 12 kg navíc u GS bude naprosto zásadních
Když už mluvíš o krouťáku,tak koukni na hodnoty...
Naposledy editováno 24.01.2015 17:22:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhodování mezi Africa Twin 750 x BMW 1100 GS ???
furt píše: Ok africa nemá na dnešní uspěchanou dobu třeba výkon ,ale pořád je to kus poctivé motorky.
Proto je jich málo na prodej a cena dolu jen tak nepujde ba naopak. Tuctových motorek je mrak, ale pořádných mašin si majitelé váží a neprodávají je i když nemají nejmodernější pytloviny.
Ten kdo tady píše že je nudná tak jezdí pod její možnosti. Mnohem víc v terénu vyjede než gs i když je váhově stejné .
Na dálnici běžně a s prstem v prd..i jezdíš v klídku 140km a aji ve dvou.
Mraky lidí jezdí dálkové trasy a opravdový offroad , které by nové rádoby endura nezvládli.
ještě dodám, že za těch 12 let co afriku mám, jsem na ní najezdil přes 80 tis.km, z toho asi 50 tis.km v tandemu s naloženými kufry a výkon je pro mne na normální cestování naprosto dostačující. Vyšší cena je vykoupena spolehlivostí a nepotřebou náhradních dílů. Já za celou dobu vyměnil pouze palivové čerpadlo a spojkové lanko(preventivně). Ode mne ale určitě nekoupíš, páč u mně Afrika dožije - nebo já u ní .
Naposledy editováno 24.01.2015 19:59:30
furt píše: Ok africa nemá na dnešní uspěchanou dobu třeba výkon ,ale pořád je to kus poctivé motorky.
Proto je jich málo na prodej a cena dolu jen tak nepujde ba naopak. Tuctových motorek je mrak, ale pořádných mašin si majitelé váží a neprodávají je i když nemají nejmodernější pytloviny.
Ten kdo tady píše že je nudná tak jezdí pod její možnosti. Mnohem víc v terénu vyjede než gs i když je váhově stejné .
Na dálnici běžně a s prstem v prd..i jezdíš v klídku 140km a aji ve dvou.
Mraky lidí jezdí dálkové trasy a opravdový offroad , které by nové rádoby endura nezvládli.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhodování mezi Africa Twin 750 x BMW 1100 GS ???
1 reakcí na tento příspěvek rozhodování mezi Africa Twin 750 x BMW 1100 GS ???
Tu motorku teda moc neznám, ale vzhledem k předsudkům oproti Italům a Cagivám zvláště je cena hodně zajímavá. Motor v tom bude tuším japonskej (Suzuki), tak bych z toho takovej strach neměl. Podle mě zajímavá alternativa, zvlášť při omezeným rozpočtu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhodování mezi Africa Twin 750 x BMW 1100 GS ???
Problém bude na to cokoli sehnat (v případě bouračky) a doplňky taky nebudou prodávat na každým rohu...s tím se musí počítat.
1 reakcí na tento příspěvek rozhodování mezi Africa Twin 750 x BMW 1100 GS ???
XRV je oproti GS jednoznačně lepší mimo asfalt v těžším terénu.
Na tebou popsané využití je z nabídky Hondy vhodnější Varadero od modelu 2003 a povozíš se na tom lépe jak na GS. Cena je ale spíš až kolem stovky.
vilemx píše: Na cestování po asfaltu nebo šotolině má velké GS výhody v silnějším motoru, pohodlnějším sedle a napsal bych i kardanu, ale to naopak může být v případě jeho vysypání i pomsta.
XRV je oproti GS jednoznačně lepší mimo asfalt v těžším terénu.
Na tebou popsané využití je z nabídky Hondy vhodnější Varadero od modelu 2003 a povozíš se na tom lépe jak na GS. Cena je ale spíš až kolem stovky.
Ty jsi vždycky objektivní
1 reakcí na tento příspěvek rozhodování mezi Africa Twin 750 x BMW 1100 GS ???
1 reakcí na tento příspěvek rozhodování mezi Africa Twin 750 x BMW 1100 GS ???
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bmw r 1100 gs vs 1150 gs [1, 2, 3] BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS | michal-15 | 70 | 3.6.2024 v 14:18 jetam |
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 16 | 4.4.2024 v 21:40 Anti |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |