bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: z 25kW zpět na plný výkon
 
17.1.2015 v 10:28
Zdravím, chci se zeptat jak to funkuje při návratu zpět, protože to jsem nikdy moc řešit neviděl na rozdíl od uzavírání. Vím, že zavřít si to falešně jen v papírech jde, ale náhoda je blbec a průser je pak velikej a tak jsem nechtěl riskovat např. nehodu při který by mi přišly na to, že na daný typ motocyklu nemám papíry, mám tudíš uzavřeno poctivě v TP i na moto, otázka zní... Musím být striktně poctivý i při cestě zpátky? Víceméně se dá říct, že v případě nějaké nehody i přes špatný informace v TP na motocykl mám řidičský průkaz platný, jediný problém teda zůstává nižší sazba pojistky (cca 800kč místo 1200 ročně co jsem tak zjišťoval), mám to tedy zpátky otevřít v garáži, a nechat v papírech 25kW nebo je to nebezpečné, protože by mi nemuseli uznat pojistku a mám to radši otevřít nazpět i v papírech? Rozdíl mezi tím když to nechám otevřít u nějakého znémeho bez papírů nebo ofiko je cca 2000kč nejsou to velký peníze, ale jde mi o sraní s tím a sám se v motorových věcech hrabu nerad, neumím to.

Díky za odpovědi, budou-li kloudné.

... jinak dodatek, jde o karbec.

z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 10:52 | Nahoru | #1
Ahoj.Také jsem koupil moto s 25 KW jen v TP,protože tehdy jiná v lepším stavu nebyla.
Jenže jsem měl čím dál větší strach co kdyby a abych nemusel platit statisíce kvůli odmítnutí plnění pojišťovny,........
No zavolal jsem oficiálnímu prodejci.V mém případě Suzuki a to firma Repre Moto Opava.Tam jsem jim svůj problém řekl.Míst je víc,ale tahle byla nejblíže.
Naprostá ochota všechno vyřešit k plné spokojenosti.Zaplatil jsem bankovním převodem danou zálohu.Musí se totiž případně objednat díly na odškrcení.
Objednaly mě na daný termín.Přijel jsem a za hodinku bylo hotovo a seřízeno.Motorka jela líp než předtím.Doplatil jsem na místě zbytek.
Do týdne mi přišel papír přímo z centrály Suzuki o skutečném stavu mé motorky a s tímto papírem jsem šel normálně na dopravní úřad v mém bydlišti.Tam správný údaj přepsaly do dokladů.
Dále ten samý den na pojišťovnu opravit údaje do smlouvy o povinném ručení.
A již mám vše v naprostém pořádku a hlavně klid.....

Naposledy editováno 17.01.2015 10:53:20

z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 11:08 | Nahoru | #2
zdarec já měl horneta a taky jsem se chystal na otevření, ale nakonec jsem to tak nechal. zavolal jsem do Hondy v Brně, nejbližší místo, a tam mi řekli, že můžu přijet s už otevřenou motorkou, oni mi to změří, potvrdí, odešlou papíry na centrálu a já si pak jen zajdu pro podklady na změnu v TP na evidenci vozidel. akorát si teď už nevzpomenu, kolik za to chtěli

z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 11:15 | Nahoru | #3
Já bych na to sral, otevři to doma a jezdi. Pokud máš neomezený Áčko, tak vůbec.

z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 11:42 | Nahoru | #4
Rozhodně nechat v papírech 25 kW, bude se to pak i lépe prodávat.

1 reakcí na tento příspěvek z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 11:48 | Nahoru | #5
Souhlasím s číkusem. Jak máš A neomezené, tak jim to bude jedno, protože ať e v papírech co chce, tak na tom jet můžeš. A hlavně, jde-li o toho transalpa, tak při prodeji s 25kw to může koupit i někdo s papírama A2

1 reakcí na tento příspěvek z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 11:52 | Nahoru | #6
Díky za odpovědi, jde mi právě o to "co kdyby" prodej mota neřeším, časem budu přikupovat, ale tahle zůstává, se nevzdám poslední pořádný motorky bez elektriky . Víceméně jde jen o plnění pojišťovny, co by mi řekli kdyby tam nenašli plombu v karbci a přitom jsem platil levnou pojistku za 25kW, Áčko mám neomezené a je pravda, že s chipnutým autem jezdím roky beze strachu s výkonem o čtvrtinu slabším na pojistce, zkrátka jde jen o to, že omezená moto od neomezené jde podle tý plomby v tomto případě zjistit na první pohled

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 11:59 | Nahoru | #7
TomasK7> A ty platíš dle výkonu? Já měl vždy pojistky podle objemu. (předpokládám, že se bavíme o povinném ručení)

(reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 12:07 | Nahoru | #8
Číkus> ano, a ty taky i když se to nikde neuvádí na rozdíl od toho objemu, v momentě kdy do pojišťovny napíšeš jestli by ti mohly spočítat pojistku, si oni vyjedou všechny technické údaje o onom vehiklu, a nejvíc rozhodující faktory jsou tvůj věk, objem motoru, výkon motoru,stáří vozidla a v neposlední řadě lokalita kde bydlíš, to že mám výkon snížený a nižší pojistku je z důvodu předložení TP kde to je zapsané

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 12:11 | Nahoru | #9

kubacech píše: Souhlasím s číkusem. Jak máš A neomezené, tak jim to bude jedno, protože ať e v papírech co chce, tak na tom jet můžeš.



Omyl Pokud nesedí údaje v TP se skutečným stavem a přijde se na to, tak se to bere jako technicky nezpůsobilé vozidlo dle § 37 zákona č. 56/2001 Sb. (= "byly na vozidle provedené neschválené změny"), čímž si koleduje o 5 bodů, 10 litrů pokuty a až roční zákaz řízení, o vypovězení pojistného plnění při případné nehodě z výše uvedeného důvodu nemluvě

Řešil jsem tutéž situaci před pár lety a z výše zmíněných důvodů jsem se nakonec rozhodl neriskovat a 25kW mašinu prodat P.S. Pojišťovna Ti 25kW mašinu na "plný výkon" z výše zmíněných důvodů nepojistí - prostě to nejde

(reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 12:14 | Nahoru | #10

Číkus píše: TomasK7> A ty platíš dle výkonu? Já měl vždy pojistky podle objemu. (předpokládám, že se bavíme o povinném ručení)



Primárně je to podle objemu, ale výkon se při sjednání PR uvádí též a hraje u škrcených mašin roli při výpočtu pojistného Je to informace, kterou jsem dostal v pojišťovně při uzavírání PR (taky jsem se totiž divil, že chtějí vědět výkon a ptal jsem se jaký to má na PR vliv)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 12:14 | Nahoru | #11
sharkis> Vypadá to, že na to asi budeme mít podobný názor, vzhledem k tomu, že mě navíc papíry živí, tak hold asi padne nějakej víkend a budu muset obětovat čas s tím dojet no :)

Tak díky za názory

1 reakcí na tento příspěvek z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 12:18 | Nahoru | #12
Tak to asi máme jinou pojišťovnu, u mojí jak je to nad 500 ccm, tak je úplně jedno jaký je objem nebo výkon.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 12:24 | Nahoru | #13
Číkus> Já jsem od začátku u koopu

Každopádně - při uzavření pojistné smlouvy se do smlouvy udávají údaje dle TP, většinou včetně výkonu Pokud by se provalilo, že to bylo jinak, tak se na Tebe pojišťovna může beztak vykašlat s plněním (objem neobjem), protože jsi uvedl do pojistné smlouvy nepravdivé údaje

...vřele doporučuju si někdy vzít lupu a přečíst si ty miniaturním písmem uvedené výjimky z pojistného plnění

(reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 12:25 | Nahoru | #14
TomasK7> Jo, je to rozumné řešení Já jsem o otevření taky uvažoval, ale nakonec jsem ho zavrhl, protože v té době tam byla (díky 25kW) celkem slušná přidaná hodnota...

Hodně štěstí

(reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 13:13 | Nahoru | #15
sharkis> tak zase jsem o něco chytřejší, jen mě děsí až se něco stane, protože můj techničák má chybou úředníku při přepisu dost abnormalit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 13:29 | Nahoru | #16
sharkis> Na plnění by se sice pojišťovna vykašlat mohla, ale myslím si, že bude spíše zkoumat vozidlo druhého účastníka mnou zaviněné nehody (na kterém má škodu uhradit), než moje vozidlo.

(reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 14:36 | Nahoru | #17
Číkus> Jo, dá se to předpokládat, ale já bych na to 100% nespoléhal - přece jen jsou pojištovny vychcané až na půdu a snaží se vyvlíknout z plnění i když je zcela oprávněné

Navíc jsem se doslechl (ale je to informace typu jedna paní povídala, takže ruku do ohně za to nedám), že se na to prý budou likvidátoři víc zaměřovat

1 reakcí na tento příspěvek z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 15:51 | Nahoru | #18
sharkis> važne? a jak na to prijdou, poslou rozbyte moto na brzdu? navic narazem se to co skrti vykon mohlo přeci uvolnit...zarazka na plyn se ulomi, rozpadne se krouzek v karbci...notabene neni moje povinnost si moto po koupy poslat na brzdu abych vedel ze ma stejny vykon? Navic vykon ti vekem se muze snizovat=nesedi s TP...chapu je to obracene, ale stejne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 17:56 | Nahoru | #19
Kafi> Mysli si co chceš, já proti 25kW v TP nijak nebrojím, koneckonců i mě se to několik let týkalo Každopádně bych Ti radil, abys rozhodně nespoléhal na výmluvy typu "ono to ulítlo" nebo "já to nevěděl že je to otevřený" Většinou to nepomůže

Když už jezdit na takové motorce, tak s plným vědomím toho co dělám, k čemuž samozřejmě patří i plná zodpovědnost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 20:02 | Nahoru | #20
sharkis> na tu mastnou pokutu by muselo být technicky nezpůsobilé cituji: "tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu"
Jinak se chyba v tp, nelegální otevření nebo chybějící stk bere jen jako Jiné porušení povinností, do 2000kč blokovka.

Když řidič s plnym áčkem, reálně otevřenou motkou, ale s 25kw v tp nabourá, pojištovna by ze zákona chtěla vrátit plnění asi jen pro tuto větu, lepší tam nenajdou:

jestliže její příčinou byla skutečnost, kterou pro vědomě nepravdivé nebo neúplné odpovědi nemohl pojistitel zjistit při sjednávání pojištění

Když mu nedokážou jako příčinu vyšší výkon a lhaní, tak mají smůlu ne?

Že by pojištovny účtovaly podle objemu i výkonu zároveň se mi taky nějak nezdá. Auto mam u pojištovny co počítá netradičně dle výkonu. Kdyby zahrnuli i objem nedoplatil bych se

Naposledy editováno 17.01.2015 20:04:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

17.1.2015 v 21:21 | Nahoru | #21

bledemon píše: sharkis> na tu mastnou pokutu by muselo být technicky nezpůsobilé cituji: "tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu"
Jinak se chyba v tp, nelegální otevření nebo chybějící stk bere jen jako Jiné porušení povinností, do 2000kč blokovka.



Já už jsem to tam teda napsal, ale tak teda ještě jednou - on je ten "tak závažný způsob" definován příslušným paragrafem Konkrétně je to § 37 zákona č. 56/2001 Sb., který se zabývá technickou způsobilostí vozidla a kde je mimo jiné napsáno, že za technicky nezpůsobilé vozidlo se považuje vozidlo: (cituji) "na kterém byly provedeny neschválené změny"

Odmítnutí plnění je věc individuální a záleží na konkrétní pojišťovně jak to má ve smlouvě, ale pochybuji o tom, že by nesouhlasící údaje, potažmo tedy (dle zákona) vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pro ně nebylo dost dobrým a pádným důvodem odmítnout plnit

A jak je to s tím výkonem, to nemůžu posoudit - info co mám bylo z konkrétní pojišťovny v konkrétní situaci a netroufám si tvrdit, že je to tak všude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

18.1.2015 v 09:57 | Nahoru | #22
sharkis> ano máš technicky nezpůsobilé vozidlo dle zákona 56/2001, ale přestupky jsou až v silničnim zákoně 361/2000 kde se ta vysoká pokuta a zákaz vztahuje pouze na část a) kdy ohrožuješ ostatní dle § 125c/1a)3. http://www.12bodu.c...tupek-125c-1a-3.html

Pokuty za písmena b,c,d tam nenajdeš a patří do "jiných porušení". Nebo kolik by si dával za propadlou známku stk?

z 25kW zpět na plný výkon

18.1.2015 v 11:16 | Nahoru | #23
Měl jsem FZ6, 25kW v TP, jinak otevřená na 72. Pojistka byla psaná na motorku se 72kW, protože jsem ji škrtil až dodatečně po zimě. V létě mě pak trefil chlapík v autě, řízl zatáčku, já jsem taky nejel úplně po kraji, protože tam byl bordel. Výsledek: přijeli pomahači, začali mě zkoušet ze silničního zákona, byli příjemní jako prdel. Pojišťovna vše vyřešila bez problémů.

(reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

18.1.2015 v 19:13 | Nahoru | #24
bledemon> Jenže to "ohrožení ostatních" sedí přesně jak jsem psal

V zákonu o provozu na pozemních komunikacích je právě u toho přestupkového § 125c/1a)3 o kterém píšeš u "technicky nezpůsobilé k provozu" uveden odkaz na zákon 56/2001

Tzn. že by to skutečně mělo být tak jak jsem psal, jelikož přestupkový zákon se odvolává na zákon o provozu na pozemních komunikacích, který se odvolává na ten poslední, který jsem uváděl...

Ačkoli to zní nesmyslně, pořád se bavíme jen o bodu 1a)3 (a nebo mi to už hlava nebere )

1 reakcí na tento příspěvek z 25kW zpět na plný výkon

18.1.2015 v 20:21 | Nahoru | #25
Tak jsem ještě pátral co přesně znamená "Technicky nezpůsobilé vozidlo...tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní" za což se uděluje těch 5b,5-10tkč ve správnim a 6-12měsíců zákaz.

A našel v tomto článku od judr Berana: http://www.autoweb....na-vozidle-a-sankce/ Vyhláška 341/2002 z článku již teda byla zrušena a nahrazena novou 341/2014. Ale i v ní to nyní v §40 je. O úpravách výkonu a odškrcení tam nic není, takže to je v poho, ale překvapilo mě kolik věcí může policie takhle "drsně" trestat. Kopíruji celé, doporučuji přečíst všem:


Vyhláška 341/2014
§ 40
Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.

(2) Závadou podle odstavce 1 je vždy

a) v osvětlení vozidla,

1. nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo na straně přivrácené do středu vozovky,

2. nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,

3. způsobují-li světlomety oslnění,

4. jsou-li dodatečně namontovány nebo upraveny svítilny svítící dopředu nepřerušovaně světlem jiné barvy než bílé, kromě předních svítilen do mlhy žluté barvy a dozadu nepřerušovaně svítící světlem jiné barvy než červené, nebo

5. jsou-li chybně zapojeny svítilny nebo chybně propojeny svítilny tažného vozidla a přípojného vozidla,

b) v zasklení vozidla

1. prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o délce nebo průměru větším než 20 mm, nebo

2. zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 70 % nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %,

c) na výfukovém potrubí vozidla je netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla,

d) na karoserii vozidla nebo na jeho podvozku poškození nebo deformace karoserie nebo podvozku, včetně řízení a brzd, které může ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

e) zjevné unikání paliva, oleje nebo mazacích tuků,

f) na pneumatikách vozidla je vždy,

1. je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než 1,0 mm,

2. obnažuje-li trhlina nebo poškození pláště pneumatiky na jejím vnějším obvodu – v oblasti běhounu, ramene, boku a patky - kostru pneumatiky nebo ji narušují, nebo

3. jsou-li namontovány pneumatiky různého rozměru na téže nápravě,

g) překročení největší povolené hmotnosti vozidla nebo překročení největších povolených rozměrů vozidla nebo jízdní soupravy, není-li vozidlo v režimu zvláštního užívání pozemní komunikace podle jiného právního předpisu2),

h) spojení dvou nebo více vozidel do jízdní soupravy, při porušení požadavků na vzájemné zapojení vozidel do jízdních souprav.

(3) Jsou-li na vozidle závady na brzdovém systému, které znemožňují nebo by mohly znemožnit účinně zastavit vozidlo, například prasklé brzdové hadice, nebo hrubé závady na řídicím ústrojí, například zjevné deformace a nadměrné vůle, jedná se vždy o závadu na vozidle, která bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

(reakce na) z 25kW zpět na plný výkon

20.1.2015 v 18:15 | Nahoru | #26
bledemon> tak podle tohodle výkladu bych to pochopil Jen mě zaráží, že konkrétně na tento zákon v té definici přestupku není odkaz a je naopak na to, na co jsem odkazoval já...

...to aby se v tom pak čert vyznal

z 25kW zpět na plný výkon

10.7.2018 v 22:18 | Nahoru | #27
Odlišnost tvrzení od skutečnosti je buď odchylka v mezích tolerance, nebo omyl a nebo lež či podvod pokud je to úmyslné či vědomé. V různých životních situacích může docházet k takovým odlišnostem deklarace od skutečnosti. Abychom spolu mohli rozumně žít, potřebujeme se někdy bránit podvodníkům pomocí zákonů. Jindy je to věc pouhé morálky, kterou můžeme třeba kritizovat u některých osobností. Nechce se mi věřit, že by si tu někdo liboval ve vědomém udržování nezanedbatelné odchylky - tedy v klamu - tedy v podvodu. Skoro to vypadá, jako kdyby někteří otázku poctivosti považovali jen za nějaký technický problém, který lze vyřešit při zachování výhodnosti.

Druhá věc je, že v Německu se namátkově provádějí TK přímo v provozu včetně kontroly souhlasu výkonu. A já tam jezdit chci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist