Mám svoju prvú MZ blížila sa zima tak som ju zazimoval začalo búchat na volno behu niečo v motore...A teraz neviem čo to može byť a potrebujem radu od skúsenejších...Možem na tomto pieste krúžkoch a válci odjazdiť ešte takú polovicu sezony ? Vopred ďakujem za odpovede a rady Nerád by som išel dať motor na poly...
postimg.org/image/edgukziyb/][img]http://s13.postimg.org/edgukziyb/DSC_0463.jpg[/img
postimg.org/image/9hd7taisz/][img]http://s13.postimg.org/9hd7taisz/DSC_0464.jpg[/img
postimg.org/image/snqewgzar/][img]http://s13.postimg.org/snqewgzar/DSC_0465000.jpg[/img
postimg.org/image/hghkocxwz/][img]http://s13.postimg.org/hghkocxwz/DSC_0466.jpg[/img
postimg.org/image/5snitt8s3/][img]http://s13.postimg.org/5snitt8s3/DSC_0467.jpg[/img
postimg.org/image/eeqseeks3/][img]http://s13.postimg.org/eeqseeks3/DSC_0470.jpg[/img
Naposledy editováno 16.01.2015 14:53:19
1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
2 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
Jinak to máš hafo zakarbonovaný!Vyčistit!Pak má motorka tvrdej chod!Předpokládám,že stejně vypadá i hlava a výfuk...Vše poctivě vyčistit-dekarbonizovat!
Chyť ojnici a zkus zahýbat pístem nahoru a dolů.Pak to stejný s ojnicí dole na klice.Jestli"nekvedlají"-nejsou volné čepy?
Naposledy editováno 16.01.2015 15:04:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
kubacech píše: Věštecká koule mi ukazuje, že když očistíš ty hnusné, rezavé šrouby a nezlámeš kroužky při montáži, tak to vydrží ještě 12068km rozumné jízdy.
Jestly je slušná jazda v zmysle na spotrebu nenaháňať to...Tak to asi nevydrží...Nakolko jazdím na dráhe s tým tam to držím full plyn :P
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
DenisRider píše: Dekarbonizovať u motorky neviem ako sa robí počul som to iba u aut zhoduje sa to aj z motorkami?
Je to jednoduché, vezmeš kartáček a jedeš
1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
Naposledy editováno 16.01.2015 17:36:42
1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
do prostoru kliky nacpi čistej hadr, at ti tam nepadá bordel. Všechno pořádně očisti a místa co reznou namaž. Tesnění pod hlavu nový a namázni ho olejem. Karbon pečlivě očistit jak píst, hlavu tak klidně i svíčku.Výfuk bude vypadat podobně takže vypálit nebo mechanicky vyčistit. Jinak možná máš moc oleje nebo jezdíš na nějakou sra*ku m2t, že tam máš tolik karbonu. Pokud ji honíš tak nějaký kvalitnější olej a radši víc.
Klepání je takhle loterie. Ukaž to někomu kdo tomu rozumí.
Válec a píst jsou cajk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
Ceres píše: Jinak ještě pár rad,
do prostoru kliky nacpi čistej hadr, at ti tam nepadá bordel. Všechno pořádně očisti a místa co reznou namaž. Tesnění pod hlavu nový a namázni ho olejem. Karbon pečlivě očistit jak píst, hlavu tak klidně i svíčku.Výfuk bude vypadat podobně takže vypálit nebo mechanicky vyčistit. Jinak možná máš moc oleje nebo jezdíš na nějakou sra*ku m2t, že tam máš tolik karbonu. Pokud ji honíš tak nějaký kvalitnější olej a radši víc.
Klepání je takhle loterie. Ukaž to někomu kdo tomu rozumí.
Válec a píst jsou cajk
Díky skusím...:) Jezdím na oleji STIHL 2T (zelený)...Má to odmerku dávam presne jak má byť...Prečistím to premažem.
KAWAHAB píše: S téch fotek toho moc vidét není.Jestli to ale ohřáty klepe vic tak to vidím na čepy.Klika nebo ojnica.Podvej se i na primáru mlativá ta i spojkovej koš.Je to lepsí to rozebrat a spravit,protože nikdy neviš kdy se to rozlítne.Pak už je s toho kafemlýnek hoden do sběrny
Spojkový koš to nebude...Dával som nový lebo na starom košy boli zodraté zuby až tak že pri štartovaní preskakovaly...
1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
DenisRider píše: Díky skusím...:) Jezdím na oleji STIHL 2T (zelený)...Má to odmerku dávam presne jak má byť...Prečistím to premažem.
