Téma: Mazani tramvajovych koleji v Praze
 
22.1.2015 v 15:06
V Praze testujou novinku , diky kterej bude prejizdeni koleji na motorce jeste vetsi sranda..tak bacha na to..

Mazani tramvajovych koleji v Praze

22.1.2015 v 15:09 | Nahoru | #1
A bude jezdit pred nebo az po te tramvaji, ktera to bude sypat piskem? Nebo pul roku mazu a pul roku sypu?

Mazani tramvajovych koleji v Praze

22.1.2015 v 15:14 | Nahoru | #2
V Brne to uz nejakej cas jezdi a zvysenou popadanost motorkaru jsem teda nezaregistroval

Mazani tramvajovych koleji v Praze

22.1.2015 v 15:28 | Nahoru | #3
To zas bude crashů tramvají, nedobrždění u zastávky nebo na červenou, nevyjedou větší stoupání a v Praze kde se jízdě po kolejích nebo jejích přejezdu na moto nelze vyhnout bude asi dost tr. oznámení na DPHMP

Mazani tramvajovych koleji v Praze

22.1.2015 v 15:33 | Nahoru | #4
V Brně by to mělo být udělané tak, že je různé dávkování dle aktuální polohy určené z GPS...tak si myslím, že z toho nebudou téct potůčky oleje...

Vyvíjí se to na FSI...tak nvm jestli to už tak funguje.

Naposledy editováno 22.01.2015 15:33:38

1 reakcí na tento příspěvek Mazani tramvajovych koleji v Praze

22.1.2015 v 15:34 | Nahoru | #5
V tom článku je to hodně stručně a nepřesně, ba až naprosto zcestné informace - co také od laiků novinářů čekat, že?

Co vím, tak to není žádný "mazací vůz", co čas od času pobluje všechny koleje olejem, ale normální vůz, který má namontován mazací systém, jež v zatáčkách mírně (nejspíš vysokotlakými tryskami) ostřikuje olejem pouze nákolky, ne styčné plochy kola a kolejnice. Celý systém je dost komplikovaný, hlavně řídicí část, která se řídí dle GPS a má v sobě mapu celého kolejiště a empiricky jsou stanoveny úseky, kde má ostřikování nákolků význam, tedy hlavně v zatáčkách, kde to nejvíc skřípe. Tato data má jednotka v sobě a tedy "je naučena", kde přimazávat. Celý systém byl vyvinut na VUT a je na tom spousta práce a experimentů.

Rozhodně se tedy nejedná o mazání všech kolejí a zvýšené problémy motocyklů a skútrů zatím nikdo nezaznamenal, ba ostatně vjíždět na koleje "podél" je i tak riskantní a nemusejí být od oleje.
Tedy ten vůz jezdící po Práglu je podle všeho měřicí-"učící", s kterým se musí projet celá kolejová síť, "zmapovat" místa, v kterých bude přimazávání vhodné a vytvořit tak softwarovou výbavu pro mazací jednotky vozů, které tam budou jezdit. A totéž měření-učení je třeba provést v každém městě, přesněji řečeno kolejišti. Zkrátka pro každé kolejiště je třeba udělat "mazací mapu na míru".

E: vynechávající klávesnice - pár chybějících znaků.

Naposledy editováno 22.01.2015 15:56:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazani tramvajovych koleji v Praze

22.1.2015 v 16:08 | Nahoru | #6
J.M.K.> Ja nevim jestli si cet stejnej clanek, ale v tom z metra pisou "na vybrana mista"..coz neznamena, ze se to nemuze roznest vsude mozne..a jestli to striknou rovnou na kolej nebo na kolo, ktery tu kolej oblemca mi uz tak dulezity neprijde..asi to nebude nejaka velka vrstva ale adhezi to rozhodne nezvysi..

2 reakcí na tento příspěvek Mazani tramvajovych koleji v Praze

22.1.2015 v 16:20 | Nahoru | #7
Ono projet třeba Zenklovou v Libni na motorce je legrace i bez namazanejch kolejí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazani tramvajovych koleji v Praze

22.1.2015 v 17:06 | Nahoru | #8

Qvido píše: Ono projet třeba Zenklovou v Libni na motorce je legrace i bez namazanejch kolejí.


Máte jezdit autem, hovada motorkářský.

