Díky za odpovědi, budou-li kloudné.
... jinak dodatek, jde o karbec.
Jenže jsem měl čím dál větší strach co kdyby a abych nemusel platit statisíce kvůli odmítnutí plnění pojišťovny,........
No zavolal jsem oficiálnímu prodejci.V mém případě Suzuki a to firma Repre Moto Opava.Tam jsem jim svůj problém řekl.Míst je víc,ale tahle byla nejblíže.
Naprostá ochota všechno vyřešit k plné spokojenosti.Zaplatil jsem bankovním převodem danou zálohu.Musí se totiž případně objednat díly na odškrcení.
Objednaly mě na daný termín.Přijel jsem a za hodinku bylo hotovo a seřízeno.Motorka jela líp než předtím.Doplatil jsem na místě zbytek.
Do týdne mi přišel papír přímo z centrály Suzuki o skutečném stavu mé motorky a s tímto papírem jsem šel normálně na dopravní úřad v mém bydlišti.Tam správný údaj přepsaly do dokladů.
Dále ten samý den na pojišťovnu opravit údaje do smlouvy o povinném ručení.
A již mám vše v naprostém pořádku a hlavně klid.....
Naposledy editováno 17.01.2015 10:53:20
1 reakcí na tento příspěvek z 25kW zpět na plný výkon
1 reakcí na tento příspěvek z 25kW zpět na plný výkon
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon
kubacech píše: Souhlasím s číkusem. Jak máš A neomezené, tak jim to bude jedno, protože ať e v papírech co chce, tak na tom jet můžeš.
Omyl Pokud nesedí údaje v TP se skutečným stavem a přijde se na to, tak se to bere jako technicky nezpůsobilé vozidlo dle § 37 zákona č. 56/2001 Sb. (= "byly na vozidle provedené neschválené změny"), čímž si koleduje o 5 bodů, 10 litrů pokuty a až roční zákaz řízení, o vypovězení pojistného plnění při případné nehodě z výše uvedeného důvodu nemluvě
Řešil jsem tutéž situaci před pár lety a z výše zmíněných důvodů jsem se nakonec rozhodl neriskovat a 25kW mašinu prodat P.S. Pojišťovna Ti 25kW mašinu na "plný výkon" z výše zmíněných důvodů nepojistí - prostě to nejde
Číkus píše: TomasK7> A ty platíš dle výkonu? Já měl vždy pojistky podle objemu. (předpokládám, že se bavíme o povinném ručení)
Primárně je to podle objemu, ale výkon se při sjednání PR uvádí též a hraje u škrcených mašin roli při výpočtu pojistného Je to informace, kterou jsem dostal v pojišťovně při uzavírání PR (taky jsem se totiž divil, že chtějí vědět výkon a ptal jsem se jaký to má na PR vliv)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon
Tak díky za názory
1 reakcí na tento příspěvek z 25kW zpět na plný výkon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon
Každopádně - při uzavření pojistné smlouvy se do smlouvy udávají údaje dle TP, většinou včetně výkonu Pokud by se provalilo, že to bylo jinak, tak se na Tebe pojišťovna může beztak vykašlat s plněním (objem neobjem), protože jsi uvedl do pojistné smlouvy nepravdivé údaje
...vřele doporučuju si někdy vzít lupu a přečíst si ty miniaturním písmem uvedené výjimky z pojistného plnění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon
Navíc jsem se doslechl (ale je to informace typu jedna paní povídala, takže ruku do ohně za to nedám), že se na to prý budou likvidátoři víc zaměřovat
1 reakcí na tento příspěvek z 25kW zpět na plný výkon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon
Když už jezdit na takové motorce, tak s plným vědomím toho co dělám, k čemuž samozřejmě patří i plná zodpovědnost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon
Jinak se chyba v tp, nelegální otevření nebo chybějící stk bere jen jako Jiné porušení povinností, do 2000kč blokovka.
Když řidič s plnym áčkem, reálně otevřenou motkou, ale s 25kw v tp nabourá, pojištovna by ze zákona chtěla vrátit plnění asi jen pro tuto větu, lepší tam nenajdou:
jestliže její příčinou byla skutečnost, kterou pro vědomě nepravdivé nebo neúplné odpovědi nemohl pojistitel zjistit při sjednávání pojištění
Když mu nedokážou jako příčinu vyšší výkon a lhaní, tak mají smůlu ne?Že by pojištovny účtovaly podle objemu i výkonu zároveň se mi taky nějak nezdá. Auto mam u pojištovny co počítá netradičně dle výkonu. Kdyby zahrnuli i objem nedoplatil bych se
Naposledy editováno 17.01.2015 20:04:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon
bledemon píše: sharkis> na tu mastnou pokutu by muselo být technicky nezpůsobilé cituji: "tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu"
Jinak se chyba v tp, nelegální otevření nebo chybějící stk bere jen jako Jiné porušení povinností, do 2000kč blokovka.
Já už jsem to tam teda napsal, ale tak teda ještě jednou - on je ten "tak závažný způsob" definován příslušným paragrafem Konkrétně je to § 37 zákona č. 56/2001 Sb., který se zabývá technickou způsobilostí vozidla a kde je mimo jiné napsáno, že za technicky nezpůsobilé vozidlo se považuje vozidlo: (cituji) "na kterém byly provedeny neschválené změny"
Odmítnutí plnění je věc individuální a záleží na konkrétní pojišťovně jak to má ve smlouvě, ale pochybuji o tom, že by nesouhlasící údaje, potažmo tedy (dle zákona) vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pro ně nebylo dost dobrým a pádným důvodem odmítnout plnit
A jak je to s tím výkonem, to nemůžu posoudit - info co mám bylo z konkrétní pojišťovny v konkrétní situaci a netroufám si tvrdit, že je to tak všude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon
Pokuty za písmena b,c,d tam nenajdeš a patří do "jiných porušení". Nebo kolik by si dával za propadlou známku stk?
V zákonu o provozu na pozemních komunikacích je právě u toho přestupkového § 125c/1a)3 o kterém píšeš u "technicky nezpůsobilé k provozu" uveden odkaz na zákon 56/2001
Tzn. že by to skutečně mělo být tak jak jsem psal, jelikož přestupkový zákon se odvolává na zákon o provozu na pozemních komunikacích, který se odvolává na ten poslední, který jsem uváděl...
Ačkoli to zní nesmyslně, pořád se bavíme jen o bodu 1a)3 (a nebo mi to už hlava nebere )
1 reakcí na tento příspěvek z 25kW zpět na plný výkon
A našel v tomto článku od judr Berana: http://www.autoweb....na-vozidle-a-sankce/ Vyhláška 341/2002 z článku již teda byla zrušena a nahrazena novou 341/2014. Ale i v ní to nyní v §40 je. O úpravách výkonu a odškrcení tam nic není, takže to je v poho, ale překvapilo mě kolik věcí může policie takhle "drsně" trestat. Kopíruji celé, doporučuji přečíst všem:
Vyhláška 341/2014
§ 40
Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
(2) Závadou podle odstavce 1 je vždy
a) v osvětlení vozidla,
1. nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo na straně přivrácené do středu vozovky,
2. nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,
3. způsobují-li světlomety oslnění,
4. jsou-li dodatečně namontovány nebo upraveny svítilny svítící dopředu nepřerušovaně světlem jiné barvy než bílé, kromě předních svítilen do mlhy žluté barvy a dozadu nepřerušovaně svítící světlem jiné barvy než červené, nebo
5. jsou-li chybně zapojeny svítilny nebo chybně propojeny svítilny tažného vozidla a přípojného vozidla,
b) v zasklení vozidla
1. prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o délce nebo průměru větším než 20 mm, nebo
2. zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 70 % nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %,
c) na výfukovém potrubí vozidla je netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla,
d) na karoserii vozidla nebo na jeho podvozku poškození nebo deformace karoserie nebo podvozku, včetně řízení a brzd, které může ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
e) zjevné unikání paliva, oleje nebo mazacích tuků,
f) na pneumatikách vozidla je vždy,
1. je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než 1,0 mm,
2. obnažuje-li trhlina nebo poškození pláště pneumatiky na jejím vnějším obvodu – v oblasti běhounu, ramene, boku a patky - kostru pneumatiky nebo ji narušují, nebo
3. jsou-li namontovány pneumatiky různého rozměru na téže nápravě,
g) překročení největší povolené hmotnosti vozidla nebo překročení největších povolených rozměrů vozidla nebo jízdní soupravy, není-li vozidlo v režimu zvláštního užívání pozemní komunikace podle jiného právního předpisu2),
h) spojení dvou nebo více vozidel do jízdní soupravy, při porušení požadavků na vzájemné zapojení vozidel do jízdních souprav.
(3) Jsou-li na vozidle závady na brzdovém systému, které znemožňují nebo by mohly znemožnit účinně zastavit vozidlo, například prasklé brzdové hadice, nebo hrubé závady na řídicím ústrojí, například zjevné deformace a nadměrné vůle, jedná se vždy o závadu na vozidle, která bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Druhá věc je, že v Německu se namátkově provádějí TK přímo v provozu včetně kontroly souhlasu výkonu. A já tam jezdit chci.