Pozor na to, že olej pro motorové pily je uzpůsoben pro vysokootáčkové motory, tedy musí být odolný proti trhání filmu při vysokých rychlostech pístu, ale už nejsou takové nároky na dobu udržení filmu na válci, když kroužky roztírají hned další a další... kdežto MZ točí sotva polovinu otáček, co pila (nemluvě o Jawách), takže tam není takový nárok na odolnost proti trhání filmu, za to musí olej nějakou dobu na válci vydržet. Takže tento olej bych tam moc necpal, po vyčištění od karbonu bych dal Mogul TS, nebo TSF, ten chlapi často doporučují. Také zpočátku jezdit opatrně - někdy nějakou dobu trvá, než si motor na jiný olej "zvykne" (laicky řečeno). Jinak já v pile i křoviňáku používám růžový olej Stihl a karbonování bylo oproti Tvému motoru zhruba poloviční.
Jinak, jak už tu zaznělo, válec i píst jsou v pohodě, to cinkání bude pístní čep, nebo čep kliky (spodní oko ojnice). Podrž ojnici a zakvrdlej pístem nahoru a dolů - nesmí tam být vůle, aby to slyšitelně cvakalo. Pak si vytáhni kliku do horní úvrati, nějak ji podrž a zarumpluj ojnicí - je to tatáž zkouška vůle, tentokrát na čepu kliky. A motor, který už slyšitelně klepe, už raději nestartovat - mechanické rázy od klepání na vůlích mohou až přerazit ojnici, ta pak prorazí karter a motor můžeš dát leda tak cikánům do šrotu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
bmw3987 píše: ja mam na Mz volny piest vo valci a rozbitu primarnu retaz jazdim dokedy to nepojde pretože original diely asi už tažko zoženem a tym piestnym(polskym alebo madarskym?) sadam za 11€ neverim zo stranky sim-ba.sk
Já som si objednal novú reťaz primárne kolečko lamely a spojkový koš objednávam nový z ČR...Inak všetko zo SIMBY :P
J.M.K. píše: Pozor na to, že olej pro motorové pily je uzpůsoben pro vysokootáčkové motory, tedy musí být odolný proti trhání filmu při vysokých rychlostech pístu, ale už nejsou takové nároky na dobu udržení filmu na válci, když kroužky roztírají hned další a další... kdežto MZ točí sotva polovinu otáček, co pila (nemluvě o Jawách), takže tam není takový nárok na odolnost proti trhání filmu, za to musí olej nějakou dobu na válci vydržet. Takže tento olej bych tam moc necpal, po vyčištění od karbonu bych dal Mogul TS, nebo TSF, ten chlapi často doporučují. Také zpočátku jezdit opatrně - někdy nějakou dobu trvá, než si motor na jiný olej "zvykne" (laicky řečeno). Jinak já v pile i křoviňáku používám růžový olej Stihl a karbonování bylo oproti Tvému motoru zhruba poloviční.
Jinak, jak už tu zaznělo, válec i píst jsou v pohodě, to cinkání bude pístní čep, nebo čep kliky (spodní oko ojnice). Podrž ojnici a zakvrdlej pístem nahoru a dolů - nesmí tam být vůle, aby to slyšitelně cvakalo. Pak si vytáhni kliku do horní úvrati, nějak ji podrž a zarumpluj ojnicí - je to tatáž zkouška vůle, tentokrát na čepu kliky. A motor, který už slyšitelně klepe, už raději nestartovat - mechanické rázy od klepání na vůlích mohou až přerazit ojnici, ta pak prorazí karter a motor můžeš dát leda tak cikánům do šrotu.
Takže skúsil sem to...Píst sa hore dole nehýbe necvaká...no doprava dolava má vúlu...Kluka trošku má vúlu...
1 reakcí na tento příspěvek Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
Akorát si dávej pozor, pokud do toho naliješ nějakou polosyntetiku, nebo syntetiku aby jsi nezadřel, protože tyto oleje rozpouští karbon. Nelij do toho ale olej do motorovky ani křovináku, protože tyto oleje jsou biologicky odbouratelné a po určité době degradují (ztrácí mazací schopnosti), takže když nebudeš nějaký čas jezdit mohl by jsi to zadřít, protože tento olej už nebude mazat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odjazdím na tom ešte trochu či mám dať už repas?
bmw3987 píše: DenisRider> a piest si odkial kupil?
Tady máš rozne rozmery...
http://www.sim-ba.sk...lec-hlava-valcov.php
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
MZ etz 150 MZ ETZ 150 | rasputin122 | 20 | 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122 |