(reakce na) Mazani tramvajovych koleji v Praze

22.1.2015 v 17:15 | Nahoru | #9

Qvido píše: Ono projet třeba Zenklovou v Libni na motorce je legrace i bez namazanejch kolejí.



Ony jsou ty koleje taky jediný po čem se tu dá jet

(reakce na) Mazani tramvajovych koleji v Praze

22.1.2015 v 17:15 | Nahoru | #10

RomanSS píše: Máte jezdit autem, hovada motorkářský.



Autem je to o dost lepší Teda, pokud to auto vypadá nějak takhle

(reakce na) Mazani tramvajovych koleji v Praze

22.1.2015 v 17:21 | Nahoru | #11
_monty> Jasně, nad tím právě uvažuju, zda se to časem neukáže jako slepá ulička. Poněvadž i když se nastříknou jen nákolky, stejně se to časem musí roznést, takže nakonec bude problém s adhezí. A nejde tady o zvýšení adheze, ale o přimáznutí nákolků, jelikož ty právě v zatáčkách skřípou. Ale uvidí se časem, je to teprve na počátku zkoušek.

Mazani tramvajovych koleji v Praze

22.1.2015 v 18:32 | Nahoru | #12
Když jsem bydlel u tramvaje, tak mě ten kovový a široce harmonický zvuk docela bavil, teď bych už měl bohužel utrum

2 reakcí na tento příspěvek Mazani tramvajovych koleji v Praze

23.1.2015 v 11:43 | Nahoru | #13
Tak třeba v Oděse na Ukrajině nějaký sem tam zaskřípání neřeší

Mazani tramvajovych koleji v Praze

23.1.2015 v 12:12 | Nahoru | #14
Ty voe... a to sem Sedmičkou jezdil často, akorát jsem vystoupil vždycky radši v Praze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazani tramvajovych koleji v Praze

23.1.2015 v 12:21 | Nahoru | #15

pilot84 píše: Tak třeba v Oděse na Ukrajině nějaký sem tam zaskřípání neřeší



To je nějaká testovací trať ne?

(reakce na) Mazani tramvajovych koleji v Praze

23.1.2015 v 12:31 | Nahoru | #16

FiZzeR píše: To je nějaká testovací trať ne?



No když k nám do Olomouce přijedou na návštěvu do firmy zákazníci nebo kolegové z Ruska a svezou se tramvají, tak se diví, že ta jízda je nějaká jiná, nějaká klidná a tichá

Mazani tramvajovych koleji v Praze

23.1.2015 v 15:47 | Nahoru | #17
To ty kolejnice jsou snad z plastelíny, že se dokážou tak zvlnit podle terénu. Na těch prvních záběrech to vypadá skoro jako "poťafané" nějakou óbr sekerou. Že se na tom ta T3 vůbec udrží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazani tramvajovych koleji v Praze

24.1.2015 v 16:25 | Nahoru | #18

pilot84 píše: Tak třeba v Oděse na Ukrajině nějaký sem tam zaskřípání neřeší



Tramvajový enduro :D

Mazani tramvajovych koleji v Praze

24.1.2015 v 19:39 | Nahoru | #19
ja se teda kolejim jako takovym s motorkou vyhybam a prejizdim je maximalne napric... takze me se to nedotkne ale chapu ty, co jezdi po kolejich ze jim to vadi

Mazani tramvajovych koleji v Praze

25.1.2015 v 09:44 | Nahoru | #20
Tak já se kolejím taky vyhejbám jak čert kříži, ale třeba při sjezdu z Dobříšské na Radlickou se jim občas nelze vyhnout a už jsem tam sbíral holku na CBF500, někdy tam parkujou tak, že přes ty koleje prostě podělně přejet musíš, no, a když si trochu přidáš tak se válíš...

Naposledy editováno 25.01.2015 09:45:36

Mazani tramvajovych koleji v Praze

25.1.2015 v 10:41 | Nahoru | #21
Na koleje jsou nejlepší indiáni. Ale né ti naši nýbrž s USA.

I když

Naposledy editováno 25.01.2015 10:42:49

(reakce na) Mazani tramvajovych koleji v Praze

26.1.2015 v 07:50 | Nahoru | #22

dejv78 píše: Tramvajový enduro :D


Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist